06.01.2022 13:58 #101 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Olen vuosien varrella osallistunut K-kaupan nettisivuilla jos jonkinlaisiin kilpailuihin. Etenkin joulun aikaan olen katsellut palkintovalikoimaa lahjontamielessä. Viime kuussa osallistuin aika moneen kilpaan, joissa arvottiin suklaata. Ne olisi olleet hyviä lisälahjoja.
+ Ensimmäisen kerran arpaonni oli suosiollinen! Voitin kolme rasiaa suklaata!
- Miksi, voi miksi niitä ei arvottu ennen joulua? Kun ei ole kenenkään synttäreitä/nimppareita tms. tulossa lähiaikoina (paitsi omani).
Tykännyt: Adolfina Romanov

22.02.2022 08:21 #102 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Lahjoin itseäni synttärin kunniaksi ostamalla kaksi rasiaa pitkään himoitsemiani Beijing8:n dumplingeja.
- Olivat aika mitäänsanomattoman makuisia. Nyt harmittaa että törsäsin.

• Iivari hahmo
  • Iivari

31.03.2022 15:19 #103 :: Iivari
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Helsingissä pääsee edelleen tietokoneelle, kun menee Oodin kakkoskerrokseen, ja käyttöaikaakin saa jatkettua tunnista kaksi kertaa puolella tunnilla eteenpäin.
- Kaksi tuntia näyttää olevan kerrallaan maksimi, koska varauksettomassa tilanteessa jouduin kuitenkin poistumaan koneelta siksi aikaa, että kävin varauskoneelta varaamaan sen saman koneen uudelleen itselleni.

Summarum: neljä tuntia koneaikaa pätkissä onnistuu, mutta ne pätkät ovat vähän ärsyttäviä.

31.03.2022 23:13 #104 :: Mustelmann
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Kun läheinen kuolee, hautaustoimisto hoitaa hommat niin, ettei omaisten tarvitse kuin laskea arkku monttuun.

- Kun läheinen kuolee, se maksaa. Hautaustoimisto lähetti 1500 euron laskun, eikä siinä ole mukana edes hautakiveä.

03.05.2022 20:46 #105 :: HourglassEyes
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
- Töihin lähtö on alkanut tuntua taas puuduttavalta ja pelkään että se enteilee taas uutta uupumus ja/tai masennusaaltoa. Inhaa on, että ihan oikeasti pidän työstäni, mutta juuri nyt minusta tuntuu että energiat ei taas riitä. -
- Kesä on pian täällä ja normaalisti tekisi mieli ulkoillakin enemmän, mutta nyt ei ole intoa.

+ Edellisestä johtuen olenkin taas yrittänyt keskittyä vapaapäivinä erityisesti rentoutumiseen, joten monet uudet sarjat on tullut taas bongattu Netflixiltä, Rakutenista ja Youtubesta.
+ Ulkoilmaa on luvassa ainakin Rockfestin johdosta, jonne liput on varattu perjantaille. Eläköön livemusiikki!

16.05.2022 19:05 #106 :: Mustelmann
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Suomi menee Natoon, kuten olisi pitänyt mennä jo kauan sitten.
+ Ruotsi tulee perässä, kerrankin näin päin.
+ Venäjän vinkumisesta ei tarvitse välittää, Putin imeköön paskaa.

- Olemme samassa joukkueessa Turkin ja USA:n kaltaisten, monella tapaa arveluttavien maiden kanssa.
Tykännyt: Iivari

03.07.2022 17:46 #107 :: Adolfina Romanov
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Astun huomenna armeijan leipiin, mikä tarkoittaa sitä että
+ minun ei tarvitsse yli vuoteen kirjoittaa yhtäkään esseetä tai suorittaa yhtäkään tenttiä
+ toimeentuloni on turvattu 9 kk:n ajan

- ensimmäistä kertaa elämässäni saavutettu tasapaino kirjojen lukemisen ja elokuvien/sarjojen katsomisen suhteen murenee
Tykännyt: Iivari, Fievre

03.07.2022 21:39 #108 :: Mustelmann
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Marssiminen täyspakkauksessa voi olla melko lämmintä hommaa näillä ilmoilla.

• Iivari hahmo
  • Iivari

04.07.2022 04:39 #109 :: Iivari
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
- kuumuus on pilannut oulupäivärytmini
+ se, että olen tottunut valvomaan öisin, saa aikaan hauskojakin hetkiä. Justimusfilmsin mainosmusa-npc-örkeistä on söpö aamuviittä lähestyessä.

Tsemppiä Adolfinalle armeijaan!

04.07.2022 09:42 #110 :: Morgan Blood
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)

Adolfina Romanov post=65771 kirjoitti: Astun huomenna armeijan leipiin, mikä tarkoittaa sitä että

Onnea! Omasta armeijavuodestani on sen verran aikaa, että sitä muistelee jo hyvällä nostalgialla :D En tosin sitä koskaan inhonnutkaan, kun omassa roolissani sai metsää niin paljon kuin suinkin ja sitä harrastan muutenkin. Käytännössä siis vuosi oman harrastuksen toteuttamista pakollisella koordinointikerroksella.

Minulla on nyt klassinen
+ enää viikko kesälomaan
- vielä viikko kesälomaan

Sieltä se joka tapauksessa tulee ja suunitelmatkin ovat oikein mukavat!
Muokannut 04.07.2022 09:44 Morgan Blood

04.07.2022 12:41 #111 :: LordStenhammar
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Mustelmann: Suojeluharjoitukset (nasset ja sadetakit päällä) vielä sitäkin hauskempaa. Kyllä siinä juomaa kului.

- Pari päivää ollut hirveä kuumeinen kröhä päällä. En tiedä, onko korona, keuhkoputken tulehdus vai mikä helvetti. Siisti tunne kun on samaan aikaan kuuma ja kylmä.

+ Sain kuin sainkin varattua ajan hoitajalle, mikä on aina ollut itelle pirun vaikeaa, kun sairaalat ja terveyskeskukset ahdistaa. Pääsin vieläpä kotikylän vastaanotolle, eikä tarvinnut mennä päivystyssairaalaan, joka on aina ollut se suurin ahdistuksen paikka.
Muokannut 04.07.2022 12:43 LordStenhammar

12.08.2022 18:14 #112 :: Hiistu
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Kävin viime viikolla myymässä kirpputorilla. Sujui ihan hyvin, sain myymistäni tavaroista vähän päälle 200 euroa, vaikkei ollut edes mitään kovin ihmeellistä myytävää.

- Ulkokalusteet ovat kalliita. Mietiskelin, että ihmiset kirpputorilla paremmin näkevät myyntikamat ja kiinnostuvat niistä, kun ainakin osa tavarasta on pöydällä. Koetin etsiä sellaista muovista puutarhapöytää, jossa jalat saisi irrotettua pöytälevystä ja kaikki osat mahtuisivat autoni kyytiin. Ajattelin, ettei sellainen varmaan maksaisi paljoa. Mutta löytyi vain isoja, raskaita ja kovin kalliita kalusteita. Lopulta sitten löytyi alumiininen retkipöytä, jonka saa taiteltua hyvin pieneen tilaan. Se maksoi alennuksen jälkeenkin 48 euroa, mutta toivon sen säilyvän käyttökuntoisena monen monituista vuotta.

02.09.2022 21:09 #113 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Vasta 6 vuotta vanha jääkaappini meni vaihtoon. Takaseinään tuli pieni halkeama, joka ei huoltomiestä vaikuttanut huolettavan mutta isännöitsijä hommasi uuden kaapin. Uusi kaappi on selkeästikin huonompilaatuinen ja sen merkkikin ihan tuntematon meikäläiselle. Entiset kaappini tässä kämpässä ovat olleet vain jääkaappeja, joten jouduin aikoinaan hommaamaan pienen pakastimen. Tämä uusi on samankokoinen kuin vanhakin, mutta siinä on myös pakastin.
- Nyt minulla on vähemmän jääkaappitilaa.
+ Nyt voin lopettaa vanhan pakastimen käytön ja kenties säästää hieman sähkölaskussa.

Toinenkin ilon/murheen aihe löytyy
+ Minulla on taas vähän töitä vuoden loppuun asti.
- Olkapäässä on tulehdus ja se haittaa työntekoa sekä elämää yleisesti.
Tykännyt: Iivari

07.09.2022 22:12 #114 :: HourglassEyes
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Sain tänään kutsut työhaastatteluun, jota olen toivonut jo useamman päivän.
- Mikäli minua onnistaa haastattelussa joudun jättämään taakseni upeimman työporukan ja alan minkä kanssa olen koskaan työskennellyt. Olen ollut työssä kirjojen parissa 14 vuotta ja on todella kurjaa, jos/kun joudun jättämään tämän taakseni, mutta taloudellinen tilanne pakottaa muihin vaihtoehtoihin.
Muokannut 07.09.2022 22:13 HourglassEyes

08.09.2022 16:28 #115 :: Mustelmann
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Vähennä menoja, niin et tarvitse parempipalkkaista työtä.

09.09.2022 21:56 #116 :: HourglassEyes
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Ikävä kyllä asuntolaina ei pienene sen mukaisesti, kun palkka putoaa puolella. Ja eihän tässä voi luopua elämän pienistä iloista; kuten musiikista ja kirjoista. Isäni (rauha hänen levolleen) sanoi aikanaa: "Elätkö tehdäksesi työtä, vai teetkö työtä elääksesi?" Joskus mietityttää...
Muokannut 09.09.2022 21:57 HourglassEyes

11.09.2022 00:17 #117 :: Morgan Blood
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
HourglassEyes, tein joskus ratkaisun, että lopetin aikaisemman intohimotyöni ja siirryin koodaamaan, jonka vuoksi olen voinut tehdä intohimoani enemmän kuin vuosiin sen takia, että taloudellinen tilanne ei pakota. Jos kirja-alalla ja alan työtapahtumissa ja -yhteisössä haluaa pysyä mukana, aina voi pohtia, voiko sitä intohimoa tehdä ohessa ns. "tuloa tuovana harrastuksena". Itselleni se on ollut ainakin energiaa ja iloa tuova asia.

Tykännyt: HourglassEyes