Elämän pienemmät ilot

HourglassEyes
HourglassEyes loi aiheen: Elämän pienemmät ilot
03.11.2015 16:53 #1

Ajattelin tuon meidän "Elämä on ihanaa" ketjun rinnalle nostaa tämmöisen pienimuotoisempien ilojen kerrontapaikan.

Itse ilahduin (ja ehkä hiukan hämmästyinkin) kun ulkona oli vielä valoisaa kun pääsin töistä tänään. Yleensä työskentelen iltaan asti ja kotiinlähtö tapahtuu joskus puoli seitsemän tienoilla. Olin jo unohtanyt miltä ulkona näyttää, kun arkena pääsee lähtemään silloin kun katuvalot eivät ole vielä syttyneet... :cool:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
03.11.2015 17:05 #2

Minun työpaikkani luona on pitseriakahvila jonne on ilo mennä ruokatunniksi pois työpisteeltä.

Paikka on nimittäin kuin kopio eräästä lapsuuteni ruokapaikkakahvilasta 80-luvulla:

Sitä pitää blondi suomalainen nainen yhdessä jonkinmaalaisen miehensä kanssa, ihan kuten lapsuuteni paikkaakin (siis tiskin takana blondi muija, aviomiehestä en tiedä tai muista).

Yhden seinän kattava iso peili, pöytä baarijakkaroineen, kylmäkaappi ja heti vieressä oleva myyntitiski ovat kuin suoraan lapsuusmuistoistani.

Lisäksi siellä on kylmäkaapin päällä 80/90-luvun tyyppinen laatikkomainen stereo soittamassa musiikkia. Yleensä sellaisilta radiokanavilta jotka soittavat vähän vanhempaa tavaraa eikä suinkaan mitään tämän hetken nenä-äänisiä pissistähdenlentoja.

Jopa WC:n ovi sellainen perinteinen puinen, vähän kolhiintunut kääntökahvaovi, eikä mikään kolea ovipumppuviritys.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

04.11.2015 08:38 #3

Mun elämäni tämän hetkinen pieni ilo koostuu siitä, että selkä ei ole enää niin jumissa kuin vkloppuna ja alkuviikosta. Nyt pystyy ihan oikeasti jopa kääntämään päätään katsoakseen sivulle ilman kipua ja sitä, että katsoakseen joutui kääntämään koko yläkroppaa haluttuun suuntaan. Lihaskipugeeli ja salitreeni auttoivat.

10.11.2015 21:21 #4

On tilipäivä ja kävin juuri tuhlaamassa rakuten.co.uk:iin (entinen play.com) pienen tukon kahisevaa osoittaakseni että minen oo kuollunna! Mukana oli myös joululahja, mutta innostuin pitkästä aikaa tilailemaan parit uudet paidat itsellenikin! :cheesy:

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
11.11.2015 11:51 #5

Tiedän, että kun jaksan rämpiä talven synkeän sumumuurin läpi, pääsen kevääseen ja taas uuteen kesään. Ja rämminnässä minua auttavat niin keikat kuin kirjoittelu ja mm. Nova-kisan odottelu.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
11.11.2015 14:49 #6

Sain vihdoin aiempiin töihin liittyneen työtodistuksen, ja arvioinnit siinä olivat oikein positiiviset. Lisäksi Kiinassa on Singles Day, jonka ansiosta sain tilattua jokusen joululahjan nettikaupasta hyvin halvalla.

Always follow your doubts.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
15.11.2015 18:57 #7

Päivätorkut. Väsymyksen iskiessä on mukava kiertyä sykkyrälle lämpimän peiton alle ja ottaa pienet torkut. Näin peräti hyvää untakin samalla ja heräsin tuntia myöhemmin, etten luulisi sen valtavasti yöuniin vaikuttavan, kun kerran univelkojen hoitoon meni.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Celestine

25.11.2015 22:52 #8

Huomenna on vapaapäivä!

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
26.11.2015 09:35 #9

Olin aamusta aivan mahtavan lääkärin vastaanotolla pitkittyneen yskän vuoksi. Mies oli niin energinen ja huvittava, että siinä itsekin rentoutui ja nauroi, vaikka piti yskiäkin välillä. Jäi erittäin mukava olo sen jälkeen, vaikka tauti vaivaakin. Toivottavasti hänen kirjoittama antibioottikuuri nyt purisi, niin pääsisin laulamaankin. Muutama esitys on tulossa ja rasittaa, kun ei pysty harjoittelemaan. Nyt sitten lääkärin määräyksestä lepoa, hyviä elokuvia ja kuumaa juotavaa, niin eiköhän se tauti tästä parane. :)

28.11.2015 12:08 #10

^ Aivan loistavan oloinen lääkäri, mäkin haluaisin päästä tuollaisen tyypin vastaanotolle. Kukaan lääkäri ei ole koskaan määrännyt mulle leffojen katselua toipumisen edistymiseen. :p

Elämän pieniin iloihin kuuluu tänään se, että eilen oli firman pikkujoulut. Koska olin iloisella mielellä, päädyin olemaan tanssilattialla toista tuntia ja sen seurauksena selkä ei ole enää jumissa. :D Tosin jalat ulisee tuskissaan, mutta se nyt on vaan sellaista lihaskipua joka menee ohi. Mutta niskan seudun jumit aukeni. Päivä ilman särkyä niskassa on hyvä päivä. :)

Diara
Diara vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
29.11.2015 13:13 #11

Voitin eilen lotossa huikeat 10€, eli sain 4 oikein. Saman verran rahaa sijoitin pelitililleni pari viikkoa sitten, eli sain omani takaisin. Ostin voittorahoilla lisää lottoa :cheesy:

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

09.12.2015 10:24 #12

Alakerran naapurin mäyräkoira ei aloittanut haukunta/ulvonta/kiljunta konserttiaan tänä aamuna ja sain kuin sainkin nukuttua puoli kymmeneen. =)

16.12.2015 08:35 #13

Sain eilen aikaiseksi käydä HESY:n joulupadalla Forumin nurkalla. :) Olisihan sen rahan voinut laittaa tilisiirron kautta lahjoituksenakin, mutta jotenkin tuli paljon parempi mieli, kun kävin ihan oikeasti tiputtamassa rahaa niiden pataan.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Celestine
Celestine vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
16.12.2015 09:10 #14

Mansikkajogurttia :3

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
19.12.2015 11:32 #15

Jatkan tähän äsken potutusketjuun aloittamani viestin, jonka loppu muuttui ilonaiheiseksi:
...Kuvattuani (tilapäis)lampea (koetilan) pellolla käänsin filminsiirtovipua, ja se totteli krähisemättä, mikä mielestäni on merkki siitä, ettei filmi ole vielä lopussa. Ruutuja on siis yhä jäljellä riittävästi huomiseksi, eikä minun tarvitsekaan kiiruhtaa liikkeeseen hakemaan uutta lurraa.

24.12.2015 09:52 #16

Kardemummakahvi. :heart: Aamulla keittiö tuoksui vastaleivotulta pullalta.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
25.12.2015 19:54 #17

Pimeä Lappilan kylä on katulamppuineen ja vähine ihmisineen tunnelmallinen paikka. Tulee kovaa, ja se soittaa tuulikelloja, narisuttaa vanhoja saranoita ja kolistelee navettojen peltiovia. Vielä minä tänne takaisin joskus muutan.

THE GOD CREATED SHIT.

30.12.2015 18:57 #18

Ensi vuoden lukuhaasteet vaikuttavat hauskoilta! :grin:

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
01.01.2016 22:52 #19

Naapuriin kummitädin luo muutti tänään pienen pieni koiravauva. :heart:

Always follow your doubts.

03.01.2016 16:39 #20

Olen nyt suurin piirtein puoli vuotta maalannut Deff Dread -figua ja se alkaa pikku hiljaa valmistumaan. Vielä pitäisi base laittaa kuntoon (eli lähinnä maalata sinne toisten robottien osia indikoimaan sitä, että DD on ne tuhonnut). Mutta kylläpä se näyttää hyvältä tuolla hyllyssä muiden sekalaisten figujeni keskellä! Webbisivun kuvan värien sijaan menin vihreällä rungolla ja valkoisella naamalla. Alkaa minullakin vähitellen maalaustaito kehittyä, vaikka vaikeaa se on silti. Kohta pääsen aloittamaan joululahjaksi saamaani limited edition Orcus-figua. Se tullee olemaan kanssa pitkä projekti, kun pitää aina välillä pysähtyä pohtimaan värejä. Mutta, pieni ilo siitä, että opin ja onnistun. :)

NoctilucA, FreakyMike
Uusin jäsen: Jutta