Mikä sinua potuttaa nyt?

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
05.06.2018 21:37 #1741

Kahdet kisat edessä ennen juhannusta, treenivuoroja jäänyt pois valmentajan aikatauluun liittyvistä syistä, ja minä olen joutunut työn takia jättämään harjoituksia väliin. Tänään sitten huomasin, että perjantaina olisi ollut jo kesätreenejä, lokoisan kesäsään yhä viipyessä luonamme - mutta en ollut muistanut niitä, vaan liehuin tansseissa. Jostain kumman syystä olin ymmärtänyt, että tuokin kerta jäisi väliin. Voi voi...Toivottavasti sinne meni edes joku, ettei valmentaja käynyt paikalla turhaan. Olin toki ilmoitellut viimeviikkoisista työesteistä, joten ehkä minua ei edes odotettu treeniin, mutta kyllä harmittaa haaskata vuoroja.
Tämä kesä tuntuu alkaneen toisiaan seuraavin kommelluksin!

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
05.06.2018 22:09 #1742

Minun uskomaton kyky kadottaa ja hävittää tärkeitä papereita. En tajua taas mihin varmaan talteen olen kätkenyt edellisen työpaikkani palkkatodistukset ja virkamääräyksen. Verokortti on myös löytynyt useamman kuin kerran ruttuisena ja repeytyneenä jonkun laatikon/laukun pohjalta. Ja sitten joku kasiluokan uskonnon koe kyllä löytyy nätisti kansiosta. Huoh.

Always follow your doubts.

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
21.06.2018 11:12 #1743

Minä sitten inhoan sensuuria ja suomalaisten kustantamoiden pakottavaa tarvetta julkaista kaikista klassikoista lyhennettyjä versioita. Kun luulen kirpputorilla tehneeni jonkun hulppean löydön, tarvitsee vain hiukan selata sivuja eteenpäin niin heti tulee vastaan se vietävän - - -.

Viimeksi eilen tuli kierrätyskeskuksessa vastaan tarjous: "Kolme kirjaa 1€". Hyllyssä näkyi sitten F.E. Sillanpään Ihmiselon ihanuus ja kurjuus, mitä olin juuri etsinyt. Mutta se oli lyhennetty versio! Miksi? Miksi aina - - -? Nykyään kirjaostoksilla pitää koko ajan olla varpaillaan ja suhtautua kaikkiin wanhoihin huippulöytöihin varautuneesti. Ja minä onneton sielu menin ostamaan Havukka-ahon ajattelijan ja Maa on syntinen laulun leikeltyinä... no onneksi ne eivät olleet sentään niiiiin huippulöytöjä, mutta silti.

Minulla ei ole aavistustakaan, mitä varten tätä tehdään (eihän kaikessa tietenkään voida puhua sensuroimisesta), mutta siitä minä sentään olen kiitollinen ettei nyky-Suomessa sensuroida (eihän?). Voi taivas, kun minä inhoan jo ajatusta siitä, että joku menee saksimaan jonkun toisen tekelettä ja nyhtää lopputuloksesta vielä rahaa. Lukisinko Juhannustanssit? Joo, ensin vain pitää etsiä jostain painos, joka on vuosilta 64 ja 65 tai sitten 90-luvulta eteenpäin! Lukisinko Suuren illusionin? Joo, mutta osa tekstistä pitää lukea kirjailijan muistelmista!

Sitten on tietenkin kaikkien rakastama Tuntematon sotilas, jota kieltäydyn kutsumasta siten, koska minä suostun tunnustamaan ainoastaan Sotaromaanin. Ei siinä mitään, jos kustantaja haluaa hiukan parantaa poistamalla pari turhaa kohtaa, mutta että poistella niin huolettomasti, että koko teoksen sanoma muuttuu! Hirvitys!

Suuren illusionin tapauksen vielä saatan sietää, koska ilmeisesti siinä poistojen syy oli yksinkertaisesti laadun parannus. Mutta silti aion lukea myös poistetut kohtaukset, ihan vain periaatteideni takia.

Tulipahan taas vaahdottua. Mutta kun tämä on vain niin kamalaa...!

Lepää rauhassa Väinö Linna! Ja pitkää ikää Hannu Salama! (Tarkoitan mitä sanon.)

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
21.07.2018 09:32 #1744

Juuri silloin, kun on kiire, jok`ikinen juuri tuolloin tarvittu tavara katoaa kuin rinnakkaistodellisuuden väen näpistämänä. GRRRR!
Ja juuri kun uimavedet tuntuvat sopivan lokoisilta, sinilevä valtaa ne. Hyödynnän toki netin levätilanneilmoituksia, ennen kuin valitsen uimarannan, jota lähden etsimään. Nimenomaan etsimään: Eilisiltana suunnistin kohti meren rannassa sijaitsevaa, virallista uintipaikkaa, jossa en ole kertaakaan käynyt. Tietysti mestarieksyjyyteni pääsi taas irti, ja löysin tieni vallan toiselle rannalle. Se on viime kesistä tuttu, mutta pukusuojat olivat jo päivältä kiinni. Väkeä oli silti jonkin verran, ja muutama paikallisen avantouintiseuran jäsen meni polleasti pukusuojaan omine avaimineen. Minä vaihdoin vaatteet pukusuojan edessä penkillä. Kävi se niinkin, ja vesi oili lokoisaa. Aallokkokin oli vaimeampi kuin viime kerralla käydessäni. Vieraskielinen puheensorina nostatti tunteen: olen ulkomailla lomamatkalla. Uituani ja huuhtouduttuani rantasuihkun alla puin sukkelasti ja käpsyttelin kuvaamaan maisemia rannan ulkopuolelle. Matkalla havaitsin SINILEVÄVAROITUKSEN, jonka ohi en ollut kulkenut tullessani ja jota en netiltä muistanut, enhän alun perin valinnut tätä rantaa. Kun vedet ovat riittävän lämpimiä, ne ovat myös haitallisen leväisiä. GRRRR!
Huomasin, että ensi viikonloppuna - perjantain ja lauantain välisenä yönä - kotiplaneettamme varjostaa kiertolaistaan. Mutta pimennys alkaa jo silloin, kun kuu ei ole vielä noussut - eli vaikka olisi selkeä taivas, niin pimennyksestä näkyy vain osa. Onneksi kuunpimennys ei ole järin harvinainen tapahtuma - ja on näkemisen arvoinen.

Last edit: 22.07.2018 10:23 : Piru Naiseksi. Syy: lisöys ja sen peruutus

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
22.07.2018 15:26 #1745

Oikeastaan en tiedä pitäisikö olla pottuuntunut vai kiitollinen, mutta kun on jo viikon ollut kuin Walking Deadin vuorosanaton sivuosa, niin sitten kun kerrankin viilenee ja pitäisi pystyä taas esim. pistämään nenäänsä ulos tai tekemään muuta hyödyllistä, niin silloin kroppa keksii ottaa takaisin kyseisen viikon aikana kertyneet univelat.

Yön nukuin kuin tukki, sitten heräsin aamulla vähän nysväämään, salille, syömään ja vain muutaman tunnin hereillä olon jälkeen takaisin punkkaan, muutama tunti unta kaaliin ja nyt tässä koneen äärellä istuen uusi yritys olla valveilla. Arvaan mitä tällaisella koisimisella teen sitten ensi yön ajan, jolloin pitäisi muka nukkua...

Ja sääherrat ovat puhuneet, että ei pelkoa helteiden päättymisestä, nyt viikonloppuna vedettiin vain vähän hengeä.

Oikeasti ei pitäisi valittaa, talvella vinguin että oispa jo kesä...

(Kappas, naispirun jälkeen tulee itsellekin kumma hinku yrittää tuoda kieleen vähän värikkyyttä :smirk: )

Adolfina Romanov kirjoitti: Minulla ei ole aavistustakaan, mitä varten tätä tehdään (eihän kaikessa tietenkään voida puhua sensuroimisesta), mutta siitä minä sentään olen kiitollinen ettei nyky-Suomessa sensuroida (eihän?).

Hoksaan, että puhut 80-lukua edeltävistä yhteiskuntarauhaa uhkaavista teoksista, mutta sellaisella Valittujen Palojen kirjakerhon klassikko-osaston tasolla nuo kirjalyhennelmät valitettavasti vain kertovat nykyihmisestä ja nyky-yhteiskunnasta. Yli tekstiviestin pituista tavaraa ei jakseta lukea, ja kirjat myyvät vain jos ne ehtii lukemaan vessakäynnin aikana. Leffaversioita odotellessa.

(Okei... Lyhentelylle on tosiaan monia taiteellisiakin syitä, etenkin jos kirjailijalle on maksettu per sana, ei per laatu)

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Last edit: 22.07.2018 15:50 : Rasimus.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
22.07.2018 19:29 #1746

Hetkinen, Havukka-ahon ajattelijasta on lyhennetty jotain? Sehän on vain noin 200 sivua pitkä, luulin sen painosten sivumääräeron johtuvan vain tekstin jakautumisesta sivuille. Eikai siinä mitään kovinkaan arkaluontoista pitäisi olla?

Juhannustanssien kustantajaa ei oikein voi moittiakaan, jos kirja sisälsi kirjaimellisesti laittomaksi julistettua tekstiä.

Adolfina Romanov
Adolfina Romanov vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
09.08.2018 15:25 #1747

Havukka-ahon tapaukseen: kyseessä oli joku kokoelmateos, jonka kaikista teoksista oli saksittu jotakin. Ei siis yleensä ole! Anteeksi jos aiheutin hämmennystä, olin vain melko hiilenä aiheesta...

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
09.08.2018 19:28 #1748

eBayn sun muiden kaupat ne tuntuvat joskus neuvostoliittosilta rektaalisheikkereilta. Vaihtoehtdot toimitukselle ovat "viikon sisällä" 15 puntaa ja "kuukauden sisällä" 5 puntaa, valitsen tietysti ensimmäisen kun paketti on melkein satasen sinällään. Viikkoon ei kuulu mitään ja eilen tulee ilmoitus, että lähetetty. Tracking ei tee vieläkään mitään, ja kyseessä on sentään ihan firma Hänen Majesteettinsa Yhdistyneessä Kuningaskunnassa eikä bulgarialainen mummo. Kuseeko siellä eBayn tekniikka vai pitääkö siellä vain olettaa, että 98% positiivisella palautteella myyjä on jo täysi kotirosvo?

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
09.08.2018 19:56 #1749

Echramath kirjoitti: eBayn sun muiden kaupat ne tuntuvat joskus neuvostoliittosilta rektaalisheikkereilta.

Kansankielellä se on perseensuristin, mutta olen samaa mieltä. Päätin juuri kokeilla ekaa kertaa elämässäni Postin pakettiautomaattia ja seurannan mukaan paketti on tälläkin hetkellä noudettavissa. En vain ole saanut tekstiviestiä, joka kertoisi lokeron avauskoodin. Tarkistin myös, olisiko sellainen tullut sähköpostiin, mutta eipä ole. Itse asiassa en syytä mistään paketin lähettäjää, mutta anyways.

I'm just a normal everyday pervert.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
11.08.2018 01:58 #1750

Kaikenmaailman pragmaatikot potuttaa. Kokoomuslainen saa ihan käsittämättömällä logiikkakikkailulla päähänsä, että parturikampaamoyrittäjä saa vain 14 % tuloistaan käteen (tähän jotenkin kuuluu mm. asiakkaana olevan datanomin tuloveroprosentti!), ja suomenkielinen Wikipedia päättää käyttää aina kuin on mahdollista englanninkielisiä nimiä paikkojen omakielisten nimien sijaan. Koska onhan se nyt pragmaattista, että kaikkea kutsutaan englanniksi suomenkielisessä tekstissä.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen