-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / Pisania | Tänään 17:16
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | Tänään 15:19
-
- Painaja ja muita runoja
- Leirinuotio / LordStenhammar | Tänään 09:41
-
- Vuoden 2023 kirjat
- Lukusali / Freyja | Eilen 14:06
-
- Kasaripopin helmet ja timantit
- Konserttisali / Pisania | 02.12.2023 22:53
Uudistuksen fiilistelyketju!
Tervetuloa uudistetuille sivuille! 
Ensimmäiset innokkaat saapunevat sivuille näillä hetkillä, kun sivut aukeavat (muoks. klo 19:25. Historioitsijoille tiedoksi). Myöhemmin tänään julkaistaan vielä uutinen, jossa on tarkempaa tietoa sivuston uusista ominaisuuksista. Huomenna aiheesta lähtee myös uutiskirje. Joten vähitellen tänne toivottavasti löytää ihmisiä paikalle!
Tässä ketjussa voi rauhassa fiilistellä uudistettuja sivuja, kaikkia uusia ominaisuuksia, muuttunutta sivurakennetta ja vaikkapa uutukaista ulkonäköä. Ja kysyä neuvoa, jos jokin asia sivustolla äkkiseltään oudoksuttaa, on uudistuksen jäljiltä kadoksissa tai muuta. (Kun olet ylipäätänsä löytänyt tiesi tähän ketjuun ja jos osaat jopa kirjoittaa viestin, olet jo varsin hyvin perillä ainakin uuden foorumin toiminnasta!
Foorumin käyttöä voi myös testailla
Hiekkalaatikossa.
) Koska sivuille tehdään yhä edelleen joitain korjauksia ja lisäyksiä, kannattaa sivuja ladata aina välillä uudelleen (ctrl + f5) , etenkin jos jokin tuntuu takkuavan.
Joten joten... Mitkä ovat ensimmäiset ajatukset uusista sivuista? Mitä uutta olette täältä jo löytäneet? Jäikö ikävä jotain vanhaa? Mikä on suosikkiasianne uusilla sivuilla? Miltä nyt tuntuu?

Ensimmäiset innokkaat saapunevat sivuille näillä hetkillä, kun sivut aukeavat (muoks. klo 19:25. Historioitsijoille tiedoksi). Myöhemmin tänään julkaistaan vielä uutinen, jossa on tarkempaa tietoa sivuston uusista ominaisuuksista. Huomenna aiheesta lähtee myös uutiskirje. Joten vähitellen tänne toivottavasti löytää ihmisiä paikalle!
Tässä ketjussa voi rauhassa fiilistellä uudistettuja sivuja, kaikkia uusia ominaisuuksia, muuttunutta sivurakennetta ja vaikkapa uutukaista ulkonäköä. Ja kysyä neuvoa, jos jokin asia sivustolla äkkiseltään oudoksuttaa, on uudistuksen jäljiltä kadoksissa tai muuta. (Kun olet ylipäätänsä löytänyt tiesi tähän ketjuun ja jos osaat jopa kirjoittaa viestin, olet jo varsin hyvin perillä ainakin uuden foorumin toiminnasta!

Joten joten... Mitkä ovat ensimmäiset ajatukset uusista sivuista? Mitä uutta olette täältä jo löytäneet? Jäikö ikävä jotain vanhaa? Mikä on suosikkiasianne uusilla sivuilla? Miltä nyt tuntuu?
Muokannut 19.11.2015 19:27 Hiistu
Vanhoja symppishymiöitä ei valitettavasti saatu mukaan, eivät oikein toimineet valkoisella alustalla (tummat röpelöiset reunat). Joten rauha heidän muistolleen.
Etenkin vanhasta tongue-hymiöstä tykkäsin. Noh.. täytyy ystävystyä tämän uuden kanssa.

Muokannut 19.11.2015 20:03 Hiistu
Kyllähän nämä sivut näyttävät ihan hienoilta. 
Taitaa kyllä mennä jonkin aikaa ennen kuin totun uuteen ulkönäköön.

Taitaa kyllä mennä jonkin aikaa ennen kuin totun uuteen ulkönäköön.
Pandis kirjoitti: Mutta, miten keskustelualueella vaihdetaan sivua?
Tällä hetkellä tuossa näyttääkin olevan kännykkänäytöllä ongelmaa, että ei niin kapealla näytöllä näy sivunumerot... Darkki tutkii, mutta tuota ei ehkä tänään vielä saa kuntoon. (Joutuu ehkä odottamaan Kunenan omaa päivitystä.)
Koeta kääntää ruutu (siis kännykkä) vaakatasoon, silloin pitäisi sivunumerot ilmestyä ylä- ja alalaitaan. Ilmestyivätkö?
Muokannut 19.11.2015 20:24 Hiistu
Vanhempi oli mukavemman värinen. Pidin siitä tummemmasta sävystä, mikä siellä oli, mutta eiköhän tähän totu. En löydä sitä nappia, mistä saa merkattua kaikki viestit luetuiksi. Sitten vielä tuo sivupalkki... se on sen verran pitkä, että foorumin alle jää todella paljon turhaa, tyhjää tilaa.
Ansa kirjoitti: En löydä sitä nappia, mistä saa merkattua kaikki viestit luetuiksi.
Mistä kohtaa olet aiemmin merkannut viestejä luetuiksi?
Täällä on ainakin jokaisella alueella eli kategoriassa (esim. Satama) erikseen nappula "Merkitse aiheet luetuksi", josta sen alueen viestien pitäisi merkkaantua. Kertokaa, jos joku löydätte jonkin muunkin tavan merkata!
Valkoisuus häkellyttää. Ainakin avatar näyttää ihan kivalta valkoista taustaa vasten, vaikka näin muuten olenkin pimeyden ystävä. No, itseni tuntien olen pian tottunut tähän uudistukseen niin etten vaihtaisi mitään. Uusia ominaisuuksia testaillaan kun ehditään. Ja viestin loppuun wtf-hymiö. 
PS. Olen ehkä vaan urpo, mutta en löydä omaan kirjahyllyyni!

PS. Olen ehkä vaan urpo, mutta en löydä omaan kirjahyllyyni!
Muokannut 19.11.2015 21:23 Puolikuu
Vau! Olen tyytyväinen uudistukseen! Sivusto tuntuu selkeämmältä. Erityisesti tuo infolaatikko miellyttää, joka tulee kun laitan nuolen kirjan päälle. Sen muuten huomasin, että minulla tuo taso oli vaihtunut. Olen kyllä edelleen 16-tasolla, mutta nyt olen kuulemma Peto, kun viimeksi olin Kaartilainen 
Ja hitsit, tuon yläpalkin lohikäärmeen kieli vaihtaa väriään siniseksi!

Ja hitsit, tuon yläpalkin lohikäärmeen kieli vaihtaa väriään siniseksi!
Apua :D
on söpö. Entinen foorumi oli myös mun mielestä kivemman värinen, näen muutenkin lukea paremmin valkoista mustalta. Lohiksen sinisenä hehkuva kieli on ylisiisti. Kirjasto on mobiililla kätevä, koneelta jotenkin pelottavan iso fontti.
Lievä järkytys, kun odotti tuttua tummaa taustaa, mutta kyllä tähän tottuu. Huih.

Lievä järkytys, kun odotti tuttua tummaa taustaa, mutta kyllä tähän tottuu. Huih.
Isolla ruudulla varmaan menee hetki totutellessa uuteen ilmeeseen, mutta puhelinkäyttö helpottui sen verran huimasti, etten jää vanhaa kaipaamaan.

Kaikki uusi on tietenkin aivan kamalaa. Missä on puu johon voin köyttää itseni kiinni tai puskutraktori jonka eteen voin mennä makaamaan?
Fontti on vakiona aika isolla, piti zoomata vähän ulospäin. Vaalea Rising meillä muistaakseni oli ennen tuota edellistä tummaa? Se oli vaaleanpunertava tai jotain sinnepäin?
Fontti on vakiona aika isolla, piti zoomata vähän ulospäin. Vaalea Rising meillä muistaakseni oli ennen tuota edellistä tummaa? Se oli vaaleanpunertava tai jotain sinnepäin?
Valkoisuus todellakin hämmentää
- mutta kaipa tähän tottuu, vaikka kotvanen siinä varmaan menee.

Saako tämän valkoisen teeman vaihdettua mistä ja kuinka saan foorumin tekstit pienemmäksi? Kaikki otsikot tms. ovat valtavan kokoisin kirjaimin ja se on häiritsevää. Joutunen myös vaihtamaan avatarini, sillä se ei enää sovi tähän uuteen Foorumiin.