Elämän pienemmät ilot

21.01.2020 18:05 #181 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Huomasin, että jos Monty Pythonin maailman hauskimman vitsin (sen joka tappaa kuulijansa nauruun) "saksannoksen" (Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!) yrittää kääntää saksasta englanniksi Googlen kääntäjällä, tulee vastaukseksi [FATAL ERROR]. :lol:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adolfina Romanov

• Iivari hahmo
  • Iivari
21.01.2020 18:12 #182 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Elämän pienemmät ilot
Sain tänään pomoni luvalla pitää kesken työpäivän 20 minuutin Pokemon Go -tauon ja lähdin asiakaslasteni kanssa pokettamaan raidiin 500 metrin päähän kirjastosta <3

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

26.01.2020 23:50 #183 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Microsoft lopetti Windows 7:n tukemisen jokin aika sitten, eli tietoturva- tai muita päivityksiä ei ole tälle käyttöjärjestelmälle enää saatavissa. Huomasin kuitenkin, että Windows 10:n pystyy latamaan edelleen ilmaiseksi, vaikka ilmaisjakelun piti loppua jo vuosia sitten. Päivitin tänään vanhan läppärini seiskasta kymppiin täysin kivuttomasti ja suosittelen samaa muillekin, jos kymppiä ei koneesta vielä löydy.

Täältä ohjeet päivittämiseen:
www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

03.03.2020 21:05 #184 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Näin tänään mersun, jonka takalasissa olevassa tarrassa luki Diktaattorien valinta.

Lisäksi huomasin, että tämän kuun 23. päivä nimppareitaan viettää Akseli ja Selina. Selina on ensimmäistä kertaa kalenterissa tänä vuonna, joten olen varma että nimipäivistä päättävä taho pisti sen ihan tarkoituksella (ja/tai läpällä) Akselin pariksi. Hauska tietää että heiltäkin löytyy huumorintajua, vaikka samat ryökäleet veivätkin minulta perinteisen nimpparini.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

16.03.2020 10:41 #185 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Loin pari viikkoa sitten tilin imdb-sivulle. On tosi hypnoottista heitellä arvosteluja leffoille sitä mukaa kun niitä muistuu mieleen. Yllättävän paljon minä niitä muistan.

Lastenelokuvia en ole miettinyt vielä lähes ollenkaan. Pitäisi kai, tuli niitä sentään nähtyä kun olin pieni.

16.03.2020 16:02 #186 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Minulla on ollut Imdb-tili ainakin kymmenen vuotta, mutta en ole juurikaan arvostellut tai pisteyttänyt elokuvia. Olen käyttänyt tiliäni pääasiassa oman elokuvakokoelman ylläpitämiseen, koska olen liian laiska tekemään kunnon Excel-taulukkoa. Jotain dataa Imdb:kin osaa silti listastani kertoa: Uusin omistamani elokuva on Deadpool 2 vuodelta 2018 ja vanhin Spartacus vuodelta 1960.

05.04.2020 14:39 #187 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Sain työehtosopimuksen mukaisen palkankorotuksen, joka on mahtavat 1,3 prosenttia. Voidaan sanoa, että kyse on erittäin pienestä ilosta, niinkin pienestä, etten ole viitsinyt laskea, paljonko tuo korotus on euroissa. Iloitsen toki aidosti, sillä enemmän rahaa on aina enemmän rahaa.

17.04.2020 22:14 #188 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Yle Areenassa voi seurata livelähetystä Lady Gagan järjestämästä One World: Together at Home -hyväntekeväisyyskonserttia, jonka avulla kerätään rahaa WHO:n koronarahastoon. Pitkän esiintyjälistan seassa on pari aika isoa nimeä, joista erityisesti odotan Elton Johnia.

Maltan tuksin odottaa :)

Linkki Rumban juttuun, jossa konsertista on lisää tietoa, mm. esiintyjälista.

• punnort hahmo
  • punnort
05.05.2020 15:13 #189 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Elämän pienemmät ilot
En keksinyt parempaakaan paikka tälle uutiselle niin pannaan tänne: Olen nyt kirjoittanut elämäni aikana tuhat raapaletta.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

12.05.2020 09:28 #190 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot

Mutta sehän on suurenmoinen tulos! Miten ihmeessä olet onnistunut arkistoimaan niin paljon...?

14.05.2020 15:27 #191 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Vihdoinkin pääsi käymään kirjastossa noutamassa kauan odotettuja varauksiaan.:grin: Mikä ihana tunne saada taas käpälöidä upouusia kirjoja. Aloin jo vähän huolestua, koska minulla oli enää jäljellä vain yksi tiiliskiviromsku.

25.05.2020 11:57 #192 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Tarkastelin vähän viimeistä kouluviikkoani, ja huomasin viimein, että olen saanut tehtyä melkein kaiken, mitä minun on määrä tänä keväänä tehdä, sekä koulun että vapaa-ajan velvollisuudet huomioiden. Viime perjantaina oli virtuaalinäyttelyn avajaiset, jonne tekemäni maalaus oli ehkä kevään suurin huolenaiheuttaja.

02.08.2020 22:49 #193 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Elämän pienemmät ilot
Kesällä on ollut mukavaa se, että olen sukumökillä päässyt lukemaan pummilla Hämeen Sanomia, ja oikein paperisena. Rentouttavaa, voisin tilata itsekin HäSan tai Hesarin tulevaisuudessa. Sanomalehdet, TV-uutiset ja radio kertovat uutiset paljon rauhallisempaan sävyyn kuin uutissovellukset. Sen jälkeen kun poistin sovellukset, oloni on ollut kevyempi. Välillä tuntuu siltä, että jään paitsi jostain tärkeästä, mutta tunne menee ohi kun käyn selaamassa hetken Ylen sivuja.

Sovellusten konmarittaminen on yleensäkin ollut viisas päätös minun osaltani. Tällä hetkellä minulla on niitä vain kolme, ne ns. välttämättömät. En enää ikinä halua kokea sitä informaatioähkyä, mikä syntyy kun kymmenistä jutuista tulee ilmoituksia joka päivä.

26.08.2020 23:12 - 26.08.2020 23:14 #194 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Pitkän harkinnan jälkeen hankin itselleni korvakorut. Kumma, että tätäkin piti pohtia kolmekymppiseksi asti, kun ottaa huomioon, että kaikilla siskoillani on ollut korvikset jostain kymmenvuotiaasta asti. Lopputulos näyttää kieltämättä hyvältä ja nyt vaan toivon, että lävistykset paranevat nopeasti.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 26.08.2020 23:14 Mustelmann.

Uusin jäsen: Heini N.