27.11.2015 06:18 #1 :: Moonlord
Joululahjavinkkejä
Barnes & Noblella on klassikkokirjoista omia upeita painoksiaan.
www.barnesandnoble.com/b/buy-1-get-1-50-...le-editions/_/N-2gjk

Amerikkalainen kauppa eli postikulut olisivat varmaan kalliit ja tulli päälle mikäli menee yli tullausrajan. Mutta silti, minua ainakin himottaisi ostaa tuolta jokunen kirja itselle tai lahjaksi.

Muokkaus:
Ok. Tilaus tuli tehtyä (Snow Queen). Minimipostikulut 13$ mutta sillä hinnalla luvattu toimitusaika oli 30 joulukuuta. 16 dollarilla luvattiin nopeampaa toimitusta 18 joulukuuta mennessä. Pitäisi mennä himpun verran tullausrajan alapuolelle, se kun oli viimeksi kun Euroopan ulkopuolelta tilasin 38e paikkeilla (vuosia sitten).
Muokannut 27.11.2015 07:19 Moonlord

27.11.2015 16:34 #2 :: Hiistu
Joululahjavinkkejä
Tässä ketjussa on varmaan tarkoitus kertoa muitakin hyviä (suosittuja/ erityislaatuisia/ käytännöllisiä/ hassuja...) joululahjavinkkejä. Tai vähemmän hyviä, jos haluaa ihmetellä jotain erikoista "hittilahjaa". :wink:

Millaisia lahjoja ihmiset ovat tänä vuonna toivoneet / hankkineet? Mikä on joulun hittilahja?
Muokannut 27.11.2015 16:36 Hiistu

27.11.2015 18:05 #3 :: Dyn
Joululahjavinkkejä
Juu, vinkatkaa vaan suosikkilahjanne ja parhaat ideanne.

27.11.2015 19:44 #4 :: Hiistu
Joululahjavinkkejä
Itse asiassa yksi hauska (tai "hauska") lahjaidea tuli vastaan tänään, kun kävin pikaseen Helsingin Akateemisessa. Näin siellä hyllyssä tuommoisen Tolkien's World -värityskirjan.

Aikuisten värityskirjoja koskevassa ketjussa onkin jo mainittu vastaavia värityskirjoja, joissa pääsee värittelemään spefi-tarinoiden kuvia, kaikenlaisia muitakin kuin Keski-Maata. Jonkin kyseisen tarinan fanille voisi olla ihan veikeä lahja. (Etenkin jos henkilö ilmaissut suhtautuvansa jotenkin nuivasti värityskirjoihin. Kaikella lämmöllä, hih. :grin: )
Muokannut 27.11.2015 20:18 Hiistu

27.11.2015 19:57 #5 :: Dinky Dee

Moonlord kirjoitti: Muokkaus:

Pari vuotta sittenhän valtio puolitti tuon tullausrajan nettikaupan räjähdysmäisen kasvun takia. Nykyään se on ~22 € eli valitettavasti taitaa tulla tullin kautta kotiin. ALV + mahdolliset tullin käsittelykulut tulee tuohon lisää. Toki hyvällä tuurilla on mahdollista, että tuo pääsee seulan läpi. Onneksi EU:n sisältä edelleen saa tilata huoletta tavaraa.

Niin ja eka viesti foorumeilla. Hei vain kaikille. :grin:
Tykännyt: Moonlord

27.11.2015 20:12 #6 :: Moonlord
Joululahjavinkkejä
Mistäs Hiistun Ablibris linkkiin eksyi tradedoubler? Ghostery esti minulla heti moisten linkkien klikkailun.

Tänään oli näemmä jokin uusi ilmiö nimeltä Musta Perjantai koska monet käyttämäni nettikaupat lähettelivät mainoksia alennusmyynneistä. En nyt tällä kertaa tilannut mitään (ainakaan vielä) mutta kiva saada alennusmyyntejä näin ennenkin joulua.

27.11.2015 20:27 #7 :: Hiistu
Joululahjavinkkejä
^ Linkki on samassa muodossa kuin kirjatietokannan linkit. Darkki saa sivuston ylläpitokustannuksiin pientä hyvitystä, kun verkkokauppaostoksille siirrytään Risingin kirjasivuilla olevien ostoslinkkien kautta. Muutoin kirjaa voi hakea esim. tuolta Adlibriksestä haulla: "Tolkien's World: A Colouring Book".

Tuosta Black Friday -tapahtumasta on juttua Satunnaiset kysymykset -sivulla: Linkki .
Muokannut 27.11.2015 20:27 Hiistu

28.11.2015 01:41 #8 :: FreakyMike
Joululahjavinkkejä
Tilasin adlibriksen perjantai-alesta jo pari tietokirjaa, sarjakuva-albumin ja mangapokkarin. Tässä muitakin kirjoja jotka kiinnostaisivat, mutta saa nyt nähdä raaskiiko törsätä vielä lisääkin: www.salakirjat.net/campaign/7/suurteokset

Muinaisjäännöskirjan ostin jo vuosi sitten omaksi joululahjakseni, mutta nuo muutkin on tavoite hankkia lähivuosina. Myöskään kaikenlaisia hienoja muinaisaseita tai kulttuureja käsitteleviä kirjoja ei ole ikinä liikaa omassa hyllyssä. :tongue:

www.klingenmuseum.de/_deutsch/dkm/shop.html
www.bokborsen.se/Fedir-Androshchuk/Vikin...ts-Of-Weapon/3953132
www.bokborsen.se/Fedir-Androshchuk/Vikin...ts-Along-The/3752297
Muokannut 28.11.2015 01:44 FreakyMike

Rendering Error in layout User/Profile: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '0' for key 'user_preference_user_id'. Please enable debug mode for more information.
28.11.2015 10:11 #9 :: Nunia
Joululahjavinkkejä

Dyn kirjoitti: Tänään tuli vastaan töissä hieno lahjaidea (vaikka se ei varsinaisesti ollut lahja), kun työkaveri oli ostanut tarjouksesta kolmea eri Fazerin suklaakonvehtia ja laittanut näitä isohkoon lasipurkkiin sekaisin. Idea oli toki vain säilöä karkkeja pahvipakkauksia vähän hienommin, mutta tuollainen purkki (varsinkin iso ja näyttävä sellainen) tuntui heti myös hauskalta lahjaidealta, sen sijaan että antaisi perinteisesti vain konvehtirasian. Ja purkilla voi tehdä jotain myöhemminkin, tai laittaa samanlaisena lahjana kiertoon, uusilla karkeilla toki!

Kaverilla on ollut monta vuotta tapana tehdä Fazerin karkeista kransseja. Hän siis ostaa stryroxisen kranssipohjan (ja pyytää ne sitten takaisin, jotta voi seuraavana vuonna tehdä uudet) ja sitoo lahjanarulla karkit kiinni siihen. Tarkoitus on, että käärepaperi aukeaisi ja jäisi kiinni kranssiin ja suklaan saisi siitä välistä. On hienon näköisiä ja vähän erilainen tapa antaa karkkeja :) Vähän niin kuin tämä

28.11.2015 11:46 #10 :: Wanderer
Joululahjavinkkejä
Tuli mieleen tuosta joulukarkkien uudelleen pakkaamisesta, että itse olen viime vuosina leiponut pikkuleipiä, jotka olen sitten pakannut sellofaaniin. Yleensä leivon pipareita, valkoisia pipareita ja suklaakeksejä. Näitä sitten laitan vähän kaikkia joulukuvioiselle kertakäyttölautaselle, sellofaani ympärille ja vähän joulunauhaa. Olen todennut tälläisen lahjan hyväksi niille ihmisille, joille pitää jouluna jotain viedä, mutta jotka aina sanovat "ei olisi mitään saanut ostaa", tähän on sitten hyvä todeta, että en ostanut, vaan tein nämä itse.

Tälläiseen käyvät tietenkin kaikki pikkuleivät, ei tarvitse olla edes pipareita.

22.12.2015 20:11 #11 :: Moonlord
Joululahjavinkkejä
Ihana The Snow Queen and other winter tales kirja löytyi postilaatikosta. Oli näemmä hiipinyt vaivihkaa tullimiestenkin ohitse kun sieltä ei kuulunut mitään. Todella kaunis kirja. Sivuissakin on hopeareunukset ja kirjasta löytyy hopeanvärinen lukunauha. Nyt on sitten tuhannen taalan paikka että annanko tämän lahjaksi jollekulle vai pidänkö itse. Lahjat on kyllä jo ostettu ja paketoitukin eli periaatteessa kukaan minun lisäkseni ei ole tälläista kirjaa vailla :smile:

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

22.12.2015 23:53 #12 :: Rinja
Joululahjavinkkejä
Jos joku kaipaa joulun iloksi uutta lautapeliä, niin viime viikolla itselleni ostamani Concept on ollut ehdoton hittiostos. Kyseessä on sanaselityspeli, jossa ei saa puhua ^^ Ideana on siis merkitä laudalta symbolit, joihin haettu sana/sanonta/nimi liittyy.

Viralliset säännöt ovat vähän oudot (esim. niiden mukaan sanat täytyy selittää parin kanssa muille), ja jo netistä lukemassani arvostelussakin kehotettiin modaamaan niitä sellaisiksi kuin pelaajille sopii. Mm. ajanoton voi ottaa käyttöön, jos etenkin helpon kategorian sanat tuntuvat liian helpoilta, ja pisteidenlaskunkin unohtaa. Pelaamassamme ensimmäisessä testipelissä jaoimme pisteitä vähän näön vuoksi ja keskityimme yksinkertaisesti vain selittämään vuorotellen sanoja muille, ja silti kukaan ei halunnut lopettaa ennen kuin oli pelattu pikkutunneille asti eivätkä aivot enää toimineet. Kaverin kanssa kaksin pelatessa taas otimme käyttöön sanallisten lisävinkkien antamisen, kun ryhmäarvailun synergia ei ollut apuna.

Miinusta tässä pelissä on se, että sanakortteja on aika vähän. Aion napata Aliakseni kortit niiden jatkoksi, toivotaan että ne ovat sopivia selitettäviä tälläkin konseptilla (:D). Toinen rajoittava tekijä voi olla se, että tämä peli uponnee parhaiten loogisesta järkeilystä pitäville, mutta se ei ole nörttikaveripiirini keskuudessa mikään ongelma (perheeni kesken pelatessa vähän on).

Peliä saa tällä hetkellä vähän joka marketista, joten sen voi jouluksi ennättää yhyttämäänkin.

23.12.2015 01:01 #13 :: Dyn
Joululahjavinkkejä
Vielä ehtii hankkia ison ja hyödyttömän lahjan, jos jotain puuttuu, nimittäin Honkkarista . Kuha on pehmolelu.

23.12.2015 13:28 #14 :: Doc Nicholson
Joululahjavinkkejä
Museokorttiketjussakin hehkutettuun korttiin saa muuten ylimääräisen kuukauden käyttöaikaa, kun sen ostaa lahjaksi . Muistakaa toisianne => Profit! Vanhemmille lähti tuollaiset. :grin:

23.12.2015 18:26 #15 :: Dyn
Joululahjavinkkejä
Museokortti taitaa olla voimassa aina ostopäivästä, vai voisikohan sitä 'jatkaa' jo voimassa olevaa korttia tuolla lahjatarjouksella...?

edit// Verkkosivulla tähän näköjään jo vastattiinkin: "Museokortin voimassaoloaika alkaa aina ensimmäisestä käyttöpäivästä." Enää mietin miten tämä pätee jatkojenkanssa: "Kortin uusiminen tulee olemaan helppoa. Pidemmän vastauksen annamme syksyllä 2015, kun järjestelmä saadaan toimintaan." Eipä taida olla uusimisista vielä tullut tietoa?
Muokannut 23.12.2015 18:31 Dyn

Valvojat: SaranthaHiistu