Mikä sinua potuttaa nyt?

15.07.2016 16:18 - 15.07.2016 16:19 #1521 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Tieto Nizzan terrori-iskusta pilasi melko tehokkaasti vapaapäiväni. Ei meinannut oikein aamukahvi maistua, kun uutiset netissä ja telkkarissa olivat jälleen kerran täynnä kuolemaa. Edellisten iskujen ruumiit ehdittiin juuri hautaamaan ja taas joku mielipuoli päätti lahdata joukon viattomia ihmisiä. Menee mieli mustaksi, kun ajattelee, että terrorismi tuntuu olevan jatkuvasti arkipäiväisempää.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 15.07.2016 16:19 Mustelmann.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
20.07.2016 12:20 #1522 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kävin takapihalla viikon tauon jälkeen (viikko meni tietokoneen äärellä istuessa...) ja näin että pihatuoli ja pieni pöytä oli täynnä linnunpaskaa. Yhteensä pari tusinaa pökälettä kun niitä oli aikaisemmin parin vuoden aikana näkynyt vain pari kappaletta.

Kotioikeus tuomitsi linnun välittömästi kuolemaan joskin tuomion toteutus viivästyy koska syytetty ei saapunut oikeudenkäyntiin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Dúath

• Dúath hahmo
  • Dúath
20.07.2016 17:18 #1523 : Dúath
Vastaus käyttäjältä Dúath aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Mikä ihmisiä vaivaa?? Se että kaikki pitää saada nykyään digitaalisena tappaa cd,dvd/bluray ja kirja bisneksen. Ei arvosteta enään aitoi asioita! Kaupois on hirvee huonot valikoimat leffoi ja tv sarjoi just netflixin ja muiden takia! Ja netflixis on viel aivan surkee valikoimakin! Kai seuraavaks menee konkkaan sit joku cdon ja kirjakaupat...itken kyl verta sitten!
Siinä et lukee kirjan jollain tabletil menee ihan totaalisesti fiilis! menis iha maku jos autossakin joka koloon ei ois tungettuna jotain cd:t.

The fundamental piece of your soul
Defines who you are and where do you go
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

21.07.2016 16:07 #1524 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
En saa tehdyksi niin sitten yhtään mitään. Aikaa kuluu. Tilaisuudet menevät ohi, uupuvat talveen. Hellekin häipyi.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
21.07.2016 17:00 #1525 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Dúath kirjoitti: Se että kaikki pitää saada nykyään digitaalisena tappaa cd,dvd/bluray ja kirja bisneksen.

Emmä tiedä lohduttaako tämä tieto yhtään, mutta eiköhän se tappaja ole varastonhallinta ja laskutus, eivät ihmiset (asiakaskunta) itsessään.

Digitaalinen stream vie olemattoman vähän tilaa ja voidaan myydä samalle asiakkaalle monta kertaa, kun taas vanha ja myyntihuippunsa aikoja sitten ohittanut cd/dvd/bluray/kirja vie kallisarvoista ja kallista varastotilaa uudelta paremmin myyvältä cd/dvd/bluray/kirja-tuotteelta. Fyysisen tuotteen jokaisen yksilön tuotantokustannuksista puhumattakaan.

Itseäni jurppii juuri tuo kohta "voidaan myydä samalle asiakkaalle monta kertaa". Sinun ei vain anneta enää omistaa kopiota tuotteesta, joka on vaarassa kadota minä hetkenä hyvänsä koska sen oikeuksien omistaja kokee että enää ei kannata myydä.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

23.07.2016 21:59 #1526 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Olin juuri saanut järjesteltyä kirjahyllyni siisteiksi pitkästä aikaa ja saman tien sain takaisin pari lainassa ollutta kirjaa. Ihan kiva saada kirjat takaisin, mutten ollut budjetoinut niille tilaa systemissäni. Ei kai auta muu kuin järjestellä kirjat uudelleen...

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
24.07.2016 10:08 #1527 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Piru Naiseksi kirjoitti: Penkkiurheilen innokkaasti, mutta pitäisi sitä keretä muutakin tekemään:kulttuuria harrastamaan, omaa urheilutaitamusta kohentamaan, kirjoittamaan. Nykyään TV syöttää meille arvokisatapahtumat kokonaisina, ilman mahdollisuuttakaan valita vaikkapa kunnollista koostetta. Annoin asiasta palautetta YLEn urheilutoimitukselle. Sieltä vastattiin, että nykyään "halutaan tarjota katsojille kokonaisvaltainen kokemus, lähettää kisat kotikatsomoihin suorina" tms. seliseliä, ja muistettiin mainita, että päivittäin lähetetään kooste päivän tapahtumista. Tuo kooste osoittautui venytetyn uutislähetyksen mittaiseksi, joten ei se tarpeitani tyydyttänyt.
Annan digiboksille komennon imaista urheilut kokonaisina sisäänsä, mutta sopii arvata, mistä tallenteiden katseluajan nappaan....ZZZZ krooh krooh

Pakko jatkaa Piru Naiseksi kommenttia.
Urheilutapahtumia kuvataan ja itse kalevan kisoista odotin että olisivay edes kävelyä näyttäneen lähdöm tai maaliintulon. Turha oli toivoa ja kyselin yleltä miksi näin. Taisin polttaa sillat mediaan reaktiollani.

"Kilpakävely ei luokitella urheiluksi joka kiinnostaa tv yleisöä"

Ei luokitella urheiluksi! Mikä minä sitten olen kun reenaan 8 tuntia päivässä ja tähtään rioon. Tähän ei kaikkea voi kirjottaa mitä suusta tuli ja uskon että osaatte kuvitella tunteen purkauksen.

Race like first!
Train like second!

24.07.2016 11:47 #1528 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kuulostaa kyllä kieltämättä kummalta tuo Ylen vastaus. Kävelyssä kun on vielä viime vuosina pärjätty ihan kohtalaisesti kansainväliselläkin tasolla (muistini mukaan). Onko sitten joku miesten kuulantyöntö, jossa ei ole tullut kunnon tuloksia vuosiin, muka jotenkin kiinnostavampi laji noin kansallisesti? Itse olen satunnaiskatsojana hiukan eri mieltä.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

24.07.2016 13:45 #1529 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kiinnostaisipa tietää, mihin moinen luokittelu oikein perustuu? Onko siinä siis taustalla katsojakyselyt tms. (ja miltähän vuodelta...) vai onko se jonkun YLEn "asiantuntijan" näkemys?
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

29.07.2016 11:57 #1530 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Jokakesäinen inhavieras, sinälevä, näyttää taas riehuvan rannoillamme. Se kisaa kanssamme uintitilasta lämpimässä luonnonvedessä ja toisinaan voittaa. Uisin luonnonvedessä mutta vain silloin, kun se on lähes olympiatasoisen lämmintä. Olen löytänyt Helsingin uimarannat vasta vuosi, pari sitten - aiemmin polskin vain altaissa - ja nyt uutta elämystäni nakertaa paitsi ns. jaakko myös sinilevä.
Toisaalta: kumpi oli planeetallamme ensin, levä vain inehmo?

• kyty
31.07.2016 19:15 #1531 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Ampiaiset ovat olleet viime päivinä aika päällekäyviä. Veivät jopa ilon ulkona istumisesta kun koko ajan joku oli hiuksissa tai pyrkimässä puntista sisään...

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
31.07.2016 21:31 - 31.07.2016 21:32 #1532 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Et ole Kyty ilmeisesti ainoa, joita ampparit kiusaa. Tämmöinen tuli toissapäivänä vastaan.

Don't mess with the neon love chicken.
Viimeksi muokattu: 31.07.2016 21:32 Pisania.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kyty

• Diara hahmo
  • Diara
31.07.2016 21:42 #1533 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Radiossa puhuivat loppuviikosta, että ampiaiset ovat nyt erittäin äkäisiä, koska ne ovat menettäneet elämän tarkoituksen. Kuningattaret ovat kuolleet tai ovat kuolemassa, toukat ovat kasvaneet isoiksi, joten niistä ei enää tarvitse huolehtia eikä kukista saa enää mettä. Joten ampiaisilla ei ole töitä ja siksi ne ovat äkäisiä, parveilevat ympärillä ja pistävät useammin.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Moondra

31.07.2016 23:02 #1534 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Moterni tekniikka - yhä ja aina uudelleen - sillä tänään koetin hakea rahaa lähiömme ainoasta käteisautomaatista, mutta masiinan turjake vain irvi jotain outoa eikä suostunut päästämään itse tapahtumaan. Ajattelin, että ehkä korttini oli viallinen, ja halusin tarkistaa sen viereisellä kirpputorilla. Henkilökunta ei antanut, jollei ostanut. En ostanut sieltä, vaan menin likeiseen päivittäistavarakauppaan ja maksoin parin euron ostokseni kortein, jonka kaupan pääte hyväksyi nikottelematta. Ehkä olisin voinut nostaa kaupasta käteistä - en tiedä, käykö minun korttini siihen - mutta onneksi kotivarastossani oli sen verran, että pääsin tansseihin - seisokelemaan ja hakuja turhaan norkoilemaan. En ollut varma oikeasta bussipyäkistä, mutta kuski lupasi opastaa tai oikeastaan antaa tuon tehtävän seuraajalleen. Suhari näet vaihtui matkalla. Istuin edessä ja odotin ohjetta. Sitä ei tullut - ajoin päätepysäkille. Uusi kuski oli sitä mieltä, että siltäkin pysäkiltä on lyhyt matka kohteeseeni. Hän neuvoi tietä, mutta niin ylimalkaisesti, että en löytänyt perille, vaan kuljin oikean tienhaaran ohi. Pariskunta + GPS opasti viimein nasevasti. Pois lähtiessäni sitten haahusin olemattomine suuntavaistoineni kohti bussipysäkkiä. Löytyi, ja bussi seisoi pysähtyneenä sen vieraan. Yritin tavoittaa linjurin, mutta sepä tuksutti tiehensä eikä kuski välittänyt huidonnastani, jos sitä edes näki. Onneksi sää oli mitä mainioin, ja seuraava linjuri tuli alle puolen tunnin kuluttua.
Nyt en osaa päättää, potuttaako minua enemmän käyttöteknologia oikkuineen vai olematon suuntavaistoni.:eek:

05.08.2016 12:23 #1535 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Jouduttiin poistattamaan vanhemmalta kissalta pari hammasta syöpymien takia. Toimenpide meni hyvin, onneksi, mutta kissa oli edelliseen illan ihan muissa maailmoissa (johtuen rauhoituksesta ja kipulääkkeestä). Oikein sydäntä särkee, miten epävarma se on nyt kotona olleessaan ja miten kaikki oudot äänet saa sen säpsähtelemään. :sad: Toinen kissa oli kanssa melkoisen kauhistunut tästä muutoksesta, se seurasi toista ja välillä sähisi sille, kun ei ymmärtänyt tilannetta. Nyt niiden välillä on jo jonkinlainen rauha, mutta tilanne on edelleen jännittynyt. Ja hampaiden poiston jälkihoito ei myöskään ymmärrettävästi ole kissan suosiossa.

06.08.2016 19:04 #1536 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen tässä pyrkinyt tyrkkivän innokkaasti pelottelemaan kameroita, joiden omistajat huhuilevat malleja maailmanlaajuisverkossa, enimmäkseen ns. Naamakirjan sivuilla. Heinäkuussa olisi ollut aikaa, mutta niukkamääräisistä tarjouksista lähes kaikki tyssääntyivät eri syistä. Aika usein se kuulu Joku Muu kerkiää myös ilmottaumaan ennen minua, ja jos kerrankin olen ajoissa (Facebookin sivustolla), niin rivakkuudestani huolimatta en tule valituksi. Muutama kamerakalle ja -kaisa on luvannut ottaa yhteyttä "myöhemmin". Antaa katsoa, milloin se "myöhemmin" koittaa - luultavasti ei lainkaan tai aikana, jolloin minulla on muuta tekemistä. Äsken ajattelin laatia oman ilmoituksen sivustolle, mutta koen, että silloin minulla pitäisi olla nykyistä enemmän vapaata aikaa kuvauksiin. Kuvia - joita saan mallina olemista vastaan - käytän pyydystääkseni keikkoja ohjelma-avustajana. Onhan minulla ennestään hyviä kuvia ja kunnon esitteet - mutta noitakaan kuvauskeikkoja ei ole tyköni tulvahdellut.
On niin unohdettu olo. Eikä urheilukaan suju.

• Strato hahmo
  • Strato
07.08.2016 18:57 #1537 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Opinnot. Ensin meni tenttiaikataulu pieleen itsestä riippumattomien olosuhteiden muuttuessa, sitten kandin tutkielman aikataulu muuttuu huonompaan suuntaan itsestä riippumattomista olosuhteista johtuen ja nyt kun tein tarkistuslaskelmaa nopista, huomaan että lopputuloksesta puuttuu 9 noppaa, vaikka kaikki kurssit joko ovat kasassa tai tulevat syyskuun loppuun mennessä kasaan... Joko olen unohtanut jotain tai sitten jossain muualla on ongelma. Otin yhteyttä amanuenssiin, toivottavasti ensi viikolla saa asiat kuntoon ja vähintäänkin suunnitelma kasaan puuttuvien noppien keräämiseksi.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

09.08.2016 22:17 - 09.08.2016 22:17 #1538 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Luulin jo päässeeni kompuroinnista eroon. En ole.
Bussit jäivät tulematta.
Ilma viileni.
Tänään ei mikään suju.
Viimeksi muokattu: 09.08.2016 22:17 Piru Naiseksi. Syy: Korjaus

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
09.08.2016 22:33 - 09.08.2016 22:40 #1539 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Minulla ei ole harmaintakaan aavistusta milloin pitäisi opiskeluiden alkaa (ylempi AMK-tutkinto, opiskelu työn ohessa). Mietin ilmoitteleeko ne henkilökohtaisesti, vai ilmestyykö jossain välissä tieto laitoksen nettisivujen syövereihin (viimeksi kun vilkaisin, niin kaupallisen puolen tervetulokirje tältä vuodelta löytyi, mutta omassa tietotekniikan koulutuksessa oli linkki viime vuoden rojuihin). Oppilaitokseni ei näkemältään ole muuttunut kymmenessä vuodessa mihinkään tiedon saatavuuden osalta. Ainoa lohduttava asia on se, että ei maksa mitään vaikka jäisikin koko koulu käymättä. Vain vähän vituttaisi.

Toinen potutuksen aihe oli todeta, että viimeinenkin jotenkin lähellä tai helposti asioitava videovuokraamo otti ja lopetti. Ensin lähti kotiostarilta FilmTown. Sitten sain kuulla että metroradan varrelta lähti Itiksen ja Kontulan Makuunit. Nyt perhana työpaikan vieressä ollut FilmTownikin lopetti. Olen näin pitkään sinnitellyt ilman, mutta pakko se on kai alkaa opettelemaan suoratoistopalveluiden käyttöä...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 09.08.2016 22:40 Rasimus.

10.08.2016 10:58 - 10.08.2016 11:27 #1540 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Rasimus, näin meille pakkosyötetään kaikkea uutta: lopetetaan vanha, mutta monen suosima ja toimiva palvelu. Vaihtoehtoja jää tuskin lainkaan. Eniten kenkuttaa se, että hankaloitetaan myös niitä palveluja, joita ihmisten on pakko käyttää - kuten pankki laskuinmaksuun.

Ja -oops - huomasin äsken taas juuttuneeni netin ihmeelliseen koukkumaahan niin pitkäksi aikaa, etten kerkiä lähiuimalaan siihen aikaan, kun siellä mitä todennäköisimmin voi hyppiä tornista. Oma moka on, ja vika - tiesmitenmones kaltaisensa tällä viikolla.

Laiha lohtu: sain taas yhden malleilutarjouksen tehdyksi ja lähetetyksi, ja kompastelen näin yhä vähemmän inhokkini, moternin informatsiooni-teknolookian maailmassa.
Viimeksi muokattu: 10.08.2016 11:27 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

blackstar