-
- Tulevaisuuden työt - mitä on tarjolla?
- Taverna / kyty | Eilen 13:20
-
- Joulukorttien lähettäminen/antaminen
- Satama / Mustelmann | 29.11.2023 21:40
-
- Elämä on ihanaa, koska...
- Satama / Ageha | 29.11.2023 18:08
-
- Isaac Asimov
- Lukusali / kyty | 29.11.2023 15:15
-
- Kodin kasvit ja kukkaset
- Satama / kyty | 29.11.2023 15:05
Elämän pienemmät ilot
Elämän pienemmät ilot
Thaikuista miltei vuosi sitten pre-orderattu tv-sarjani saapui maanantaina. Syynä pitkään kestoon on ollut boxin julkaisun viivästyminen. Alkuperäinen julkaisu olisi pitänyt olla jo viime vuoden loka-marraskuulla, josta sitä joka kuukausi hivutettiin sitten aina kuukaudella eteenpäin. Ehdin jo moneen otteeseen pelätä, että julkaisu sittenkin perutaan ja se olisi harmittanut aivan vietävästi, koska olen jo muutamaan otteeseen katsellut sarjaa netin ihmeellisestä maailmasta, ärsyttävän huonolaatuisilta ja/tai puutteellisilta sivustoilta. Nyt sain katsottua koko sarjan vihdoinkin hyvillä mielin ja täydellisenä. Bonuksena lootassa oli mukana myös kyseinen sarja dvd (multiregional) levyinä, vaikka tilaamani versio oli flashdrive versio oheiskrääsöineen. Nyt on siis sarjasta oikein tuplakappaleet tallessa!
Elämän pienemmät ilot
Joku thaimaalainen saippuasarja, jonka nimeä ei voi edes kääntää suomeksi?
Ja sarja, joka on julkaistu virallisesti massamuistina? Ymmärrän vhs-kasetit ja optiset levyt, mutta tuo oli kyllä uutta minulle.
Ja sarja, joka on julkaistu virallisesti massamuistina? Ymmärrän vhs-kasetit ja optiset levyt, mutta tuo oli kyllä uutta minulle.
Elämän pienemmät ilot
Heh, kyseessä on itseasiassa thaimaalainen BL sarja, joka kuulostaisi todennäköisesti melko pöhköltä suomeksi väännettynä. Why R U?Mustelmann post=63522 kirjoitti: Joku thaimaalainen saippuasarja, jonka nimeä ei voi edes kääntää suomeksi?
Tämä ei itseasiassa ole ensimmäinen sarja, jonka olen flashdrive versiona thaikuista tilannut, siellä ollaan selkeästi jo ymmärretty siirtyä osittain isoa tilaa vaativien dvd/bluray levyjen sijasta pienen tilan vievään tikkutuotantoon, joka myös soveltuu helpommin levyjen vaativan region rajoitusten ulkopuolelle.
Elämän pienemmät ilot
Darkki post=63526
Meille syntyi tänään esikoistytöt :) Ovat kovin pieniä vielä... joten kai toi sopii aiheen otsikkoon :)
Oi, pieniä arkkivelhoja! Paljon onnea!
Tykännyt: Darkki
Elämän pienemmät ilot
Paljon onnea tuoreille vanhemmille! ^^Darkki post=63526 kirjoitti: Meille syntyi tänään esikoistytöt :) Ovat kovin pieniä vielä... joten kai toi sopii aiheen otsikkoon :)
Elämän pienemmät ilot
Minulla tuli hiljattain kymmenen vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa ja sen kunniaksi sain normaalin palkan päälle pienen bonuksen, joka menee lyhentämättömänä henkilökohtaiseen virkistyskäyttöön. Samalla maksettiin myös lomarahat ja kohta alkaa myös itse loma, joten rahasta ja vapaa-ajasta ei ole lähiaikoina puutetta.
Muokannut 15.05.2021 20:13 Mustelmann
Tykännyt: Kuurankukka
Olen takonut jo ties kuinka monetta viikkoa erästä
visaa
, jossa pitää tietää kaikki Suomen kunnat ja tänään sen vihdoin sain suoritettua, wihii! Olen jo pitemmän aikaa ollut ihan hilkulla, vain pari on jäänyt uupumaan. Nimien oppiminen on helpompaa kuin niiden kaikkien muistaminen yhdellä kertaa. Tuntuu vähän katkeransuloiselta, sillä vaikka maali saavutettiin, niin mitä yhtä hyödytöntä mutta samalla opettavaista voisin nyt ruveta tahkoamaan? Ehkä pitää antaa maailman pääkaupungit -visalle uusi mahdollisuus...
Tykännyt: Fievre
Menköön nyt pienemmästä ilosta, kun ei ole vielä mitaleja jaettu, mutta jääkiekon seuraaminen on ollut taas tänä keväänä mukavaa.
Tämän päivän saldona myös, että sain hoidettua oman Poika saunoo -projektini. "Poika" tarkoitti tässä tapauksessa hirven kalloa ja saunominen suihkun alla kylvettämistä. Periaatteessa oli kyllä puhdas, mutta käytännössä vaati hieman hinkkausta. Käytännössä odotellut sitä jo jokusen aikaa eteisessä, kun ei ole ollut aikaa eikä jaksamista homman edistämiseksi. Seuraavaksi (arviolta heinäkuussa) olisi tarkoitus maalata sarvet kullanvärisiksi. Maaliostoksilla törmäsin myös sellaiseen jännyyteen kuin pimeässä hohtava lakka. Vaati suurta itsehillintää jättää purkki hyllyyn...
Tämän päivän saldona myös, että sain hoidettua oman Poika saunoo -projektini. "Poika" tarkoitti tässä tapauksessa hirven kalloa ja saunominen suihkun alla kylvettämistä. Periaatteessa oli kyllä puhdas, mutta käytännössä vaati hieman hinkkausta. Käytännössä odotellut sitä jo jokusen aikaa eteisessä, kun ei ole ollut aikaa eikä jaksamista homman edistämiseksi. Seuraavaksi (arviolta heinäkuussa) olisi tarkoitus maalata sarvet kullanvärisiksi. Maaliostoksilla törmäsin myös sellaiseen jännyyteen kuin pimeässä hohtava lakka. Vaati suurta itsehillintää jättää purkki hyllyyn...
^ Tämä on lajia wanha. En tiedä, miten on aikoinaan käsitelty, ihan siistin oloinen kyllä. Maalattava pinta piti nyt vain vielä puhdistaa. Ja kyllä muutoinkin tuli hiukka valkoisemmaksi. Netissä olen nähnyt kivoja kuvia, joissa on liimattu koristeeksi tekokukkia ja jotain tingeleitä, jotain sellaistakin tekisi vähän mieli viritellä. Mutta aloitan sillä maalaamisella.
Täytyy ensin mallailla.
Tyyliin valkoiset ruusut ovat aika yleispäteviä, sopivat juhannukseen ja jouluun.
Jääkiekko jäi sitten lopulta pienempien ilojen asteelle. Mutta kulta yksillä, kesä sentään kaikilla. Huiman hyvä suoritus sinänsä. Ihan loppuun asti oli olo, että voi ratketa Suomen voitoksi, ei ollut yhtään poloisen oloista pelaamista. Jos jotain hyvää loppuratkaisusta, niin onneksi on mahdollisimman kokenut pelaaja ns. syyttävien sormien edessä, silloin kun joku tahtoo syyllisiä etsiä. Ehkä sen kestää, aina ollut hyvin symppiksen oloinen. Tuollaisessa jatkoaikasysteemissä on vain ajan kysymys, milloin joku jommalla kummalla puolella mokaa ja peli päättyy siihen. Voisi jollekin nuorelle kaverille olla vielä raskaampi paikka.
Jääkiekko jäi sitten lopulta pienempien ilojen asteelle. Mutta kulta yksillä, kesä sentään kaikilla. Huiman hyvä suoritus sinänsä. Ihan loppuun asti oli olo, että voi ratketa Suomen voitoksi, ei ollut yhtään poloisen oloista pelaamista. Jos jotain hyvää loppuratkaisusta, niin onneksi on mahdollisimman kokenut pelaaja ns. syyttävien sormien edessä, silloin kun joku tahtoo syyllisiä etsiä. Ehkä sen kestää, aina ollut hyvin symppiksen oloinen. Tuollaisessa jatkoaikasysteemissä on vain ajan kysymys, milloin joku jommalla kummalla puolella mokaa ja peli päättyy siihen. Voisi jollekin nuorelle kaverille olla vielä raskaampi paikka.
Kirjaimellisesti pieni ilo: pikkuinen laastari. Olen aina tykännyt semmoisista jostain syystä. Ovat niin söpöjä ja nyt minulla on pieni laastari olkapäässä ja aika varattu seuraavalle piikille. Jei!
Hassua miten muksuna rokotukset olivat hirveä mörkö kun niiden merkitystä ei oikein tajunnut, mutta nyt vahtasin haukkana ensimmäistä vapaata aikaa ikäryhmässäni.
Tykännyt: Mallaspappi
Elämän pienemmät ilot
Päivästä tulee hieno, kun sen pääsee aloittamaan lukemalla muutaman Jussin päivityksen mielenkiintoisista aiheista.
Tykännyt: Wanda
Elämän pienemmät ilot
Päätin viime viikolla sivistää itseäni aloittamalla Downton Abbeyn katsomisen, nyt kun se viimein saapui Netflixiin. Jäin koukkuun melkein heti, mikä jo itsessään on yksi pieni elämän ilo, mutta aivan erityisesti sydäntäni lämmitti, kun yksi suosikkihahmoistani kertoi kuuluvansa isoäitinsä kautta skotlantilaiseen Keith-sukuun. Mikäli ymmärsin oikein, viittasi hän nimenomaan siihen samaan Keith-klaaniin, johon omallakin suvullani on kytkökset. Olen löytänyt itselleni fiktiivisen sukulaisen, josta vieläpä pidän!
Tykännyt: Weleho
Kaupoissa on nyt Taffelin kilpailusipsejä, ja hieman omituisesti nimetty Haeoöylä oli sen tapainen sipsi jota olen kaipaillut. Paprika, sourcream ja pekoni ovat varsin maukas yhdistelmä, jotain sellaista on pitkään tehnyt mieli mutta ihan sellaista ei löytynyt vaikka kaikenlaista grillisipsiä ja yksi paprikasipsikin on markkinoilla. Harmi vain että oletettavasti vain yksi kilpailusipseistä jää tuotantoon, mikäli jää, ja en ole vielä ehtinyt maistaa kahta muuta.
Nyt syksyllä on tullut syötyä muutenkin liikaa sipsejä. Se ei ole hyvä asia. Onneksi joukossa on ollut myös aavistuksen kevyempiä linsisipsejä, joiden rakenteesta pidän, mutta niistä onnettomista ei löydy yhtäkään paprika- tai grillimaustettua. Tämä on suuri puute, mutta ymmärrän että linssisipsejä markkinoidaan ensisijaisesti kevyempänä ja/tai kasvispainotteisena versiona - perunahan ei tunnetusti ole kasvi - ja perunasipsien sekä maissinaksujen ystävät luokitellaan selvästi eri kohderyhmään. Ja sen takia niiden maut painottuvat pois raskaammista paprikoista ja kaikesta mikä lähestyykään grillimaustetta tai pekonia, vaikka myönnetään, onhan linssijuustonaksu olemassa.
Nyt syksyllä on tullut syötyä muutenkin liikaa sipsejä. Se ei ole hyvä asia. Onneksi joukossa on ollut myös aavistuksen kevyempiä linsisipsejä, joiden rakenteesta pidän, mutta niistä onnettomista ei löydy yhtäkään paprika- tai grillimaustettua. Tämä on suuri puute, mutta ymmärrän että linssisipsejä markkinoidaan ensisijaisesti kevyempänä ja/tai kasvispainotteisena versiona - perunahan ei tunnetusti ole kasvi - ja perunasipsien sekä maissinaksujen ystävät luokitellaan selvästi eri kohderyhmään. Ja sen takia niiden maut painottuvat pois raskaammista paprikoista ja kaikesta mikä lähestyykään grillimaustetta tai pekonia, vaikka myönnetään, onhan linssijuustonaksu olemassa.
Elämän pienemmät ilot
Leivoin pitkästä aikaa sämpylöitä. Olikin eka kerta tänä vuonna, kun leivoin yhtään mitään. Sämpylöistä tuli vähän muotopuolia, mutta jumalauta sentään, miten hyvältä suoraan uunista vedetty leipä voikaan maistua. Tekee mieli ahmia koko pellillinen yhdeltä istumalta. Taidan leipaista uuden satsin heti huomenna.
Tykännyt: Mallaspappi