Mikä sinua potuttaa nyt?

Valjus
Aseenkantaja
Valjus vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
22.11.2013 11:58 #121

Ja nyt kurkkua kirvelee ja päätä pikkuisen jomottaa, joka voi hyvinkin enteillä seuraavana päivänä olevaa flunssaa... No johan on himputti :huh:

22.11.2013 13:24 #122

Taitaapi olla oma saituuteni tällä kertaa se Pottuinen Sielunriipijä. Mieli tekisi lähteä illalla pistämään jalalla rumasti mutta en raatsisi uhrata pääsylippurahaa. Olemukseni tuunaaminenkaan ei jaksa kiinnostaa.

Nyt viikonloppuna järjestetään lisäksi minua kiinnostavat kädentaito- ym. messut ... mutta sinnekin silkka sisäänpääsy maksaa. Tuskinpa edes tyytyisin lähtemään messuilta ostoksitta. Jollen löydä valmiiseen ostosluetteloon merkitsemiäni tuotteita, niin saatan törsätä turhakkeeseehkoon :grin: . Oikein kehnon messuonnen yllättäessä joudun poukkoilemaan tungoksessa lähimmäisiin törmäillen ja kuikuilemaan selkien olkien kiireitten ylitse tavoittaakseni edes vilauksen minua kiinnostavista asioista. Mutta jos hyvin käy, niin lähden kotiin messukäyntiin varaamani rahat huvenneena mutta mukanani muhkea lanka- ja puikkosaalis. Bonukseksi saattaisin saada hyvän mielen vanhojen tuttujen tapaamisesta pitkän ajan jälkeen. (Olen joskus tavannut lapsuudentuttujani esittelypöytien takaa.) Kilpailuihin tekee mieli osallistua mutta suurin osa niistä lienee tarkoitettu lähinnä lapsille. Jos mukaan huolitaan vain rajattu ryhmä, niin ei liene kivaa, että aikuinen rynnii esille ja innokkaat lapset jäävät paikatta...?

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
29.11.2013 01:00 #123

Lukulamppuni hajosi. Kuukauden aikana se hajotti kaksi lamppua ja hainkin niitä muutaman varastoon, mutta nyt ei enää lampun vaihto riittänytkään. Kattolamppuni (kolme kohdevaloa) hajosi jo muutama vuosi sitten kun eivät hehkulampuille tarkoitetut kannat kestäneet energiansäästölampun isompaa painoa ja siitä lähtien olen oleillut olohuoneessani tuon lukulampun voimin. Keittiössä on loisteputkivalaisin mutta kun olen eristänyt keittiön muusta olohuoneesta liki kattoon asti ulottuvilla kirjahyllyillä niin se ei paljoa valaise tätä osaa huoneesta.

Tuli tässä samalla purettua tuo vanha kattolamppu pois siltä varalta että siihen tulee nyt ostettua uusi tilalle. Toivottavasti asennus ei ole yhtä vaikea kuin viimeksi, jolloin sai todella tehdä töitä että sai ahtaassa tilassa ruuvattua sähköjohdot kiinni lamppuun. Koitin silloin sitä ostaessa katsella kaupoista lamppuja jotka saisi vain lykätä katossa olevassa koukusta roikkumaan ja pistorasiaan kiinni, mutta sellaisia ei ollut tarjolla joten piti itse ryhtyä sähköhommiin. Ilman mitään taitoja sillä saralla piti silloin käydä oikein sähköliikkeessä kysymässä, että kuinkas nuo neljä johtoa menevätkään kolmeen kiinnikkeeseen.

Jos tästä jotain positiivista löytää niin tuosta osiin hajottamastani hajonneesta kattolampusta löytyi monta osaa joita voi kenties käyttää Steampunk asun tekemisessä, mikäli moiseen innostun. Pitääpä purkaa vielä tuo jalkalamppu ja katsoa mitä se pitä sisällään (ja saisiko sen mahdollisesti vielä korjattua).

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Elthadora
Epäkuollut
Elthadora vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
29.11.2013 12:48 #124

Tänään (ja eilen) harmittaa ja innostaa "vuosisadan komeetta" nimeltä ISON. Tästähän uutisoitiin ensimmäistä kertaa jo vuosi sitten ja siitä lähtien olen odottanut sitä toiveikkaana, vaikka jo silloin pidettiin puolittain todennäköisenä, ettei se kestä auringon ohitusta. Seurasin eilen puolen yötä NASAn suoraa lähetystä sen ohituksesta eikä se kyllä ainakaan selkiyttänyt mielikuvaa siitä, mitä tapahtuu. Sehän on tehnyt puolet ajasta ihan päinvastoin kuin mitä on ennustettu. Eilen kuitenkin siis näytti vakavasti siltä, ettei se olisi selvinnyt ohituksesta. Sitä ei näkynyt kuvissa, missä sen olisi pitänyt olla ja se näytti himmentyvän ja kadottavan kärkensä ennen näkökentästä katoamista.

Ja nyt sitten tänään aamulla, kun tulin taas koneelle, niin tadaa, se on sittenkin ilmestynyt näkyviin, vaikkakin paljon himmempänä. Se alkaa ilmeisesti taas muodostaa itselleen uutta pyrstöä. Tämä komeetta saisi jo päättää, mitä se aikoo. Nyt voi vain toivoa uutta yhtäkkistä kirkastumista, jotta se näkyisi edes jotenkin tänne pallolle (ja minun erittäin rajallisille apuvälineilleni). Päh. Se ennuste olikin liian hyvää ollakseen totta, että se olisi voinut todella erottua päiväsaikaankin.

29.11.2013 12:52 #125

Moonlord, vieläkö on jalkalamppuja? Kun luin kirjoituksestasi toteamuksen hehkulampuille tarkoitettujen kantojen murtumisesta energiansäästölamppujen alla, huomasin Aino-Vaino Harhan kohottavan epäluuloista päätään olemuksessani: Rupesi tuntumaan siltä, että lampunvalmistajat ja valaisinmaakarit ovat perustaneet salaliiton kuluttajien rahainmenoksi. Lampputehtaat tuottavat raskaita energialamppuja, jotta valaisimia valmistavat verstaat saisivat lisää töitä, kun moni kansalainen joutuu korvaamaan lampun painoon sortuneen valaisimensa. Kuulemma ei olisi kerta ensimmäinen, kun kuluttajia vastaan näin juonitaan, vieläpä keinovaloasioissa. (Kuka muistaa taannoisen Hehkulamppuhuijaus-dokumentin?)
Mutta ehkä tukeva, riittävän korkea tai mieluiten säädeltävä tai monivartinen jalkalamppu auttaisi kuluttajaa kiertämään epäeettisin keinoin kauppaa vilkastuttavien nilkkien niksit...
hei - olenko vainoharhainen vai mitä? :eek:

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
29.11.2013 14:23 #126

Matikkakisan tulokset. En tehnyt koetta virallisesti, joten mitenkään en olisi voinut selvitä seuraaville tasoille tai mikä palkinto olikaan kyseessä. Tein koko jutun huvikseni. Nähdäkseni miten olisin menestynyt.

Oletan, että tästä oli kyse.

Ope on ehtinyt tarkastaa neljä viidesosaa. Näillä tuloksilla olin jo koulun paras. Voi...

Edit: Sain sitten 26 pistettä, alimmillaan koulusta pääsi 19 pisteellä jatkoon. Maksimi 48.

Viimeksi muokattu: 02.12.2013 17:05 : The Big Bad Wolf.

Emelie vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
30.11.2013 09:01 #127

Kolusin eilen yhtä ulko-oven ja kylpyhuoneen vieressä olevaa kaappia, ja tajusin, että kaapin takaseinässä on hometta. :huh: Ilmankos olen oireillut allergisen nuhan kaltaisesti (niiskutusta ja silmäoireita). Hain eilen homeenpoistoainetta ja tänään aamupuhteina pesin sen seinän. Toivottavasti se auttoi eikä se home ole oikeasti vallannut sitä seinää siellä kaapin takana.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
30.11.2013 17:39 #128

Aluerajoitukset pännivät. Haluaisin ostaa yhtä TV-sarjaa, mutta se ei tietenkään ole myynnissä täkäläisessä iTunesissa. En pidä "tekijät ovat itsekkäitä tyhmiä"-asenteesta, mutten yhtään enempää aluerajoituksista. Ei, en halua ostaa sarjan tunnaria tai podcastia aiheesta, haluan ne itse jaksot...

Ilmeisesti ei ole laillista tapaa hankkia tuota kun ei 1-alueen levyjen tilaaminenkaan tule kysymykseen.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
02.12.2013 13:26 #129

Asia, jota ei toivoisi joutuvansa sanomaan: täytyy putsata kylppärin katto. Äääh...

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
03.12.2013 21:31 #130

Uah, potuttaa kun uusien viestien näkyminen ei toimi. Marraskuussa ei paljoa ehtinyt täällä lueskella, mutta joitain ketjuja olen lukenut. Nyt kun olisi aikaa oikeasti lukea kaikki kiinnostava mitä tänne on tullut, se on lähes mahdotonta. Yritä siinä sitten löytää kustakin topicista se viesti mitä ei ole vielä lukenut tai edes ne ketjut joihin ei ole koskenutkaan, kun lukemattomia on luettuina ja luettuja lukemattomina. -.- Kai se selviäis kun kävis vaan järjestelmällisesti läpi kaiken mitä tänne on kirjotettu marraskuussa, mut ei tunnu energia riittävän siihen. Sit ärsyttää koko homma enkä jaksa lueskella täällä sitäkään vähää ja viestejä kertyy aina vain lisää ja kierre on valmis. Tietty sitä vois ignoorata kaiken mitä täällä on tapahtunu viime aikoina ja lukea vaan oikeasti uudet viestit, mut ei sekään tunnu kivalta.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

04.12.2013 12:25 #131

Moterni informatsiooni-teknoloogia koukkuilee taas.
Lähetin eemeliä erääseen kilpailuun mutta sain oitis vastauksen: liitteeksi oheistamani itse teksti ei ollut auennut vastaanottajan koneella. Sieltä pyydettiin .doc-muotoista tiedostoa. Kyllähän minä suollokseni .doc -tyyliin mielestäni tallentelin ... no, taisi olla .docx se tiedostopääte - mutta ei kai yksi äksä suorite sellaista äksiöniä, että teksti muuttuu jokaohjelmin aukeamattomaksi...! :evil:
Onneksi sain siis huomautuksen todella pikaisesti ja lähetin mestaritekstini mestarillisesti postiohjelman viestikenttään liimattuna. Kyy matoi kyseiseenkin prosessiin, sillä en ollut löytää postiohjelmasta muotoilukomentoja. (Käytän niitä niin harvoin.) Sain kuitenkin viestin lähetettyä mutta aikaa taas kului.
Jaksan harmissani marmattaa siitä, että nämä tietotekniset järjestelmät vaativat käyttäjiltään niin muotovalioista osaamista.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
04.12.2013 12:35 #132

Piru Naiseksi kirjoitti: Kyllähän minä suollokseni .doc -tyyliin mielestäni tallentelin ... no, taisi olla .docx se tiedostopääte - mutta ei kai yksi äksä suorite sellaista äksiöniä, että teksti muuttuu jokaohjelmin aukeamattomaksi...! :evil:

Kyllä .docx-pääte valitettavasti on sellainen - toisin kuin .doc -, ettei se oikein tahdo aueta jos koneella ei ole Microsoftin Officea. Siksi .docx-muotoisia tekstejä ei otettu vastaan esimerkiksi Risingin kirjoituskisassa. Kerrottakoon myös, että minun elämäni on ollut vaikeaa tämän syksyn, kun olisi pitänyt lukea eräällä kurssilla muiden kirjoittamia esseitä ja he tuppasivat lähettämään ne .docx-muodossa, jota en itse saanut auki. Jouduin joka kerta pyytämään opettajalta, että muuttaisi sen minua varten pdf:ksi, ja kurssin loppua kohden en enää kehdannut pyytää kun opettaja tuntui alkavan väsähtää touhuun.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 04.12.2013 12:38 : Rinja.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
05.12.2013 01:08 #133

Rinja kirjoitti: Kyllä .docx-pääte valitettavasti on sellainen - toisin kuin .doc -, ettei se oikein tahdo aueta jos koneella ei ole Microsoftin Officea.

Kyllähän sen nyt sentään pitäisi Libre Officella aueta – pitää vain hakea uusin tai ainakin tarpeeksi uusi versio, eikä ihmetellä miksei docx aukea Open Officella, joka on vanhempi kuin Microsoft Office 2007. Libre Officehan on se projekti, johon merkittävä OpenOffice.orgin kehittäjäporukasta karkasi joskus 2009 (kun Oracle osti Sunin, sellainen tarina).

Mutta tällaisiahan ne meikäläisenkin murheet nykyään ovat.

LunaJei
LunaJei vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
06.12.2013 21:09 #134

Koneiden kanssa ongelmia minullakin. Tuhat kertaa jo käynyt niin, että kun olen suoraan viestikenttään jotain kirjoittanut vaikkapa täällä tai jossain toisessa foorumissa yms. niin sillä aikaa sivu on automaattisesti kirjannut minut ulos, ja koko pitkä(hkö) tekstini katoaa. Tai vaihtoehtoisesti supermodernin läppärini netti on katkennut.

There is no such a thing
as "no such a thing"

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
06.12.2013 21:42 #135

Nexus Mod Manager päivittää itseään. Tehnyt sitä jo melkein vuorokauden enkä saa siksi Skyrimiin Jarlaxle Baenren hattua .

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Dragonil
Dragonil vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
06.12.2013 22:17 #136

Surkeat itsenäisyyspäiväjuhlat. Itselleni itsenäisyyspäivä on tärkeä, oikeastaan tärkein juhla koko vuodessa - ja arvokkain. Kouluni ei tunnu ajattelevan samoin. Kertakaikkisen surkea juhla. Kasiluokkalaisten haparoivat musiikkiesitykset (yleensä kunnia soittaa tärkeimmissä juhlissa on annettu ysiluokkalaisille, ihan taitoeron takia), harjoittelematon tanssiesitys kasiluokalta (eli kaikki on kasien syytä...? :lol: ) jne. jne. Huoh... Ala-asteella kaikki oli paremmin.

There is no ignorance, there is knowledge.

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
08.12.2013 15:58 #137

tuntuu, että tänään potuttaa jälleen vähän vaikka mikä.. lähtien omasta -sangen lihaisasta- ulkomuodosta, parisuhteettomuuteen ja siitä kumpuavaan, korvissa humisevaan yksinäisyyteen kuin myös heikosta biologisesta kädestäni, joka päätti taas alkaa särkemään kun olisin kirjoittanut jotain, aina omaan kolmenkymmenen vuoden ja kymmenen kuukauden ikään asti.

tästä puuttuu enää theriantropia, jotta viikko olisi mitä mainioin...

Viimeksi muokattu: 08.12.2013 15:59 : Warghast.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
08.12.2013 18:38 #138

Huominen matikan tentti. Pitkästä uurastuksesta huolimatta mikään kurssin asia ei tunnu jäävän mieleen tai edes noudattavan mitään logiikkaa... :huh:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Kitten
Kitten vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
10.12.2013 19:21 #139

Koulussa tulee kamala kiire. Olen viimeisen viikon poissa, ja nyt seuraavan kolmen päivän aikana pitäisi saada kuvistyö valmiiksi, pitää äikässä esitelmä ja tehdä 5 koetta :huh:

Vanamo
Vanamo vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
10.12.2013 21:39 #140

Echramath kirjoitti:

Minäkin olen jämähtänyt Open Officeen, mutta nyt lähdin metsästämään ja lataamaan tuota Libre Officea, josta en siis ollut koskaan ennen kuullutkaan. Kiitos siis tästä!

Jos nyt yritän aiheessakin pysyä, niin säännöllisesti potuttaa, kun miniläppärini on kovin hidas. Nettiselailu hoituu puhelimella paljon nopeammin, mutta esimerkiksi foorumiviestien kirjoittamiseen se ei oikein sovellu.

Pitäisi myös miettiä vaihtaisinko Operan johonkin toiseen selaimeen. Otin sen tällä läppärilläni käyttöön Firefoxin sijaan, kun sitä suositeltiin kevyempänä. Nykyään törmään kuitenkin jatkuvasti sivuihin, jotka eivät oikein halua toimia Operalla ja joudun sitten avaamaan Chromen tähän rinnalle. Toisaalta osa ongelmista johtuu myös siitä, että monet nettisivut ovat aivan liian raskaita koneelleni. Gmailin käyttäminen on esimerkiksi yhtä tuskaa, mutta kaikkea sähköpostittelua ei vain valitettavasti oikein voi kätevästi hoitaa puhelimella, jolla Gmail toimii kuin unelma.

Uusin jäsen: Satu Mahkonen