02.01.2022 14:27 #1 :: Ranmoth
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
Ihan omituinen foorumisoftakin ja kaikkea, hmm juu

02.01.2022 14:44 #2 :: Ranmoth
2430 aktiivisuus pistettä hemmetti :o

Todella epäilyttävät hymiöt myös ja ainakin tälleen kännykällä ihan liikaa toiminta nappuloita paineltavaksi, mitähän nuokin tekee kysynpä vaan ...

Muokkailen tähän kaikenlaista horinaa sitä mukaa kun tulee mieleen niin ei tule hirveän monta sisällötöntä postausta peräkkäin kun ei siitä viimeksikään tykätty ja en nyt tiiä onko tässä mitään kovin ihmeellistä sisältöäkään luvassa heh

Hämmentävää tämmönen että kattoo että tossahan ois viidenneksi uusimpana tommonen hyvä auton hankinta topikki mihin vois laittaa hyviä tai siis "hyviä" vinkkejä eikun jaa siihen on 2018 viimeksi postattu, kai siellä on autot jo hankittu juum

Toi Sleepin The Sciences levy on muuten hemmetin hyvä levy, kannattaa kuunnella sitä jos tykkää tommosesta musiikista

Saiskohan tällä lailla kappalejaon vai millä ,

Näköjään saa kun sitkeästi painelee rivinvaihtoa. Nyt on avatarkin niin on turvallisempi olo ihmetellä
Muokannut 02.01.2022 15:32 Ranmoth

02.01.2022 15:46 #3 :: Ranmoth
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?

Nyt tuli tämän talven ekat jäät tai "jäät" mihin itse ajan, tossa pari viikkoa sitten kokkolassa oli kanssa mutta ne meni luotsiajossa ja itse olin nukkumassa.

Jotain ehkä melkein kiinteääkin tulee tossa vähän matkan päässä tai voi olla vähän tiheämpää lauttaa, ei tuosta vielä saa selvää

02.01.2022 15:50 #4 :: Hiistu
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
On täällä onneksi joitain. Kiva että sinäkin.

Käyttäjälistasta  voi käydä katsomassa, keitä viime aikoina on ollut paikalla kirjautuneena. (Tuo boldattuna näkyvä "Käyttäjälista" on siis linkki. Linkit näkyvät mustina lihavoituina teksteinä.) muoks. En tosin ole ihan varma, näkyykö tuo käyttäjälista kaikille kirjautuneille käyttäjille vai vain ylläpitäjille. Saa mielellään sanoa, pääsikö linkistä mihiskään.

Foorumi on nykyisin huomattavan paljon hiljaisempi kuin silloin, kun olet tänne viimeksi kirjoittanut. Jossain vaiheessa tosiaan vaihtui foorumipohja, viestit onneksi säilyivät siinä uudistuksessa. Toimintanamiskoita kannattaa testailla, mitä mistäkin tapahtuu. Ja kysyä, jos etsimäänsä ominaisuutta ei löydy.

Vanhoja viestiketjuja saa vapaasti nostaa, jos haluaa johonkin aiheeseen jotain kommentoida. Uusiakin keskusteluja saa toki aloittaa, jos vanhoista ei löydy sopivaa tai ketjut tuntuvat jo kovasti wanhoilta.

Kirjoituspiirissä on aktiivista elämää, se ei vain näy muille käyttäjille. Jos tarinoiden kirjoittaminen ja palautteen antaminen toisten tarinoista kiinnostaa, piiriin voi ilmoittautua tai kysellä lisää sen toiminnasta tuolla ketjussa: Linkki

Kirjatietokanta on entiseen tapaan suuri ja mahtava, Jussi ja Thialfi pitävät ajan tasalla.

Darkki on tässä vuosien aikana rakentanut ja täydentänyt käyttäjien omien kirjahyllyjen ominaisuuksia, mutta omaan hyllyynsä siis pääsee valitsemalla päävalikosta Omat --> Kirjahyllyni. Hyllyynsä saa lisättyä kirjoja, kun menee kirjatietokannassa kirjan sivulle ja siellä antaa arvosanan kirjalle tai valitsee jonkin muun toiminnon (esim. "Omistan"-nappulasta saa merkittyä kirjan omistetuksi). Lukemilleen kirjoille voi myös kirjoittaa kirja-arvioita suoraan sinne kirjan omalle tietokantasivulle.

Oma suosikkini uudehkoista ominaisuuksista on yläpalkissa näkyvä Haku-kenttä, jolla saa samalla kertaa haettua sisältöä sekä kirjatietokannasta että foorumilta.

Löytyypi myös  Chatti.  Sinne pääsee ollessaan kirjautuneena: päävalikosta Omat --> Chatti

Ja mitähän muuta on muuttunut.... Ei nyt äkkiseltään tule mieleen. Mutta kysy tosiaan, jos jokin ihmetyttää!
Muokannut 02.01.2022 16:02 Hiistu

02.01.2022 16:04 #5 :: Ranmoth
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
Hemmetti muistelin että toi quote pyramidi homma ois ollu vuos tai kaks sitten mutta näköjään 2015, no viis vuotta sinne tänne ja mitä näitä on.

Mikä on nykypäivänä foorumin linjaus .gif animaatioihin avatarissa jos vähän vaan liikkuu eikä edes välky pahasti?

02.01.2022 16:25 #6 :: Hiistu
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
En muista, että avoista olisi käyty vuosiin mitään suurta ylläpidollista keskustelua.... Mutta uskallan linjata, että jos se hahmokuvan lisäys vain kelpuuttaa tiedostomuodon, saa giffejä käyttää. Kunhan kuva muutoin on hyvän maun rajoissa jne. Darkki sitten varmaan ilmoittaa, jos liikkuva kuva jotenkin sekoittaa sivuston.

Avatarit eivät näy, kun selaa foorumia kännykällä eli mobiilinäkymässä.

02.01.2022 16:33 #7 :: Ranmoth
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
Mobiilinäkymä oli ihan kamala mutta niin se nyt on kaikkialla missä semmonen on ja tämmöstä täällä nyky päivän intenetissä muutenkin on että,

En kyllä myöskään löydä sitä yhtä giffiä joka on postattu joskus 2013 johonkin tumblriin että kokeilu peruttu ja täällä livalla kiertää muutenkin netti satelliiton kautta norjaan ja on vähän kankea selata mitään kovin raskasta niin tuo saa luvan olla tarpeeksi hyvä nyt.

Pitöö kattella nyt lähi tulevaisuudessa että miltä täällä näyttää ja miten osuu keskustelut/kiinnostukset yhteen ja niin

07.01.2022 21:23 #8 :: Adolfina Romanov
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
Tästä aloituksesta inspiroituneena tekee nyt mieli kahlata läpi vanhoja ketjuja ja nostaa niitä :D Joskus olen niitä huvikseni lueskellut ja siellä on kyllä ihan kiinnostavia aiheita.

07.01.2022 22:23 #9 :: Hiistu
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
Kyllä. Semmoisia mielitekojaan kannattaa kuunnella.
Tykännyt: Adolfina Romanov

09.01.2022 14:33 #10 :: Ranmoth
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
Viime aikoina minua on kiinnostanut avaruus (erityisesti tähtien elinkaari), valaat, uni/nukkuminen ja tietokonevirusten historia niin jos näistä aiheista on keskusteluja niin kiinnostaa

10.01.2022 20:21 #11 :: Hiistu
Onko täällä nykyisin mitään/ketään?
Unta ja nukkumista on sivuttu joissain keskusteluissa. Ainakin:  Vuorokausirytmi  ja  Virallinen yöaihe  (johon kirjoitettiin vain öisin). Unien näkemiseen liittyen on ollut ketjut  Mitä unta näit viime yönä? ja  Unien tunnelmasta.  Mutta unesta ja nukkumisesta voisi aivan hyvin perustaa uuden keskustelun! Itse kun perustaa, pystyy alustamaan, mikä aiheessa erityisesti kiinnostaa.

Avaruuteen ja muutoin tieteisiin liittyvää keskustelua voi viritellä  Tähtitorniin.  Tietokoneviruksista taasen voi kirjoittaa  Konepajassa.

Jos tuntuu, että jostain kovin tarkkaan rajatusta aiheesta ei ehkä synny keskustelua, voi ketjun aloittaa jollain laajemmalla otsikolla. En esimerkiksi tiedä, onko kuinka monella sanottavaa valaista, mutta jos keskustelun aihe olisi jokin yleisempi, esimerkiksi "Mitkä ovat suosikkieläimiäsi?" (tai jokin muu näkökulma asiaan, miten sitten tahtookaan), voisi kertyä useampia vastauksia, kenties siinä samalla syntyisi keskustelua myös niistä valaista. Tai sitten voi muutoin koettaa heittää ilmoille jokin kyllin kiinnostavan aloituksen tai kysymyksen aiheesta.

Sitä ei koskaan tiedä, mistä asioista kiinnostuneita kommentoijia ehkä on liikkeellä ja syntyykö keskustelua vai ei. Kokeilemalla selviää.
Tykännyt: Adolfina Romanov