• sinidean hahmo Kirjoittaja
  • sinidean
    Ratsumestari

28.04.2016 15:49 #1 :: sinidean
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Omaa "yöpöytää" siivotessa tuli mieleen ylläoleva kysymys. Varmaan kännykkä tai herätyskello löytyy useimmilta, mutta mitä muuta yöpöytäsi kätkee sisälleen? Ja onko sinulla sellainen isompi systeemi vetolaatikkoineen kaikkineen vai jokin yksinkertaisempi ratkaisu? Ehkä ei yöpöytää ollenkaan vaan tavarakasa lattialla?

Lisäksi, jos haluat, kerro vähän perusteluja miksi juuri ne tietyt tavarat yöpöydältä löytyy. (Okei, herätyskelloa ei tarvinne perustella...)

Kerro! Olen utelias. :grin:

28.04.2016 16:24 #2 :: Kultasuu
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Hyvä kysymys, multa löytyy yöpöydältä yksi englanninkielinen Krishnamurtin kirja jota silloin tällööin selailen ennen nukkumaan menoa ja sen lisäksi Abo Base-rasvaa jota (yritän muistaa) laitan joko yö jalkoihin. Syy siihen on psoriasis. Lisäksi pöydällä on mun modeemi ja se siitä syystä, että sille ei ole ainkaan vielä löytynyt parempaa paikkaa. Herätyskelloani eli kännykkään en poikkeukselllisesti pidä yöpöydällä, koska en tykkää ajatuksesta, että se rupeaa soimaan korvani vieressä.

Oletko nyt tyydytetty? :grin:

28.04.2016 16:57 #3 :: Dyn
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Yöpöytä on vähän laaja käsite, meillä on sellainen kotona Helsingissä, mutta se jatkuu jossain määrin ikkunalaudalle, josta löytyvät rasvapurkit, valokuvat ja sen sellaiset. Varsinaisella yöpöydällä eli käden ulottuvissa on ainakin nenäliinoja, mun vesipullo, flunssakautena usein Strepsilsejä, vanha herätyskello (jota käytetään vain silloin, kun on pakko varmistaa kännykän herätys) ja pino keskeneräisiä kirjoja (näistä osa vuotaa ikkunalaudan puolelle). Ikkunalaudalla on lisäksi lukulamppu. Tapaan pitää jatkuvasti otettavista lääkkeistä ja kuureista keskeneräistä levyä yöpöydällä, niin muistan ottaa ne lääkkeet. Samoin kännykkä hengaa yöpöydällä laturissa yön yli.

Nykyisessä asunnossa Englannissa mulla on kyllä erillinen yöpöytä, mutta se on vähän epäkätevästi sängyn jalkapäässä, joten käytän kirjoituspöydän kulmaa yöpöytänä. Siinä on tällä hetkellä lamppu, muutamia lääkkeitä, puolityhjä vesipullo viimeyön jäljiltä, tabletti laturissa, pari kännykkää ja tietysti nenäliinoja, aina nenäliinoja.

• Emelie hahmo

28.04.2016 18:03 #4 :: Emelie
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Yöpöydällä on näkyvissä yleensä päivättäiset korut (otan ne useasti pois töistä tullessa), pieni valaisin ja radiokello, jonka radio ei toimi oikein ja jonka funktio on oikeastaan aina ollut toimia kellona yöllä. Toki yöpöydällä hengaa myös satunnaisesti kiss(oj)a.

Minulla on pieni vetolaatikko yöpöytätason alla, jossa on sitten erinäisiä kauneudenhoitovälineitä. Ja sen alla avoin taso kirjoille.

Pienestä yöpöydästä on se hyöty, että sitä ei tule kasattua täyteen tavaraa ihan heti.

28.04.2016 18:25 #5 :: maahinen
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Pari Aku Ankkaa, yksi Königin sarjakuva-albumi - lienee selvää miksi ne ovat yöpöydällä - ja kuulokkeet - jääneet viime vieraan käynniltä, katselin jonkun elokuvan ja kuuntelin musiikkia tietokoneelta sängyssä, kun olohuone oli häiriöiltä rauhoitettu. Jokin kirjakin yleensä, mutta nyt luvussa oleva on kulkeutunut tähän sohvan viereen. Pari kynää ja paperia: kirjoitan joskus lukiessani muistiin asioita, joita pitää tarkistaa netistä tai muista kirjoista. Lamppu ja kännykkä, jossa vanhentunut SIM.

Pöytä ei ole varsinainen pöytä, vaan lipasto. Kolme laatikkoa, joissa valokuvia, paperia, pelejä ym.

• Hiistu hahmo
  • Hiistu

28.04.2016 22:34 #6 :: Hiistu
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Minun yöpöydälläni on pöytälamppu. Öisin siinä on myös kännykkä, joskus silmälasit. Joskus myös kirja, mutta en lue usein sängyssä. Muutoin en säilö tavaraa yöpöydän päällä.

Yöpöydässä on myös kaksi vetolaatikkoa. Osa laatikoiden sisällöstä on siellä, koska kyseessä on yöpöytä. Esim. kännykän laturia on hyvä säilyttää yöpöydän laatikossa, koska puhelin on usein yöllä latauksessa. Taskulamppu on yöpöydän laatikossa sähkökatkojen varalta. Joita ei täällä ole, mutta varmuuden vuoksi. Laatikossa on myös kuumemittari siltä varalta, että joskus olisikin kuumetta. Ei ole tainnut muutamaan vuoteen olla, mutta ei sitäkään koskaan tiedä. Osa laatikoiden sisällöstä on siellä ihan vain siksi, että siellä sattuu olemaan vapaata säilytystilaa. En usko kovin monena yönä tai heti ensimmäisenä herätessäni tarvitsevani värillistä tulostuspaperia, kuplamuovia tai ilmastointiteippiä. Tai ainakin toivon niin.

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

28.04.2016 22:59 #7 :: Vael
Mitä löytyy yöpöydältäsi?

Hiistu kirjoitti: En usko kovin monena yönä tai heti ensimmäisenä herätessäni tarvitsevani värillistä tulostuspaperia, kuplamuovia tai ilmastointiteippiä. Tai ainakin toivon niin.

Kuplamuovi on kyllä aika parasta :D Voisi mennä nukkumaan sitten, kun on poksauttanut yhden arkin loppuun. (Ehkä parempi silloin, jos asuu yksin.)

Yksi mun yöpöydän must-have on päiväkirja(t), tällä hetkellä esillä ainoastaan Viiden vuoden päiväkirja, jossa on kolmas vuosi menossa. Se on mun asiallinen päiväkirja, johon kirjaan vaan lyhyesti mitä on tapahtunut. Jos olen yötä jossain, missä ei ole päiväkirjaa mukana, kirjoitan kännykkään ja kopioin siihen myöhemmin. Ajatus, että joku päivä jäisi kokonaan täyttämättä, on kohtalaisen hirvittävä.
Sitten siinä on tietysti kynä, ja ponnareita sen mukaan, miten nopeasti niitä sattuu siihen kertymään.
Mulla on myös tapana ottaa joka yö mukillinen vettä, vaikka en sitä melkein ikinä tarvitsekaan. Taitaa mennä lähinnä "just silloin kun en ota, tulee jano" -periaatteella. Parempi ennaltaehkäistä.
Jätän kännykän yleensä yöksi yöpöydälle, vaikka parempi tapa olisi jättää se toiseen huoneeseen ja ruveta suosiolla nukkumaan samantien kun menee sänkyyn.

28.04.2016 23:41 #8 :: Mustelmann
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Minulla yöpöydän virkaa toimittaa yläasteella tekemäni matala avohylly, johon on kertynyt ajan saatossa kaikenlaista randomia kamaa. Tällä hetkellä siitä löytyy hehkulamppu, tulitikkuja, korvatulppia, laastareita ja kasa cd-levyjä. Nukkumaan mennessäni laitan hyllyn päälle puhelimen ja silmälasit, jotta ne ovat herätessä heti käden ulottuvilla.

29.04.2016 00:50 #9 :: Dyn
Mitä löytyy yöpöydältäsi?

Hiistu kirjoitti: Osa laatikoiden sisällöstä on siellä ihan vain siksi, että siellä sattuu olemaan vapaata säilytystilaa.

Nii-in on mun Helsingin asunnon yöpöydässä kolme laatikkoakin, mutta niissä säilytetään niin sekalaista tavaraa, etten jotenkin ajattele sitä osaksi yöpöytää ainakaan yleensä. Lääkkeitä, reseptejä yms. on ainakin yhdessä, koska se on harvoja pienempiä laatikostoja, joita mulla on.

Emelie kirjoitti: Yöpöydällä on näkyvissä yleensä päivättäiset korut (otan ne useasti pois töistä tullessa)

Mä käytän yleensä makkarin kirjahyllyn reunaa tähän tarkoitukseen (totta kai makkarissa täytyy olla kirjahylly, ei kai nyt kaikki käsillä olevat kirjat mahdu yöpöydälle?). Samoin silmälasit, kun en tarvitse niitä sisätiloissa, hengaavat usein hyllynreunalla. Onhan se snadisti epäturvallinen paikka, jos vaikka jokin pyyhkäisee ne siitä alas, mutta pelkään samaa myös yöpöydän kanssa. Kirjahyllyssä ovat sentään vähän korkeammalla.
Muokannut 29.04.2016 00:54 Dyn

• Dúath hahmo
  • Dúath
    Soturi

29.04.2016 04:16 #10 :: Dúath
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Melko yksinkertainen pikkupöytä vain mutta niin täynnä että tavarat aina lentelee :D Kännykkä tietty aina öisin siinä, kuulokkeet, korvatulpat (helv..mölisevät naapurit) Kylo Ren pehmolelu <3, nenäliinoja..huulirasva, käsirasva ja kynsinauhaöljy kun ne on helppo vetää siitä nukkumaan mennes ja hinkat kaikki sit lakanoihin :D ja tottakai mikä kirja nyt milloinkin on luennassa niin löytyy siitä mukavasti käden ulottuvilta koska täs kämpäs ei saa muual lukea rauhassa..

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti

29.04.2016 10:27 #11 :: Ansa
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Omaltani löytyy rasvoja ja muutama sudokukirja, joita täyttelen silloin tällöin ennen nukkumista. Laatikossa on jos jonkinlaista sälää ja pienen pöydän alimmaiselle hyllylle on päätynyt hyvin hieno ja koristeellinen rasia, jonne olen säilönyt kaikki koruni. Harvemmin niitä tosin käytän. Puhelin tulee laitettua siihen, jos olen yksin kotona tai se ei ole latauksessa. Muussa tapauksessa puhelin löytyy ties minkä pöydän päältä, josta sen kaivan esiin tarpeen vaatiessa. :)

29.04.2016 16:00 #12 :: HourglassEyes
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Minun yöpöydältäni löytyy tietenkin lamppu ja keskeneräiset kirjat.
Suomi-englanti-suomi sanakirja, kun sitäkin aina joskus tarvitsee lukiessaan.
Ja Englannin slangisanakirja, kun sitäkin aina joskus tarvitsee...
Käsivoide, koska kun lukee paljon ja työkin on kirjojen parissa, niin kädet tuppaa kuivamaan. Tästä syystä minulla on käsivoide myös koneen ääressä ja olohuoneessa lukutuolini vieressä aina saatavilla. ( Ettei vaan tarvitsisi liikkua sen takia, että kädet tuntuu kuivalta :grin: )
Laatikossa on erinnäistä tavaraa nenäliinoista vihkoihin ja kyniin, kun koskaan ei voi tietää milloin joku hyvä idea iskee ja hyllylle on jäänyt vanhat muisiinpanot omista kirjoituksista, päiväkirja ja pino kanimagaziini lehtiä. (Pupuja!)

Ja viimeinpänä, joskaan ei vähäisinpänä pupun muotoinen ledivaloni, joka vaihtaa väriänsä. Sain sen kummitytöltäni lahjaksi viime syntymäpäivänäni :heart: .

• sinidean hahmo Kirjoittaja
  • sinidean
    Ratsumestari

29.04.2016 19:35 #13 :: sinidean
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Kiitos mielenkiintoisista vastauksistanne! Hyvien tapojen mukaista lienee tuoda omaakin kontribuutiota keskusteluun...

Itselläni yöpöydän virkaa toimittaa tällä hetkellä tuoli. (Tarkoitus olisi hommata Ikeasta sellainen sängynpääty, jossa itsessään olisi säilytystilaa.)

Yöpöydältäni löytyy:
- kulloinkin kesken oleva kirja
- lukuvalolevy (tai mikä onkaan nimeltään), jotta en häiritse miestäni ja vauvaa lukiessani usein vielä yömyöhällä
- kännykkä ja laturi
- korvatulpat kissojen aamuisten naukumisserenaadien varalta :tongue:
- perusrasva (täällä kanssa yksi kuivatassu ilmoittautuu)
- nenäliinoja (lähes jatkuva niiskutus)
- silmälasit

29.04.2016 20:03 #14 :: Dyn
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Aika moni tuntuu pitävän nenäliinoja ja rasvoja nukkuessa käden ulottuvilla, joten seuraava kysymys: kannatteko niitä myös mukana?

Mä nimittäin kannan, mulla on aina oltava perustavarat mukana eli nenäliinoja, huulirasva, vesipullo ja usein myös käsirasva, vaikka muistankin käyttää sitä harvemmin kuin pitäisi. Samoin puhelimen laturi (yksi niistä) hengaa yleensä mukana, koska akku saattaa loppua äkkiäkin kesken päivän. Nyt olen taas viime aikoina alkanut kantaa kesken olevaa kirjaa mukana, sillä työmatkani sisältää tunnin verran junassa istumista suuntaansa.

• Dúath hahmo
  • Dúath
    Soturi

29.04.2016 21:24 #15 :: Dúath
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
kyllä mukana aina nenäliinoja, huulirasva ja käsirasva :D kännykän laturikin yleensä mukana...ja vaikka mitä muuta. Turha tässä enempää luetella laukkuni sisältöä :D mennään muuten ohi aiheesta

29.04.2016 22:53 #16 :: Dyn

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

29.04.2016 23:00 #17 :: Vael
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Mulla on aina mukana käsirasva ja huulirasva, niinkuin myös nenäliinat (koska mikään ei oo hauskempaa kuin huomata julkisessa vessassa, että enpä muuten muistanut tarkistaa onko vessapaperia ja eihän sitä ole). Mutta ne repussa tai kulloinkin käytössä olevassa laukussa olevat päivittäistavarat on aina siellä repussa, eli en siirtele niitä paikasta toiseen. Erityyppisiä rasvoja on vähän siellä sun täällä kämpässä.

Ylimääräisenä rojuna mulla on yöpöydällä vielä Cosmopolitan (jota ihan oikeasti yritin lukea) ja ilmaiseksi saatuja post-it-lappuja.

sinidean kirjoitti: - viiden vuoden päiväkirja löytyy minultakin (vika vuosi menossa ja uusi kirja odottaa jo valmiina. Maailman paras keksintö tällaiselle ihmiselle kuin minä, joka ei muista mitä on viime viikolla tehnyt. :grin:)

Musta on jotenkin lohdullinen ajatus, että kaksi ja puoli vuotta mun elämää on siinä, ja aina voi mennä katsomaan. Vaikka se onkin niin tylsää lukemista, että harvoin huvikseni selailen.
Muokannut 29.04.2016 23:05 Vael

30.04.2016 00:15 #18 :: Dyn

Vael kirjoitti: post-it-lappuja.

Mulla oli aikanaan näitä (ajattelin hienosti, että jos tulee illalla jotain mieleen, onpahan mihin kirjottaa nopeasti), mutta pääsivät pölyyntymään ja sitä myöten liima kului aika käyttökelvottomaksi. Ja pölystä likaiset post-itit ovat muutenkin aika ällöttäviä. Joten en pidä niitä siinä enää, juoksen sitten olkkariin etsimään vihkoa tai naputan kännykkään jos joskus oikeasti tulee jotain mieleen.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra

30.04.2016 21:35 #19 :: Nylkky
Mitä löytyy yöpöydältäsi?
Täs luin teidän kaikkien yöpöytä tavaroit ja rupes ajattelee mitäs sieltä itteltä löytyy.

Kesken olevat kirjat, lukulamppu, koiran purulelu(mitenköhän se on toho joutunu) ja voltareen 100 mg tablettei.

Aikas vähän löytyy mut voin silti selostaa (vaikkei kiinnostais niin ihan piruttaan). Kirjoja on kahdessa eri pinossa 26 kpl, koiran purulelua en osaa selostaa mitenkään ja voltareeni tulee ihan siittä että urheilija ei tervettä päivää nää. Aina jostain kolottaa niin tuo helpottaa ja on vatsaystävällisenpi kuin burana.

30.04.2016 22:44 #20 :: maahinen
Mitä löytyy yöpöydältäsi?

Dyn kirjoitti: ^ Tarkoitus ei ole mennä ohi aiheen vaan jatkaa kysymyksellä siitä, koostuuko yöpöydän sisältö tavaroista, jotka muutenkin liikkuvat mukana. :)

Ei ollenkaan. Yöpöydälläni on aniharvoin puukkoa, monitoimityökalua, kuksaa, tulitikkuja, kiikareita, karttaa, GPS:ää ja muovipusseja, paitsi tietysti jos yöpöytänä toimii teltan lattia

Valvojat: SaranthaHiistu