21.11.2015 13:43 #61 :: Piru Naiseksi
Uudistuksen fiilistelyketju!
Luon nyt ensimmäisiä silmäyksiä uuteen Rising-sivustoon ja tähän foorumiin. Noin viisiminuuttisen tutustumisjakson jälkeen voin vain iloita siitä, että näkymä on selkeä eikä niin tuhjuisen ja synkeänkin tumma kiin vanha sivusto. Ehkä saan nämä sivut tyydyttävästi näkyviin myös kotikone-vanhukseltani, jota en ole vieläkään saanut päästettyä ansaitsemalleen eläkkeelle tai siirtymään toisiin tehtäviin esimerkiksi somisteena. :cool:
Kirjoittaminen on helppoa, ilmavaa tälle alustalle. Yritin lisätä hymiön, mutta uusi tunnevalikko ei ole niin ärhäkän kattava kuin vanha tuttu turvallinen.
Ja kuinkahan käy, jos koetan lisätä kuvaa viestiin tai avatarta tai muuta ... Nyt en kerkiä kokeilla.

21.11.2015 14:29 #62 :: Darkki
Uudistuksen fiilistelyketju!

Xerion kirjoitti: Darkki puhui aiemmin jossain uudistuksessa tulleista easter eggeistä. Tämä vois kuulua niihin, kun en järkevää selitystä keksiny.

Paina jonkun avaa pitkään hiirellä.

edit. Toimii myös kirjojen kuvilla

:wink:

21.11.2015 14:33 #63 :: Darkki
Uudistuksen fiilistelyketju!

Piru Naiseksi kirjoitti: Mutta kenties kannatti ylläpidon yhteistyökumppaneineen nähdä tämän uudistamisen vaiva!

Mukava kuulla! Sen verran täsmennyksenä ettei meillä ole yhteistyökumppanitahoa, eli koko sivuston uudistuksen olen koodannut itse, ja mukana testauksissa ja ideoinneissa ovat olleet sitten muut ylläpitäjät. Käytämme kyllä tiettyjä valmiita softia (Joomla ja Kunena) sivuston tautalla, joita kehittävät sitten muut tahot.
Muokannut 21.11.2015 14:34 Darkki

• Bensku hahmo
  • Bensku

21.11.2015 16:01 #64 :: Bensku
Uudistuksen fiilistelyketju!
Ainakin kännykällä käytettävyys on huimasti parempi, kuin vanhalla foorumilla. Jostain syystä kirjoitetut merkit ilmestyvät hieman jäljessä, mitä ei käynyt vanhalla foorumilla, mutta noin muuten käytettävyys on hyvää luokkaa.

Tosin, Firefox Beta Androidilla yksinkertaisesti kieltäytyy näyttämästä koko sivustoa. Aina kun yrittää scrollata alas, koko kuva menee valkoiseksi mössöksi. No, toinen selain käyttöön...

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen

21.11.2015 22:14 #65 :: Eija
Uudistuksen fiilistelyketju!
Onkohan tarkoituksella jätetty pois ominaisuus, että kirjan sivulla näkisi käyttäjäkohtaisesti kirjalle annetut arvosanat. Nyt näkee kyllä arvosanatilastot lukuina, mutta ei näe käyttäjäkohtaisia arvosanoja. Tapanani oli tsekata kirjan luettuani mitä muut oli siitä tykänneet. Ominaisuus olisi ihan kiva saada myös uudistetulle sivulle.

23.11.2015 02:47 #66 :: Moonlord
Uudistuksen fiilistelyketju!
Mistäs tuon tittelin saa vaihdettua? Onko niissä nykyään edes vaihtoehtoisia teemoja?
Katselin läpi profiiliasetukset muttei osunut silmään tuohon liittyvää.
Pidin linnanherrasta enemmän kuin tästä "varjoisesta".

Pidin itse mustasta sivustosta enemmän. Tämä vaatii vähän totuttelua.

• Rinja

23.11.2015 03:19 #67 :: Rinja
Uudistuksen fiilistelyketju!
^ Löysin vahingossa tuon tittelin teemanvaihdon kirjahyllyn asetuksista, samalla kun etsin sitä että mistäs tämän sivuston saikaan vaihdettua mustaan teemaan. (Ja jos käy samoin kuin minulle, eli ei meinaa löytää niitä kirjahyllyn asetuksiakaan, niin se on siis violetti namiska kirjahyllyn sisältövalikossa, joka taas luokkien/asiasanojen alla.)
Muokannut 23.11.2015 03:22 Rinja

• Ansa hahmo
  • Ansa

23.11.2015 09:59 #68 :: Ansa

23.11.2015 10:09 #69 :: Darkki
Uudistuksen fiilistelyketju!

Ansa kirjoitti: Hieman kyllä hämmentää, että osa asetuksista löytyy kirjahyllyn kautta ja osa taas profiilin kautta. Eikö niitä voisi laittaa yhden ja saman otsikon alle, kuten "Asetukset", joka löytyisi sitten vaikkapa Omat tietoni -valikon alta?

Valitettavasti tuo ei ole niin yksinkertaista. Kunena, eli tämä keskustelualue käyttää omia asetuksia, jotka liittyvät tuohon profiiliin eli avatarien ym. hallintaan. En kuitenkaan Kunenan omiin asetuksiin pysty lisätä taas meidän kirjahyllyn asetuksia, koska Kunenan omat päivitykset rikkoisivat aina omat asetukseni. Taas jos siirrän kaikki asetukset kirjahyllyn asetuksiin, niin tulevat Kunenan päivitykset ja muutokset eivät taas suoraan toimi sitten omien asetuksieni kautta.

Tämän johdosta järkevin tapa, ettei jokaisen päivityksen yhteydessä sivut hajoa ja vaadi hirveästi ylläpitoa, on pitää nämä kaksi eri asetusta erillään. Jatkossa kuitenkin kaikki uudet ominaisuudet ja niiden asetukset rakentuvat tuonne kirjahyllyjen asetuksiin. Keskustelualueen profiilissa on korkeintaan nuo nykyiset asetukset ja pyrin niitäkin mahdollisuuksien mukaan sieltä karsimaan pois ja siirtämään kirjahyllyn asetuksiin.
Muokannut 23.11.2015 10:11 Darkki

23.11.2015 10:25 #70 :: Darkki
Uudistuksen fiilistelyketju!
Omat tietoni -valikon alta löytyy nyt uusi linkki "Asetukset", joka menee suoraan oman kirjahyllyn asetuksiin. Toivottavasti tämä helpottaa hieman omien asetuksien hallinnointia.
Muokannut 23.11.2015 10:25 Darkki
Tykännyt: Ansa

• Jupe hahmo
  • Jupe

24.11.2015 20:32 #71 :: Jupe
Muokannut 24.11.2015 20:33 Jupe

24.11.2015 20:43 #72 :: Darkki
Uudistuksen fiilistelyketju!

Jupe kirjoitti: Vaikka itselläni ei ole mitään ongelmia lukemisen suhteen koen kuitenkin hankalaksi lukea tekstiä juuri valkoisen taustan vuoksi. Tumma tausta sopi niin hyvin fantasia ja scifi teemaan. Olen käynyt täällä tähän mennessä vain koneella ja palkit omistan kirjan, lisää lukulistalle jne. ovat tyhjinä vasta kun nuoli osoittaa palkkia avautuu semmoinen sivu palkki. Mutta jos omistan kirjan se palaa tekstin kera punaisena, se on hiukan tyhmän näköistä kun on palkit ovat valkoisia ja ilman tekstiä. Kesti hetken tajuta kun piti vastata yhteen keskusteluun että pitää klikata toiminto palkkia.

Kuulostaa samalta ongelmalta josta olemme ohjeistaneet käyttäjiä, eli selain todennäköisesti lataa välimuistista vanhat tyylitiedostot. Tämän johdosta sivut näyttävät ja toimivat oudosti. Tähän auttaa ctrl+f5 päivitys sivuilla tai selaimen välimuistin tyhjennys.

• Iivari hahmo
  • Iivari

25.11.2015 17:25 #73 :: Iivari
Uudistuksen fiilistelyketju!
Nyt kun tausta on vähän harmaampi eikä enää valaise koko pimeää huonetta yksinään, olen erinomaisen tyytyväinen vaaleaan taustaan. Saatan edelleen käyttää tummaa vaihtoehtoa jos olen esim. vanhempieni luona, mutta pääasiassa asiaa ei tarvitse enää murehtia.

Muutenkin viikon käyttämisen jälkeen tähän on oikeastaan tottunut niin hyvin, että enkkuversion käyttäminen tuntuu hassulta, kun sinne toisinaan joutuu käymään.

Chättiin on ihmisiä löytynyt harmillisen vähän varsinkin päiväsaikaan kun mulla olisi työaikana mukavasti mahdolllisuuksia nopeampaan lyhempään viestimiseen, muttei pitkäjänteiseen viestikirjoitteluun. Toivottavasti ihmiset hoksaavat chätin ilotkin ennen pitkää

25.11.2015 21:09 #74 :: Dyn
Uudistuksen fiilistelyketju!
Kannattaa myös muistaa, että #risingshadow on yhä olemassa sekä IRCnetissä että myIRCissä, jos irkkaajia löytyy. :wink:

26.11.2015 11:00 #75 :: Darkki
Uudistuksen fiilistelyketju!
Uudet sivut ovat olleet nyt noin viikon verran käytössä. Uudistuksen jälkeen olemme saaneet teiltä paljon palautteita uudistuksesta. Kiitos kaikille, jotka olette antaneet niin ruusuja kuin risujakin! :)

Palautteidenne perusteella olen tehnyt mm. seuraavia parannuksia:
- Sivuston vaaleaa taustaa tummennettu.
- Uusista Risingchatin yksityisviesteistä näytetään tietoa nyt entistä paremmin myös mobiilikäyttäjille.
- Lisätty keskustelualueella mahdollisuus merkitä kaikki viestit luetuiksi useisiin paikkoihin.
- Parannettu sivustolla navigointia useilla sivuilla.
- Lisätty käyttäjille mahdollisuus hallita sivuston erikoistehosteita (lumisade) omista asetuksista.
- Lisätty vaihtoehtoinen tumma ulkoasun käyttäjille (tämä on beta-versio ja sisältää värivirheitä -> käyttöä ei suoranaisesti suositella).
- Näiden lisäksi tehty paljon pieniä parannuksia ja korjauksia sivustolle, joissa huomioitu varsinkin mobiilikäyttäjiä.
Muokannut 26.11.2015 11:04 Darkki
Tykännyt: Eija, kyty, Strato, Pandis, Xerion

• kyty

26.11.2015 20:24 #76 :: kyty
Uudistuksen fiilistelyketju!
Tummempi tausta paransi ulkoasua todella paljon! Enää ei ole pakottavaa tarvetta siirtyä mustaan, mutta katsotaan... Ehkä sitä voi fiiliksen mukaan vaihdella, jos ominaisuus pysyy käytössä.

Jos jollakulla on yhä vaikeuksia lukea vaalealla taustalla tekstiä, voisiko se johtua siitä että fontti on hiukan vaalea taustaan nähden? Itseäni se ei haittaa, enkä tiedä kuinka paljon tekstiä voisikaan tummentaa ennen kuin se alkaa hyppiä muusta leiskasta silmille. Yleensähän nimenomaan valkoinen teksti mustalla taustalla on se vaikeampi hahmotettava.