Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)

10.07.2017 21:34 #61 : Iivari
Isot plussat: olen viimeisen seitsemän viikon aikana saanut neljä kertaa työhaastattelussa omalle alalleni, kun edeltävän seitsemän kuukauden aikana en päässyt kuin yhteen työhaastatteluun eikä sekään ollut oman alani paikka, vaikka sen kuukaudeksi sainkin.

Harmilliset miinukset: olen saanut kolmesti jo kuulla, että joku toinen valittiin haastatelluista, ja tämän päivän haastattelun jälkeen fiilikset on sellaiset, että neljäs kerta tulee. Nyt on niin työnantajan markkinat, että ei voi mitään vaikka on kuinka hyvä, joukossa on aina joku vielä parempi. Lisäksi työhaastattelut ovat olleet Laitilassa, Paimiossa, Lahdessa ja Haminassa, eli niihin kulkemiseen on mennyt aikaa ja rahaa, vaikka vastineeksi onkin sitten nähnyt Suomea taas vähän lisää.

Tosi ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta ilman työhaastatteluja ei ainakaan töitä saa, mutta toisaalta tuntuu tosi haljulta olla kerrasta toiseen se melkein paras.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
30.07.2017 17:18 #62 : Pisania
+ Sain tällä viikolla kauan kaipaamani uuden (no, uudemman) sohvan ja vanhat kuluneet rumilukset vietiin pois.
- Lihasmuistini tms. elää edelleenkin siinä käsityksessä, että huoneessa on kaksi sohvaa. Toinen niistä oli selän takana koneella istuttaessa ja olen vieläkin väistelemässä sitä kun nousen seisomaan tai nojaamassa käsivarttani sen selkänojaan. Kuinkahan kauan uuden status quon oppimiseen menee? Toivottavasti se tapahtuu ennemmin kuin se, että kaadun tai putoan tuolilta olemattoman huonekalun vuoksi.

Don't mess with the neon love chicken.

03.08.2017 11:21 #63 : LordStenhammar
+ Lähti kirje Suomen resitentin trouvalle. Saa nähdä, mitä tapahtuu...

- Todennäköisesti ei mitään.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

21.09.2017 22:58 #64 : Mustelmann
Plussaa: Pankista soitettiin ja kysyttiin, kiinnostaisiko minua säästötilin perustaminen tai sijoittaminen rahastoon. Minulla on kuulemma niin paljon rahaa käyttötilillä, että kannattaisi laittaa sentit poikimaan. Vastasin, etten ole kiinnostunut. Mukavaa kuitenkin, että pankki muistutti, etten ole ihan puilla paljailla.

Miinusta: Soittaja kysyi samalla myös, onko siihen jokin erityinen syy, että minulla on kaksi pankkikorttia. Sanoin, että minulla on tietääkseni vain yksi ja että vanhan olen leikannut halki jotain pari vuotta sitten. Selvisi, että vanha kortti on jotenkin säilynyt pankin tiedoissa, minkä vuoksi olen maksanut siitä myös palvelumaksua. Kortti lopetettiin heti, mutta puhelun jälkeen oli fiilis, että mitä helvettiä nyt taas.

22.09.2017 00:19 #65 : Iivari
Sain töitä puoleksi vuodeksi! Ihan järkkyupea plussa yli puolen vuoden työttömyyden jälkeen.

Huono puoli on sitten se, että se tarkoittaa muuttoa Keski-Pohjanmaalle, Kannukseen :D

05.10.2017 18:25 #66 : Dyn
+ Olen saanut väikkäriä etenemään ihan kivasti.
+ Iivari sai töitä!

- Muut työt ovat seisseet väikkärin edistämisen takia, ja se nyt tässä stressaa, millainen kiire tulee loppuvuodeksi.
- Iivari on töissä, joten vapaa-ajan ja joululoman suunnittelu on nyt hiukan vaikeampaa kuin alunperin oli mielessä. Tietysti rahaa on enemmän, mikä helpottaa myös talouspuolta siinä matkustelussa.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
11.10.2017 13:10 #67 : Pisania
+ Olin eilen ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan töissä.
- Kyseessä oli vain yksi iltavuoro. Oli tullut äkillinen sairastuminen ja satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Jatkosta on siis turha haaveilla.
+ Sain huomata että näinkin pitkän tauon jälkeen osaan edelleen hommani helposti kuin vanha tekijä.

Don't mess with the neon love chicken.

11.10.2017 14:01 #68 : Iivari
Sä olet ammattilainen, ei se osaaminen haperru edes vuosissa muun kuin uutuskirjojen ja sen mikä liikkuu parhaiten suhteen - ja ne taas on helppo päivittää, sit jos saa taas töitä.

Mun plussa: oon tosiaan aloittanut puolen vuoden projektityön mediaohjaajana Kannuksessa ja työyhteisö ja työpaikat on tosi kivoja molemmat.

Miinus sitten taas on se, että jouduin hyppäämään juoksevaan junaan. Siinä missä normaalisti tapahtumat on suunniteltu kuukautta tai puoltatoista aiemmin, nyt saattaa olla että suunnittelu on valmis kaksi viikkoa ennen ekaa tapahtumaa - joka normaalisti olisi viimeinen hetki aloittaa tiedottaminen. Joten tiedottaminen ja markkinointi jää väistämättä liian myöhäiseksi, mikä taas vähentää todennäköisyyttä, että ihmiset löytävät tapahtumiin.

No, onneksi on ensi vuoden alussa toinen mahdollisuus tehdä tapahtumaviikkoa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pisania

14.10.2017 13:13 #69 : LordStenhammar
Eräs entinen tuttu (en-viitsi-kertoa-mistä-tunnen) astui isoille varpaille ja vihastutti erään (kaikki-varmaan-tietävät) päämedian toimittajan, ja paskamyrsky oli jälleen valmis.

+ Löytyy tämän henkilön esikoisromaani hyllystä. Tuleekohan keräilyharvinaisuus taikka haluttu reliikki?

- Kaikenlaisesta satiirisesta - ei olleet tämän kyseisen henkilön heitot edes pahoja heittoja mielestäni - sitä saadaankin viikon kestävä skandaali aikaiseksi.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

• Skie hahmo
  • Skie
17.10.2017 11:47 - 17.10.2017 11:47 #70 : Skie
+ Huomasin että Kirjojen Suomi -sivuston kautta on luettavana ilmaiseksi e-kirjoina (lähes) kaikki 101 kirjaa Suomen itsenäisyyden eri vuosilta. Nyt olisi mahdollisuus päivittää omaa sivistystään kotimaisen kirjallisuuden saralla!

- Mutta mistä löytää motivaatio ja aika niiden lukemiseen...

Always follow your doubts.
Viimeksi muokattu: 17.10.2017 11:47 Skie.

• Strato hahmo
  • Strato
23.10.2017 11:48 #71 : Strato
Onnistuin sairastumaan.

+ Pakollinen loma, koska muuten en ilmeisesti osaa huilata
- Nyt on tylsää koska ei ole energiaa tehdä juuri mitään ja sängystä ei ole hyvä nousta

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

24.10.2017 09:53 #72 : Piru Naiseksi
Hyvää: keikkaa on taas joka illaksi, joskus lauantaisiksikin.
Huonoa: keikkoja on nyt, kun niihin hurahtaviksi tunneiksi olisi muutakin tekemistä - ja silloin, kun ei ollut keikkoja, ei ollut muutakaan tosi jännittävää tekemistä.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
25.10.2017 21:26 #73 : Puolikuu
+ Olin tänään pätevä ja ahkera sihteeri, ja kirjoitin kaksi pöytäkirjaa, korjailin tärkeitä dokumentteja ynnä muuta mukavaa.

- Siihen se valtaosa päivästä sitten menikin.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

26.10.2017 20:33 #74 : Dyn
+ Jollain tavalla kiva olla taas takaisin Suomessa.
- Suomessa on kylmä ja tulee lunta. Ynh.

02.11.2017 18:31 #75 : Iivari
Pirulliset miinukset: edellämainitun tapahtumaviikon kolmanteen ja neljänteen tapahtumaan ei saapunut yhtään ketään ihmistä paikalle.

Yllättävä plussakäänne: kun tämän illan valmistelemaani esitykseen lautapelien esittelyistä ei saapunut yhtään kuuntelijaa, oli varsin mukavaa, että paikalliset kehitysvammaiset olivat väärinymmärtäneet tapahtuman ja tulleet etsimään pelaamisseuraa. Pelattiin sitten neljistään vajaan tunnin verran helpotettuja versioita Dixitistä ja Aliaksesta.

• punnort hahmo
  • punnort
02.11.2017 19:58 #76 : punnort
+ Tilaamani t-paita saapui alle kahdessa vuorokaudessa.
- Onnistuin jo tekemään siihen tahroja.

www.hupipaidat.fi/moraalini-korkealla-p-1388.html

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

04.11.2017 19:40 #77 : Mustelmann
+ Nykyinen pomoni tietää, miten hommat hoidetaan ja hoitaa niitä myös itse.
- Hän on aika ärtyisä ihminen ja ns. pomomainen pomo.
+ Edellinen pomoni oli puolestaan rento tapaus ja läppäkin lensi.
- Hän oli joskus vähän pihalla ja rentous näkyi myös laiskuutena.

Lopulta nykyinen ahkerampi johtaja on parempi vaihtoehto, vaikka persoona ei erityisemmin miellytäkään.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
16.11.2017 12:59 - 16.11.2017 13:07 #78 : Rasimus
Minulla on tapana stressata ihan turhia asioita.

Sain vihdoin ja viimein kymmenen vuoden urautuneen työuran jälkeen päätettyä, että työpaikallani ei ole ollut enää vuosiin mitään uutta tarjottavaa minulle ammatillisesti, ja että on aika vaihtaa firmaa ihan kokonaan toisiin hommiin (softapuolella yhä ollaan, mutta nyt serveri-backend-puolella sulautettujen teollisuuslaitteiden sijasta).

Yksi parhaimmista ideoista, mitä olen saanut aikoihin, mutta voi juma kuinka elämänmuutos voi pilata yöunet ja laittaa vatsan kuralle niin pitkäksi aikaa että sopeudun uuteen tilanteeseen (ei ole vielä edes ensimmäinen työpäivä takana)...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 16.11.2017 13:07 Rasimus.

• kyty
16.11.2017 15:52 #79 : kyty
No, se on ihan luonnollista että isot elämänmuutokset stressaavat (tai sitten stressaa se ette mikään muutu, olisi periaatteessa kiva jos ei tarttisi stressata)

Uudessa Tiede-lehdessä oli mielenkiintoinen artikkeli biologisesta iästä, joka antoi toivoa että sitä saattaa ikääntyä keskiarvoa hitaammin. Toisaalta taas sitten aloin epäillä että oma biologinen ikäni olisikin paljon korkeampi kuin luulen, enkä ole varma haluaisinko tietää totuutta. Ehkä sitä pitäisi olla jo ties millä lääkekuurilla piilevien ongelmien takia, mutta en tiedä sitä itse.

16.11.2017 16:24 #80 : Mustelmann
Oma-aloitteiset elämänmuutokset kysyvät aina rohkeutta, vaikka olisi varma, että muutos parantaa elämänlaatua. Samassa pisteessä olisi niin kovin helppoa ja mukavaa jumittaa, vaikka näkee, ettei siitä pisteestä pääse etenemään mihinkään. Tästä minulla onkin kokemusta. Toivotan Rasimukselle onnea ja menestystä uusissa kuvioissa ja eivätköhän yöunetkin palaudu, kunhan alkuhämmennys helpottaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rasimus

LordStenhammar