Mikä sinua potuttaa nyt?

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
21.11.2018 10:35 #1761

Mä opin opiskeluaikoina, että rahaa käytetään ennen tilin saamista, ei sen jälkeen :grin:

Noihin Youtube-videoihin liittyen...

Olen taas yrittänyt vähän opetella asioita, mutta etenkin pelejä ja ohjelmistoja koskevissa aiheissa ei tunnu olevan mitään muuta kuin Youtube-opetusvideoita. Tekstimuotoisia tutoriaaleja ei enää yksinkertaisesti ole, vaikka niiden edut videoihin on selvät: tekstin lukeminen on nopeampaa, hyppiminen helpompaa, haluamansa tiedon löytää ihan searchilla, kaavioihin ja taulukoihin voi keskittyä rauhassa, ja aikaa ei tuhlaannu tekstin tekijän jaaritteluun (ja mainittuihin "pistä bitcoinia mulle"-ruinauksiin).

Onko tosiaan niin, että luku- ja kirjoitustaito on niin huonoissa kantimissa, että videot on ihmisille ainoa keino oppia ja välittää tietoa? (No okei, ei ole, mutta olen vähän katkera)

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
21.11.2018 22:57 #1762

Tekniikka. Porukoille hankittiin uusi digiboksi, eli Dna hubi. Toive olisi, että koneella voisi katsoa telkkaria ja nauhoittaa ohjelmia, vanhanaikaisia digibokseja ei Dna:lta kuulemma enää saa. Laite pyörittää Android ruutua aina välillä kun sen avaa, toisinaan se avautuu kuin "normaali" telkkari. Käyttöjärjestelmä on hieman liian sekavan oloinen.

Eilen oli ensimmäinen ajastettu tallennus kovalevylle. Tänään tallennuksen paikalla on parin sekuntin pätkä tänään(!) tullutta ohjelmaa, eikä mitään hajua miten moinen on tapahtunut. Nappeja oli kuulemma paineltu, mutta en silti ymmärrä, miten jo tallennettu tallennus olisi voinut korvautua uudella nauhoituksella... Ei kai auta kuin mennä kysymään miten tässä nyt toimitaan.

Niin, ja tarkennuksena, tallennuksissa näkyy normaalisti se eilinen ohjelma oikealla otsikolla. Mutta kun sitä yrittää katsoa, saa vain ne pari sekuntia tämänpäiväistä ohjelmaa. En usko, että kyse on myöskään mainoksesta, koska ohjelma tuli suorana...

Netistä hakemalla löytyy lähinnä kummallisia bugeja ja jopa tieto, että monilla Hubi on mennyt itsekseen päälle. Toivottavasti se ei tee sitä enää...

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
07.12.2018 17:17 #1763

Mahdottomuus löytää tiettyjä sarjoja Euroopasta käsin. Olen odotellut, milloin Netflix julkaisisi loput Adventure Timen kaudet, sillä HBO:n kautta siitä näkee Seikkailuhetki-nimisenä vain sensuroidun version, josta puuttuu todella paljon jaksoja. Ja en tiedä, ovatko saatavillakaan olevat jaksot sensuroimattomia.

Mutta nyt kävi ilmi, että myös osa Netflixin jaksoista on sensuroitu?? Ei ilmeisesti tosin kaikkia, joten toivoa on että se olisi suunnilleen alkuperäinen, vaikka jotain repliikkejä saattaakin puuttua. Levyillä julkaistujen versioiden hankkiminen ja katsominen on tehty todella vaikeaksi jos asuu Euroopassa, mutta se taitaa edelleen olla ainoa tapa nähdä sarja alkuperäisenä. (Muoks: Siis vain jos hankkii jenkkiversiot ja mahdollisesti Australialaisen julkaisun.) Ja Cartoon Networkin toiminnan huomioiden en elättele toiveita siitä, että heidän sarjoistaan tuli tulevaisuudessa uusia julkaisuja.

Viimeksi muokattu: 07.12.2018 17:31 : kyty.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mikä sinua potuttaa nyt?
05.02.2019 19:02 #1764

Oma tämänpäiväinen tohelointini suututtaa. Olin viikkoja aiemmin sopinut - Messenger-välitteisesti - kuvaustapaamisen erään puolitutun ihmisen kanssa täksi päiväksi. Tarkkaa aikaa emme olleet sopineet, ja odotin varmistusviestiä vielä ennen kuvauksia. Sitä ei näköjään tullut - tutkin saapuneet viestit, mutta juuri sitä nimenomaista sanomaa en löytänyt. Muistin, että suunnittelimme menevämme uuteen Oodi-kirjastoon. Ajattelin, että kuvaus on peruuntunut, ja lähdin itse räpsimään kännykkäotoksia lumettuneesta kaupungista maisema-aiheista kuvakisaa varten.
Sitten tuli kiukkuinen viesti kuvaajalta: missä olet, odotan sinua Oodissa. Nolona jouduin tunnustamaan erheeni. Kuvaaja ilmoitti jo lähtevänsä, ja tuskin enää minua malliksi huolii. Eli siinä mokasin yhden harvoista tilaisuuksistani! Ei siis ihme, että potuttaa.
Työasioissa tulen toisinaan tehneeksi ihan vastaavanlaisia virheitä, enkä sittenkään opi a) olemaan itselleni armollinen b) suunnittelemaan, miten voin välttää nämä mokat.
Niin, ja tutkittuani kalenteriani huomasin, että olin sittenkin riipustanut tapaamisajan ja paikan muistiin aivan oikein - mutta niin epäselvin hierolygfein, etten saanut omista merkinnöistäni selvää. Siis c) pitää oppia kirjoittamaan merkinnät niin, että ymmärtää ne vielä tarkan muistijäljen haihduttua.
Tarinaakin piti kirjoittaa - tänään ja eilen - mutta eihän sekään prosessi etene.

Viimeksi muokattu: 07.02.2019 11:57 : Piru Naiseksi. Syy: kirjoitusvirheen korjaaminen

07.02.2019 19:45 #1765

Aikataulut ja teknologia tuntuvat olevan sinulle loputon ongelmien aiheuttaja, varsinkin jos niitä aikatauluja yrittää saada kuntoon teknologian, eli käytännössä tietotekniikan avulla. Näistä samoista ongelmista on saatu lukea foorumilla jo vuosikausia, mutta kehitystä parempaan ei tunnu tapahtuneen. Olisiko vanha kunnon kirjeposti, ruutuvihko ja kuulakärkikynä toimiva yhdistelmä? No tuo oli huumoria, mutta toivotan kuitenkin onnea ajankäytön ja sähköisen kommunikoinnin hallintaan.

09.02.2019 20:51 #1766

Minulla on ensi viikolla talviloma ja tarkoitukseni oli mennä silloin erään bändin keikalle. Lippua tilatessani huomasin kuitenkin, että tapahtuma on loppuunmyyty. Luulin olleeni ajoissa liikkeellä, mutta näköjään tämä bändi on suositumpi kuin uskoinkaan. Viihdyn mainiosti kotonakin, mutta lomalla olisi ollut silti mukava käydä jossain.

16.02.2019 23:46 #1767

Kun katson peilistä sivuprofiiliani, on selvästi havaittavissa, että keskivartalon kohdalle on noussut medium-kokoinen outokumpu. Kyse on tietenkin laiskojen miesten perusongelmasta eli kaljamahasta. Huomasin sen jo vuosi sitten, kun vanhoista puvun housuista ei mennyt nappi kiinni. En tehnyt silloin asialle mitään ja yllättäen kumpu ei ole madaltunut itsestään.

Tiedän toki, mitä pitää tehdä. Minun on liikuttava enemmän ja syötävä vähemmän ja oluen tissuttelua olenkin jo vähentänyt hiljalleen. Olen ennestään lenkkeillyt silloin tällöin ja treenannut kotona käsipainoilla, mutta tuota kaikkea on tietenkin lisättävä. Kuntoilu olisi hyvä saada monipuolisemmaksi, mutta salille en kyllä kovin helposti suostu. Yritän kuitenkin keskittyä ruokavalion parantamiseen näin aluksi.

Skie
Uusin jäsen: Ira Saxholm