21.05.2018 23:03 #81 :: Celestine
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)

– Äikkä jäi pisteen päähän laudaturista, ja sekös hiukan ("hiukan") harmittaa. Vaikka E oli tavoitteeni ja se on äärimmäisen hyvä tulos, mutta silti.

22.05.2018 02:32 #82 :: punnort
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)

Celestine kirjoitti: + Viralliset yo-tulokset tulivat viime viikon lopulla, enkä voisi olla tyytyväisempi: kolme eximiaa ja yksi laudatur!! Jopa enkku nousi M:sta E:hen, kun pisterajat tippuivat.

Kirjoitit englannista e:n. nglanti jäi siis kirjoittamatta.
Tykkännyt: Celestine

26.07.2018 19:48 #83 :: Louhikäärme
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Vallitsevasta säätilasta johtuen on viimeaikoina tullut nautituksi tavanomaista enemmän jäätelöä :)

- Pitemmän päälle tämä herkuttelu ei ole hyväksi hampaille, eikä vyötärön ympärysmitalle :(

31.07.2018 00:09 #84 :: Dyn
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Sain enemmän aikaan töissä kuin odotin tai aamulla tuntui.
- Tein vahingossa kolme tuntia pidemmän työpäivän kuin ajattelin, ja mitä ikinä mulla olikaan suunnitelmissa illalle, joutuu nyt odottamaan - ei ole energiaa.

30.10.2018 22:09 #85 :: Hiistu
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Sain töissä kiitosta pitämästäni esitelmästä. Oli kuulemma hyvä kuulla uutta tutkimustietoa aiheena olleesta asiasta.

- En äkkiseltään keksinyt, mitä se uusi tutkimustieto oli. Lol. :roll:
Tykkännyt: Piru Naiseksi

• Rinja

04.03.2019 17:27 #86 :: Rinja
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Sain hetki sitten täysin puskista tulleen työtarjouksen. Se olisi ensimmäinen ihan oikea oman alan työpaikka. Kahden vuoden pesti, vain vartin kestävän bussimatkan päässä kotoa, hommaa joka käsittää vetovastuuta ja näyttää työuraa ajatellen erinomaiselta CV:ssä.

Valitettavasti tarjous tuli vähän ennen kello neljää, ja eihän kukaan ollut enää reagoimassa kun kymmenen minuutin päästä vastasin siihen ja kysyin, haittaako että graduni on kesken enkä ole vielä valmistunut. Miten tässä kestää huomiseen, kun ei kehtaa alkaa suunnitella tältä pohjalta mitään eikä kertoakaan kellekään asiasta ennen kuin se on varma :P Lisäksi mietityttää, saanko gradua edistettyä enää mitenkään, jos aloitan nyt kokopäivätyön. Itseni tuntien en, mutta tämä on silti ohittamaton tarjous.
Tykkännyt: Kuurankukka

15.03.2019 20:15 #87 :: Mustelmann
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Miten tuossa kävi? Saitko työpaikan vai jatkuuko gradun tekeminen?

• Rinja

16.03.2019 14:02 #88 :: Rinja
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Oh, joo :D Molemmat, ilmeisestikin. Työn pitäisi alkaa toukokuun alusta, mikä on varmaan ihan mukava asia. Se meinaa vaan, että tehokkaaksi oletettua graduntekoaikaa on vielä puolitoista kuukautta. Nyt olenkin sitten tehnyt kovasti laskelmia ja muutenkin stressannut sitä, mihin jamaan saan gradun ennen kuin lukuvuosi vaihtuu heinäkuun lopussa. Jos se ei ole siinä kohtaa valmis esitarkastukseen tai muuten tosi pitkällä, joudun palauttamaan tältä vuodelta satojen eurojen tai peräti päälle tuhannen euron arvosta opintotukia, eikä se kuulosta kivalta. Nykyisin Kela vieläpä vaatii niitä korkeiden korkojen kera, joten jos yritän kerryttää töistä ensin pesämunaa kesällä ja syksyllä niiden takaisinmaksuun niin sitä enemmän on maksettavaa. Myös muuttaminen nykyisestä opiskelijayksiöstä pois viivästyy, jos en kykene kerryttämään rahaa uuden asunnon takuuvuokraan jne., ja tämäkin on harmillista, koska olen haaveillut uudesta asunnosta jo vuosia.

Näin ollen toivon, että pystyn edistämään gradua myös töiden ohessa ilman, että tyystin näännyn. Se selviää sitten toukokuussa.
Tykkännyt: Mustelmann

08.11.2020 19:17 #89 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Olen jo pitkään haaveillut key lime pien sämpläämisestä.
+ Tänään tuo haave toteutui.
- Se ei ollut niin hyvää kuin toivoin. :sad:
+ Nyt sitten tiedän senkin ja voin ruveta haaveilemaan jostain toisesta jälkkäristä. Banoffee pie kenties...

• kyty

27.11.2020 11:41 #90 :: kyty
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Nyt näyttää jo aika selvältä, että perhejoulu on peruttu. Toivottavasti kaikki kuitenkin selviävät joutumatta sairaalahoitoon.

Toisaalta plussana se, että sain jo kaikki joululahjat tilattua ja osittain jo paketoituakin, mikä on henkilökohtainen ennätykseni. Kyllä ne jollain lailla saa toimitettua eteenpäin.

12.01.2021 09:36 #91 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
Jotenkin arvasin, että näin tulis käymään...
+ Sain työkeikan illaksi, jei!
- Töihin on matkaa ja tänään on aivan hillittömän kamala sää.

22.01.2021 18:22 #92 :: Mustelmann
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
- Korona ja maskipakko erityisesti töissä.

+ Maskin ansiosta partaa ei tarvitse pitää siistinä, kun maski peittää valtaosan naamasta aina ihmisten ilmoilla liikkuessa.

• Darkki hahmo
  • Darkki

22.01.2021 20:04 #93 :: Darkki
- Iski kova flunssa päälle
+ Koronatesti negatiivinen ja influessarokote otettu

29.04.2021 09:28 #94 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Olen tässä jo jonkin aikaa saanut aamuisin herätä linnunlauluun (toisinaan myös lokkien jodlaukseen).
- Mutta ihan liian aikaisin!!! Onko aivan pakko alkaa sirkuttaa ennen kello kuutta?! ...tanan hippiäiset...

05.05.2021 17:30 #95 :: LordStenhammar
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
- Kauan palvellut läppäri kösähti.

+ Kaikki "duunit" pitäisi olla tallessa muistitikuilla.

+ Tilasin uuden LASKIJAN, ja uusi mööpeli lämmittää aina kovasti sisintä.

- Menin tyhmä sen lähipostiin tilaamaan kotitoimituksen sijasta, ja kun ei löydy kyyditsijää lähipäiviksi, niin varmaan taksilla joudun myllyn kotiin raijaamaan. On halpaa ja helppoa!

Muokannut 05.05.2021 18:01 LordStenhammar

21.05.2021 08:00 #96 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Korkeasaareen on syntynyt pyytämättä ja yllätyksenä pikkuinen visentti!
- Ajattelin juttua lukiessani, että niitä nyt varmaan syntyy sinne tuhka tiheään. Silloinkin oli pikkuvisentti kun viimeksi kävin. Eläintenhoitaja sanoi artikkelissa, että viimeksi syntyi 15 vuotta sitten. Olen oikeasti järkyttynyt että lämpimästi muistelemastani visiitistä on kulunut jo niin paljon aikaa.

07.06.2021 21:10 #97 :: Hiistu
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
+ Sain tänään hyvin hoidettua työasioita.

- Oli vuosilomapäivä.

+ Voin ottaa kesemmällä jonkin työpäivän vähän rennommin.

+ Olen sen verran oppinut, etten kerro ihmisille, milloin minulla on lomaa, jos suinkin vältettävissä. Jollen pystyisikään pitämään juuri silloin vapaata, tulisi lähipiiriltä vain rasittavaa voivottelua ja neuvontaa, että kyllä pitäisi lomalla lomailla ja vapaalla rentoutua. No kuulkaas hei, enpä ole tullutkaan sitä noin funtsineeksi... Jos kyllin paljon huolestuvat, tulevat vihaisiksi, että kyllä pitäisi koittaa hoitaa työt työajalla niin, ettei tarvitsisi muulloin tehdä. Nii-in, olen minä sitäkin harkinnut... Stressaavimpia tietämiäni asioita on esittää lomailevansa, ihan vain jotta tulisi muille hyvä mieli, vaikka itsellä olisi jatkuvasti pelko persiissä, milloin ja miten saa jonkin työasian hoidettua. Ja sitten kamala syyllisyys, jos jää kiinni siitä, että olisikin jotain tekemistä.

On minulla ihan oikeasti tavoitteena, että työt ajallaan kuntoon. En vain ole päässyt siihen vielä. Ja kesemmällä oikeasti lomaa. Ei olisi tehnyt mieli kyllä siitäkään kertoa, jotta saisi kerrankin oikeasti levätä, lomailultakin. Mutta ihmiset kai tekisivät työnantajasta jonkin valituksen, jos väittäisin, että ei sieltä mitään lomia koskaan myönnetä. Tulisi joku työsuojelutäti minua etsimään. "Eikä, minä oon nyt ihan oikeasti lomalla, irti, ei saa viedä!"

20.07.2021 16:28 #98 :: Pisania
Ei niin hyvää, etteikö jotain huonoakin... (Eli siis plussat ja miinukset)
- Huomasin eilen että kolme vuotta sitten ostamissani kesähousuissa on reikä.
+ Löysin aamulla kaupasta korvaavan parin (tosin niissä on tiukemmat lahkeet kuin olisin halunnut).
- Eivät ne olleet kalliit, mutten silti olisi kaivannut tätä menoerää.

- Huomasin tänään, että eilen pitämäni paidan selkämyksesä oli jotain suht isoja ja mystisiä tahroja.
- Ei mitään käsitystä mistä ne on tulleet tai koska, mutta paita oli puhdas kotoa lähtiessä. Olen siis palloillut eilen pitkin Hankoa ja/tai Tammisaarta likaisissa ryysyissä.
+ Tahrat onneksi lähtivät jo nyrkkipyykissä.