Elämän pienemmät ilot

07.03.2016 19:29 #41

Sen 1/8 tai 1/6 palan hinta on jotain 1-2 puntaa, kun taas koko kakku on 3-4 puntaa. Joten joo, suosittelen. :wink: Tosin sitä kokonaista ei saa pienimmistä kaupoista, pitää mennä vähän isompaan, ja siinä on rajatumpi makuvalikoima. Itse tykkään siitä ihan maustamattomasta versiosta, mutta joskus ostan paloja, jos on kirsikkahillollista (ainakin M&S:ltä saa sitä).

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
12.03.2016 09:52 #42

Emelie kirjoitti: Kävin tänään hammaslääkärissä, ja vaikka se itsessään ei ollutkaan mukava tapahtuma, en voisi olla tyytyväisempi löytämääni hammaslääkäriin. Yksi paikattava reikä löytyi ja huomattuaan, että kurtistelen kulmiani vihlomisen takia paikkausprosessin alussa, hammaslääkäri lopetti ja ehdotti puudutuspiikkiä. Minä en edes tiennyt, että se on mahdollista (ei ole koskaan aiemmin puudutettu paikkauksen takia)

Pakko miunkin kommentoida tähän, että miun on pitänyt erikseen nimenomaan kieltää puuduttaminen paikkauksen yhteydessä, kun vihaan sitä puolen pään puutumista. Tosin kokemusta on tasan yhden reiän paikkaamisen verran, ja sekin YTHS:llä, että sinänsä ei kovin laaja otanta...

14.03.2016 17:58 #43

^ Se on kieltämättä inhottava tunne, se kun naama puutuu. Minulla paikkaus oli onneksi ylähampaassa, joten se pystyttiin puuduttamaan melko paikallisesti. Toista se olisi ollut, jos olisi alaleuan hammasta pitänyt paikata... Mutta puudutuspiikin paikka oli melkoisen kipeä pitkään.

Mutta oman elämän pikku iloihin lukeutuu se, että nyt keksin miten saan itseni näyttämään harteikkaammalta. :cheesy: Vastaus on ostaa miesten huppari. Tykkään käyttää töissä huppareita, ne kun saa tarvittaessa kiinni, jos on kylmä tai voi pitää auki, jos on sellainen semilämmin, muttei kuitenkaan tarkene ottaa poiskaan. Olen pitkään etsinyt uusia huppareita, mutta mitään hienoja ei ole tullut vastaan. Marssin sitten vaateliikkeessä miesten osastolle ja siellähän oli vaikka mitä hienouksia. Ja otti kuinka pienen miesten hupparin tahansa, siinä on silti paljon enemmän hartiatilaa kuin mitä minä pystyn omillani täyttämään. Tuloksena on harteikkaampi minä (vaikka se onkin harhaa). :P

14.03.2016 18:28 #44

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
16.03.2016 14:25 #45

Dyn kirjoitti: Kestän meiluummin puutumista kuin kipua... molemmat ovat toki ohi pian, mutta kärsimys puudutuksesta tuntuu vähäisemmältä. Ehkä mielipidekysymys. :smile:

Joo, luultavasti. :P Miusta se kipu on jotenkin aina ollut siedettävämpää (jos nyt ei mistään juurihoitoakselista puhuta) kuin se puudutuspiikki ja puutuneisuus. Se puudutuspiikin pistos vielä jää miulla yleensä kipeäksi pitkäksi aikaa.

17.03.2016 12:52 #46

Kuvien skannaaminen kirjastomme uusin laittein ja järjestelmin tuntuu sujuvammalta kuin entisin keinoin. Tai sitten olen vuosien myötä oppinut aiempaa sujuttavammaksi. Niin tai näin, olen tyytyväinen, kun ns. ´kurani` muuttamiseen paperisesta sähköiseksi ei enää kulu tolkuttomasti aikaa.

Viimeksi muokattu: 27.04.2016 11:19 : Piru Naiseksi. Syy: virheen korjaaminen ... parempi myöhään

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
17.03.2016 14:42 #47

Lakaisukoneenkuljettaja kävi lakaisemassa pyörätiet puhtaiksi. Pääsin kotiin ilman että hiekka rahisee hampaissa!

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Vael
Kadetti
Vael vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
17.03.2016 19:42 #48

Hukkasin lapaset, ja kun kävin H&M:ssä tarkistamassa jäivätkö sinne, joku oli laittanut ne mun sovituskopista pöydälle mistä kivasti keräsin ne. Mummun kutomat lapaset <3
Sain nämä tilaustyönä kun heitin edellisten lapasten toisen parin vahingossa rekkalavalta tielle vuosi sitten, olis ollut katkeraa menettää nääkin.

Viimeksi muokattu: 17.03.2016 19:43 : Vael.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
17.03.2016 20:03 #49

Ihanaa, piristi tieto siitä että Vael sai lapasensa takaisin. :smile: Lapaset ja muut hanskat unohtuvat niin herkästi minne sattuu, mutta varta vasten saatuja ja tehtyjä ei soisi hukkaavansa, menetys on niin paljon isompi kuin joku Seppälästä tms ostettu halpislapanen.

18.03.2016 10:59 #50

Saippuakoteloni katosi - se, jonka vuosi, pari sitten noukin eräältä omintakeisen toimijan pitämältä kesäkirpparilta. Se oli niin söpön lohenpunainen ja sopivan pikkuinen ja minihintainen, ja sain sen niin nappaavin tarinoin höystettynä, että halusin ehdottomasti pitää sen tallessa. Tällä viikolla huomasin, että se on kadonnut, jäänyt jompaankumpaan niistä uimahalleista, joissa harjoittelemme. Yhdestä hallista jo kysyin - ei ollut siellä - toisen vuoro tulee viikonloppuna.
Varsinainen pulme syntyi kuitenkin siitä, että ... saippuakoteloita ei näköjään enää myydä monessakaan paikassa, ei ainakaan lähikaupassamme tai -kirppiksillämme. Tänään astelin lähitavarataloon, seikkailin siellä inhokkejani, pölynimureita, tutkaillen ja tietokoneisiin päin vilkuillen, haeskellen tietäni kohti pesutarvikeosastoja. Telineistä, jotka esittelivät saunatarvikkeita ja -tekstiilejä, äkkäsin ilokseni nipun pesukintaita. Niitäkin minun on tapana kylvää julkisaunoihin, ja uusia on ollut hankalahkoa löytää. (Käsityömessuilta olen ostanut, mutta aina ei niilläkään juuri tuota tuotetta esitellä.) Nyt tiedän, mistä kintaani saan, jos en viitsi ruveta virkkaamaan niitä itse...)
Seikkailin tavaraviidakossa edelleen, väistelin minua kohti kurottuvat superhypertarjousliaanit ja katse opasteita pyyhkien suunnistin kohti haluamaani. Löytyi! Ja valikoimissa oli peräti kolme eriväristä vaihtoehtoa. Noukin mukaani yhden jokaista, ja ylen tyytyväisenä marssin kohti kassaa. Ei tarvinnut edes jonottaa eikä maksaa kukkaroa tyhjäksi. Joskus onnistaa!

Viimeksi muokattu: 28.03.2016 20:49 : Piru Naiseksi. Syy: rikjoitusvihreen korjaus

18.03.2016 12:44 #51

Ostin juuri äsken liput Placebon Suomen keikalle. :) Nyt on kaksi konserttia lokakuussa, ensin The Cure ja sitten tämä. :cheesy:

25.03.2016 07:10 #52

Me herätämme yleensä positiivista huomiota julkisissa liikennevälineissä kissojen kanssa matkatessa. Viimeksi eilen keskustelimme pitkään metrossa kissoistamme ihastuneiden lipuntarkastajien kanssa. :p Siiitä tulee hyvälle mielelle, kun jollain tosi pienellä teolla, kuten vaikka vaan nostamalla kissanboksia niin, että selvästi kiinnostunut ihminen näkee siellä olevan eläimen, saa jonkun toisen ihmisen hyvälle tuulelle. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Ansa, sinidean

25.03.2016 22:26 #53

^ Matkustavat kissat ovat kyllä hienoja, tulee myös hyvä mieli nähdä niitä julkisissa. :smile: Kerran olen tosin saanut melko vihaisen katseen omistajalta kun jäin kurkkaamaan erään kuljetuslaatikon sisään, josta katseli ulos maailmaan erityisen kiinnostunut karvakaveruus. Omistaja ei ollut ilmeisesti kissan kanssa samaa mieltä tästä tutustumisesta...

Mullahan ei omaa kissaa ole, mutta kerran kuljetin mummolleni kissanpennun Kannelmäestä Järvenpäähän ja sain erityisen ihastuneita katseita ihmisiltä. Varsinkin, kun kyseinen yksilö kissaksi on luonteeltaan erittäin utelias ja jo pentuna sitä kiinnosti kaikki mahdollinen muista ihmisistä maisemiin. Kopasta ahkerasti kurkkiva ja silloin tällöin innosta naukuva pentu on ilmeisesti muidenkin kuin mun mielestä harvinaisen suloista. Kissa pääsi hyvin sujuneen junamatkailun jälkeen uuteen kotiinsa ja alkoi heti ensihetkistä pitäen valloittaa sitä omistajan elkein.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

31.03.2016 07:52 #54

Dyn kirjoitti: Matkustavat kissat ovat kyllä hienoja, tulee myös hyvä mieli nähdä niitä julkisissa. :smile: Kerran olen tosin saanut melko vihaisen katseen omistajalta kun jäin kurkkaamaan erään kuljetuslaatikon sisään, josta katseli ulos maailmaan erityisen kiinnostunut karvakaveruus. Omistaja ei ollut ilmeisesti kissan kanssa samaa mieltä tästä tutustumisesta...

Mutta, oman elämän pieniä iloja lisää: tänään päätin, että on vihdoista viimein aika siirtyä talvitamineista kevätversioihin. Nahkatakki on ollut jo hetken käytössä, mutta tänään laitoin kevätmaiharit jalkaan ja päätin, että talvivarusteet pitää viedä kellariin. Toivottavasti ei tule uutta takatalvihkoa. :D

31.03.2016 13:24 #55

Emelie kirjoitti: Mulla ei tosiaan ole mitään ongelmaa sen kanssa, että joku haluaa nähdä sen kissan siellä boksissa, mutta kissoihin koskeminen (tai boksiin) on ehdottoman kiellettyä. Tätäkin on valitettavasti tapahtunut, mutta kaikeksi onneksi tosi harvoin.

Koskeminen on tietty ihan eri juttu, kissa voi olla hyvinkin stressaantunut kuljetuksesta eikä siinä lääppivät vieraat ihmiset auta. Ylipäätään musta on hyvä linja, että eläimiin tutustutaan vain omistajan luvalla, mutta silloinkin viime kädessä eläimen ehdoilla - jos eläin on säikky, ei pidä mennä ronkkimaan, vaikka omistaja sanoisi mitä. Sekä kissojen että koirien on ihan hyvä antaa eka esim. haistaa kättä, ja jos kissa puskee takaisin tai muuten vaikuttaa kiinnostuneelta, varovasti silittää vasta sen jälkeen.

02.04.2016 09:34 #56

Pääkaupunkiseudun Reittioppaasta löytyy muutamin klikkauksin kulkuohjeet paikkoihin, joita käytän satunnaisesti tai peräti ensimmäistä kertaa. Tänään tuo opas saattoi vapauttaa aikaani superkuvien näpsimiseen. On näet niin komea auringonpaiste, että sen valaisemina napsitut räpsyt hellyttänevät häijykriittisimmänkin Facebook-kommentoijan nielemään "kuraa!"-repliikkinsä....:grin:

02.04.2016 19:19 #57

Selvisin dediksestä hengissä (se oli mun aikaan aamuviideltä) ja hain sen kunniaksi sekä suurimmaksi osaksi nukutun päivän helpotukseksi lähipubista pepperoni-mozzarella-pitsan. Hassua kyllä sain 20 penceä alennusta, kun tilasin pitsani ilman tomaattikastiketta (kun sille kerran olen allerginen), ja tämä ilahdutti kyllä jollain tavalla ihan valtavasti. :grin:

08.04.2016 12:37 #58

Päätettiin hommata Netflix, jotta vihdoista viimein saataisiin katsottua paljon kehuttu Jessica Jones. :) Näyttääpä siellä olevan myös melkoisesti kiinnostavia leffojakin.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Elämän pienemmät ilot
14.04.2016 23:07 #59

Sain kiskottua itseni tänään juoksulenkille kuukauden tauon jälkeen. Eteneminen tuntui aluksi melko jähmeältä, mutta kilometrien kertyessä askel alkoi kulkea liukkaammin. Syke nousi mukavasti ja lenkin jälkeen fiilis oli erinomainen. Sohvalla makaamisen ja oluen juomisen sijaan kannattaa näköjään joskus kuntoillakin.

I'm just a normal everyday pervert.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, sinidean

22.04.2016 07:37 #60

Puhteilin sairaslomapäivänä ja siivosin/järjestelin kirjahyllyni taas vaihteeksi kuntoon. Nyt ei ole kirjapinoja kirjahyllyn reunoilla kiikkumassa ja odottamassa kissaa lattialle pudottajaksi, sain ängettyä kaikki kohtuu siististi hyllyihin.

LordStenhammar
Uusin jäsen: Serafia Alho