Mikä sinua potuttaa nyt?

Hiistu
Hiistu loi aiheen: Mikä sinua potuttaa nyt?
02.10.2013 10:53 #1

Harmittaako? Kerro lisää.

Jaetusta harmista on jo puolet pois, joten täällä saa ilmaista, mikä maailmankaikkeudessa milloinkin mättää!

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
04.10.2013 12:57 #2

Työttömyys.

Olisi aikaa tehdä vaikka mitä ja nukkua univajeet pois, mutta kun sitä nukkuu sen n. 12 tuntia joka päivä niin ei tuu mitään. Laiskottaa, ei jaksa ja ottaa päähän oma saamattomuus. Tykkään, että elämässä on joku järjestys. Erityisesti jos sen tuo työ tai opiskelu.

Blargh.

05.10.2013 19:06 #3

Olen jo kaksi kertaa koittanut aloittaa uutta aihetta täällä Risingilla, mutta jo kaksi kertaa olen vahingossa sulkenut välilehden, jossa aloittamani viesti on. Arghhhh.... Tekniikka! :evil:

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
05.10.2013 20:37 #4

Koska tuo ei edes Chromella aina toimi, kannattaa pitkiä viestejä kirjoittaessa joko kopioida ne leikepöydälle ctrl+c -näppäinyhdistelmällä aika ajoin tai sitten kirjoittaakin ne notepadilla tms. ja kopsata valmiina viestikenttään.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

05.10.2013 20:43 #5

Olen viikon artikkelianalyysini deadlinesta jäljessä ja löydän paremman inspiraation käyttää aikaani satunnaisilla internetfoorumeilla kuin keskittyä opintoihini.

05.10.2013 21:07 #6

Iivari kirjoitti: Kirjaneito: jos sulla on käytössä jokin järkevä selain (ei IE), niin periaatteessa saattaa olla, että avaamalla suljetun välilehden uudestaan (usein välilehtipalkkia oikealla napauttamalla avautuu valikko, jossa moinen vaihtoehto on) et hukkaa tietoja.

IE:hän minulla käytössä. :wink: Chrome jostain syystä kökköilee koneellani enkä ole firefoxia jaksanut ruveta säätämään. Periaatteessa voisin kyllä käyttääkin tuota kirjoita ja kopsaa -menetelmää, mutta jotenkin siitä ei ikinä synny samanlaista tunnelmaa kuin "oikeaan" viestikenttään kirjoittamisesta. :smile: Tai sitten olen vain vastaisuudessa huolellinen.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
05.10.2013 21:09 #7

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

05.10.2013 21:42 #8

Rinja kirjoitti: Tähän Kirjaneidon pulmaan vielä; pystyykös IE:llä muuten kiinnittämään välilehden nykyisin? Chromella, Operalla ja Firefoxilla pystyy. Voi kokeilla klikkaamalla välilehteä hiiren oikealla ja katsomalla, tuleeko sieltä sellaista vaihtoehtoa. Kiinnitettyä välilehteä ei voi klikata vahingossa kiinni.

Ei pysty. Ehkäpä pitäisi tosiaan harkita selaimen vaihtoa... Kiitos kuitenkin! :smile:

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
08.10.2013 00:05 #9

Ymmärrän kyllä monien huolen maapallon tilasta, mutta silti vähän ottaa päähän lukea näitä kommentteja tyyliin "kaikki ihmiset ovat kamalia ja koko ihmiskunta pitäisi tappaa ja jättää vain fiksuimmat eloon, kuten esimerkiksi minut". Mutta niinhän se taitaa olla että tyhmiä ovat aina kaikki muut...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Metusalem

08.10.2013 09:42 #10

Hammassärky ja katkonaiset yöunet eivät jätä mieltäni kovinkaan pirteöksi tai iloiseksi, kuten tänä aamuna nyt totesin.

Mic
Mic vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
08.10.2013 14:11 #11

Aamulla oli kiva pyöräillä töihin, mutta nyt kun kuuntelee sateenropinaa ei kotiinpaluu innosta.

Diara
Diara vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
09.10.2013 17:46 #12

Tämän päivän kahdesta kokeesta toinen meni nappiin ja toinen ei sitten ihan. Olin valmistautunut säätötekniikan kokeeseen mielestäni hyvin ja puoleta kokeesta selvisinkin oikein hyvin. Sitten tulikin näitä opettajan ihanuuksia. Koko kurssin ajan opettaja on sanonut, että ei tarvitse opetella kaavoja ulkoa, kaikki tarvittavat löytyy kyllä kokeesta. No eipäs sitten löytynytkään ja sopivasti oli kyseessä viellä sellainen ainetaseen kaava, ettei sitä edes taulukkokirjasta löydy. Eikä kaikki ollut vielä tässä. Kurssin aikana olemme laskeneet laplace-muunnoksia annetuista differentiaaliyhtälöistä. Siis yhtälö on kaikissa tehtävissä annettu valmiina ja sitä sitten pyöritellään, ei mitenkään hankalaa. No tämän päivän kokeessa piti tehdä se differentiaaliyhtälö itse, mitä ei tietenkään ole opetettu. Sain onneksi jonkinlaisen yhtälön tehtyä, mutta tiesin koetta palauttaessani, että se on väärin, koska kuvaaja meni väärään suuntaan. Ehkä siitä saa jotain irtopisteitä. Rasittavaa on, että tuo tehtävä oli hieman yli 1/3 koko kokeen maksimipisteistä ja olin odottanut korkeaa arvosanaa. Nyt se sitten meni tuossa, kun opettaja tekee kokoeen eri tavalla kuin mitä oli luvannut.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

10.10.2013 01:26 #13

Täytyy odottaa Arrow'n toista kautta vielä ainakin pari tuntia. Kysymys kuuluu: fanitanko niin paljon, että valvon aamuyön pikkutuneille asti?

Lisäksi on nälkä, muttei viitsisi enää tähän aikaan kokata.

My blade to sate.

Emelie vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
10.10.2013 08:06 #14

Onnistuin viikonloppuna jotenkin tulehduttamaan/telomaan korvani yhden rustolävistyksen, ja on kyllä kipeä. Ilmeisesti nukuin jotenkin oudosti tai huonosti pari yötä, että koru vääntyi lävistyksessä. Tein sen virheen, että poistin korun siitä yöksi tuossa edellisyönä, ja aamulla en tahtonut saada korua enää takaisin. Joutui käyttämään vähän voimaa siihen, ja sattui sen verran, että oli silmät pullistua ulos päästä. En oikein tiedä miten sitä pitäisi hoitaa. Eilen kokeilin suolaliuosta, mutta koska ei kirvellyt/sattunut yhtään enempää, niin ainakaan iho ei ole mitenkään rikki lävistyksen kohdalta. Ibuprofeiinia nassuun ja korun pyörittelyä, toivottavasti se siitä tokenisi.

Sapfo
Epäkuollut
Sapfo vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
10.10.2013 08:59 #15

Hiiret seinissä ja vintillä.
Sade ja etenkin se että ikävöin rantaa ja ilta uinteja!!!
Ennekaikkea potuttaa että juuri nyt, kun olen töissä, tekee mieli VIINIÄ...

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

Viimeksi muokattu: 10.10.2013 09:01 : Sapfo.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
11.10.2013 03:17 #16

Eipä ole kauankaan, kun kirjoitin Elämä on ihanaa -aiheeseen näytelmäkäsikirjoitusfiiliksistäni. Nyt on jo toinen ääni kellossa. Vaivalla työstin erääseen kohtaukseen alun, kunnes tuli kiireitä ja jouduin antamaan kohtauksen eteenpäin meidän tiimimme vetäjälle viimeisteltäväksi. No, hänen jäljiltään siellä oli sitten enää pari minun kirjoittamaani replaa, joiden ympäriltä poistetut/muutetut replat muuttivat niiden jäljelle jääneiden merkityksen täysin toiseksi kuin olin tarkoittanut. Henkilöhahmot olivat aivan toisenlaisia kuin olin itse ajatellut/käsittänyt/tarkoittanut (pääsin siis itse tuomaan useammankin hahmon aivan ekaa kertaa mukaan, tai siis näin luulin), ja itse asiassa yksi hahmo oli vaihtunut aivan toiseksi hahmoksi, ts. salaliittoja epäilevä tyyppi oli vaihtanut nimeä ja alun perin siihen kaavailemani henkilö olikin äkkiä aivan toisenlainen tyyppi.

Minulla oli niin äärettömän kiva ilta, ja sitten tulin kotiin ja koneelle ja huomasin tämän. Näin kuitenkin sen tynkäkohtauksen ja hahmojen eteen paljon vaivaa. Olin niin kovin innostunut tästä käsikirjoituksesta, mutta nyt en halua olla enää mukana.

EDIT: Ja siis selvennän vielä, että tuo ns. uusittu kohtaus toki noudattaa paremmin käsikirjoituksen aiempaa tyyliä, lähinnä siksi että näytelmän alkupää on enimmäkseen juuri tuon vetäjämme kirjoittama. Siksi mieluummin vetäydyn pois (onhan minulla selkeästi liian erilainen näkemys) kuin lähden kinaamaan. Tehkööt mitä huvittaa.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 11.10.2013 03:45 : Rinja.

11.10.2013 10:07 #17

My blade to sate.

Viimeksi muokattu: 11.10.2013 10:08 : Knox Gargol.

Sapfo
Epäkuollut
Sapfo vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
11.10.2013 10:32 #18

Knox Gargol kirjoitti: Eräs ystäväni on tulassa viikonlopuksi kämpilleni, muttei miehestä ole kuulunut viikkoon mitään. Murh.

Tällaisesta viisastuneen voin vain neuvoa nauramaan kun kaveri ensi kerralla sanoo olevansa tulossa.
Tee jotain ihan muuta jos kaveri ei tule!! Extemporé!!!!!!

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
11.10.2013 12:26 #19

Byrokratian virtuaalirattaisto pölli reaaliaikaani niin, että en ehä ehdi tai jaksa kirjotella mitään kivaa suurtieteiskaunokirjallista jatketta nykytekel...luomukseeni.
Täytin näet verkossa asumistukihakemustani. Ensi kertaa uskalsin vaihtaa Wanhan Mallin Turvallisen Paperihakemuksen moternin sähköiseen versioon. Aikaa kului jo muutamaa liitettä skannatessani, vaikka se puuha poiki ylionnistumisen elämyksen. Lomakkeen täyttäminen sen sijaan oli verkkaista, ja minut rrrrraivostutti se virtuaalipunakynä, joka riipusti puutemerkkejä huolellisesti täyttämieni laatikoitten viereen heti, kun koetin klikkaillen edetä lomakkeella. Mietin, että kynä olisi saanut nielaista punamusteensa takaisin! (On toki parempi, että virheistä huomautetaan heti eikä vasta sitten, kun ne viivästyttävät hakemuksen käsittelyä. Mutta tätä en kiukku-uholtani saanut ajatelluksi.)
Ajan lisäksi myös energiani on huvennut niin, ettei fiktio kiinnosta.

Hanjeu
Hanjeu vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
11.10.2013 13:24 #20

Jumalattomat kuukautiskivut, äsymys ja se ettei ole jo huominen. Ku sillo on mafia ja työhaastattelu.

Mä haluun murhata jonkun.

Kirjastotäti - voima ja legenda

LordStenhammar