Mikä sinua potuttaa nyt?

• Rinja
31.03.2020 13:46 #1801 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Käsineiden osalta kannattaa huomata, että puhtaat kädet on kuitenkin parempi kuin kaikkialla käytetyt käsineet. Harvalla on mahdollisuus ottaa joka tilanteeseen uudet kertakäyttökäsineet käyttöön tai pestä kestokäsineitä koko ajan.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

01.04.2020 13:41 #1802 : LongWalk
Vastaus käyttäjältä LongWalk aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Ja puhtaiden käsien osalta käsienpesu ja mahdollinen desifiointi. Oikeaoppinen saippuapesu riittää siviileille

Ei pimeys, vaan se mitä se kätkee sisälleen

01.04.2020 17:21 #1803 : LukijanMelankolia
Vastaus käyttäjältä LukijanMelankolia aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Se, että kunnon kansalaisuus vaatii sitä, ettei voi mennä salille.

06.04.2020 22:32 #1804 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Aloin reilu viikko sitten katsoa YouTubesta viisi tuntia ja 20 minuuttia pitkää elokuvaa Sleep, jonka Andy Warhol ohjasi vuonna 1964. Elokuva ei koostu mistään muusta kuin mustavalkoisesta filmistä, jossa kuvataan Warholin silloista miesystävää nukkumassa. Hitaanpuoleisen juonen vuoksi katsoin elokuvaa pätkissä ja tänään, jäätyäni kohtaan 2 h 45 min 38 s, sain huomata että elokuva oli poistettu YouTubesta. Kyllä muuten harmittaa. Viimeinen parituntinen taitaa jäädä näkemättä sitten ikiajoiksi, eipä tuota juuri muualla vastaan kävele. (Ei, älkää sanoko tähän väliin mitään tyyliin "no eipä ole kummoinen menetys jos ei pääse tuijottamaan nukkuvaa nakupelleä", Warhol on minulle todella suuri esikuva ja tämä on oikeasti kamalaa.)

Lisäksi harmittaa tietysti jatkuva koronatilanne ja oma asenne, kun kehtaan inistä siitä, että en pääse käyttämään vielä kolmea tuntia lisää elämästäni nukkuvan alastoman äijän tapittamiseen. Saattaa kuulostaa vitsiltä, mutta minä ajattelen kirjaimellisesti Afrikan nälänhätää ja Lähi-idän kriisiä aina kun itse kohtaan ongelman.

Tiedättekö sen tunteen, kun haluaa itkeä, mutta ei vaan pysty? Juuri nyt itku helpottaisi oloa aika helkkarin paljon, mutta ei tule linssiin tipan tippaa. Sama pulma on vaivannut jo varmaan puoli vuotta. Voiko itkua maanitella jotenkin esiin?

Oho, tulipa taas pitkä valitusvirsi. Pitäisi vähän karaista tätä luonnetta.

06.05.2020 13:30 #1805 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Olin juuri äsken (etä)abi-infossa, jossa käsiteltiin syksyn kirjoituksia.

Lopputuloksena päähäni vain nousi ajatus, että en ole todellakaan valmis.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
06.05.2020 20:51 - 06.05.2020 21:44 #1806 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Rinja kirjoitti: Käsineiden osalta kannattaa huomata, että puhtaat kädet on kuitenkin parempi kuin kaikkialla käytetyt käsineet

Ja kaikkein tärkeintä: omaa nenää ei pyyhkäistä käsillä, oli hanskat tai ei.

Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että käsineiden käyttö saattaa lisätä turvallisuudentunnetta liikaa. Niin tai näin, on huomaavaista tajuta, ettei kaikkia pintoja, joita muutkin koskettavat, lääpitä sen enempää omin käsin kuin hanskoillakaan ilman välissä tapahtuvaa puhdistautumista. Eli loppupeleissä ihan sama käyttääkö hanskoja vai ei, silti on parempi jos pesee kädet saippualla / vaihtaa hanskat / tekee molemmat säännöllisin väliajoin.

Adolfina Romanov kirjoitti: (Ei, älkää sanoko tähän väliin mitään tyyliin "no eipä ole kummoinen menetys jos ei pääse tuijottamaan nukkuvaa nakupelleä", Warhol on minulle todella suuri esikuva ja tämä on oikeasti kamalaa.)

Olen sen verran moukka, että sanon juuri noin ihan vain siksi että käskit olemaan sanomatta noin :grin: . Mutta enemmän tekee mieli kysyä, että muistanko oikein että Warhol itse silloin tällöin parodioi taidetta omassa taiteessaan? Esim. että hän on kuvannut monta tuntia nukkuvaa nakua miestä juuri sen takia että tietää sen olevan taiteen ystävien kärsivällisyyden venyttämistä? Mikä tietenkin jo itsessään on, jälleen kerran, taidetta sillä taiteen tarkoitus on kaiken muun ohella saada rikottua rajoja ja saada ihmiset ajattelemaan ja kyseenalaistamaan.

Adolfina taas kerran kirjoitti: Lopputuloksena päähäni vain nousi ajatus, että en ole todellakaan valmis.

Voin lohduttaa sillä, ettei tuolla ole merkitystä kuin jatko-opiskeluiden kannalta. Ja korkean asteen koulutuksella on työn saannin kannalta kyllä merkitystä, mutta paljon vähemmän kuin sillä miten paljon työantaja voi käyttää sinua hyväkseen. Arvosanojen merkitys vähenee reippaasti jos sanot työhaastattelussa että et kuulu ammattiyhdistykseen etkä ole harkinnut edes kuulua. (Ja mun jutut, etenkin tällasilla heitoilla, kannattaa ottaa niin sanotusti "hyppysellisellä suolaa")

...

Itseäni ei potuta tällä hetkellä mikään. Mikä on todella hieno ja harvinainen asia. Näin korona-aikakautena se on luksusta.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 06.05.2020 21:44 Rasimus.

07.05.2020 09:41 #1807 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Pitää täysin paikkansa, Warhol osasi kyllä hermostuttaa muita ammattitaiteilijoita 60-luvulla. Upeaa, että joku muukin tietää tästä :grin: Olen jo melko tyyni mitä tulee sen leffan äkilliseen poistumiseen, mutta voinhan silti ottaa asiakseni kuvata uuden version Sleepistä :D

Onko noin? Tämä on todella poikkeuksellinen näkökulma, mielenkiintoista! Minä kun vain tuppaan olemaan tällainen hermokimppu... ei vaan minun tähtäinammattiini pääse ilman yliopistokoulutusta, joten ihmekös tämä. Mutta hei, vuoden päästä kaikki paha alkaa olla jo takanapäin.

Kiva, ettei sinua potuta mikään!

• kyty
16.05.2020 12:16 #1808 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Surettaa kun Ylellä taas arveltiin että nyt mökkeily lisääntyy kun korona estää muun normaalin kesämatkailun ja tekemisen, mutta autottomalle maalle meneminen ei ole mikään itsestäänselvyys varsinkin jos perheessä on riskiryhmäläisiä.

Nyt jo arvellaan ettemme voi tänä kesänä tehdä perinteisiä maallemenemisiä, sillä emme voi mennä kekenkään kyydillä ja muu julkinen liikenne on pois laskuista jos mökille pitää mennä vain omalla autolla. Jos meille ei ole edes mökkeilyä tiedossa niin kesästä tulee pelkkää sisällä istumista ja ajoittaista ulkoilua jonnekin lähipuistoon, sillä joukkoliikennettäkään ei uskalla käyttää niin että pääsisi jonnekin kivempaan paikkaan.

Toivottavasti tilanne ei lopulta ole näin paha, alkaa oikeasti ottaa päähän tämä karanteeni kun se vaan jatkuu ja jatkuu. :sad: Arvelut ovat että epidemiatilanne olisi saatu Suomessa aika hyväksi, mutta kuka tietää mikä tilanne on kuukauden tai kahden päästä, sillä ihmiset eivät varmasti jaksa samanlaista varomista, varsinkin jos alkaa vaikuttaa siltä ettei tautitapauksia ole paljoa.

Jukuke, Wanda, Fiktiivi
Uusin jäsen: Jenny Linnea Heljanko