Rion olympialaiset

08.07.2016 10:55 - 08.07.2016 20:59 #1 : Nylkky
Rion olympialaiset kirjoittanut Nylkky
Tässä on itselläni 3 viikkoa ennen kuin lähden valmistautumaan Rion olympialaisiin. Nyt pyydän risingshadowsin jäseniltä tukea ja luotan teihin.

Toivon että teistä mahdollisimman moni on 19.8 teeveen tai live lähetyksen ääressä kun 50 km kävely alkaa. Suoritus kestää alle 4 tuntia jolloin ei ole pakko katsoa koko suoritusta mutta edes hetken ja vaikka kävely näyttää pölhöltä ja luonnottomalta. Niin yrittäkää nähdä se kuinka kävelijät pistävät itsensä peliin ja tavoittelevat unelmiaan.

Nyt pyydän teiltä risinglaisilta että päättäisitte minulle pari kirjaa mitä luen valmistavalla leirillä Penedossa ja Rio de Janeron olympiakylässä. Katsotaan saanko risinginshadow mainittua kuinka monessa haastattelussa ;)

Viimeksi muokattu: 08.07.2016 20:59 Dyn. Syy: Tarkennus ketjun otsikkoon

08.07.2016 11:25 - 08.07.2016 11:26 #2 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Rion olympialaiset
Varmasti seuraan kilpailuja, jos en suorana lähetyksenä niin tallenteena digiboksilta. Minulla on näet omat urheilukisat seuraavana päivänä, ja haluan hyödyntää perjantaina viime hetken harjoitusmahdollisuuden.
Sisua matkaan ... ja onnea kisaan, onnea aina tarvitaan!
Viimeksi muokattu: 08.07.2016 11:26 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

08.07.2016 13:32 #3 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Rion olympialaiset
Varmasti seurataan täälläkin, jos hengissä vaan ollaan. En yhtään aliarvioi kävelyä urheilulajina. Varmasti yksi kovimpia urheilusuorituksia niin henkisesti kuin fyysisesti. Olishan se hienoa, jos tälläkin laudalla olisi yksi olympiamitalisti. Mutta parempi, kun ei tässä vaiheessa vielä mitään manaile. Onnea siis itse suoritukseen, ja toivottavasti selviät muutenkin siellä villissä maankolkassa.

• Nebu hahmo
  • Nebu
    Upseeri
09.07.2016 14:09 #4 : Nebu
Vastaus käyttäjältä Nebu aiheessa Rion olympialaiset
Hyvää matkaa ja onnea Rioon! Meilläkin on kisat yleensäkin sekä oma suorituksesi taatusti seurannassa. Olympialaiset ovat aina olleet odotettua katsottavaa.

Kirjasuosituksia en osaa nyt alkaa antaa, mutta toivottavasti joku sinulle niitä tässä keksii.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
09.07.2016 19:18 #5 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Rion olympialaiset
Onnea matkaan! Yleisurheilua tulee varmastikin seurattua (varsinkin jos täälläpäin on huonot ilmat), on se sen verran koukuttavaa. Kävely menee siinä missä muutkin lajit, varsinkin loppumatka on usein ollut aivan sietämättömän jännittävää katsella.

Ja sitä matkalukemista... öö, miten olisi Juhani Peltosen Elmo? :smile:

Don't mess with the neon love chicken.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nylkky

09.07.2016 23:09 #6 : Epeli_88
Vastaus käyttäjältä Epeli_88 aiheessa Rion olympialaiset
Onnea suoritukseen! Varmasti tulee kisat seurattua.

08.08.2016 18:39 #7 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Rion olympialaiset
Olen ollut koko kesän hieman epätietoinen, milloin ne olympialaiset oikein ovat. Huolettanut, jos vaikka jotenkin onnistun missaamaan koko kisat... :tongue: Mutta joo, olen huomannut, että ovat nyt. Täytyisi selvittää, milloin tulisi jotain sellaista lajia, jota voisin haluta katsella. Tai sitten vain avata televisio joskus sattumanvaraisesti ja luottaa siihen, että jotain sieltä varmaan tulee.

Aiotteko muut kuinka paljon seurata? Mitkä ovat suosikkilajeja?

Onnea Nylkylle koitokseen!

09.08.2016 11:08 - 09.08.2016 11:09 #8 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Rion olympialaiset
Komennan digiboksini imaisemaan talteen laitetta ähkyttävän määrän olympiaurheilua. Viivähtelen sitten tallenteitten parissa ja kelailen niitä ees ja joskus taas, toiveitteni mukaan. Voin siis tehdä niin silloin, kun aikatauluuni sopii - en siis ole TV-lähetysrytmin varassa. Ja lähes kissan lailla tyytyväisenä kehräten olen tuijottanut uimahyppyjä - ja mitä nyt joskus muutakin höysteeksi. Toisaalta tekisi mieli katsoa lajeja, joita harvoin olympiadin aikana näkee, mutta - minkäs kiinnostukselleen voi!
Onnea Nylkylle - hetki lähestyy.
Viimeksi muokattu: 09.08.2016 11:09 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

09.08.2016 11:36 #9 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Rion olympialaiset
Mä olen seurannut olympialaisia hiukan puolella silmällä aina välillä. Useimmiten tulee katsottua sitä mitä telkkarista tulee sillä hetkellä (judoa, ratsastusta, pyöräilyä, jousiammuntaa). Ainoastaan ihan tarkoituksella olen katsellut naisten rugbya, joka päättyi eilen/yöllä Australian voittoon. Hyvän näköistä ja nopeatempoista peliä, kun puoliaika oli vain 7 minuuttia (pronssi- ja kultaotteluissa 10 min). Oma suosikkini Uusi-Seelanti joutui taipumaan hopealle, mutta kaikesta huolimatta heidän pelaamistaan oli hauskaa seurata. Naisten rugbya ei ole ollutkaan aiemmin olympialaisissa. Seuraavana on vuorossa sitten miesten rugby, sitä tullee seurattua kanssa.

Myös minulta onnen toivottelut Nylkylle kisaan!

• Glaurung hahmo
  • Glaurung
09.08.2016 14:34 #10 : Glaurung
Vastaus käyttäjältä Glaurung aiheessa Rion olympialaiset
Itse olen seurannut nyt ammunta lajeja, pois sulkien jousiammunnan. On ollut aivan mahtavaa jännittää ja seurata, varsinkin kun näitä lajeja ei yleensä näy paljonkaan tv:ssä. :)

Onnea Nylkylle kisaan!

12.08.2016 19:11 #11 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Rion olympialaiset
Terveiset Penedosta!

Heti alkuun et yleisurheilu alkoi ja heti nähtiin 10 000m maailman ennätys huh huh mikä juoksu!

13.08.2016 09:09 #12 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Rion olympialaiset
Jäin pohtimaan, monenneksiko tuo etiopialasnaisista kiireisin kympinnielijä olisi sijoittunut viimeisimpien Kalevan kisojen miesten 10000 metrin juoksussa...Siinä saivat muut väistellä - yli 400 metriä jäljessä.

19.08.2016 11:40 #13 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Rion olympialaiset
Tänään se sitten olis, 50km kävely. Kuinkahan näkyy töllöstä? Teksti-TV:tä vähän tutkin, mutta ei selvinny.

19.08.2016 12:23 #14 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Rion olympialaiset
^ Ainakin Ylen sivut väittävät, että Yle TV2:lta tulisi kävelyä; samoin Telkku kertoo samaa.

19.08.2016 13:08 #15 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Rion olympialaiset
Ookoo, dänks. Sitten vaan pöllönsilmä auki (mitä se on ollutkin tässä pari viikkoa melkein yötä päivää) ja senkun vahtaamaan. Rio Areenaa ei ole tullut kertaakaan koitettua. Sopii selvitä ilmankin.

19.08.2016 13:47 #16 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Rion olympialaiset
Tässä videossa oli aika hyvin selitetty voimistelija Simone Bilesin fysiikkaa, kannattaa katsoa: www.facebook.com/quartznews/videos/1241893779177655/

En ole nyt voimistelua mitenkään seurannut, mutta nämä liikkeet ovat kyllä aika uskomattomia.

• Iivari hahmo
  • Iivari
19.08.2016 14:37 #17 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Rion olympialaiset
Aika intensiiviseltä näytti alkuvitonen, Nylkky oli toisessa pääjoukossa. Toivottavasti saavat kaikki kolme koneistonsa kuntoon.

Tykkään siitä, että Antti Kempas on taas kommentoimassa Ylellä kävelyä, saa asiantuntevaa kritiikkiä koko ajan.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

• max hahmo
  • max
19.08.2016 15:12 #18 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Rion olympialaiset
On kyllä hyvät kommentaattorit, tulee hyvin anekdootteja ja tarinaa eikä vain netistä pölötettyä tilastotietoa. Varsinkin kävelyn kaltaisessa lajissa pitää mielenkiintoa yllä, kun eihän tuota kisaa jo kestonsa puolesta jaksa "tarkasti" katsoa. Itse pelailen Pokemonia samalla. Lopussa sitten tarkemmin.

• Iivari hahmo
  • Iivari
19.08.2016 16:23 #19 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Rion olympialaiset
Uh, Nylkky liputettiin kolmen varoituksen takia pois radalta. En nähnyt itse että tekniikassa olisi ollut suoranaisesti niin paljon virheitä, ja Kempaskaan ei mielestäni ihan ollut tyytyväinen varoituksiin, mutta tuomareille ei tietysti voi mitään vaikka kuinka olisi eri mieltä.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

19.08.2016 22:50 #20 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Rion olympialaiset
Se oli siinä. Ensimmäinen olympiastartti DQ tulokseen. Ei tähän olla tyytyväisiä. Kisoja tulee vielä ja ensi vuonna prkl kukaa tuomari voi motkottaa tekniikasta. Nyt kohti kovempia reenejä ja ensi vuoden 50 km kisoja.

Anteeksi kielen köyttö

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari