Elämän pienemmät ilot

Hiistu
Neurovelho
Hiistu vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
21.08.2018 21:04 #161

Olen tänään kokenut hassua kiitollisuudentunnetta:

Selailin Suomalaisen kirjakaupan mainoslehteä ja iski vain äkisti mieleen ajatus, kuinka kamalaa olisi, jos minun pitäisi työkseni kirjoittaa Soturikissat-sarjaa. Koska niitä kirjoja on paljon ja jatkuvasti ilmestyy lisää. Tiedän kyllä, että kirjailijanimen takana on oikeasti useampi kirjoittaja (ja etteivät he kirjoita pelkästään kissoista vaan myös karhujen ja koirien seikkailuja...), mutta olisi siinä silti hommaa, täytyisi jatkuvalla kiireellä olla keksimässä ja kirjoittamassa kissaklaanien uusia seikkailuja. Pitäisi muistaa, kuka kissa on mikäkin. Varmaan olisi seinät täynnä lappusia, jossa lukisi kissojen henkilötietoja, sitten semmoisia poliisisarjatyylisiä lankoja virittelisin kissakortista toiseen, kuka on kenenkin liittolainen ja vihollinen jne. Välillä täytyisi hakea inspiraatiota katselemalla youtubesta kissavideoita. … Kyllä on oma työni siihen verrattuna tavattoman ihanaa.

(Ei aavistustakaan, millaisia aikatauluja tai työtapoja kyseisillä kirjailijoilla oikeasti on. Hyvin mahdollisesti nauttivat työstään.)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
21.08.2018 21:27 #162

Olisi ylipäätään kauheaa olla kirjailija, jonka pitää kirjoittaa, jotta saisi laskut maksettua. Stephen King ei varmasti joutuisi vararikkoon, vaikka kirjoittaisi hitaammin, mutta hän varmaan tekee duuniaan ihan rakkaudesta lajiin. Mutta tiettyyn hommaan palkattu liukuhihnakirjailija ei välttämättä koe aina yhtä suurta intohimoa työtään kohtaan. En toki tiedä, ovatko Soturikissat liukuhihnatavaraa vai oikeaa kirjallisuutta, kun en ole niitä lukenut.

I'm just a normal everyday pervert.

Lilyx
Lilyx vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
22.08.2018 12:10 #163

Tänään ilahdutti, kun löysin siskolleni viisi osaa Alvineja Facebook kirpparilta :) Myöskin uus kestokahvimuki on piristäny kummasti päivää!

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
04.09.2018 18:11 #164

Olen nyt lukion startattua alkanut tajuta, miten spontaani osaan ollakaan. Kun valitsin ensimmäisen vuoden kursseja alustavasti, ajattelin, etten missään tapauksessa lue vieraita kieliä yhtään enempää kuin on pakko. Mutta kuinka ollakaan: kun sain koululta mainoksen, jossa mainostettiin ilmaista kiinan kielen verkkokurssia, arvatkaa kuka ilmoittautui pari päivää myöhemmin. Lähdin mukaan myös kaunokirjallisuus-, tapahtuma-, elokuva- ja ajattelu/yrittäjyyskursseille. Hyvin meni.

Mutta perustellakseni tätä toimintaa, voin julistaa täten, että olen tehnyt suunnitelman lukiossa selviämiseksi. Aion nakella listalleni kaikki mahdolliset tippaakaan kiinnostavt kurssit, jotta löydän helpoiten itselle sopivat suunnat. Olen sen verran sekava heppu, että hoidan tällaiset asiat mieluiten uhkapelillä. Kolmen (toivottavasti ei useamman) vuoden kuluttua nähdään, mitnkä juttujen kyydissä olen pysynyt loppuun asti.

P.S. Jos joku muu teistä on aloittanut juuri lukion tai käy sitä paraikaa muuten, niin osanottoni ja toivottavasti te tiedätte mitä tehdä elämällänne!