Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)

09.07.2016 18:35 #41 : Skie
Kävin illallisella pohjoiskorealaisessa ravintolassa. Hyvää: ruoka oli aivan maistuvaa ja illan esitykset kaikessa kitsch-hengessään viihdyttäviä. Huonoa: ravintolat ovat vain valtion rahanpesukoneiston osia, joten tulin käytännössä suoraan rahoittaneeksi Pohjois-Korean hallintoa.

24.07.2016 20:46 #42 : Mustelmann
Miinusta: Kesätyöläinen katkaisi töissä akillesjänteensä ja on sairaslomalla määrittelemättömän ajan. Kurja homma, jos parin kuukauden työsuhteesta puolet kuluu kotona jalkaa parantelemassa. Toivottavasti hän ehtii vielä takaisin töihin, vaikka luulenkin, ettei tuollaisesta palauduta toimintakuntoiseksi kovin nopeasti.

Plussaa: Koska työvuorolistassa oli äkkiä kasa vuoroja vailla tekijää, sain minäkin niistä muutaman itselleni. Vuorot sattuvat olemaan melko kevyitä ja mukaviin kellonaikoihin, joten otin ne vastaan mielelläni. Muutama ylimääräinen lantti ensi kuun palkkapussiin kelpaa myös hyvin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

25.07.2016 17:51 - 25.07.2016 17:53 #43 : Dyn
+ Keksin, että haluan droidin. Siis sellaisen lentävän dronen/helikopterin joka pyörittää Arduinoa tai jotain muuta plattista, jotta sille saa koodattua jotain kevyttä AI-touhua.
- Ne hienoimmilla sensoreilla varustetut maksaa melkoisesti rahaa, ja olen melko varma, ettei duunissa innostuta ihan hirveästi mun ideoista. Mutta aina voi yrittää. :grin:

Viimeksi muokattu: 25.07.2016 17:53 Dyn.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
30.07.2016 20:38 #44 : Moonlord
Miinusta: Huomasin isän kotona että muovipussista ei löytynytkään tikarinterää jota olin aikonut viimeistellä. Eikun pyöräilemään takaisin kotiin, 4 km juuri alkaneessa ukkossäässä, kastuen läpimäräksi. Kun pääsin kodin rappusille eikä tikaria ollut tullut vastaan ajattelin jo, että joku oli tämän tunnin aikana napannut sen mukaansa. Liki 60e arvoinen damascusterä.

Plussaa: Tikari oli pystyssä eteisen muovimatossa. Olikin tullut muovipussin seinän läpi melkein samantien.

• Salmikki hahmo
  • Salmikki
    Kaartilainen
31.07.2016 15:10 #45 : Salmikki
Perjantaina pomo soitti ja kysyi sopisiko yksi 15,5h vuoro kahden 7,5h vuoron sijaan. Olin ihan onnesta soikeana - 15h menee melko kepeästi, lisiä on kolmea, neljää erilaista ja lisäksi työvuoron pidennyksen takia tuota vuoroa seurasi jopa 2 perättäistä vapaapäivää. Lisäksi työmatkoista säästin omaa aikaa sekä siinä, ettei tarvinnut rampata töihin ja takaisin, että siinä kun paluumatka menikin aamuaikatauluissa yöaikataulujen asemesta.

Miinuksena kolmen tunnin unien jälkeen klo 11 olo oli erittäin krapulainen, ja vähän heikotti koko eilisen illankin. Pitää opetella tankkaamaan kunnon vedet ennen nukkumaanmenoa ensi kerralla. ^_^

Pouring spirits while I follow the Northern star

31.07.2016 21:05 #46 : Diara
++++ Omistan nykyään koiran :wub: Olen haaveillut omasta koirasta siitä lähtien, kun ensimmäinen bichoni saapui lapsuudenkotiini 6,5 vuotta sitten. Nyt vihdoin tuntui oikealta ajalta hankkia pentu, ja pitkän, koko kesän kestäneen odotuksen jälkeen, kävin perjantaina hakemassa Nipsun.

- Minulla on vielä 2 viikkoa kesätöitä jäljellä. 9 viikkoiselle pennulle on liikaa olla reilut 8,5 tuntia päivässä yksin, siinä kärsii koira ja minä sekä sisäsiisteysoppi ottaa ison takapakin. Joten tänään en tullut viikonlopun jälkeen kotiin pennun kanssa, vaan se jäi vanhemmilleni hoitoon. Minä, vanhempani ja pennun kasvattaja olimme kaikki sitä mieltä, että tämä on paras ratkaisu pennun kannalta, kaksi viikkoa ei vielä leimauta pentua väärään kotiin. Oli vaan suhteellisen vaikea paikka jättää pieni, ja saapuminen tyhjään kotiin tuntui oudolta. Nyt vaan toivotaan, että pari viikkoa menee nopeasti.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

01.08.2016 17:06 #47 : Louhikäärme
Hyvää lykkyä koiran kasvatukseen. Olisi mukava nähdä kuviakin pennusta. :smile:

01.08.2016 22:30 #48 : Diara
Kiitos, koitan olla jämäkkä säännöissä, vaikka noiden nappisilmien alla on helppo taipua. Esimerkiksi olisi kovasti tehnyt viikonloppuna mieli nukkua pentu kainalossa, mutta kun sen on tarkoitus nukkua omassa pedissään, niin piti se pentu laittaa lattialle oman sänkyni viereen. Ettei vaan opi siihen, että minun sänkyyn pääsee aina. Tässä on muutama kuva pienestä, saman linkin jaoin tuonne mitä muuta ostit viimeksi-ketjuun, mutta tuskimpa linkkaus myös tässä haittaa :smirk:

• Strato hahmo
  • Strato
02.08.2016 15:33 #49 : Strato
- Yhtä tenttiä jouduttiin siirtämään kun siihen ilmaantui muitakin halukkaita tekemään, mikä sotki oman tenttiaikataulun aivan täysin. Enkä pysty juurikaan vaikuttamaan asiaan.

+Ehkä jollain ovelalla kikkailulla saan tästä jotain hyötyä muihin tentteihin valmistautumisessa?

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

31.08.2016 10:47 #50 : HourglassEyes
Noin vuosi sitten havaitsin, että olin pahasti jäljessä Tieteen Kuvalehtien lukemisen kanssa, sanotaan että luin niitä noin 8-9 kk jäljessä uusimmasta numerosta. Päätin korjata tilanteen sillä, että skippaisin niitä juttuja, jotka menevät yli hilseen tai eivät muuten vain ole minulle niin mielenkiintoisia...

No, nyt vuotta myöhemmin tilanne ei ole yhtään parempi, olen edelleen jäljessä saman verran uuden lehden kolahtaessa luukusta, mutta ainakin olen huomannut, etten maksa turhasta, kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen arvokas lehtitilaus sillä suurin osa jutuista tulee edelleenkin luettua mielenkiinnolla läpi! :lol:

• Lexei hahmo
  • Lexei
26.11.2016 21:24 #51 : Lexei
Positiivisiin kuuluu ehdottomasti se, että sain eilen tiedon pääseväni opiskelemaan ammattikorkeakouluun haluamaani alaa. Toisen kerran hain kyseiseen kouluun ja nyt tärppäsi.

Miinuksina taas, myös samaiseen kouluun hakenut tyttöystäväni ei saanut opiskelupaikkaa, vaan jäi varasijalle 10. (monipuoto puolelle on niin vähän paikkoja, että tältä sijalta ei todennäköisesti pääse sisään.) Hän oli todella pettynyt itseensä, joten ei olla vielä kunnolla osattu iloita minunkaan myönteisestä tuloksestani.

07.01.2017 00:09 #52 : Skie
+ Uusi mäkkini toimii kuin unelma: hyvin nopea ja akun kestävyys on jotain semmosta mitä en olisi osannut oikein odottaakaan.

- Meiltä häviää televisiosta ensi viikolla Ava ja Sub. Joo-o, ymmärrän että täällä jumalan selän takana kaikkia palveluita ei voi tarjota, mutta kyllä tuo silti vähän ärsyttää. Tarina kertoo että kesään mennessä näkyy enää Ylen kanavat, huoh.

11.01.2017 19:53 #53 : HourglassEyes
Armas, odotettu kolmen päivän vapaaputki häämöttää...
Ensimmäinen yhtä päivää pidempi vapaa sitten joulun. Takana raskaita, pitkiä työpäiviä ja olo on ollut koko alkaneen viikon umpiväsynyt, vaikka on yrittänyt hampaat irvessä hymyillä loppuviikon vapaapäivien toivossa. Pitäisi varmaan silloin siivota joulua pois, mutta juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, että aion liikkua ehkä vain juuri sen verran ettei julisteta kuolleeksi. Jaksaa, jaksaa...?

15.01.2017 19:31 #54 : Diara
+ Menin sitten toteuttamaan monen vuoden aikaisen unelmani, ja ostin lentoliput Australiaan ja Uuteen-Seelantiin. Reissussa on tarkoitus olla kuukausi, kaksi viikkoa molemmissa maissa. Sitten vaan listaa tekemään, mitä kaikkea pitää ehtiä nähdä. Onneksi tässä on hyvin aikaa suunnitella, lähtö on vasta toukokuussa.

- Nyt sitten jännittää ihan pikkuisen. Pisin aika, mitä olen ennen tätä lentänyt on 6,5h Kanarialle, nyt ollaan koneessa parhaimmillaan 11,5h. Mitenköhän tuosta selviää, en edes nuku mitenkään erityisen hyvin lentokoneessa.

+/- Yksin matkustaminen toiselle puolelle maapalloa kuukaudeksi on hiukan pelottava ajatus. Toisaalta olen matkustanut ennenkin yksin, jopa pidemmän ajan kuin nyt ja huomattavasti nuorempana, joten uskoisin kaiken menevän ihan hyvin. Ja eiköhän sieltä hostellista tai muualta löydy muitakin reppureissaajia, joiden kanssa katsella paikkoja.

15.01.2017 22:19 #55 : Skie

Diara kirjoitti: + Menin sitten toteuttamaan monen vuoden aikaisen unelmani, ja ostin lentoliput Australiaan ja Uuteen-Seelantiin.

Oih, hyvää matkaa! Juuri yhden ystävän kanssa puhuttiin että saadaankohan ikinä toteutettua haavetta Uuden-Seelannin reissusta jota on haudottu jo vuosikausia. Lentoajat on pitkiä, mutta ainakin itse oon saanut kulutettua aikaa hyvin leffoja katsellen ja musiikkia kuunnellen. Suosittelen myös ottamaan vähän ylimääräistä aikaa ja piipahtamaan välilaskun aikana katselemassa kaupunkia (olettaen että vaihdat konetta Hongkongissa/Singaporessa/Bangkokissa), siinäkin pääsee vähän irti siitä lentokone/kenttä fiiliksestä.

16.01.2017 23:20 #56 : Diara

Skie kirjoitti: . Suosittelen myös ottamaan vähän ylimääräistä aikaa ja piipahtamaan välilaskun aikana katselemassa kaupunkia (olettaen että vaihdat konetta Hongkongissa/Singaporessa/Bangkokissa), siinäkin pääsee vähän irti siitä lentokone/kenttä fiiliksestä.

Tätä olin alunperin suunnitellut, muutaman tunnin jaloittelutauko tekisi hyvää. Tällä reissulla tuo ei kuitenkaan toteudu, löysin kohtuuhintaiset lennot siten, että menomatkalla on Singaporessa 3h vaihto ja paluumatkalla olen Hongkongissa 2h, joten kummallakaan vaihdolla ei kyllä lentokentältä oikein ehdi ulos. Sääli, olisi ollut kiva nopeasti nähdä noitakin kaupunkeja, mutta lennot oli muuten niin hyvät, että pakko oli luopua tuosta.

10.02.2017 18:50 #57 : Mustelmann
Miinusta: Matkustan huomenna Tampereelle, mutta bussiyhteyksissä ei ole kehumista. Joudun lähtemään jo kuudelta aamulla, koska myöhempi iltapäivän vuoro olisi liian myöhään. Junakin kulkee, mutta asemalle on matkaa kymmenen kilometriä, mikä on autottomalle vähän liikaa. Joudun siis heräämään aikaisin, vaikka olen lomalla.

Plussaa: Kunhan pääsen perille, alkaa hauskuus. Tiedossa on livemusiikkia, olutta, shoppailua ja rentoutumista vailla huolen häivää. Loma saa arvoisensa loppuhuipennuksen. Seuraavana päivänä takaisin tullessa bussit eivät kulje paljon paremmin, mutta hyvä, että kulkevat edes jotenkin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

15.02.2017 11:50 - 15.02.2017 11:51 #58 : Piru Naiseksi
Kevät heräilee. Lahden MM-hiihdot lähenee. Minua on suututtanut sekä lippujen huikeat hinnat, ex tempore -kisamatkan epävarmuus (kyyti, lippujen saatavuus) että kiinnostavimpien tapahtumien loppuunmyytyys. Juuri äsken huomasin ns. Naamakirjasta, että ilmeisen halutuimpia lippuja halutaan ostaa. Virallisessa lippukaupassa ne on loppuunmyyty.
Tänään sain tietää, että minulla on todennäköisesti työesteitäkin kisojen ajaksi. Minun ei siis enää tarvitse pähkäillä, uhratako lipuista HALVIMPAAN sama euromäärä, jonka lippu maksoi edellisiin Lahden MM-hiihtoihin MARKKOINA.
Työ hyvää, lippujen kalleus ja (mielestäni) hankala saatavuus huonoa.

Niin, ja JOS todella olisin palavasti halunnut lähteä Lahteen palelemaan, kestämään sään tuomat epävarmuudet kisojen aikataulusta, niin olisinhan minä ottanut vapaata kisojen ajaksi ja ostanut liput ajoissa, raapinut rahat kokoon ruokakassasta verottaen. Nyt rahat säästyvät, ehkä toiseen haaveeseeni, syksyn Suomi-Ruotsi -yleisurheilumaaotteluun Tukholmaan.
Viimeksi muokattu: 15.02.2017 11:51 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

23.03.2017 23:50 #59 : HourglassEyes
Andromedan alkuosio pelattu lävitse. Peffa on puuduksissa, mutta voi pojat mikä seikkailu tästä vielä syntyykään! Odotukset ovat korkealla, vaikka ensimmäisen kunnon tallennuksen pääsikin tekemään vasta monen tunnin pelirupeaman jälkeen.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
26.03.2017 15:17 #60 : Moonlord
Olen ruokkinut lintuja toissakertaisista pakkasista lähtien. Kävi sääliksi kun liki 20 asteen pakkasella kuulin usein linnun takovan seinää siinä toivossa että löytäisi lautojen raosta sinne talvehtimaan menneen hyönteisen. Pikkulintujen lisäksi ruokaa on saanut yksinäinen fasaaniuros.

Miinukset: Edellämainittujen lintujen lisäksi ruokaa ovat saaneet harakka tai pari. Tänään oikein katsoin mitä sieltä tulee kupin täyttämisen jälkeen niin ensimmäisenä paikalle riensi lihava harakka. En ole koskaan oikein ollut noiden roskalintujen ystävä ja viimeinen tikki oli kun yhtenä vuotena näin harakkaparven jahtaavan juuri syntyneitä fasaaninpoikasia aterian toivossa. Ainakin silloin fasaanivanhemmat saivat onneksi pidettyä harakat loitolla.

LordStenhammar, Nokka10, Salka
Uusin jäsen: Haneh