Mikä sinua potuttaa nyt?

• Tsururun hahmo
  • Tsururun
    Kaartilainen
05.03.2016 09:49 #1381 : Tsururun
Vastaus käyttäjältä Tsururun aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
luin eilen kiera cassin valinnan ja ärsyttää kun kirjastossa ei ole seuraavia osia. ei sinällään, ei niitä seuraavia osia ole edes suomennettu. täytyy tilata enganninkieliset adlibriksestä. tilillä ei tosin ole yhtään ylinmääräistä, joten joudun soittamaan äidilleni jonka luona pieni kätköni on turvassa multa ja pyytää sitä tilaamaan -.- tiedän että ne rahat on ompelukonetta varten, mutta valinta oli niin hyvä että tulen hulluksi jollen saa lukea seuraavia osia!

05.03.2016 11:40 #1382 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Gimp. Se on kaatunut nyt vuorokauden sisään kolmesti, kun oon yrittänyt käsitellä yhden tapahtuman kuvia. Tapahtuma on käynnissä parhaillaan ja kuvia pitäisi saada some- ja markkinointikäyttöön jo viikonlopun aikana sitä mukaa, kun niitä tulee otettua, mut yritä tässä sit toimia tehokkaasti, kun tuo romu kaatuilee jatkuvasti.

Toisaalta omaa hölmöyttä, kun ohjelma ilmeisesti tykkää kaatua yleensä siinä vaiheessa, kun on useampi kuva avattuna siihen. Tympeää vain, kun ei nimittäin pitäis jäädä raudasta kiinni, koska miulla on kyllä ihan kiitettävän tehokas kone yhden onnettoman kuvankäsittelysoftan tarpeisiin...

• Skie hahmo
  • Skie
05.03.2016 22:38 #1383 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Dyn kirjoitti:

Skie kirjoitti: Pakkaaminen. Yritä nyt saada koko elämä mahtumaan yhteen rinkkaan ja 23 kiloon. Argh.

Yritän tehdä saman huomenna, mutta onneksi otin toisen ruumaan menevän matkalaukun, joten saan käyttää 2x 23kg plus käsimatkatavarat (jotka mulla taitaa aina olla ylipainoisia). :lol:

Always follow your doubts.

06.03.2016 20:21 #1384 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Skie kirjoitti: Mulla ei olis toivoakaan pystyä raahaamaan rinkkaa+käsimatkatavaroita enempää kamoja mukanani. :huh: Lisähaasteen asetti se, että joudun varautumaan mihin tahansa -5 ja +40 välisiin lämpötiloihin, joten nyt täytyy vain toivoa että pakatut vaatteet osuu suurinpiirtein kohdalleen. Lentokentän puntari sanoi rinkan painon olevan 19,5 kg, joten yllättävän hyvin pysyin tavoitteessa. :smile:

Mun ratkaisu on matkalaukun päälle laitettava toinen (pyörätön) laukku, jonka jälkeen kokonaisuus kulkee yhtenä pakettina perässä vetäen. Käsimatkatavarana tavallinen reppu ja käsilaukku. Kentän puntarin mukaan painoa tuli yllättäen matkalaukulle vain 14 kg ja toiselle laukull 7 kg, eli enemmänkin olisi voinut siis roudata. Mutta onpahan tilaa ostoksille!

Lontooseen ei toivottavasti ole luvassa +40... kesävaatteita on muutenkin tarkoitus täydentää täältä, ainakin yhdet avokkaat pitäisi ostaa.

Ja mikä potuttaa: majapaikkani käytännössä ikkunan alla on junarata, paikallinen lähiliikennevastine, ja siinä menee junia aika usein...

07.03.2016 15:38 #1385 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Piti mennä tänään erääseen tilaisuuteen. Jonotin narikkaan, ennen kuin menin ostamaan lippua. Palvelu sujui hitaasti, sillä työntekijöitä oli vain yksi. Turisin asiasta edellä jonottavien kanssa. Ykskaks minulle sanottiin: "Neiti, jonon pää on täällä", nykäistiin ja osoitettiin kohti sen jonon päätä, johon oli koko ajan valunut ihmisiä sen jälkeen, kun itse asetuin oletusjononi päähän. En viitsinyt jäädä odottamaan - totesin yleisöä vilkuiltuani, että tilaisuudesta olisi saattanut sukeutua muutoinkin minulle tylsä. Mutta huomautin lippukassahenkilöille, että jonotusjärjestelmälle pitäisi tehdä jotain.
Ja minä oli kerinnyt jo siinä jonossa pulista vertausta taannoiseen Heurekan ´Rakastumisen tiedettä`-tapahtuman jonoon, joka haali moitevyöryjä ainakin sosiaalisessa mediassa!
Säästyi pääsymaksu, vajaa kymppi, ja nyt mietin, mihin sen käyttäisin.:wink:

• Diara hahmo
  • Diara
07.03.2016 18:36 #1386 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Netti takkuilee oikein urakalla. Pitäisi olla 10 Mbit netti, mutta speedtest saa juuri ja juuri mitattua 2 Mbit. Ja tämä sivujen lataaminen tökkii ja kestää ja välillä häviää yhteyskin kokonaan. Hermo menee, eikö mun nettiasiat voi ikinä olla kunnossa? Upload speed on juuri se mitä pitääkin, mutta en minä sillä mitään tee. Minun puolestani se saisi tökkiäkin enkä huomasi mitään, tuo download saisi nyt heräillä pikkuhiljaa sille tasolle, mistä maksan.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

07.03.2016 18:46 #1387 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Nettiä kuuluu myytävän paljon nopeampana kuin mitä se todellsuudessa on. Operaattorien myyntivaltteina esittämät nopeudet toteutunevat vain joskus, joillain alueilla.Tätä ei pidä hyväksymän mutta - mitä kuluttaja muuta voi kuin valittaa ... Viidesosa luvatusta nopeudesta on luvattoman vähän - sittenkin, vaikka asiakas hyväksyisi ilmoitetut maksiminopeudet ihannetilanteena. On siis aihetta reklamoida ja toivoa, että vastauspalvelu toimii edes nopeammin kuin vitkaassa virtuaaliväliaineessa mateleva netti.

07.03.2016 18:53 #1388 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Netin maksiminopeudet ovat tosiaan sitä, maksimeita, eikä niiden toteutumista voi periaatteessa millään taata. Mobiiliyhteyttä rasittavat jopa paksut seinät, ja langallinenkin netti voi olla huomattavasti hitaampi kuin luvattua, jos matkalla (kuten oman talon päässä) on liian vanhaa teknologiaa tai ylipäätään jotain pielessä. Operaattorilta kannattaa varmistaa, ettei nopeuden lasku johtu operaattorin ongelmista. Jos syy on jossain muualla, kuten kattavuusalueessa tai vanhan talon kuparikaapeleissa ja mitä näitä nyt, on asialle on vähän vaikea tehdä mitään. Sitten ei kannata maksaa täydestä nopeudesta.

• Diara hahmo
  • Diara
07.03.2016 19:07 #1389 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Joo eihän niiden toteutumisesta voi takeita antaa, mutta jos periaatteessa minulla on 10/10 netti joka käytännössä näyttää olevan 2/8 niin vähän hassulta tuo suhde vaikuttaa. Varsinkin kun tuo upload on hyvin lähellä luvattua. Asun kyllä vanhassa talossa, mutta muutama vuosi sitten tänne laitettiin valokuitu, että ei pitäisi vanhasta kaapelista olla kiinni. Asun noin 5km päästä kaupungin keskustasta, joten ei kattavuusalueessakaan pitäisi olla ongelmaa. Onneksi en tästä netistä hirmuisia maksa, kun on talokaistasta kyse ja tuo 10/10 on tällä hetkellä perusnopeus. Ennen vuodenvaihdetta perusnopeus oli 2/2, että ei tämä nopeuden nosto ihan nyt vakuuttanut. Ennen tuota perusnopeuden nostoa ostin lisänopeutena 10/2-netin, kun tuo 2 Mbit latausnopeus ei tyydyttänyt silloinkaan. Tuon lisänopeuden kanssa kaikki toimi aina kuten luvattiin, lähellä 10Mbit oltiin koko ajan. Sitten tuli tämä uusi perusnopeus, jonka jälkeen nettini onkin ollut mitä sattuu. Ei sitä oikein kehtaa hinnan puolesta tästä valittaa, kun saa tuon nopeuden puoli-ilmaiseksi (taisi olla 4€/kk), mutta olisi se nyt ihan kiva, että olisi vaikka nopeus puolet luvastusta.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

07.03.2016 19:16 #1390 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Yleisesti ottaen download (eli asioiden lataaminen, kuten verkkopalveluiden, videoiden, sivustojen...) liikennemäärät ovat huomattavasti suurempia kuin upload-puolella (lähinnä torrentien jakajat ja somen superpäivittäjät kuormittavat tätä). Erityisesti videoiden, streamien, elokuvapalveluiden yms. suosio on viimeisten vuosien aikana kasvanut huimasti, mikä kuormittaa koko Internet-nimistä verkkoa. Silläkin kun on kapasiteettinsa.

Ja mitä tämä nyt pienessä mittakaavassa itse kunkin kotitalossa voi tarkoittaa, on lähinnä se, että muiden asukkaiden käyttö voi kuormittaa sinunkin yhteyttäsi. Taloyhtiöltä voi varmistaa, onko tilanne esimerkiksi se, että liikenne useisiin asuntoihin kulkee saman keskitetyn jakajan kautta. Jos nopeus ei nouse (ja operaattori vahvistaa, että kapasiteetti todella on nostettu, kapasiteettirajat ovat ohjelmallisia), jossain on ruuhkaa tai pullonkaula. Tai se valokuitu on vedetty talon laatikkoon asti, mutta huoneistoihin kulkee edelleen kupari. Taloyhtiöstä myös ehkä tiedetään, onko ongelma kaikilla (kapasiteetti ei jossain nyt riitä) vai vain sinulla (jotain muuta on mahdollisesti pielessä). Jälkimmäiset tapaukset on huomattavasti helpompi korjata, ensin mainituissa ei vain kannata maksaa turhasta.

09.03.2016 14:27 #1391 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Hain KELAsta soviteltua työttömyysturvaa helmikuulta. Mutta palkkatositetta minulla ei ollut esittää kuin kuun puoliväliin asti, sillä työpaikkani palkanmääräytymisjaksot alkavat ja loppuvat nykyään keskellä kuuta. Tätä pähkinää tässä natustelen lähes kuukausittain - tuntuu niin hassulta, että joutuu odottamaan ja lähettämään kahden kuukauden tulotietoja yhden kuukauden hakemusta varten. Olen ollut yhteydessä KELAan tästä asiasta, kirjoitellut palautelomakkeelle. On sieltä ehdotettukin, että työttömyysturvan maksujaksot voisi ajoittaa työnantajan palkkajaksoja vastaaviksi. Mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut. Ehkä voisin itse ehdottaa asiaa, mutta kun ... minulla saattaa olla muitakin työkeikkoja ja jokaisesta palkanmaksu kunkin työnantajan oman aikataulun mukaan. En siis tiedä, miten paljon hyötyä poikkeusjärjestelystä olisi.
Mutta jos rahat joskus ovat todella vähissä, kuten pitkän työtauon jälkeen, ei haluaisi odotella kynsiä pureskellen, tuleeko palkkatodistus edes oman aikataulunsa mukaan.
Byrokratia, byrokratia ... se riipii.

• Tsururun hahmo
  • Tsururun
    Kaartilainen
10.03.2016 01:44 #1392 : Tsururun
Vastaus käyttäjältä Tsururun aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
adlibris on hidas. miksei se voi nyt vaan lähettää niitä pirun kirjoja mulle!? haluu lukee jatko-osat... :sad:

11.03.2016 11:18 #1393 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Joillain lähimmäisillä näkyy olevan tapana aterioida kirjaston tietokoneen ääressä, murustaa näppäimistö täyteen tahmeaa ruoanjämää ja puhallella samaa tavaraa roiskeiksi näyttöön! Hyh! Onneksi näin käy aika harvoin, ja tuhrittu kone saatiin tänään kai siivottua mutta silti: jos syöt koneen ääressä, vaaranna vain oma laitteesi, älä toisten omaa, varsinkaan yhteistä.

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti
11.03.2016 12:36 #1394 : Vael
Vastaus käyttäjältä Vael aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Piru Naiseksi kirjoitti: Joillain lähimmäisillä näkyy olevan tapana aterioida kirjaston tietokoneen ääressä, murustaa näppäimistö täyteen tahmeaa ruoanjämää ja puhallella samaa tavaraa roiskeiksi näyttöön!

Barbaarimaista.

Mä oon taas kipeä, tai ainakin sieltä on joku tulossa. Ja myös tentti on tulossa. Viime jakso ja jaksotentti menivät ihan läskiksi osittain juuri sen takia, että olin järkyssä influenssassa viikon ennen tenttiä (miten lukea kotona kun ei jaksa edes istua?) Toivon kovasti että sama ei toistu. Muista en tiedä, mutta kaksi rästitenttiä syö mun motivaatiota aika paljon kun muutenkin tekee tiukkaa pysyä opiskelutahdissa.

12.03.2016 18:20 #1395 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Paranemisia, Vael - moni virus ei ole ystävämme, mutta miten sulkea elimstön ovi epäystäviltä - siinä pulma, jota viisaat koettavat ratkoa ... Ratkaisua odotellessa häädetään flunssat perinteisesti.
Esiintymisen saloihin harjaannuttava ryhmämme kokoontui taas tänään, ja olin ilonen siitä, että töiltäni kerkisin mukaan. Aiemmin tapasimme kokoontua kaupunginosassa A, ja ryhmämme vetäjä käyttää paikoista niin samankaltaisia lempinimiä, että jotenkin vain haksahdin - vastoin parempaa tietoani - menemään siihen vanhaan paikkaan. Ihmettelin toki, että miten me vielä siellä kokoonnumme, mutta ei tullut mieleeni ihmetellä, olenko vahingossa merkinnyt kalenteriini sen vanhan paikan. Sain räpsittyä muutaman varmasti komean- mutta vaikkpa ns. Naamakirjassa kuraksi tuomittavan - kuvan, ja sitten jäin odottamaan muita. Tuttuja ei tullut, vaan kummasteleva soitto vetäjältä: olimme kaupunginosassa B, siellä, missä nykyään tapaamme kokoontua mutta toisena viikonpäivänä. Onneksi matka A:sta B:hen sujuisi nopeasti, tiesin, ja riensin bussipysäkille. Tuli pari seutubussia mutta odotin sitä, joka ajaisi lähimmäksi metroasemaa. Päästin ne ohi, sillä niiden perässä olin näkevinäni sopivannumeroisen linjurin. Lähestyessään se selkeni muuksi mutta pysäytin sen silti: nyt ei tainnut olla varaa kranttuilla parin sadan metrin mittaisesta ylimääräisestä kävelystä, vaikka kiire olikin.
"Miksi sinä valitsit minut?" uuden suomalaisen oloinen nuorehko kuljettaja kysyi. Äimistyin: eikö matkustaja saa valita, mihin autoon hän menee. En ollut vielä änkännyt vastaustavuakaan, toljottanut vain ja näyttänyt matkakorttini lukijalle, kun kuski vielä jatkoi: "Tässä meni monta autoa ohi ja sinä valitsit minut. Miksi?" Hän naputti kädellään ohjauspyörää. Mietin, eikö hänen pitäisi olla tyytyväinen jokaisesta linjansa saamasta suoritteesta. Mutta tämä kaveri näytti kaikkea muuta kuin ilahtueelta saadessaan minut kyytiinsä. Niin ällistynyt olin, etten saanut sanottua nasevaa vastausta, ja niin kiireinen, että jouduin nielemään haluni hypätä pois kyydistä saman tien ja vaihtaa johonkin perässä tulevaan autoon.
Tiedän pöhlöileväni ja tiedän, että moni palveluntarjoaja kiristelee hampaitaan asioidessaan kanssani. Toisinaan saan palautetta toiminnastani mutta harvoin näin suorasukaista. Nimenomaan bussikuskit näyttävät olevan hanakoita huomauttamaan vaikkapa epätarkoista tai myöhäisistä pysähtymismerkeistä. Olen tottunut palautteeseen mutta tämänpäiväinen kommentointi keljutti: eikös kuljettajan työnä ole pysähtyä ja ottaa kyytiin matkustajat, jotka ovat ajoissa paikalla.

14.03.2016 00:40 #1396 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kehuinpa täälläkin jokin aika sitten löytäneeni viimein hajusteetonta pyykinpesuainetta UK:sta. No, nyt tarkastelin pulloa tarkemmin, ja se onkin huuhteluainetta, jota en siis yleensä käytä lainkaan. Eli ensi viikolla uudelleen ihmettelemään pesuainehyllyjä... :angry:

Rahallinen tappio ei ole iso, mutta luulin onnistuneeni kerralla. Ei sitten.

• Ansa hahmo
  • Ansa
14.03.2016 08:13 #1397 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Motivaatio hukassa. Juuri nyt ei opiskelu kiinnosta. Ei vain jaksa. Tuntuu ahdistavalta edes ajatella opinahjoon lähtemistä. Potuttaa. :(

• Niksu hahmo
  • Niksu
14.03.2016 23:40 #1398 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Helvetin kone ongelmat. Alle viikko sitten ostettu sikakallis kone temppuilee jo nyt. Joku samperin Windows päivitys kesti kolme tuntia ja sen jälkeen on ollut hankaluuksia kirjautua sisälle Windowsiin ja muuta mukavaa. Alkaa pikku hiljaa kyllästyttää iän ikuinen teknologisten ongelmien kanssa kamppailu.

15.03.2016 18:32 #1399 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Minullakin noita tietokoneongelmia - tai ainoastaan se, ettei tietokonetta ole. Ja syöhän se miestä. Onko kellään tietoa, asentaako ne myllyyn noi kirjoitusohjelmat (Word, OpenOffice) valmiiksi, jos pyytää. En tarvitse koneeseen nettiyhteyttä, sillä kaikki nettihommat hoituu puhelimella.

Joo, voihan nämä asiat tietenkin liikkeeseen soittamallakin kysyä. Mutta tiedustellaan nyt pirruuttaan.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• kyty
15.03.2016 19:59 #1400 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kyllä ainakin joissain pienemmissä liikkeissä asennetaan valmiiksi asiakkaan pyytämät ohjelmat. Eri asia sitten maksaako asennus/ohjelmat erikseen vai kuuluuko asennus mukaan myyntipakettiin.

Uusin jäsen: Mona