03.02.2024 21:45 #241 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot
Muutaman vuoden vanhaan oled-telkkariini vaihdettiin uusi paneeli vikaantuneen tilalle, kun tein valmistajalle reklamaation. Uusi paneeli olisi maksanut yli tonnin, mutta valmistaja lupasi korvata siitä suurimman osan, vaikka telkkarin takuu oli jo umpeutunut. Olin varautunut siihen, ettei minulle korvata senttiäkään, joten pitää olla tilanteeseen tyytyväinen.

• KostiK hahmo
  • KostiK
    Rahtari
03.04.2024 01:37 #242 :: KostiK
Elämän pienemmät ilot
No niin, tuli tilattua sarjakuvaa pitkästä aikaa, eli Al Williamsonin 50 girls 50 sekä Barry Windsor-Smithin Monsters. Edellinen on Fantagraphicsin julkaisema kokoelma Williamsonin tuotoksia EC-comicsille, etupäässä scifiä. Kova kulttuuriteko Fantagraphicsilta julkaista klassista sarjakuvaa, noista voisi 50-luvun diggaritkin lähes melkein innostua. Kasarillahan Williamson kuvitti mm. Imperiumin vastaisku sekä Blade Runner- sarjakuvat, melkoinen voimannäyte varsinkin tuo viimeksimainittu. Williamson piirtää melko pikkutarkasti ja pidän suuresti hänen taiteestaan.
Windsor-Smithin Monsters on kenties tutumpi pläjäys täällä. Vaikka en todellakaan ole supersankarisarjakuvien ystävä, juttu vaikuttaa riittävän omaperäiseltä. Myös mielenkiintoista päästä lukemaan teosta, jota on tehty lähes neljäkymmentä vuotta. Mitä netin kautta löytyi ko. sarjakuvan sivuja, niin ne eivät ainakaan vähentäneet mielenkiintoa tarinaa kohtaan.
Voisi mennä huonomminkin, ei tästä ilot paljon pienene, vai miten se oli, miten se meni...