Elämän pienemmät ilot

• Pisania
    Varjoinen
22.04.2016 08:49 #61 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Elämän pienemmät ilot
Yleensä jännitän hammaslääkärikäyntiä pahoinvointiin asti mutta tällä kertaa ei jännityttänyt melkein yhtään. Ehkä siitä syystä tarkastuksen jälkeinen euforiakin jäi tällä kertaa kokematta. Mutta oikeesti, oli kyllä iisein käynti ikinä. Selvisin tuolista alle vartissa, lekuri kehui hampaidenhoitoani eikä edes laittanut sitä hirveänmakuista fluoria. Seuraava käynti on vasta kolmen vuoden päästä vaikka yleensä olen käynyt kahden vuoden välein. Nyt kyllä aion ruveta pesemään hampaat aamuisinkin. Yleensä se ei onnistu kun yököttää mutta tänä aamuna sekin onnistui suorastaan ällistyttävän hyvin.

Don't mess with the neon love chicken.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
26.04.2016 17:49 #62 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Elämän pienemmät ilot
Olen ollut ihan naurettavan iloinen uudesta olkalaukustani, jonka erikoisominaisuuksiin kuuluu se, että sinne mahtuu tavaraa! Ei mikään pieni juttu se, sillä olen tottunut, että mukana on aina laukun lisäksi joku ihmeellinen kassi kirjoille ja kansioille. Lisäksi tämä laukku vaikuttaa kestävältä ja näyttääkin ihan kivalta.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

26.04.2016 19:22 #63 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Elämän pienemmät ilot
Myöhästyin junasta, mutta paikkasin murhetta ottamalla ison lasin valkkaria aseman viinibaarista. Hihi. ^_^

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu, sinidean, pihlajapuu

05.05.2016 15:38 #64 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Elämän pienemmät ilot
Hain pari päivää sitten pyörähuollosta fillarini jonka olin saanut ystävältäni ilmaiseksi. Pieneen mieleeni ei tullutkaan etten ylttäisi ajamaan sillä, vaikka tällainen tappi olenkin. Kauhun sekaisin tuntein jouduin taluttamaan fillarin huollosta kotiin ja kirosin mielessäni 130 euroa, joka huoltoon oli mennyt turhan takia. Tänään menin urheasti työkalujeni kanssa katsomaan olisiko mitään tehtävissä - mutta olin aivan varma että ei, koska tiesin, että satula oli jo hyvin, hyvin alhaalla... Mutta ihme tapahtui, sain satulaa alemmaksi hieman ja käännettyäni sen etuosaa hieman alaspäin yletyinkin polkemaan sillä erinomaisesti! Ihanaa, pääsen huomenna fillarilla töihin ensimmäistä kertaa moneen vuoteen!

- Tästä riemastuneena löysin itsestäni energian pesemään parvelekelasit, jotka olivatkin kovasti sen tarpeessa ja päädyin lopulta tekemään koko parvekkeen siivouksen kesää varten. Aurinkoenergiaa!. :grin:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, sinidean, Strato

09.05.2016 19:06 #65 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Elämän pienemmät ilot
Tein kerrankin jotain uutta ja osallistuin ensimmäistä kertaa koskaan taloyhtiön talkoisiin. Siivosimme tienvarsia irtoroskista ja jutustelimme samalla niitä näitä. Talkoolaisia oli yhteensä huikeat kolme kappaletta, koska ketään muuta ei kiinnostanut. Palkkioksi saimme olutta.

Fingerpori kertoo asiasta tarkemmin:

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Ansa, sinidean, Strato

12.05.2016 13:47 #66 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Elämän pienemmät ilot
Työpäiviä on tällä viikolla piristänyt tietokoneella yhdessä välilehdessä auki oleva Norppalive . Miten voikaan tulla hyvälle mielelle siitä, kun katselee norpan köllivän auringossa? :D

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Vael, sinidean

• Diara hahmo
  • Diara
12.05.2016 13:57 #67 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Elämän pienemmät ilot
Minä olen jo useamman vuoden tuijotellut lintukameroita näin keväisin. Erityisesti pienet pöllönpoikaset ovat vieneet sydämeni, harmi vaan, kun ne ovat jo kohtapuoliin riittävän isoja lähteäkseen pesästä. Lintujen hautomispuuhia on kiva seurata ja jännityksellä odottaa, koska poikaset kuoriutuvat. Ja lisäksi kun nuo aikuiset linnut noissa kameroissa ovat aika komeita, niin katsoo niitäkin ihan mielellään.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie, sinidean

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti
13.05.2016 10:32 #68 : Vael
Vastaus käyttäjältä Vael aiheessa Elämän pienemmät ilot
Keksin ratkaisun mun kirjan juonikuvioon, jonka onnistuin eilen laittamaan solmuun kun aloin suunnittelemaan tarkemmin. Nyt ei ole enää hätää :)

Sain myös asennettua mikron ja eilen lämmittelin ekan ruuan siinä. Vielä jos saisi kuvun hankittua niin olisi hyvä. Elintaso on joka tapauksessa nousussa!

Tämänhetkinen loma onkin jo aika iso ilo. Vielä viikko jälkellä, sitten viikko opintoja ja kesäkuun lopussa mulla onkin yhden ihan hirveen kurssin uusintatentti, johon alan lukemaan. Mutta ei vielä.

14.05.2016 13:01 #69 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Elämän pienemmät ilot
Olin äsken koiran kanssa lenkillä ja kaatosadekuuro pääsi yllättämään iloisesti! Sadevarusteet olivat tietysti kotona. Onneksi minua ei haittaa kastua ja rakastan sadetta, joten huomasin vain hymyileväni leveästi. :grin: Koira innostui myös. Lisäksi viereisellä urheilukentällä oli jokin tapahtuma ja sieltä kaikui kovaäänisistä "Girls just wanna have fun..." Tuli vain tosi hyvä fiilis.

Nyt kuppi kuumaa teetä ja hyvän kirjan ääreen (Elina Pitkäkankaan Kuura).

Ehkä vilkaisen myös lätkää, mutta jotenkin tuo Ranska-peli ei saa syttymään...

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
14.05.2016 15:19 #70 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Elämän pienemmät ilot
Nyt o todella pieni ilo mutta tärkeä.

Ette uskokkaa kuin hyvältä Pepsi Max maistuu 40 km lenkin jälkeen. Samal istuu sohval ja nautiskelee siittä alasillisesta ihan rauhassa. Katsoa Asterix ja Obelix: Tehtävä Kleopatra

Sit tietää et on viel elämänsä kovimmassa kunnossa. Nyt viltin alle ja nauttimaan

Race like first!
Train like second!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, sinidean

14.05.2016 18:16 #71 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Elämän pienemmät ilot
Kevään ensimmäiset uudet perunani kypsyvät porisevassa vedessä. Nam! Ehkä omatunnon pitäisi pikkasen muistuttaa siitä, että noita mukuloita ei ehkä ole tuotettu perin juurin ekologisesti, mutta juuri nyt ryhdyn ruokaegoistiksi.

15.05.2016 09:18 #72 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Elämän pienemmät ilot

Diara kirjoitti: Minä olen jo useamman vuoden tuijotellut lintukameroita näin keväisin. Erityisesti pienet pöllönpoikaset ovat vieneet sydämeni, harmi vaan, kun ne ovat jo kohtapuoliin riittävän isoja lähteäkseen pesästä.

Nämähän ovat aivan mahtavia! :smile: Olen nyt kiinnostuksella seuraillut merikotkien ja pöllöjen elämää. Mutta kaikki pöllön poikaset ovat jo lähteneet, harmi etten ehtinyt seurailla niitä sen pidempään. Lueskelin Wikipediasta jostain pöllölajista, että niiden poikaset lähtevät maastoon 3-viikkoisina, mutta oppivat lentämään vasta 5-viikkoisina. Nyt minua kinnostaisi tietää, mitä ne tekevät sen kaksi viikkoa (missä ne oleskelevat etc) ja miten ne sitten loppuviimein oppivat lentämään.

17.05.2016 15:21 #73 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Elämän pienemmät ilot
Kävin nyt vuorostaan taluttamassa isännän pyörän huoltoon, kun sattui sopivasti vapaapäivä. Yllätyin positiivisesti, kun korjausarvio ei ollut läheskään niin korkea kuin pelkäsin ja jätin pyörän hyvillä mielin. Kotiin tallustelin vähän pidempää kautta saadakseni hieman raitista ilmaa, poikkesin pitkästä aikaa divarissa ja tulin lopulta kaupan kautta kotiin. Nyt olen vain nautiskellut vapaasta, laiskotellut sohvalla ja katsellut Babylon 5:sta dvd:ltä. Kunhan isäntä tulee töistä niin tehdään pizzaa. Mukava vapaapäivä! :smile:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

27.05.2016 22:50 #74 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Elämän pienemmät ilot
Puhtaat, silitetyt petivaatteet suihkun jälkeen & hyvä kirja yöpöydällä! :heart:

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
28.05.2016 11:41 #75 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Elämän pienemmät ilot
Vitonen tentistä, josta kuvittelin saavani kolmosen! :cool: Tällaista onnistumisen tunnetta ei voita juuri mikään. Menestyksen huumassa sitä ehkä jaksaa vielä rutistaa yhden esseen, vaikka haluaisi tehdä jo jotain muuta vaihteeksi.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

• Salmikki hahmo
  • Salmikki
    Kaartilainen
28.05.2016 13:10 #76 : Salmikki
Vastaus käyttäjältä Salmikki aiheessa Elämän pienemmät ilot
Sama työkohde kaksi iltaa peräkkäin, ja vielä sellainen, jossa saa keitettyä itselleen kahvit!!

Pouring spirits while I follow the Northern star

Race like first!
Train like second!

28.05.2016 17:09 #78 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Elämän pienemmät ilot
^ Kerää varmasti hyvin klikkauksia. :wink: Ja mikäs siinä, hyvä haastattelu.

28.05.2016 20:12 #79 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Elämän pienemmät ilot
Minä sain juuri eilen kuulla, että minulta julkaistaan vihdoin ja viimein 6-7-vuotta työstämäni ja kirjoittamani nuorten seikkailuromaani. Se tuntuu kyllä hyvälle, ei voi valittaa. =)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Ansa

29.05.2016 17:00 #80 : Louhikäärme