Mikä sinua potuttaa nyt?

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
21.11.2018 10:35 #1761

Mä opin opiskeluaikoina, että rahaa käytetään ennen tilin saamista, ei sen jälkeen :grin:

Noihin Youtube-videoihin liittyen...

Olen taas yrittänyt vähän opetella asioita, mutta etenkin pelejä ja ohjelmistoja koskevissa aiheissa ei tunnu olevan mitään muuta kuin Youtube-opetusvideoita. Tekstimuotoisia tutoriaaleja ei enää yksinkertaisesti ole, vaikka niiden edut videoihin on selvät: tekstin lukeminen on nopeampaa, hyppiminen helpompaa, haluamansa tiedon löytää ihan searchilla, kaavioihin ja taulukoihin voi keskittyä rauhassa, ja aikaa ei tuhlaannu tekstin tekijän jaaritteluun (ja mainittuihin "pistä bitcoinia mulle"-ruinauksiin).

Onko tosiaan niin, että luku- ja kirjoitustaito on niin huonoissa kantimissa, että videot on ihmisille ainoa keino oppia ja välittää tietoa? (No okei, ei ole, mutta olen vähän katkera)

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
21.11.2018 22:57 #1762

Tekniikka. Porukoille hankittiin uusi digiboksi, eli Dna hubi. Toive olisi, että koneella voisi katsoa telkkaria ja nauhoittaa ohjelmia, vanhanaikaisia digibokseja ei Dna:lta kuulemma enää saa. Laite pyörittää Android ruutua aina välillä kun sen avaa, toisinaan se avautuu kuin "normaali" telkkari. Käyttöjärjestelmä on hieman liian sekavan oloinen.

Eilen oli ensimmäinen ajastettu tallennus kovalevylle. Tänään tallennuksen paikalla on parin sekuntin pätkä tänään(!) tullutta ohjelmaa, eikä mitään hajua miten moinen on tapahtunut. Nappeja oli kuulemma paineltu, mutta en silti ymmärrä, miten jo tallennettu tallennus olisi voinut korvautua uudella nauhoituksella... Ei kai auta kuin mennä kysymään miten tässä nyt toimitaan.

Niin, ja tarkennuksena, tallennuksissa näkyy normaalisti se eilinen ohjelma oikealla otsikolla. Mutta kun sitä yrittää katsoa, saa vain ne pari sekuntia tämänpäiväistä ohjelmaa. En usko, että kyse on myöskään mainoksesta, koska ohjelma tuli suorana...

Netistä hakemalla löytyy lähinnä kummallisia bugeja ja jopa tieto, että monilla Hubi on mennyt itsekseen päälle. Toivottavasti se ei tee sitä enää...

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
07.12.2018 17:17 #1763

Mahdottomuus löytää tiettyjä sarjoja Euroopasta käsin. Olen odotellut, milloin Netflix julkaisisi loput Adventure Timen kaudet, sillä HBO:n kautta siitä näkee Seikkailuhetki-nimisenä vain sensuroidun version, josta puuttuu todella paljon jaksoja. Ja en tiedä, ovatko saatavillakaan olevat jaksot sensuroimattomia.

Mutta nyt kävi ilmi, että myös osa Netflixin jaksoista on sensuroitu?? Ei ilmeisesti tosin kaikkia, joten toivoa on että se olisi suunnilleen alkuperäinen, vaikka jotain repliikkejä saattaakin puuttua. Levyillä julkaistujen versioiden hankkiminen ja katsominen on tehty todella vaikeaksi jos asuu Euroopassa, mutta se taitaa edelleen olla ainoa tapa nähdä sarja alkuperäisenä. (Muoks: Siis vain jos hankkii jenkkiversiot ja mahdollisesti Australialaisen julkaisun.) Ja Cartoon Networkin toiminnan huomioiden en elättele toiveita siitä, että heidän sarjoistaan tuli tulevaisuudessa uusia julkaisuja.

Viimeksi muokattu: 07.12.2018 17:31 : kyty.