Mikä sinua potuttaa nyt?

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
08.05.2017 20:25 #1641

Parin kuukauden ajan olo on ollut erittäin kuormittunut, ja tässä vaiheessa kaikki uudet vastoinkäymiset/tehtävät aiheuttavat lähinnä pohjattoman epätoivon tunteita. Tekisi mieli linnottautua jonnekin luolaan piiloon kaikelta. :skull:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
08.05.2017 20:49 #1642

Muuttaminen on perseestä. Katson vaan videoita enkä pakkaa, vaikka pitäisi. Lisäksi pitäisi tehdä koulutehtäviä kaiken tavaran karsimisen/pakkaamisen/poisheittämisen lisäksi. Yritän saada jotain myydyksi, mutta ei meinaa mennä kaupaksi, mikä ärsyttää. Kuitenkin perjantaina siirryn jo pois ja seuraavan kerran käyn täällä viikon parin päästä ja kuun viimeinen päivä tyhjäämässä loputkin. Nyt vain tuntuu siltä, että ottaisin vain välttämättömät mukaan ja jättäisin loput johonkin varastoon/veisin jonnekin kirpparille.

En tiedä.. tuntuu niin hankalalta, kun oon tässä kuitenkin asunut vuodesta 2008 lähtien. Potuttaa.. haluaisin vaan maata lattialla ja olla. Ääh.

08.05.2017 21:49 #1643

Voimia muutton, Ansa - se on urakka kaikille, eiväthän ihmiset yleensä myötyriinsä muuttele. Kun ihminen oppii luopumaan kaikesta tarpeettomasta tavarasta, hän kiittää tätä oppia muuton ja ehkä siivouksenkin yhteydessä.
Jos on mahdollista jättää osa tavaroista varastoon ja hakea sieltä vähitellen, niin niin kannattaa tehdä. Tulee myös harkinneeksi, mitä todella tarvitsee ja mistä voi huoleti luopua. Onneksi on kirpputorit yms. kierrätys.
Niin, ja onnea uuteen kotiin!

Viimeksi muokattu: 08.05.2017 21:50 : Piru Naiseksi. Syy: lisäys

09.05.2017 11:46 #1644

Kun itse muutin vuoden alussa, en edes harkinnut turhien tavaroiden myymistä kirpparilla tai muuallakaan. Heitin vaan kaiken ylimääräisen kaman, eli muutaman jätesäkillisen, taloyhtiön roska-astiaan. Paras vaihtoehto olisi ollut polttaa koko maallinen omaisuus kokossa ja paistaa samalla makkaraa. Uudessa kämpässä olisi ollut hienoa ja helpointa aloittaa kirjaimellisesti tyhjästä.

09.05.2017 15:12 #1645

Mä olen kans yleensä vain heittänyt pois, mitä ei saa kavereille eteenpäin. Tietysti kierrätykseen, jos sellainen optio löytyy tai kierrätyskeskus huolii, muussa tapauksessa vaan kaatikselle. Harva haluaa muiden vanhaa roinaa, ja kirpparit sun muut vaativat aikaa, mitä ei yleensä ole. Kirjoja yms. pientä saatan siivouspäivänä myydäkin, jos on hyvä sää.

FB-kirppareita voi yrittää, jos haluaa nopsaan myydä eikä ehdi panostaa varsinaiseen kirppariin.

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
10.05.2017 10:00 #1646

Astorethein kirjoitti: Paras vaihtoehto olisi ollut polttaa koko maallinen omaisuus kokossa ja paistaa samalla makkaraa. Uudessa kämpässä olisi ollut hienoa ja helpointa aloittaa kirjaimellisesti tyhjästä.

Samat fiilikset. Vuosien varrella kertyneet roinat tuntuu lähinnä painolastilta ja kuitenkin poisheittäminen on yllättävän vaikeaa. Monesti olen leikilläni miettinyt että palaisipa poroksi kaikki. Mutta vain leikilläni. Ajatus hallitsemattomasti riehuvasta tulipalosta, joka vaarantaa lähellä olevien ihmisten hengen, on kauhea.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
17.05.2017 21:15 #1647

Spotify.

Mulla on ollut käytössä Spotifyn free versio, jonka suurin harmi tähän asti on ollut säännölliset mainoskatkot - mutta koska käytän palvelua yleisesti ottaen todella vähän, ehkä kerran pari kuussa, ei mainokset juurikaan häiritse.
Mutta nyt uutena ominaisuutena on ilmeisesti tullut free-tilin käyttäjille uusi kiusanteko, Soittolistani ei katkea enää vain pelkkiin mainoksiin, vaan listallani olevine kappaleiden perusteella järjestelmä valkkailee minulle seuraavia "sopivia biisejä". Nyt joudun jatkuvasti painelemaan "seuraava" painiketta, kun Spotify kuvittelee minun haluavan kuunnella enemmänkin jotain Uniklubia tai Happoradiota sen perusteella, että listaltani löytyy yhdet kappaleet kyseisiltä artisteilta.

Tiedän kyllä jumaliste mitä haluan itse kuunnella, enkä todellakaan ala maksamaan kymppiä kuussa palvelusta, jota en välillä käytä viikkokausiin... Mutta kaipa Spotify haluaa vaan ajaa meidät ilmaiset roikkujat pois tilaa viemästä... :angry:

17.05.2017 21:18 #1648

^ Tunnistan ilmiön, ja erityisen ärsyttävää tuo on puhelimessa, kun ilmaisversiolla ei voi skipata tyhmiä biisejä listalta. Miksiköhän minä olen niitä soittolistoja itselleni tehnyt, nih... Mullakin siis maksuversion hankinta mielessä, tosin ei vielä niin akuutisti että olisin ryhtynyt tekemään asialle jotain.

Piru Naiseksi
Karttaa ei voida näyttää, et ole vielä määritellyt sijaintia.
24.05.2017 13:23 #1649

Tänään piti minun tulostamani kirjastossa huomenna alkavien uimahyppykisojemme ohjelma eli aikataulu, muistitikultani. Mutta kaupunginkirjasto olikin suljettu koulutuspäivien takia, ja viereisessä yliopistokirjastossa sovelletaan tulostamisiin ihan eri sääntöjä kuin kaupunginkirjastossa - vaikka paikat sijaitsevat samassa rakennuksessa. Minun piti ottaa tilapäistunnukset käyttöön, vain tulostaakseni yhden paperin! Kaikki olisi ollut sileää ja pehmeää, mikäli tunnukset olisivat toimineet. Mutta kerta kerralta kirjaston kone hylki saamiani tunnuksia, eikä virkailija onnistunut minua paremmin. Vika oli siis järjestelmässä! No, viestin valmentajallemme ja pyysin häntä varaaman yhden painetun aikataulun minua varten. Vastaus: niitä ei enää paineta... Eipä tietenkään, elämmehän komputeriaanista kautta. Minun onnistui toki siirtyä vuosikymmeniä taaksepäin ja kopioida aikataulu kuulakynin paperille :grin: Ehkä saan jopa selvää hieroklyyfeistäni.
Aikaa kului, ja juuri tänään se olisi ollut arvokasta. Jokin herra inhalakeineen riehui taas...

Viimeksi muokattu: 30.05.2017 18:21 : Piru Naiseksi. Syy: Kirjoitusvirheen korjaaminen

26.05.2017 16:05 #1650

Pääsin vilustumaan jossain vaiheessa, ja nyt ei oikein kykene kuin pötköttelemään sängyn pohjalla. :sad:

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
30.05.2017 14:44 #1651

Harmittaa, kun ei pidetä kiinni sovitusta. Jos tapaaminen ei käykään, niin olisi mukavampi että siitä ilmoitettaisiin, eikä jätettäisi vastaamatta yhteydenottoihin. Voisin melkein jo huolestua, jos tätä ei olisi tapahtunut aiemminkin. :neutral:

30.05.2017 16:55 #1652

Oharit ovat kyllä yks inhottava juttu. Olen kyllä ymmärtänyt, että joskus ihmisten on vaikea myöntää, ettei ehdi, jaksa tai halua. Mutta sen verran pitäisi aikuisen ihmisen osata ääneen sanoa tai laittaa viestiä, että nyt ei pysty.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, kyty

30.05.2017 18:41 #1653

Ajankäytölliset ongelmat suututtavat - eli se, että kun suunnittelen vaikkapa suoltavani tekstiä Risingin kirjoituspiiriin, huomaankin käyttäneeni sen ajan metsästäen kevyitä lenkkareita kauppakeskuksessa, maksellen laskuja koneella ja kalastellen kuvauskeikkoja.

Nyt askarruttaa, kuinka kummassa kerkiän tehdä myös työurakkaani edes hippusen verran, sillä valutan kirjaimellisesti tunteja turhuuteen. Kaikki pienet arjen askareiset ahmivat kumman paljon aikaa!

Eikä kukko käskien laula, eli tekstiä ei synny silloin, kun sitä yrittää väkisin väkertää. Mielessä selkeä idea tuntuu haihtuvan neuroniavaruuteen, kun sitä yrittää tuotteistaa suollokseksi.

Viimeksi muokattu: 20.06.2017 14:03 : Darkki. Syy: virheen korjaus

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
01.06.2017 00:21 #1654

Yritin vielä toisen kerran ottaa yhteyttä eikä vielä tänäänkään tullut minkäänlaista vastausta. Pitäisiköhän kohta huolestua, vai olettaa, että tuli taas jotain mieluisampaa tekemistä... Ymmärrän kyllä jos seurani ei kiinnosta, se on minulle tuttua ja ihan ok, mutta silloin pitäisi olla lupaamatta, tai edes ilmoittaa ettei ole tulossa niin ettei tarvitsisi turhaan varata aikaa. Tai karistaa pois tuttavapiiristä, eikä ottaa yhteyttä vain silloin kun ei ole mitään mieluisampaa saatavilla. :neutral:

Ihme touhua. Tosin jos tuttava makaakin tällä kertaa koomassa teho-osastolla, niin sitten voin hiukan hävetä tätä harmistumistani.

01.06.2017 20:38 #1655

Äkkäsin taas tänään ns. Naamakirjasta, että uuteen elokuvaan etsitään avustajia. Valikoin esitteistäni sopivimman ja kirjoitin vikkelästi viestisen, ja lähetin nämä Elektro-Kustin matkaan. Sitten luin tyrkkykirjeeni uudelleen - vasta sitten, pitää nyt kirjoittaa, sillä olin näpytellyt hakemukseeni elokuvan työnimen rikjoitusvihrein. Nyt toivon, että - kröhöm - komeat kuvani paikkaavat sitä huolimattomuusvaikutelmaa, jota itse kirjein annoin.

02.06.2017 23:43 #1656

Jos haet avustajaksi etkä pääroolia, pienellä kirjoitusvirheellä ei varmaankaan ole merkitystä. Mikäli elokuva on uusi Kummeli tai Luokkakokous, sopivaan paikkaan sijoitetusta kirjoitusvirheestä voi olla jopa etua.

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
09.06.2017 00:35 #1657

Pienempänä, mutta silti varsin ärsyttävänä potutuksena 'Merkitse kaikki luetuiksi' -nappi, jota taas jälleen kerran painoin Lukusalissa 'Merkitse aiheet luetuiksi' -napin sijasta muistamatta että se oli se 'Merkitse koko foorumi luetuksi niin että saat arvata mitä olet lukenut ja mitä et' -nappi eikä suinkaan 'Merkitse tämän nimenomaisen osaston viestit luetuiksi' -nappi. Eikö oikeasti kukaan muu tee samaa vai olenko ainoa tyhmä?

Isompana murheena taas sairaalassa oleva mies. Voisiko asiat olla joskus taas hyvin? Sallittaisiko meille joskus taas normaali perhe arki, joka sisältää kaksi tervettä vanhempaa? Voisiko kolmas kerta toden sanoo tarkoittaa tällä kertaa sitä että hän ei joudu ensi vuonna sairaalaan?

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
10.06.2017 12:01 #1658

Uljas uusi vinyylisoitin tuli hankittua. Mahtava vekotin, ainoa vika ettei TOIMI. Johdot on paikoillaan, mutta valot ei pala eikä vitun lautanen pyöri. Tässähän joutuu kohta syventymään käyttöohjeisiin...

THE GOD CREATED SHIT.

12.06.2017 11:17 #1659

Käyttöohje, heh-heh - tästä tulikin oiva aasinsilta omaan potutuksen aiheeseeni: Olen runsaan viikon ajan kipakaksi kiukukseni huomannut, etten pääse kotikoneeltani kuin joillekin sivustoille, kuten - onneksi - käyttökelpoisimmalle postilaatikolleni ja naamakirjaan. Mutta esimerkiksi niin Stadin sivut kuin Rising ovat pysyneet koneen omapäisen poissulun takana.
Lähetin asiasta urputusviestin taloyhtiölaajakaistamme toimittajalle ja marmatin kirjaston paljon tietävälle virkailijalle, joka arveli blokkauksen syyksi puutteelliset päivitykset koneessani. Kohta lähden kotiin lainattu ohjekirja mukanani, ja saan taas harjoitella uusia asioita koneineni. Näenkö nyt siis tulevaisuuteen: tämä potutuksen aihe poistuu.
Poistuuko myös toinen kiukun syy eli sade päivänä, jolloin täällä Stadissa on runsaasti Helsinki-päivän tapahtumia ...Kostealta näyttää.

12.06.2017 17:37 #1660

Kenties virustorjuntasi pitää noita sivustoja jostain syystä vaarallisina. Kenties sinulla on ikivanha selainversio tai olet ladannut siihen jonkin arveluttavan lisäosan. Osaan antaa vain perinteisen ohjeen: tarkista asetukset.

Pisania
Uusin jäsen: Johanna Salminen