28.04.2021 21:26 #201 :: HourglassEyes
Elämän pienemmät ilot
Thaikuista miltei vuosi sitten pre-orderattu tv-sarjani saapui maanantaina. Syynä pitkään kestoon on ollut boxin julkaisun viivästyminen. Alkuperäinen julkaisu olisi pitänyt olla jo viime vuoden loka-marraskuulla, josta sitä joka kuukausi hivutettiin sitten aina kuukaudella eteenpäin. Ehdin jo moneen otteeseen pelätä, että julkaisu sittenkin perutaan ja se olisi harmittanut aivan vietävästi, koska olen jo muutamaan otteeseen katsellut sarjaa netin ihmeellisestä maailmasta, ärsyttävän huonolaatuisilta ja/tai puutteellisilta sivustoilta. Nyt sain katsottua koko sarjan vihdoinkin hyvillä mielin ja täydellisenä. Bonuksena lootassa oli mukana myös kyseinen sarja dvd (multiregional) levyinä, vaikka tilaamani versio oli flashdrive versio oheiskrääsöineen. Nyt on siis sarjasta oikein tuplakappaleet tallessa!

28.04.2021 23:26 #202 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot
Joku thaimaalainen saippuasarja, jonka nimeä ei voi edes kääntää suomeksi?

Ja sarja, joka on julkaistu virallisesti massamuistina? Ymmärrän vhs-kasetit ja optiset levyt, mutta tuo oli kyllä uutta minulle.

• Darkki hahmo
  • Darkki

29.04.2021 17:10 #203 :: Darkki

29.04.2021 17:20 #204 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Että useampi yhdellä kertaa? No sehän on kätevää. Hurjan paljon onnea koko perheelle!
Tykkännyt: Darkki

29.04.2021 21:28 #205 :: HourglassEyes
Elämän pienemmät ilot

Mustelmann post=63522 kirjoitti: Joku thaimaalainen saippuasarja, jonka nimeä ei voi edes kääntää suomeksi?

Heh, kyseessä on itseasiassa thaimaalainen BL sarja, joka kuulostaisi todennäköisesti melko pöhköltä suomeksi väännettynä. Why R U?
Tämä ei itseasiassa ole ensimmäinen sarja, jonka olen flashdrive versiona thaikuista tilannut, siellä ollaan selkeästi jo ymmärretty siirtyä osittain isoa tilaa vaativien dvd/bluray levyjen sijasta pienen tilan vievään tikkutuotantoon, joka myös soveltuu helpommin levyjen vaativan region rajoitusten ulkopuolelle.

29.04.2021 22:15 #206 :: Kuurankukka

Darkki post=63526

Oi, pieniä arkkivelhoja! Paljon onnea!
Tykkännyt: Darkki

02.05.2021 15:49 #207 :: Kuunliekki
Elämän pienemmät ilot

Darkki post=63526 kirjoitti: Meille syntyi tänään esikoistytöt :) Ovat kovin pieniä vielä... joten kai toi sopii aiheen otsikkoon :)

​​​​Paljon onnea tuoreille vanhemmille! ^^

15.05.2021 20:12 #208 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot
Minulla tuli hiljattain kymmenen vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa ja sen kunniaksi sain normaalin palkan päälle pienen bonuksen, joka menee lyhentämättömänä henkilökohtaiseen virkistyskäyttöön. Samalla maksettiin myös lomarahat ja kohta alkaa myös itse loma, joten rahasta ja vapaa-ajasta ei ole lähiaikoina puutetta.
Muokannut 15.05.2021 20:13 Mustelmann
Tykkännyt: Kuurankukka

01.06.2021 19:50 #209 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Olen takonut jo ties kuinka monetta viikkoa erästä visaa , jossa pitää tietää kaikki Suomen kunnat ja tänään sen vihdoin sain suoritettua, wihii! Olen jo pitemmän aikaa ollut ihan hilkulla, vain pari on jäänyt uupumaan. Nimien oppiminen on helpompaa kuin niiden kaikkien muistaminen yhdellä kertaa. Tuntuu vähän katkeransuloiselta, sillä vaikka maali saavutettiin, niin mitä yhtä hyödytöntä mutta samalla opettavaista voisin nyt ruveta tahkoamaan? Ehkä pitää antaa maailman pääkaupungit -visalle uusi mahdollisuus...
Tykkännyt: Fievre

• Fievre hahmo
  • Fievre
    Vesivelho

01.06.2021 20:36 #210 :: Fievre
Elämän pienemmät ilot
Oletko kokeillut Seterran maantietovisoja? Ne on aika koukuttavia, jos kartoista tykkää.
Tykkännyt: Pisania

05.06.2021 22:59 #211 :: Hiistu
Elämän pienemmät ilot
Menköön nyt pienemmästä ilosta, kun ei ole vielä mitaleja jaettu, mutta jääkiekon seuraaminen on ollut taas tänä keväänä mukavaa.

Tämän päivän saldona myös, että sain hoidettua oman Poika saunoo -projektini. "Poika" tarkoitti tässä tapauksessa hirven kalloa ja saunominen suihkun alla kylvettämistä. Periaatteessa oli kyllä puhdas, mutta käytännössä vaati hieman hinkkausta. Käytännössä odotellut sitä jo jokusen aikaa eteisessä, kun ei ole ollut aikaa eikä jaksamista homman edistämiseksi. Seuraavaksi (arviolta heinäkuussa) olisi tarkoitus maalata sarvet kullanvärisiksi. Maaliostoksilla törmäsin myös sellaiseen jännyyteen kuin pimeässä hohtava lakka. Vaati suurta itsehillintää jättää purkki hyllyyn...

• kyty

05.06.2021 23:22 #212 :: kyty
Elämän pienemmät ilot
Eivätkös nuo kallot vaadi keittämisen? Vai oliko se vanha-vanha-kallo, joka on jo käsitelty aikoinaan ja kerännyt sen jälkeen päälleen vuosien patinaa?

06.06.2021 08:36 #213 :: Hiistu
Elämän pienemmät ilot
^ Tämä on lajia wanha. En tiedä, miten on aikoinaan käsitelty, ihan siistin oloinen kyllä. Maalattava pinta piti nyt vain vielä puhdistaa. Ja kyllä muutoinkin tuli hiukka valkoisemmaksi. Netissä olen nähnyt kivoja kuvia, joissa on liimattu koristeeksi tekokukkia ja jotain tingeleitä, jotain sellaistakin tekisi vähän mieli viritellä. Mutta aloitan sillä maalaamisella.

• kyty

06.06.2021 17:39 #214 :: kyty
Elämän pienemmät ilot
Ehkä kukkia ja muita koristeita voisi laittaa siihen väliaikaisesti, niin että niitä voisi modata aina vuodenajan mukaan. Kallo olisi varmaan myös helpompi pitää puhtaana jos koristeita ei liimaa kiinni. (Siis ainakaan pysyvästi.)

07.06.2021 19:53 #215 :: Hiistu
Elämän pienemmät ilot
Täytyy ensin mallailla.  Tyyliin valkoiset ruusut ovat aika yleispäteviä, sopivat juhannukseen ja jouluun.

Jääkiekko jäi sitten lopulta pienempien ilojen asteelle. Mutta kulta yksillä, kesä sentään kaikilla. Huiman hyvä suoritus sinänsä. Ihan loppuun asti oli olo, että voi ratketa Suomen voitoksi, ei ollut yhtään poloisen oloista pelaamista. Jos jotain hyvää loppuratkaisusta, niin onneksi on mahdollisimman kokenut pelaaja ns. syyttävien sormien edessä, silloin kun joku tahtoo syyllisiä etsiä. Ehkä sen kestää, aina ollut hyvin symppiksen oloinen. Tuollaisessa jatkoaikasysteemissä on vain ajan kysymys, milloin joku jommalla kummalla puolella mokaa ja peli päättyy siihen. Voisi jollekin nuorelle kaverille olla vielä raskaampi paikka.

16.06.2021 14:16 #216 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Kirjaimellisesti pieni ilo: pikkuinen laastari. Olen aina tykännyt semmoisista jostain syystä. Ovat niin söpöjä ja nyt minulla on pieni laastari olkapäässä ja aika varattu seuraavalle piikille. Jei! Hassua miten muksuna rokotukset olivat hirveä mörkö kun niiden merkitystä ei oikein tajunnut, mutta nyt vahtasin haukkana ensimmäistä vapaata aikaa ikäryhmässäni.

04.07.2021 11:11 #217 :: KiLLPaTRiCK
Elämän pienemmät ilot
Päivästä tulee hieno, kun sen pääsee aloittamaan lukemalla muutaman Jussin päivityksen mielenkiintoisista aiheista.
Tykkännyt: Wanda