-
- Kasaripopin helmet ja timantit
- Konserttisali / Pisania | Tänään 22:53
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / Eija | Tänään 22:21
-
- Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
- Teatteri / kyty | Tänään 17:06
-
- Nettiselaimet
- Konepaja / Fiktiivi | Eilen 18:01
-
- Mitä löytyy yöpöydältäsi?
- Satama / Ageha | Eilen 17:28
Elämän pienemmät ilot
Elämän pienemmät ilot
Huomasin jokin aika sitten, että ostamani margariinin parasta ennen -päivä oli ollut jo aikapäiviä sitten. Margariini vaikutti kaikin puolin käyttökelpoiselta, mutta huomattava vanheneminen epäilytti silti. Päätin tuhota loput rasiasta tekemällä jonkinlaisen version Pasta Alfredosta, ja tulos oli erittäin herkullinen. Joku soluasukas oli jättänyt keittiöön kattilallisen keitettyjä munia muiden käytettäväksi, joten sain pasta-annoksen viimeisteltyä kivasti yhdellä halkaistulla kananmunalla ja persiljalla. Kaikin puolin onnistunut lounas.
Elämän pienemmät ilot
Lähetin ystävänpäivän tienoolla postikortit kolmelle ja kirjeet kahdelle kaverille. Alunperin minun piti lähettää vain kirjeet, koska olin saajien kanssa vaihtanut osoitetietoja juuri kirjeenvaihtoa varten. Sitten sain viestin kaverilta, joka uhkasi lähettää minulle kortin, ja päätin iskeä takaisin. Yllätyin kuitenkin huomatessani, miten mukavaa puuhaa oli kirjoittaa käsin, valita parhaat kortit, paperit ja kuoret, tehdä sinetit ja keksiä jotain pieniä ylläreitä mukaan kirjekuoriin (pistin suklaapatukoita, teepusseja, tarroja ja kaulakorun). Siinä intoillessani kirjoitin vielä kahdelle muulle kaverille kortit, joista toisen vielä maalasin itse. Käyttöä löytyi myös laatikolliselle sinettilakkaa ja kahdelle kirjepaperisetille, jotka kaikki minulla on ollut vuosikaudet mutta joita en koskaan ole käyttänyt.
Kirjeet ja kortit ovat saaneet ilmeisen hyvän vastaanoton, ja nyt olen sekä tehtaillut lisää että miettinyt kuumeisesti mitä kaikkea näihin voi laittaa. Ostin jopa sinettivahalusikan, jolla sinettien teosta tulee astetta siistimpää, ainakin toivottavasti. Vihdoin olen löytänyt itselleni stressittömän ikuisuusprojektin!
Kirjeet ja kortit ovat saaneet ilmeisen hyvän vastaanoton, ja nyt olen sekä tehtaillut lisää että miettinyt kuumeisesti mitä kaikkea näihin voi laittaa. Ostin jopa sinettivahalusikan, jolla sinettien teosta tulee astetta siistimpää, ainakin toivottavasti. Vihdoin olen löytänyt itselleni stressittömän ikuisuusprojektin!
Elämän pienemmät ilot
Töissä ei tarvitse enää käyttää maskia, joten happi kulkee taas normaalisti ja opin ehkä tunnistamaan kesätyöntekijät, kun kasvot ovat taas näkyvissä. Voin siis luopua maskista kokonaan, koska en ole käyttänyt sitä missään muuallakaan enää viime aikoina.
Meillä ei töissä taideta luopua maskeista ennen kesälomia, hyvä jos sittenkään. Ehkä niitä jossain kohdin vain lakataan käyttämästä. Itselleni hankalaa sellainen, jos sanotaan, että maski oltava, mutta sitten maskia käyttäessä tuntee itsensä pöljäksi, kun eivät muutkaan enää käytä.
Iloisena asiana, että pääskyset ovat palanneet. Lenteli parvi ikkunan takana.
Iloisena asiana, että pääskyset ovat palanneet. Lenteli parvi ikkunan takana.
Elämän pienemmät ilot
Näin tänään jollain naisella vuoden ensimmäisen kukkamekon, joten kesä on siis virallisesti alkanut. Saa alkaakin, koska vietän lomaa seuraavat pari viikkoa.
Elämän pienemmät ilot
No niin, eka lomapäivä ja jäätelökausikin tuli korkattua. Korkkasin myös oluen ja toisenkin, eli ei tässä pahasti mene.
Iloa tuo myös se, että tilasin parvekkeelle aika massiivisen kulmasohvan, joka toivottavasti mahtuu siihen, mihin pitää. Maksoi vähän liikaa, mutta ehkä se on hintansa arvoinen.
Iloa tuo myös se, että tilasin parvekkeelle aika massiivisen kulmasohvan, joka toivottavasti mahtuu siihen, mihin pitää. Maksoi vähän liikaa, mutta ehkä se on hintansa arvoinen.
Elämän pienemmät ilot
Kävin alkuviikosta kaverin kanssa terassilla ja aurinko paistoi iloisesti. Yritin bongata minihameita, mutta näinkin vain työukkoja keltaisissa paidoissaan. Olihan siinä rentoa kesätunnelmaa, mutta tuoppi keskiolutta maksoi kahdeksan euroa, ihanan kallista. Markettikeppana sentään on toistaiseksi kohtuuhintaista, mutta eiköhän sekin kallistu muiden elintarvikkeiden mukana.
Elämän pienemmät ilot
Tilaamani sohva saapui jokunen päivä sitten ja tulihan siitä parvekkeen kiintopiste. Kokoaminen sujui helposti, vaikka olin silloin kaljoissa. Kuudesta isosta paketista jäi valtava määrä pahviroskaa, joka pitää jossain kohtaa sulloa taloyhtiön keräysastiaan. Laatikot on tosin vielä palasteltava mattopuukolla sellaisiin paloihin, että ne mahtuvat astiaan.
Loman ensimmäinen puolikas on hippasta vaille ohi, joten ensi viikolla menen taas töihin. Loma oli mahtava, oli juhlaa ja seikkailua ja vähän aurinkoakin. Kiitos kaikille mukana olleille ja jatketaan taas parin kuukauden päästä!
Loman ensimmäinen puolikas on hippasta vaille ohi, joten ensi viikolla menen taas töihin. Loma oli mahtava, oli juhlaa ja seikkailua ja vähän aurinkoakin. Kiitos kaikille mukana olleille ja jatketaan taas parin kuukauden päästä!
Elämän pienemmät ilot
Se on taas tässä kesän kynnyksellä tullut todettua, miten hienoa on kun luonto alkaa täällä käytännössä kotiovelta. Tässä on lähistöllä kolme järveä, joista keskimmäisen ranta on toiminut tässä pari viikkoa toisena olohuoneena. Mikäs siellä on tsiigaillessa lintuja ja tehdessä muistiinpanoja. Saatanan lapsiperheet vaan valtaa viikonloppusin kaikki penkkipaikat. Onneksi on yleensä joku perseensuoja varalta mukana.
^ Hyvä nähdä myös virtuaali-Iivaria.
Parvekesohva kuulostaa lokoisalta. Itse olen edellisestä asuinpaikastani jäänyt kaipaamaan tilavaa parveketta. Sinne mahtui kahdenistuttava keinu. Nykyiselle ei mahtunut kuin riipputuoli. Elämän pieniä iloja tällä hetkellä, että parvekkeella kasvavat mansikat tekevät satoa, ensimmäiset marjat kypsiä. Hyviltä maistuvat. Kypsyviä mansikoita on kiva vahtia.Mustelmann post=65687 Tilaamani sohva saapui jokunen päivä sitten ja tulihan siitä parvekkeen kiintopiste.
Muokannut 13.06.2022 20:27 Hiistu
Työpaikalla saatiin esiteltyä asiaamme (mm. että puuttuu 3/4 työntekijöistä) niin, että kerrankin tuntui, että joku kuunteli, tajusi ja oli jopa kiinnostunut. Sellainen toiveikas olo, että asiat ovat töissä menossa parempaan suuntaan, silleen isossa kaavassa ja vähitellen.
Tehtiin työporukan kanssa tänään luokkaretki-henkinen (meillä oli eväitä!) ekskursio pääkaupunkiseudulle ja otin itselleni Helmet-kirjastokortin.
En sitä varmaan koskaan tule fyysisesti käyttämään, mutta nyt minulle avautuvat Helmetin e-aineistot. Jee! Siellä on paljon sellaista, mitä meidän kirjastoilla ei ole. En voisi olla tyytyväisempi.
Elämän pienemmät ilot
Maaliskuisen kotiutumiseni jälkeen minulla ei ole ollut eikä tule olemaankaan lainkaan opintoja tai töitä ennen syyslukukauden alkua yliopistolla, joten aikaa on ollut hyvin harrastaa ja ihan vain olla. En edes muista, milloin viimeksi olen saanut ihan vain olla. Tavalliset päivät kuluvat niin että herään, valitsen kivat vaatteet ja teen hienon meikin, tietäen etten ole edes lähdössä mihinkään. Sitten istun sohvalle ja katson vanhan kotimaisen elokuvan ja kulutan true crime -sisältöä. Astetta menevämpinä päivinä voin käydä taidemuseoosa, baarissa, olutseuran tapahtumassa, kirkossa, treffeillä, ostoksilla tai missä nyt huvittakaan, kaverin/kavereiden kanssa tai ilman. Viihdytän itseäni myös sillä että kirjoittelen huolellisia arvosteluita ostamiini tuotteisiin eri nettisivuilla. Mielestäni oikein mukavaa.
Tärkeintä on kuitenkin se, ettei minun ole pakko moneen kuukauteen tehdä juuri mitään. Olen ollut tällaisen vaiheen tarpeessa ilmeisesti kovemmin kun tajusinkaan, koska olen viime päivinä huomannut, että olen alkanut taas haaveilla asioista tulevaisuudessa ja miettiä aiheita kandiin ja graduun. Tuntuu oudolta olla kiinnostunut opiskeluista ja kyetä taas haaveiluun.
Tärkeintä on kuitenkin se, ettei minun ole pakko moneen kuukauteen tehdä juuri mitään. Olen ollut tällaisen vaiheen tarpeessa ilmeisesti kovemmin kun tajusinkaan, koska olen viime päivinä huomannut, että olen alkanut taas haaveilla asioista tulevaisuudessa ja miettiä aiheita kandiin ja graduun. Tuntuu oudolta olla kiinnostunut opiskeluista ja kyetä taas haaveiluun.
^ Oleminen kuulostaa ihan hyvältä olotilalta. Samoin haaveilu. Tosin haaveiden kanssa kannattaa olla varovainen, koska ne saattavat toteutua.
Minä joskus opinnäytetyön kanssa takutessani tein kirjoitusoppaan tehtäviä, joista yhdessä piti unelmoida/kuvitella tulevaisuuttaan, olikohan nyt vaikka viiden vuoden päähän. Minkäänlaisen tulevaisuuden kuvittelu tuntui siinä hetkessä melko vaikealta, mutta sain lopulta kirjoitettua, että saan käydä töissä ja työmatkat ajan moottoritietä pitkin. Koska öh, tykkään ajaa moottoritiellä, eikä muutakaan mukavaa oikein tullut mieleen.
Nykyisin kauniina kesäaamuina motarilla töihin ajellessa on ollut mukava ajatella, että niin, minähän elän nyt unelmaani, varsin kirjaimellisesti! Toki mielessä on käväissyt, voisiko elämässä olla jotain muutakin kuin nätti auto ja avointa asfalttikaistaa, jos olisin silloin aikoinaan koettanut vähän kovemmin tiristää toivomuksia siihen tekstitiedostoon... Mutta nääh. Silloin täytyy olla tyytyväinen, kun on hyvä olla. Ja siinä olotilassa tosiaan pystyy kehittelemään myös uusia haaveita.
Minä joskus opinnäytetyön kanssa takutessani tein kirjoitusoppaan tehtäviä, joista yhdessä piti unelmoida/kuvitella tulevaisuuttaan, olikohan nyt vaikka viiden vuoden päähän. Minkäänlaisen tulevaisuuden kuvittelu tuntui siinä hetkessä melko vaikealta, mutta sain lopulta kirjoitettua, että saan käydä töissä ja työmatkat ajan moottoritietä pitkin. Koska öh, tykkään ajaa moottoritiellä, eikä muutakaan mukavaa oikein tullut mieleen.
Nykyisin kauniina kesäaamuina motarilla töihin ajellessa on ollut mukava ajatella, että niin, minähän elän nyt unelmaani, varsin kirjaimellisesti! Toki mielessä on käväissyt, voisiko elämässä olla jotain muutakin kuin nätti auto ja avointa asfalttikaistaa, jos olisin silloin aikoinaan koettanut vähän kovemmin tiristää toivomuksia siihen tekstitiedostoon... Mutta nääh. Silloin täytyy olla tyytyväinen, kun on hyvä olla. Ja siinä olotilassa tosiaan pystyy kehittelemään myös uusia haaveita.
Muokannut 09.07.2023 17:25 Hiistu
Mansikat! Mustikatkin alkavat jo kypsyä, ja pitää syödä marjoja tuoreina niin kauan kun voi. Lisäksi - vaikka en tappohelteitä toivokaan - pidän siitä että tarkenee istuksia ulkona ja syödä vaikka jäskiä. Harmittavasti vain kaikilla on kesäisin niin paljon muita tapaamisia ja tekemisiä ettei ystävien tapaaminen ennen syksyä tahdo oikein onnistua, mutta onneksi kesästä voi nauttia yksinkin hyvän kirjan kanssa.
Elämän pienemmät ilot
Puhtaat ja silitetyt petivaatteet. Mikä ihana tunne onkaan pujahtaa saunaillan päätteeksi puhtaisiin ja silitettyihin petivaatteisiin!
Saan usein kummastuneita katseita kavereilta,kun kehun tätä asiaa. "Siis jaksatko ihan oikeasti silittää petivaatteet?"
Olen laiska monessa kotityössä, eikä silittäminenkään ole todellakaan lempipuuhaani, mutta en vain pysty vaihtamaan petivaatteita ellei ne ole silitettyjä. Tapa juontaa lapsuudesta, koska äitini silitti aina kaikki petivaatteet. Kun läksin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle 16 vuotiaana, osti äiti minulle oman silitysraudan. Solukämppäkaverieni hämmästellessä oli minulla pyykkien kuivauksen jälkeen aina keittiön pöytä varattuna petivaatteille ja silitysraudalle. Tapa ei ole koskaan jäänyt pois, joskin nykyisin omaan sentään silityslaudan, ettei keittiön pöytää tarvitse ensin peittää "aluslakanalla", jonka päällä muut petivaattet siltetään. Äidiltä opittu tapa tuokin.
Mutta kuten sanottua, silitys ei ole lempipuuhaani ja usein käy niin, että liinavaatekaappi käy tyhjiin ennen kuin kaivan raudan esiin - ja saatan silittää 2-3 tuntia putkeen petivaatteita. Ainakin tulee katsottua telkkaa tai kuunneltua musiikkia samalla!
Ja loppujen lopuksi - se on vaivan väärti. Se tuoksu! Se tuntu! Puhtaat silitetyt petivaatteet!
Saan usein kummastuneita katseita kavereilta,kun kehun tätä asiaa. "Siis jaksatko ihan oikeasti silittää petivaatteet?"
Olen laiska monessa kotityössä, eikä silittäminenkään ole todellakaan lempipuuhaani, mutta en vain pysty vaihtamaan petivaatteita ellei ne ole silitettyjä. Tapa juontaa lapsuudesta, koska äitini silitti aina kaikki petivaatteet. Kun läksin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle 16 vuotiaana, osti äiti minulle oman silitysraudan. Solukämppäkaverieni hämmästellessä oli minulla pyykkien kuivauksen jälkeen aina keittiön pöytä varattuna petivaatteille ja silitysraudalle. Tapa ei ole koskaan jäänyt pois, joskin nykyisin omaan sentään silityslaudan, ettei keittiön pöytää tarvitse ensin peittää "aluslakanalla", jonka päällä muut petivaattet siltetään. Äidiltä opittu tapa tuokin.
Mutta kuten sanottua, silitys ei ole lempipuuhaani ja usein käy niin, että liinavaatekaappi käy tyhjiin ennen kuin kaivan raudan esiin - ja saatan silittää 2-3 tuntia putkeen petivaatteita. Ainakin tulee katsottua telkkaa tai kuunneltua musiikkia samalla!
Ja loppujen lopuksi - se on vaivan väärti. Se tuoksu! Se tuntu! Puhtaat silitetyt petivaatteet!
Muokannut 12.08.2023 18:57 HourglassEyes
Tykännyt: matcha
Päätin pitkästä aikaa ilmoittautua kansalaisopiston kurssille, ja tänään kävin ensimmäisessä keramiikkakurssin sessiossa. Oli yllättävän kivaa (ja raskasta) taikinoida savea ja yrittää muovailla siitä jotain, mitä kuvittelisi haluavansa mahdollisesti poltattaa ihan esineeksi asti.
Joulu tuottaa iloa, vaikka siihen onkin vielä aikaa. Nyt viikonloppuna kävin katselemassa joulukoristeita SPR:n Kontissa ja Weisteen tehtaanmyymälässä. Flying Tigerissa ja Plantagenissa olen myös käynyt joulua jo hypistelemässä ja marketeissa tietenkin ruokaostosten yhteydessä myös. Joulutingelit kun ovat kivoja.
Tänään opin, että ruotsalaisyhtye Scotts on vuonna 2009 julkaissut Last Christmas hitin ruotsiksi, Den julen. Alkuperäistä en oikein kestäisi enää kuulla, mutta ruotsiversio sai aikaan leveää hymyä. Astetta isomman reaktion eli ilahtunutta hekottelua aiheutti Tarja Turusen tuoreelta joululevyltä Rudolph The Red-Nosed Reindeer . (Ehkä on Lapin reissulla joku poro liikaa seisoskellut Tarjan tiellä tai mitä lienee Petteri pahaa tehnyt...) Että tällaisella soittolistalla joulua odotellessa.
Tänään opin, että ruotsalaisyhtye Scotts on vuonna 2009 julkaissut Last Christmas hitin ruotsiksi, Den julen. Alkuperäistä en oikein kestäisi enää kuulla, mutta ruotsiversio sai aikaan leveää hymyä. Astetta isomman reaktion eli ilahtunutta hekottelua aiheutti Tarja Turusen tuoreelta joululevyltä Rudolph The Red-Nosed Reindeer . (Ehkä on Lapin reissulla joku poro liikaa seisoskellut Tarjan tiellä tai mitä lienee Petteri pahaa tehnyt...) Että tällaisella soittolistalla joulua odotellessa.
Muokannut 12.11.2023 22:35 Hiistu