20.06.2021 19:18 #1 :: Hiistu
Kesäsuunnitelmat
Tässä on kesä toki jo pitkällä, mutta vielä ehtii miettimään ja kertomaan, mitä aikoo tänä kesänä tehdä tai on ennättänyt jo tekemäänkin. Onko suunnitelmia tälle kesälle?

Itse koen kyselyt kesäsuunnitelmista hankaliksi, koska tuntuu, etten oikein voi vastata "Eipä mitään ihmeempää" kuulostamatta jotenkin tylyltä. Mutta kun oikeasti ei ole mitään ihmeempää suunnitelmissa, en ole matkustamassa minnekään tai muutoinkaan suunnitellut mitään tavallisesta poikkeavaa. Toiveena on, että kunhan saisi vain olla ja omaan tahtiin tehdä, mitä mieleen tulee. Täytyisi siitä varmaan vääntää jokin pätevältä kuulostava vastaus. "Ajattelin ottaa rennosti ja nauttia kesästä! Jaa... että mitenkä nautin? No tuota... ajattelin ostaa mansikoita ja... noh... syödä niitä mansikoita."

21.06.2021 17:00 #2 :: Mustelmann
Kesäsuunnitelmat
Eipä ole suunnitelmia tällekään kesälle, paitsi nauttia auringosta, syödä jäätelöä ja juoda olutta. Näitä toimia ei tosin tarvitse suunnitella, kun tulevat tehdyksi muutenkin. Pidin hiljattain puolet lomasta ja töihin palattuani minulta kyseltiin, miten loma oli sujunut. Vastasin tyhjentävästi, että siinähän se. Lomilta ei yleensäkään jää paljoa kerrottavaa, koska vietän niitä samoin kuin muutakin vapaa-aikaani. Eli siinähän se kesä menee, kuten muutkin vuodenajat.

22.06.2021 13:18 #3 :: Morgan Blood
Kesäsuunnitelmat
Vuokrasin kesäksi veneen sellaisen palvelun kautta, josta saa eri kaupungeista lähteä kyseisen yrityksen veneillä. Päätin ottaa sen tämän kesän erikoisuudeksi, sillä korona yhä rajoittaa monenmoisia mahdollisuuksia. Tämä on sitten tämän kesän se juttu, jota en ole aiemmin päässyt elämässäni toteuttamaan. Rannikon ja saariston ihmisenä toki olen veneillyt, mutten näin pitkille matkoille käyvillä, moderneilla veneillä. Onhan tämä vähän eri tunne, kun ei jatkuvasti ole olo, että joku liitos niksahtaa tai perämoottori paukahtaa!

30.06.2021 10:07 #4 :: Piru Naiseksi
Kesäsuunnitelmat
Tampereen maauimalan hyppytorni pitäisi käydä kokeilemassa. Vaikkei Manse ole kaukana Stadista, niin matkoihin kuluu aikaa - ja lisätoveja vuorokaudesta ahmaisee tien löytäminen rautatieasemalta altaille. Olen yrittänyt pyydystää samalta suunnalta muita aktiviteetteja, jottei tulisi matkustettua 350 kilometriä vain päästäkseen hyppytornille, josta ei ehkä edes pääsisi kertaakaan loiskauttamaan. (Hyppyaltaat ovat usein varattuja muihin käyttöihin, eikä niistä varauksista aina kerrota nettisivuilla.) Minua harmittaa, että julkisen kaukoliikenteen käyttö on oikeastaan mutkistunut: lippu pitää ostaa etukäteen, asemilla ei ole enää lipputoimistoja, vaan piletinmetsästäjä on valtakunnallisen kioskiketjun paikallisen toimijan aukiolojen armoilla.

30.06.2021 19:36 #5 :: Mustelmann
Kesäsuunnitelmat

Piru Naiseksi post=63904 kirjoitti: Minua harmittaa, että julkisen kaukoliikenteen käyttö on oikeastaan mutkistunut: lippu pitää ostaa etukäteen, asemilla ei ole enää lipputoimistoja, vaan piletinmetsästäjä on valtakunnallisen kioskiketjun paikallisen toimijan aukiolojen armoilla.

Ei kai nyt sentään? Juna- ja bussiliputhan voi ostaa kätevästi netistä muutamalla klikkauksella tai sitten konduktööriltä/kuljettajalta.

Kesän kuulumisista sen verran, että juhannuksena söin viisi grillimakkaraa yhdeltä istumalta. Siihen eivät välttämättä kaikki pysty.

30.06.2021 19:50 #6 :: Hiistu
Kesäsuunnitelmat
^ En luottaisi, että junasta konduktööriltä saa lippua. Viime kesänä VR ilmoitti, että toistaiseksi eivät myy lippuja junissa. En tiedä, onko se "toistaiseksi" jo ohi vaiko ei. En ihmettelisi, vaikkei olisi. muoks. Ja viimeksi Tampereen paikallisbussilla kulkiessani oli ihan hasardia, kun ei edessä lukenut seuraavan pysäkin nimeä. Täytyi etukäteen katsoa listaa pysäkeistä, jotta pystyin pysäkeistä lukemaan, missä kohdin ollaan menossa ja minkä pysäkin jälkeen on painettava (ja milloin olen mennyt liian kauaksi).

Meinasin sanoa, että rautatieasemalta pääsee ratikalla maauimalan lähelle. Mutta eipä vielä pääsekään, kun vasta elokuussa aloittavat raitiovaunuliikenteen. (Aion joskus käydä siellä turistina ajelemassa, pääsee senkin ihmeen kokemaan. Ennätin ratikkaa odotellessa jo muuttaa pois kaupungista. Ja takaisin niille nurkille ja jälleen pois. Olisivat koettaneet vähän nopeampaa vetää niitä kiskoja...  )

Sieltä samalta suunnalta tulee mieleen nähtävää Kalevan kirkko  (jos tykkää hassun näköisestä arkkitehtuurista) sekä  Tampere-talon näyttelyt/tapahtumat  ja samassa rakennuksessa oleva  Muumimuseo.  Tavallisesti viereisessä Sorsapuistossa on lintutarha, jossa hassun näköisiä kanoja, mutta tänä vuonna ei kanoja pahan lintuinfluenssatilanteen takia ole (tai niin keväällä ainakin uutisoitiin). Sunnuntaina nätillä ilmalla jos on liikkeellä, on  Sorsapuiston kirpputori  mukava kierrellä.
Muokannut 30.06.2021 20:33 Hiistu

01.07.2021 14:40 #7 :: LordStenhammar
Kesäsuunnitelmat
Eipä ole mitään lukkoon lyötyjä suunnitelmia. Katsotaan, jos jotakin ilmaantuu. Juhannus oltiin Lahdessa, eikä sekään niin suunniteltua ollut. Samassa kaupungissa syksymmällä joku Kesannon festivaali, minne olisi kiva mennä käymään. Muuten noudattelen Mustelmannin linjoja, tissuttelen rennosti ja tsiigaan urheilukisoja.

• Skie hahmo
  • Skie

02.07.2021 15:41 #8 :: Skie
Kesäsuunnitelmat
Mulla on tänä vuonna ensimmäistä kertaa elämässäni neljän yhtäjaksoisen viikon kesäloma, josta yritän tietysti ottaa kaiken irti. Mulla on vähän kaukokaipuu iskenyt, mutta en kyllä tässä vaiheessa aioa minnekään ulkomaille lähteä. No ehkä päiväreissu Kautokeinoon sitten kun rajat on oikeasti auki, mutta muuten. Kompensoidakseni ulkomaanmatkojen puutetta ja luodakseni myös hiukan näiltä reissuilta tuttua verenmaku suussa -suorittamisen makua kesääni, päätin lähteä kesälomamatkalle heti kun työläppärin näytön läimäisen viimeisen kerran ennen lomaa kiinni. Ensimmäinen kohde on ystäväni luona Jyväskylässä, josta teemme piston Mänttään katsomaan Banksyn näyttelyn. Sitten pari yötä Helsingissä pööpöilyä, lähinnä varmaan taidenäyttelyitä, kirjakauppoja sekä aasialaista ruokaa. Matkan highligt on edessä seuraavaksi, kun piipahdan ohimennen katsomassa Raaseporin linnan rauniot, joista mulla on ollu parin kymmenen vuoden ajan tietynlainen pakkomielle. Ehkä myös Fiskarsin ruukki tulee katsastettua siinä samalla. Turussa sitten on tärkeintä päästä linnaan, en käsitä miten tällainen linna/rauniofriikki on onnistunut sen missaamaan tähän asti. Rannikkoa pitkin ylös, pitää katsoa mitä kiinnostavia pysähdyskohteita matkalle sattuisi. Lopulta sitten toiseen päähän Suomea, jossa juhlitaan isän pyöreitä. Tämän suorittamisen jälkeen ajattelin lähinnä vetää lonkkaa pari viikkoa ja koittaa tylsistyä parhaani mukaan. Toivottavasti koronatilanne nyt kehittyy lähiviikkoina suotuisaan suuntaan että kehtaa tällaiselle turneelle lähteä...

• kyty

06.07.2021 13:49 #9 :: kyty
Kesäsuunnitelmat
Kesä on mennyt aika lailla hiljaiselossa, helteistä kärsien ja ajoittain tuntien olon ihan mukavaksikin. Ulkona on ihan mukava lukea leppeässä kesätuulessa, mutta hirveä kosteus ja lämpö joka ei hellitä edes yöllä ei ole oikein meikäläisen juttu. Onneksi täällä ei sentään ole (vielä) 50 asteen helteitä tai massiivisia metsäpaloja, mistä voi tietysti olla kiitollinen... Elokuussa olisi tarkoitus harrastaa pientä kotimaanmatkailua, ja käydä ehkä samalla museoissa mikä on nyt korona-aikana jäänyt paitsioon. Suomen koronatilanne tietysti näyttää taas epävakaalta niin ettei tässä tiedä mihin suuntaan se lähtee kehittymään kun suurin osa väestöstä on yhä vailla toista piikkiä. Ehkäpä heinäkuu näyttää mihin suuntaan tässä mennään, jos ei mitään kauheaa tapahdu niin pidän kiinni suunnitelmistani.

17.08.2021 21:13 #10 :: Hiistu
Kesäsuunnitelmat

Aika hyvin tämä kai toteutui. Pääpaino oli olemisessa, ei niinkään tekemisessä. Kuumuus jonkin verran vaivasi. Sen verran lomalla tein, että ostin digitaalipianon. Olen ollut absoluuttisen soittotaidoton, yhtään nuottia edes tunnistanut, mutta ihan mukavaa ajankulua on ollut harjoitella.