Tähtitorni
1135 viestiä | Hiistu

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

02.04.2021 12:28 #1 :: Hiistu
Pääsiäinen '21
Hyvää pääsiäisen aikaa täällä liikkuville!

Miten teidän pääsiäispäivänne kuluvat?

Minulla meni ajoitus nyt vähän pieleen, kun suklaat on jo syöty ja narsissikin alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt... Mutta muutoin ihan leppoisaa saada pari päivää lomaa arkikiireiltä.

Porukoilla tosin täytyy käydä. Mikä sinänsä siedettävää ja ihan mukavaakin, mutta huolettaa, kun muut ovat jo saaneet rokotteen, niin mistä heistä nyt entisenkään vertaa tietää, onko koronaa vai ei, jollei tule mitään oireita... Paitsi isääni ei ole vielä rokotettu, joten ehkä hän toimii nyt ikään kuin sellaisena kanarianlintuna, että väki tervettä, kun on hänkin pysynyt terveenä. Jollen sitten itse vie tautia mukanani... Olisi niin paljon helpompi vain ilmoittaa, että jokainen pysyköön kotonansa ja katsellaan sitten vähän kesemmällä, mutta eivät he sellaista usko.
Muokannut 02.04.2021 18:58 Hiistu

03.04.2021 20:59 #2 :: Pisania
Pääsiäinen '21
Pääsiäistä vain minunkin puolestani.

Eipä tämä ihmeemmin ole sujunut. Tavallista tylsempi pitkä viikonloppu. Koitin kasvattaa rairuohoa, mutta ei siitä kovin tuuheaa tullut. Muistin jopa eilen kaivaa vähäiset pääsiäiskoristeeni esille. Tekemisen puutteessa olen katsonut YT:sta sataan kertaa nähtyjä vanhoja QI:n jaksoja sekä korealaisen tubettajan kissavideoita. Kaivoin myös esille Jojo's fashion show -pelit ja tahkoan niitä taas läpi. Jos huomenna on kaunis ilma, menen ulos palloilemaan ja seuraamaan kevään edistymistä. Pitää muistaa ottaa kiikarit mukaan että voi vaklata lintuja. Maanantaina on vuosipäivä, joten käydään isän kanssa haudalla. Hän sai rokotuksen torstaina, mikä on suuri helpotus.

03.04.2021 22:15 #3 :: Kuunliekki
Pääsiäinen '21
Hyvää pääsiäistä minunkin puolesta. :)

Meillä pääsiäisloman (siis esikoisen loman) alku meni esikoisen hyppiessä seinille. Tänään hän lähti äidilleni (ei kuulu riskiryhmään) yökyläilemään, joten maanantaihin asti menee rauhallisissa merkeissä. Tänään käytiin loppuperheen voimin kävelyllä ja huomenna voisi yrittää samaa. Viikko sitten laitettiin pääsiäiskoristeita esille ja mämmi ja suklaamunat kuuluu myös asiaan.

04.04.2021 22:29 #4 :: HourglassEyes
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Omasta puolestani pyhät ovat menneet melko lailla töitä tehdessä, mihin en ole ollut erityisen tyytyväinen. (Minusta kaupat olisivat ihan hyvin voineet olla kiinni pyhät. Pärjättiin sitä ennenkin...)  mutta eipä sitä kai parane valittaa, kun työpaikka on ainakin vielä säilynyt tämän pandemian aikana.

Itsellä ei varsinaisia pääsiäisperinteitä enää ole, varsinkaan kun ei ole tuota jälkikasvua. Kirkollismenoista en välitä, virpomiseen olen liian vanha ja mämmistä en pidä. Tänä vuonna en töiden takia innostunut edes laittamaan minkäänlaisia koristeita, vaikka normaalisti edes yritän vähäsen. Suklaamunia syön kyllä heti tilaisuuden tullen, mutta nekin täytyy nykyisin itse ostaa, joten hohto siihenkin on mennyt. Huomenna sentään on vapaapäivä ja sen aion viettää kotoisasti kirjan parissa, sohvalla ja illemmalla teemme pizzaa. Menee se näinkin!

04.04.2021 23:45 #5 :: KiLLPaTRiCK
Pääsiäinen '21
Pääsiäinen ei varsinaisesti merkitse minulle mitään, kun luen mielummin SciFiä ja fantasia kuin satukirjoja.
Enemmän vapaita tai 100% liksapäiviä ehkä eniten yleensä. Nyt meni pihatöitä tehdessä. Sinivuokot olivat auenneet. Kaksosten aika lähti lukuun. Illalla 7. kausi Blacklistiä. Sunnuntai retkeiltiin luonnossa. Makkarat meni paistoon vasta pihagrillissä, kun sauna oli jo päällä, koska kaikki nuotiopaikat oli lähes tungokseen asti täynnä lapsiperheitä, joilla oli koko suvun omaisuus mukana. Omalla terassilla sai sentään viiniä kyytipojaksi.
Muokannut 05.04.2021 16:26 KiLLPaTRiCK