Mikä sinua potuttaa nyt?

max
max vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
23.12.2013 11:40 #161

Itse oon tabletilla pari kertaa vahingossa poistanut oman viestin, kun siinä ei ole mitään varmistusta. En tosin tiedä onko ne niin isoja menetyksiä ollut...

23.12.2013 13:16 #162

Minua suututtaa se, että innokkaasti virkkaamastani villatakista sukeutui susi: virkkeen raidat eivät osuneet kohdalleen. Olisi pitänyt ajatellla enste, ennen kuin alkoi pykäämään erillisiä etukappaleita liukavärjätystä langasta. Onneksi suolsin ns. eläinlajia huokesta langasta ja melko vähätöisin mallein. Kun sovitin vaatetta, niin raitojen polvelu etusaumassa häiritsi mutta ei takki muutoinkaan minua suuresti pue.
Jokainen käsityön harrastaja kai toisinaan epäonnistuu tai tai sinänsä onnistunutkin tuotos ei ole tekijän oletusten mukainen.
Käsityöelämä on...

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
23.12.2013 15:05 #163

Joululomanlupaus. Lupasin, etten lainaa mitään joululomalle. Lukisin omia kirjojani. Ja heti hyökkää uutuudet-hyllyltä Karou kakkonen silmille. Mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia. Aaaaaaaaaaargh. Mutta en lainaa mitään.

Jouduin ottamaan huonomman koneen kun parempi tilttasi. Nyt pelkään kuollakseni jokaisen randomin vahtaavan olan yli mitä teen.

Nettipaketti loppunut.

Piti ajastaa blogiin postauksia, jottei tarvitse rikkoa nettikieltoa. En voi kytätä puolen minuutin välein kommentteja.

Joululahjoja ostamatta. (Hupsis.)

Mutta, jos tämän kaiken unohtaa, kaikki on loistavasti. :cheesy: Hyvää joulua!!!!

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
23.12.2013 16:01 #164

Eipä ole oikein joulumieltä nyt. Ensin tuolla mielenterveyskuntoutujien ryhmässä yksi vanhempi nainen kuoli. Mä näin jo sen katseesta, että joku oli vialla. Pari päivää sen jälkeen tuli sitten suru-uutinen. Se oli ilmeisesti ollut aikaisemmin jossain liikenneonnettomuudessa, minkä takia se käveli aina kumarassa. Ikävää.

Toissapäivänä käveltiin kaverin kanssa sen kämpille ja huomattiin, että pihassa oli ambulanssi, poliisiauto ja ruumisauto. Siellä rappusissa oli mies, joka oli kaatunut portaissa ja lyönyt päänsä. Ei ollut miehessä enää mitään eloa. Verta oli lattialla. Tulipa nähtyä kuollut mieskin sitten. Se tuli uniin.

Ja sitten tänään sain kuulla, että kaverin faijalla oli myyräkuume ja se joutui sairaalaan. Että pirun hyvää joulua vaan kaikille.

THE GOD CREATED SHIT.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
23.12.2013 17:51 #165

Tuon edellisen postauksen jälkeen ei oma nillityksen aihe tunnu enää paljon miltään... Voimia MannhaiKotkalle.

En enää ikipäivänä sytytä yhtään kynttilää (siis semmoista perinteistä pitkää ja kapeaa). Löysin kaapista pussillisen vanhoja kynttilöitä, jotka ovat hieman vänkyriä ja kun aiemmin yritin oikoa yhtä suoremmaksi jalassaan, se piru putosikin pöydälle. Hiemanko säikähdin. Mikään ei onneksi syttynyt tuleen tai kärvähtänyt, mutta isoisoäidin tekemään valkoiseen liinaan tuli punaisia steariinitahroja. Koitin niitä marttojen ohjeilla ja sappisaippualla pois, mutta saa nyt nähdä lähtikö ne kokonaan. Harmittaa ihan hitosti. Ehkä tämä oli jonkinlainen itsensä toteuttava ennustus, sillä pelkäsin jotain tällaista tapahtuvaksi. Tuikkuja tästälähin siis.

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

Laine
Laine vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
23.12.2013 21:28 #166

Tää loputtomana tulvana tuleva jouluhössötys, sitä ei pääse ees pakoon.
Viimeyön uni ahistaa ja ja pelottaa vieläkin koska luulen sen olevan enneuni, se jos mikä stressaa vielä kaiken muun kanssa. Luulin jo että pääsen pikkuhiljaa kaikista ongelmista eroon mutta ei, nehän tulee uniin muistuttamaan..

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
24.12.2013 17:35 #167

Toivottavasti joulupukki tuo vain risuja niuhoille kirjastovirkalijoille.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
24.12.2013 20:02 #168

Puolikuu kirjoitti: Helka-kirjasto päätti netpostin kautta muistaa minua näin jouluna -myöhästymismuistuksella.:sad:

Toivottavasti joulupukki tuo vain risuja niuhoille kirjastovirkalijoille.

Minua kirjasto muisti eräpäivämuistutuksella, eräpäivät tapaninpäivänä. Lainoja sai onneksi uusittua, eikä asia minua mitenkään potuta, mutten kyllä ymmärrä, kuinka eräpäivä voi olla päivänä, jona kirjastot ovat kiinni...

27.12.2013 12:01 #169

Joulupäivänä kuvasin lähiössämme lähinnä aamuruskoa, joka punasi sadepilvetkin kirkkaiksi. Alkeellisin kirppiskameroin tähtäilin taivaanrantaa kävely- ja ajotietä ylittävällä sillalla seisten. Kyseisestä kävelytietä pitkin kulki koiraa taluttava nainen, joka alkoi urputtaa kuvaamisestani - julkisella paikalla. Tiukkaan sävyyn hän kysyi, mitä kuvaan. Vakuutin, etten kuvaa ihmisiä mutta hän ei tainnut täysin uskoa puhettani. Tulin pahalle mielelle.
Tapaninpäivänä kävin iltapäiväkarkeloissa ja flaksi oli surkea. Joskus seisoin lähes ainoana hylkynaisena seinustalla. Kuulutettiin sekahaku, ja yritin tutkia, ketkä miehistä olivat ilman seuralaista. Puuhaan kului niin monta sekuntia, että muut, vikkelät naiset olivat hakeneet KAIKKI miehet. Moni kuului sanovan, että paikalla oli tuolloin tavallista runsaampi naisenemmistö. (Useinhan tansseissa on naisylijäämää... :sad: ) Moni häipyi toisiin karkeloihin. Kuitenkin myös miehiä lähti, joten vienti ei juurikaan vilkastunut tai tarjonta lisääntynyt.
Niin kuin minä odotin tapanintansseja: vaivauduin silittämään vaatteet ja pukeudtumaan huolellisesti! Mietin jopa uusien (urheilullisten) tanssikenkien ostamista, sillä luulin, etteivät vanhat, kirpparilta ostetut juhlajalkineeni kestäisi runsasta kulutusta tanssiparketilla.

Kenkiä säästyi, kiukkua ei!

Viimeksi muokattu: 27.12.2013 12:03 : Piru Naiseksi.

Kirazak
Kirazak vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
27.12.2013 12:38 #170

Sataa ja koira pitää viedä ulos. Kai on pakko mennä kastumaan, no onneksi koirakaan ei pidä sateesta...

Muistakaa pudonneet tähdet.

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
28.12.2013 14:15 #171

Grrrrowl...
ei aavistustakaan mitä ottaa pannuun ja miksi mutta tänään on taas päivä jolloin kuljeskelen ympäri asuntoa muristen ja äristen kuin hermostunut chihuahua...
noh, kaippa sitä olisi huomenna taas ihmismäinen

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
29.12.2013 23:32 #172

Schumin lasketteluturma, aivoverenvuoto ja mitä päävammaa nyt onkaan. Päivällä sanottiin, ettei mitään vakavaa olisi, mutta on nyt sitten kuitenkin.. :sad: Olin pikkuisena formulaa katsellessa hänen faninsa.

03.01.2014 13:26 #173

Koetin äsken viestiä Facebookin kautta henkilölle, jolta ehkä saisin keikantynkää. (Päättelin niin hänen kirjoitelmastaan, johon vastasin.) Liitteeksi tuputin pdf-muotoista esitettäni. Toisinaan tuonmuotoiset lisäkkeet läpäisevät Facebook-seulan, toisinaan ei. Tällä kertaa ohjelma :evil: vain hinkkaamistaan hinkkasi liitettäni. Kun valmista ei tullut, heitin sakset kaivoon ja siis poistuin viestitoiminnosta, vaikka ohjelma irvi "viestiäsi ei ole vielä lähetetty". Mokoma naamasto vain söi niin tietokoneaikaani (kirjastossa) kuin sietokykyäni.
Lisäksi ulkona on hämärää, mikä myös juilii. Tulisi jo kesä - kärpäsistä ei ole niin väliä.

Gespenst
Upseeri
Gespenst vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
03.01.2014 15:28 #174

Eniten potuttaa kaikki. Oikeastaan mikään ei ole erityisen huonosti tällä hetkellä. Tai tietenkin se, että koulu alkaa 2.pvä, mutta ei valittamista: joillain se alkoi jo eilen owo

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

04.01.2014 13:03 #175

Toinen kirppikseltä hankituista kameroistani rupesi eilen hantteilemaan entiset oikkunsa ylittävin tavoin: se siirsi filmiä yhtä sukkelaan kuin laiskiainen koipiaan ja hyytyi lopulta täysin. Onneksi olin kuvannut lurran täyteen MESTARIOTOKSIAni joten rupesin käyttämään kikkakakkosia korvatakseni kohmeisen filminsiirron. Ja vivusta komennellen kuvain yhä näkyikin lotkauttavan rattaitaan mikrometrin verran! Kärsivällisesti painelin vipua kerran toisensa jälkeen,ja lopulta filmi näytti kelautuneen alkuun.
Nimen omaan näytti: kuvausliikkeen tuttu myyjä kopeloi kameraa pimiöpussissa ja totesi, ettei konstini ollut siirtänyt filmiä minnekään. Hän epäili syyksi vähävirtaistutta patteria. Nyt täytyy kokeilla, tepsiikö energisointi vai muuttuuko kamera silkaksi rekvisiitaksi.
Onneksi minulla on vielä kaksi toimivaa kuvaikuistinta, kännyssä ja kirppiskamerana.
Silti säilii, jos jumimasiinaan jääneet negatiivit eivät lainkaan toteudu positiiveina.

Viimeksi muokattu: 04.01.2014 13:04 : Piru Naiseksi. Syy: lisäys

Kirazak
Kirazak vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
04.01.2014 13:09 #176

Tyhmä netti, ärrin murrin, ei jaksa ees ladata sivuja loppuun. Murrin ärrin ärh!!

Muistakaa pudonneet tähdet.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
04.01.2014 16:15 #177

Se hieman kaihertaa sisintä, että tunnen itseni laiskaksi ja ryhdittömäksi paskiaseksi, joka ei saa mitään aikaan. Töistä on ollut muutama päivä vapaata, mutta olen vain kyhjöttänyt sisätiloissa tuijottamassa joko telkkarin tai tietokoneen ruutua. Energian puutetta ja siitä aiheutuvaa tylsyyttä olen parannellut kevyellä ryypiskelyllä, mikä pitäisi kyllä lopettaa. Mutta hei, huomenna on taas työpäivä ja silloin on pakko oikaista selkäranka suoraksi.

I'm just a normal everyday pervert.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
07.01.2014 01:57 #178

En tiedä johtuuko loppiaisen mukanaan tuomasta joulukrapulasta vai mistä, mutta alkoi näin keskellä yötä yhtäkkiä ahdistaa oma vanheneminen. Taidan potea jotain kolmenkympin kriisiä, joka putkahtelee esiin tasaisin väliajoin. Sitä on vain jotenkin elänyt pitkään 20-jotain vuotiaana, ja yhtäkkiä tajuaa että muutaman vuoden sisään ikääntyminen alkaa varmasti näkyä jo naamasta niin ettei kukaan enää erehdy luulemaan alle keski-ikäiseksi, ei ole enää nuori vaikka tuntee olevansa, tajuaa että moni jota jotenkin pitää itseään vanhempana onkin nuorempi ja kohta työmarkkinoillakin suositaan itseä nuorempia.

Miksihän ikävät jutut tulevat mieleen aina yöllä...? Ärsyttää ahdistua asiasta jolle ei mitään voi ja josta tietää ettei siitä ole mitään järkeä edes ahdistua. 80-vuotiaana sitä ajattelee varmasti että ollapa taas 45-vuotias... En oikeasti edes haluaisi olla jälleen 20-v kun en silloin tajunnut mitään mistään enkä ollut löytänyt niitä asioita joista nykyään pidän. (No, senkin asian kanssa tuntuu että olisi pitänyt löytää ne aiemmin, että ihan kuin nyt olisi mennyt jotain sivu suun eikä sitä voi tässä iässä enää korjata kun olisi pitänyt aloittaa jo parikymppisenä) :huh:

Astorethein kirjoitti: Se hieman kaihertaa sisintä, että tunnen itseni laiskaksi ja ryhdittömäksi paskiaseksi, joka ei saa mitään aikaan. Töistä on ollut muutama päivä vapaata, mutta olen vain kyhjöttänyt sisätiloissa tuijottamassa joko telkkarin tai tietokoneen ruutua.

Olen huomannut että ruudut passivoittavat sekä haittaavat keskityymistä ja eniten saa aikaan kun ei ole tietokonetta lähimaillakaan... itsellä on joskus hirveä tarmo tehdä jotain, mutta se katoaa heti kun toljottaa ruutua. Tosin voi muodostua ongelmaksi jos asioita pitää tehdä juuri koneella. Ja siitä sitten pääsee liian helposti nettiin ja siinähän sitä taas ollaan.

Dyn vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
07.01.2014 09:49 #179

Mulla on ehkä enemmänkin aikaansaamiskriisi kuin ikäkriisi, näin aiheeseen lisää. Ikäkriisi konkretisoituu lähinnä sitä kautta, että ei enää saa nuoruutensa vuoksi anteeksi asioita, mutta toisaalta ei ole vielä niin vanhakaan, että olisi juuri ikänsä puolesta kauhean varteenotettava. Ja mitä kytyn viestiä nyt mietin, jäi jännittämään, teenkö nyt 20-jotain-ikäisenä asioita, joihin voin kolmekymppisenä olla tyytyväinen? Vai ihan päinvastoin?

07.01.2014 12:39 #180

Juuri, kun olisin saamaisillani tosi huokeaan eli anorektisen pankkitilinikin sietämään hintaan kannettavan tietokoneen, niin eikös siinä ole se Windows XP, jonka päivitykset sun muut tuet lopetetaan. Ja konekin on likimain uusi: otettiinhan se työkäyttöön lähes eilen eli helmikuussa 2005!
Miksei minua juuri koskaan onnista suurrahan metsästyksessä saati konehankinta-asioissa?!

Dyn-kuomaselle ehdotan laitehankintaa: aikakonetta, joka vie hänet tulevaisuuteen ja nykyistä isompaan uskottavuuteen. Vaihtoehtona olkoon odottelu, kyllä aika tehtävänsä tekee. Ja tuon ajan kuluessa on tilaisuus ottaa vaari menneistä ja koettaa vast`edes välttää samoja töppöilyjä ja hyödyntää edukkaiksi osoittautuneet teot ... ja oppia, etteivät mokista useimmat itse asiassa kovin kamalia olekaan.

Viimeksi muokattu: 07.01.2014 12:45 : Piru Naiseksi. Syy: lisäys

Uusin jäsen: Satu Mahkonen