Elämän pienemmät ilot

21.08.2018 21:04 #161 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Elämän pienemmät ilot
Olen tänään kokenut hassua kiitollisuudentunnetta:

Selailin Suomalaisen kirjakaupan mainoslehteä ja iski vain äkisti mieleen ajatus, kuinka kamalaa olisi, jos minun pitäisi työkseni kirjoittaa Soturikissat-sarjaa. Koska niitä kirjoja on paljon ja jatkuvasti ilmestyy lisää. Tiedän kyllä, että kirjailijanimen takana on oikeasti useampi kirjoittaja (ja etteivät he kirjoita pelkästään kissoista vaan myös karhujen ja koirien seikkailuja...), mutta olisi siinä silti hommaa, täytyisi jatkuvalla kiireellä olla keksimässä ja kirjoittamassa kissaklaanien uusia seikkailuja. Pitäisi muistaa, kuka kissa on mikäkin. Varmaan olisi seinät täynnä lappusia, jossa lukisi kissojen henkilötietoja, sitten semmoisia poliisisarjatyylisiä lankoja virittelisin kissakortista toiseen, kuka on kenenkin liittolainen ja vihollinen jne. Välillä täytyisi hakea inspiraatiota katselemalla youtubesta kissavideoita. … Kyllä on oma työni siihen verrattuna tavattoman ihanaa.

(Ei aavistustakaan, millaisia aikatauluja tai työtapoja kyseisillä kirjailijoilla oikeasti on. Hyvin mahdollisesti nauttivat työstään.)

21.08.2018 21:27 #162 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Olisi ylipäätään kauheaa olla kirjailija, jonka pitää kirjoittaa, jotta saisi laskut maksettua. Stephen King ei varmasti joutuisi vararikkoon, vaikka kirjoittaisi hitaammin, mutta hän varmaan tekee duuniaan ihan rakkaudesta lajiin. Mutta tiettyyn hommaan palkattu liukuhihnakirjailija ei välttämättä koe aina yhtä suurta intohimoa työtään kohtaan. En toki tiedä, ovatko Soturikissat liukuhihnatavaraa vai oikeaa kirjallisuutta, kun en ole niitä lukenut.

• Lilyx hahmo
  • Lilyx
22.08.2018 12:10 #163 : Lilyx
Vastaus käyttäjältä Lilyx aiheessa Elämän pienemmät ilot
Tänään ilahdutti, kun löysin siskolleni viisi osaa Alvineja Facebook kirpparilta :) Myöskin uus kestokahvimuki on piristäny kummasti päivää!

04.09.2018 18:11 #164 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Olen nyt lukion startattua alkanut tajuta, miten spontaani osaan ollakaan. Kun valitsin ensimmäisen vuoden kursseja alustavasti, ajattelin, etten missään tapauksessa lue vieraita kieliä yhtään enempää kuin on pakko. Mutta kuinka ollakaan: kun sain koululta mainoksen, jossa mainostettiin ilmaista kiinan kielen verkkokurssia, arvatkaa kuka ilmoittautui pari päivää myöhemmin. Lähdin mukaan myös kaunokirjallisuus-, tapahtuma-, elokuva- ja ajattelu/yrittäjyyskursseille. Hyvin meni.

Mutta perustellakseni tätä toimintaa, voin julistaa täten, että olen tehnyt suunnitelman lukiossa selviämiseksi. Aion nakella listalleni kaikki mahdolliset tippaakaan kiinnostavt kurssit, jotta löydän helpoiten itselle sopivat suunnat. Olen sen verran sekava heppu, että hoidan tällaiset asiat mieluiten uhkapelillä. Kolmen (toivottavasti ei useamman) vuoden kuluttua nähdään, mitnkä juttujen kyydissä olen pysynyt loppuun asti.

P.S. Jos joku muu teistä on aloittanut juuri lukion tai käy sitä paraikaa muuten, niin osanottoni ja toivottavasti te tiedätte mitä tehdä elämällänne!

09.01.2019 19:10 #165 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Vähän ennen joulua näin eräässä kaupassa kylpytakkeja, joista olisi saanut 30% alennusta. Takki olisi tarpeen mutta siinä kohtaa en pystynyt sitä ostamaan. Tänään päätin käydä kuikuilemassa olisiko niitä vielä jäljellä vaikka ale olikin jo mennyt ohi. Takki löytyi hyllystä (tai seinältä), mitään alennuslappusia ei ohessa roikkunut mutta silti kassalla hinnasta lähti pois 50% Hiukanko olin iloisesti yllätetty.

Toinen pikku ilon aihe on, että tällä viikolla pukkaa työkeikkaa varsin kiitettävästi, koska jengi on kipeänä. Kunpa vain pysyisin itse terveenä. Ei ihan kaikkein hehkein olo ole just nyt... *ristii sormensa*

28.01.2019 16:04 - 28.01.2019 17:17 #166 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Olen saanut haltuuni nimeltä mainitsemattomia reittejä pitkin oikean Erkki Tantun grafiikkavedoksen. Tanttu on suosikkikuvittajani (minut parhaiten tuntevat tietävät hyvin miksi) ja tämä on ensimmäinen työ häneltä minkä omistan. Olin tästä suuresti iloinen. Samalla sain myös Erkki Tanttu -kirjan. Aivan uskomattomia sattumia elämä täynnä. Kuten myös huoneeni seinät. Sinne on ilmestynyt nyttemmin uusia tauluja ja lisää on jonossa. Pitää siirtää hyllyjä paikoista x paikkoihin y että kaiken saa mahdutettua. Mutta en todellakaan valita!

Eikä siinä edes kaikki. Aamu sujui pitkästä aikaa mukavasti. Laitoin nimittäin nettiradion pyörimään (kaveri oli aamun vieraana). Kyllä piristi, pitäisi ottaa kai tavaksi. Sitä kun en ole ollenkaan aamuihminen.
Viimeksi muokattu: 28.01.2019 17:17 Adolfina Romanov.

16.02.2019 00:44 - 16.02.2019 00:48 #167 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Ostin vaatekauppakierroksen tuloksena nahka- ja villakangastakit. Kauppoja piti koluta useampi, mutta lopulta sopivan kokoiset ja hintaiset pukimet löytyivät. Olisin ostosreissun päätteeksi halunnut napata mukaan myös uuden Fingerpori-albumin, mutta kirjakaupan myyjän mukaan painos oli jo loppu. No tärkeintä on kuitenkin, että minulla on nyt arvolleni sopivat herrasmiehen vaatteet.

Edit: Luulin olleeni ostosketjussa, mutta näköjään kirjoitin viestin tänne. No kyllä tämä iloketjuunkin sopii (enkä sitä paitsi edes muista, miten viesti siirretään).

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 16.02.2019 00:48 Mustelmann.

22.03.2019 20:57 #168 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Elämän pienemmät ilot
Kolmatta vuotta keskeneräisenä lojunut 1000 palan palapeli tuli vihdoinkin tehtyä valmiiksi. Olin epävarma, josko kaikki palat edes olisivat tallessa, kun peliä on siirrelty paikasta A paikkaan B ja syksyllä meni vielä muuttokuormassakin, mutta niin vain kaikki palat menivät paikoilleen. Kyllä palapelimatto on kätevä olla olemassa, jos kokoaminen viivästyy syistä tai toisista.
Uskoisin kuitenkin, että kun aloitan seuraavan pelin kokoamisen, siinä ei tule ihan näin pitkää taukoa välillä. Odottamassa onkin jo pari uutta mallia!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adolfina Romanov

15.04.2019 20:01 #169 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Minäkin olen taas lukion alettua innostunut uudestaan palapeleistä. Oppilaskunnan hallitus (tai joku) pitää koulussa yhdellä pöydällä sellaista ns. yleistä palapeliä, jota voi kuka vain oppilas käydä tekemässä ja kun yksi peli valmistuu, pian ilmestyy jo uusi. Menen tekemään sitä usein itsekseni jos minulla on jostain syystä tyhjää aikaa tuntien välillä.

17.04.2019 20:31 #170 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Maailmassa tapahtuu vielä iloisiakin asioita. Yle uutisoi, että uhanalaisilla kakapoilla on ollut ennätyksellisen hyvä lisääntymiskausi. Ihastuin näihin hupsuihin pulleroihin kun näin joskus Stephen Fryn dokkarisarjan Last chance to see, joten tieto lämmittää sydäntäni. Tämä oli se kohtaus, joka varmasti aikoinaan synnytti monia uusia kakapofaneja. :lol:

• punnort hahmo
  • punnort
22.05.2019 00:54 #171 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Elämän pienemmät ilot
Osallistuin yhdeksällä vitsillä Savon Sanomien kilpailuun, jossa etsittiin puujalkavitsejä Komediafestivaalin tarroihin. Kilpailussa valittiin tarroihin yhteensä neljä vitsiä, joista yksi oli minun! Vitsini oli myös Savon Sanomien asiasta kertovan uutisen otsikkona (ainoana neljästä.)

Voittajavitsini kuuluu seuraavasti:

"Äläkä saata meitä kiusaukseen", rukoilivat anjovikset.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adolfina Romanov

30.07.2019 14:11 #172 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Kävin viikonloppuna Tampere-talossa katsomassa Andy Warholin Posters-näyttelyn. Rakastan Warholia, hänen olemuksensa, elämäntyönsä, maineensa ja tyylinsä on uskomattoman omalaatuinen, tunnistettava ja hurmaava. Ostin Tampere-talolta upean mustan kangaskassin (olen tänä kesänä myös intoutunut käyttämään kangaskasseja jostain syystä) Warholin pärställä varustettuna. Rakastan sitä, Andy Warholilla on todella kauniit kasvonpiirteet ja ne platinablondit peruukit ovat aivan huikeita.

Lisäksi olen innostunut kuuntelemaan Elton Johnin musiikkia. Se soi nytkin kun tätä kirjoitan. Tosi tarttuvaa ja tyylikästä. Harvoin tulee vastaan mitään uutta artistia tai bändiä, josta innostuu, mutta ei se minullekaan mahdotonta näemmä ole.

22.10.2019 19:45 #173 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Elämän pienemmät ilot
Ylihuomenna alkavat Kirjamessut. Lippu on takataskussa (tai oikestaan puhelimessa) ja odottavasti rapistelen jo lompakkoani ja odotan antikvariaattien kokoontumisen tuoksua! :lol:

12.11.2019 13:19 #174 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Joululahjahankinnat saavat minut aina vähän epätoivoiseksi mutta tänään kävi ainakin yhden lahjan suhteen mielettömän hyvä mäihä. Etsin netistä mistä saisi edullisimmin sellaisen olkahihnallisen muumipussukan ja hintahaarukka oli n. 18-20€. Erinäisten vaiheiden jälkeen päädyin käymään paikallisessa S-marketissa, koska muistin että siellä on hyllyllinen muumituotteita. Pussukoita oli kolme jäljellä ja hinta hyllyn reunassa näytti kymppiä. Sen verran edullinen että luovuin värivaatimuksistani (ajattelin mustavalkoista mutta oli tämä ainoa paikalla ollut vaihtoehtokin tarpeeksi kiva). Kassalla hinnasta putosi vielä 4€. Olin hihkua ääneen ja talsin kotiin suu lievästi hevosenkengällä.

20.11.2019 21:25 #175 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Kävin tänään testaamassa Kankaanpään uimahallin, joka avattiin tällä viikolla melkein kaksi vuotta kestäneen remontin jälkeen. Uiminen oli mukavaa ja saunassa oli mieluisat löylyt. Viimeksi kävin tuolla yhdeksän vuotta sitten, jolloin olin armeijassa ja suoritin hallissa uimataitotestin. En ole siis ollut hallin vakioasiakas, mutta tästä eteenpäin tuolla voisi käydä useamminkin, mikäli kaverin kyydityspalvelu vain toimii.

• kyty
28.11.2019 23:15 #176 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Elämän pienemmät ilot
Osa joululahjoista on jo hankittu, vaikkei niitä kovin montaa tulekaan. Tuntuu ettei tänä vuonna tule perinteistä joulupaniikkia. (Ja kyllä, joukossa on yksi kirja vaikkei niitä melkein kellekään voi antaakaan.)

12.12.2019 23:13 #177 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Huomasin että Rising-kirjahyllyni on kerännyt peräti neljä seuraajaa (!) ja kaikkien nimimerkki alkaa E-kirjaimella. :lol:

• Iivari hahmo

Pekka Kejonen

• kyty
14.12.2019 13:45 #179 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Elämän pienemmät ilot
Kuulin, että Tampereen pieni vohvelikahvila oli "remontoitu pilalle", mutta eihän se niin paha ollut. Uusittu nurkka on kieltämättä hieman "kliininen", mutta pidän kovasti tuollaisista vanhanaikaisista säilytyspenkeistä. Kliinisyys johtuu lähinnä vaaleasta väristä sillä materiaalit itsessään ovat ihan mukavia, ja pari tyynyä varmaan tekisi jo paljon.

• Skie hahmo
  • Skie
20.01.2020 19:57 #180 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Elämän pienemmät ilot
Aloitin tänään kansalaisopiston kiinan kurssilla. Ne vähäiset muistot kielestä eivät varmaan paria tuntia pidemmälle kanna, mutta aivan soma on käydä vähän vetreyttämässä sitä vähääkään.

Always follow your doubts.

Ruska, Eija
Uusin jäsen: Ruska