Elämän pienemmät ilot

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
21.08.2018 21:04 #161

Olen tänään kokenut hassua kiitollisuudentunnetta:

Selailin Suomalaisen kirjakaupan mainoslehteä ja iski vain äkisti mieleen ajatus, kuinka kamalaa olisi, jos minun pitäisi työkseni kirjoittaa Soturikissat-sarjaa. Koska niitä kirjoja on paljon ja jatkuvasti ilmestyy lisää. Tiedän kyllä, että kirjailijanimen takana on oikeasti useampi kirjoittaja (ja etteivät he kirjoita pelkästään kissoista vaan myös karhujen ja koirien seikkailuja...), mutta olisi siinä silti hommaa, täytyisi jatkuvalla kiireellä olla keksimässä ja kirjoittamassa kissaklaanien uusia seikkailuja. Pitäisi muistaa, kuka kissa on mikäkin. Varmaan olisi seinät täynnä lappusia, jossa lukisi kissojen henkilötietoja, sitten semmoisia poliisisarjatyylisiä lankoja virittelisin kissakortista toiseen, kuka on kenenkin liittolainen ja vihollinen jne. Välillä täytyisi hakea inspiraatiota katselemalla youtubesta kissavideoita. … Kyllä on oma työni siihen verrattuna tavattoman ihanaa.

(Ei aavistustakaan, millaisia aikatauluja tai työtapoja kyseisillä kirjailijoilla oikeasti on. Hyvin mahdollisesti nauttivat työstään.)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
21.08.2018 21:27 #162

Olisi ylipäätään kauheaa olla kirjailija, jonka pitää kirjoittaa, jotta saisi laskut maksettua. Stephen King ei varmasti joutuisi vararikkoon, vaikka kirjoittaisi hitaammin, mutta hän varmaan tekee duuniaan ihan rakkaudesta lajiin. Mutta tiettyyn hommaan palkattu liukuhihnakirjailija ei välttämättä koe aina yhtä suurta intohimoa työtään kohtaan. En toki tiedä, ovatko Soturikissat liukuhihnatavaraa vai oikeaa kirjallisuutta, kun en ole niitä lukenut.

I'm just a normal everyday pervert.

Lilyx
Lilyx vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
22.08.2018 12:10 #163

Tänään ilahdutti, kun löysin siskolleni viisi osaa Alvineja Facebook kirpparilta :) Myöskin uus kestokahvimuki on piristäny kummasti päivää!

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
04.09.2018 18:11 #164

Olen nyt lukion startattua alkanut tajuta, miten spontaani osaan ollakaan. Kun valitsin ensimmäisen vuoden kursseja alustavasti, ajattelin, etten missään tapauksessa lue vieraita kieliä yhtään enempää kuin on pakko. Mutta kuinka ollakaan: kun sain koululta mainoksen, jossa mainostettiin ilmaista kiinan kielen verkkokurssia, arvatkaa kuka ilmoittautui pari päivää myöhemmin. Lähdin mukaan myös kaunokirjallisuus-, tapahtuma-, elokuva- ja ajattelu/yrittäjyyskursseille. Hyvin meni.

Mutta perustellakseni tätä toimintaa, voin julistaa täten, että olen tehnyt suunnitelman lukiossa selviämiseksi. Aion nakella listalleni kaikki mahdolliset tippaakaan kiinnostavt kurssit, jotta löydän helpoiten itselle sopivat suunnat. Olen sen verran sekava heppu, että hoidan tällaiset asiat mieluiten uhkapelillä. Kolmen (toivottavasti ei useamman) vuoden kuluttua nähdään, mitnkä juttujen kyydissä olen pysynyt loppuun asti.

P.S. Jos joku muu teistä on aloittanut juuri lukion tai käy sitä paraikaa muuten, niin osanottoni ja toivottavasti te tiedätte mitä tehdä elämällänne!

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
09.01.2019 19:10 #165

Vähän ennen joulua näin eräässä kaupassa kylpytakkeja, joista olisi saanut 30% alennusta. Takki olisi tarpeen mutta siinä kohtaa en pystynyt sitä ostamaan. Tänään päätin käydä kuikuilemassa olisiko niitä vielä jäljellä vaikka ale olikin jo mennyt ohi. Takki löytyi hyllystä (tai seinältä), mitään alennuslappusia ei ohessa roikkunut mutta silti kassalla hinnasta lähti pois 50% Hiukanko olin iloisesti yllätetty.

Toinen pikku ilon aihe on, että tällä viikolla pukkaa työkeikkaa varsin kiitettävästi, koska jengi on kipeänä. Kunpa vain pysyisin itse terveenä. Ei ihan kaikkein hehkein olo ole just nyt... *ristii sormensa*

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
28.01.2019 16:04 #166

Olen saanut haltuuni nimeltä mainitsemattomia reittejä pitkin oikean Erkki Tantun grafiikkavedoksen. Tanttu on suosikkikuvittajani (minut parhaiten tuntevat tietävät hyvin miksi) ja tämä on ensimmäinen työ häneltä minkä omistan. Olin tästä suuresti iloinen. Samalla sain myös Erkki Tanttu -kirjan. Aivan uskomattomia sattumia elämä täynnä. Kuten myös huoneeni seinät. Sinne on ilmestynyt nyttemmin uusia tauluja ja lisää on jonossa. Pitää siirtää hyllyjä paikoista x paikkoihin y että kaiken saa mahdutettua. Mutta en todellakaan valita!

Eikä siinä edes kaikki. Aamu sujui pitkästä aikaa mukavasti. Laitoin nimittäin nettiradion pyörimään (kaveri oli aamun vieraana). Kyllä piristi, pitäisi ottaa kai tavaksi. Sitä kun en ole ollenkaan aamuihminen.

Viimeksi muokattu: 28.01.2019 17:17 : Adolfina Romanov.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
16.02.2019 00:44 #167

Ostin vaatekauppakierroksen tuloksena nahka- ja villakangastakit. Kauppoja piti koluta useampi, mutta lopulta sopivan kokoiset ja hintaiset pukimet löytyivät. Olisin ostosreissun päätteeksi halunnut napata mukaan myös uuden Fingerpori-albumin, mutta kirjakaupan myyjän mukaan painos oli jo loppu. No tärkeintä on kuitenkin, että minulla on nyt arvolleni sopivat herrasmiehen vaatteet.

Edit: Luulin olleeni ostosketjussa, mutta näköjään kirjoitin viestin tänne. No kyllä tämä iloketjuunkin sopii (enkä sitä paitsi edes muista, miten viesti siirretään).

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 16.02.2019 00:48 : Astorethein.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
Eilen 20:57 #168

Kolmatta vuotta keskeneräisenä lojunut 1000 palan palapeli tuli vihdoinkin tehtyä valmiiksi. Olin epävarma, josko kaikki palat edes olisivat tallessa, kun peliä on siirrelty paikasta A paikkaan B ja syksyllä meni vielä muuttokuormassakin, mutta niin vain kaikki palat menivät paikoilleen. Kyllä palapelimatto on kätevä olla olemassa, jos kokoaminen viivästyy syistä tai toisista.
Uskoisin kuitenkin, että kun aloitan seuraavan pelin kokoamisen, siinä ei tule ihan näin pitkää taukoa välillä. Odottamassa onkin jo pari uutta mallia!

Eija, LordStenhammar
Uusin jäsen: Papercut