• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 8 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 83 päivää sitten

Mikä sinua potuttaa nyt?

• Diara
  • Diara hahmo
  • Poissa
  • 26-vuotias insinööri ja DI-opiskelija Tampereelta. Kuulema melkoisen kova puhumaan, kun sille päälle satun.
20.02.2014 17:47 #261 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Päivän tentti ei mennyt niin hyvin kuin valmistumiseen nähden olisi mielestäni pitänyt. Onnistuin mokaamaan parissa tehtävässä, mutta onneksi en koko tehtäviä. Tehty mikä tehty, nyt voi vaan odottaa tuloksia.

En nyt sitten tästä tiedä, onko tämä nyt potutuksen aihe vai ei, mutta siis. Innostuin taas vaihteeksi katselemaan koiriemme pentukuvia, mikä ei koskaan ole erityisen hyvä juttu. Vaikka kuvat ovat söpöjä ja niistä muistuu mieleen monta hauskaa juttua pentuajoista, niin sitten iskee se kuuluisa pentukuume. Nämä koirat, joita kyllä sujuvasti kutsun omikseni, asuvat vanhemmillani 120km päässä minusta. Olen jo vuosia miettinyt omaa hauvavauvaa, mutta vielä olen onnistunut olemaan ottamatta koiraa. Se sitoo elämää ihan eri tavalla, johon en vielä halua ryhtyä, kun opiskelut on kesken. Toisaalta yksinasuvana sinkkuna kaipaan seuraa hiljaiseen kämppään. Ei, en ota koiraa vielä, mutta joskus tulevaisuudessa kyllä.

Toistaiseksi hauvakuumetta helpottaa huomenna noiden kahden jo olemassaolevan murun tapaaminen. Parin viikon päästä kuume varmaan taas unohtuu hetkeksi, kun koirat tulevatkin minulle hoitoon. Näistä hoitokerroista saa aina hyvin muistutusta siitä, millaista on asua koiran kanssa kerrostalon kuudennessa kerroksessa.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

21.02.2014 12:49 #262 : Piru Naiseksi
RAHA HUOLETTAA, VIIVE KIUKUTTAA

Laskuja virtuaaliluukusta tippuu
rahaa ei ees pikku hippuu.
KELAn kerbedokset visuina vahtii
että työttömyysturvan maksatus samaa tahtii
työnantajan palkanmaksun kanssa kulkee.
En uskalla olla niin ärjy, julkee,
että tammikuun liksat helmikuun tuloina ilmoittaisin.
(Ei estä omatunto, vaan pelko: raipat rajut sanktioksi saisin.)

Säännöt ymmärrän. Mutta eikö ne virastossa ajattele,
ettei kevätauer ja linnunlaulu ihmisiä elättele?
Olen luulevinani, että moni parjatuista lusmuilijoista ei karta työtä
vaan sitä, että joutuu etuusrumbaa tanssiessaan tiukentamaan nälkävyötä.

22.02.2014 10:24 #263 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Yliopiston harjoittelutukien puute. Oman alan harjoittelua Suomessa ei tueta tällä hetkellä ollenkaan, kolme oppialalle myönnettyä tukea menee tiettyihin erikoistumisopintoihin ja niiden saajat oli ilmeisesti tiedossa ennen tukien varmistumistakaan. Tosin itse suorittaisin mieluummin kansainvälisen harjoittelun, mutta myöskään sillä puolella ei onnistanut, tukia ei riittänyt heilläkään minun tarpeeseeni. Olin laskenut toivoni CIMO:n kv-harjoitteluun, mutta valitettavasti hakuun tulleet paikat eivät oikeastaan hipaisekaan sitä asiantuntemusta, jonka perusteella voisin harjoitteluun hakea...

Ei sitten haeta tänä keväänä. Toivottavasti ensi syksynä käy parempi onni, mikäli siinä vaiheessa asia on vielä ajankohtainen.

Always follow your doubts.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

22.02.2014 12:16 #264 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Huomasin pari päivää sitten yksityisviestin, jonka erään satunnaisesti seuraamani palstan käyttäjä oli lähettänyt - vastaukseksi omaan viestiini. Kuvauspuuhista oli kyse. Mutta viesti oli lähetetty jo tammikuun alussa, ja sen lähettäjä toivoi osallstumistani kuvauksiin tammikuun aikana. Voihan pottu! Vapaata aikaa olisi näet löytynyt tuolloin. Olen ollut seikkailevinani tuollakin palstalla jokseenkin säännöllisesti mutta jostain syystä ohitin ilmoituksen saapuneesta yksityisviestistä - tai viestistä ei ollut erikseen vihjattu lainkaan (esimerkiksi sähköpostein).

Pahoitellen vastasin viestiin eilen. Vastaukseksi tuli ensin automaattiviesti ja sitten kuvaajan lähettämä: valitettavasti kuvaus ei onnistu nyt.
Mietin, pilasinko lopullisesti maineeni kyseisen henkilön ja hänen harrastus/ammattitovereittensa parissa. Tällä alalla ei maineenmenetyksiin ole varaa varsinkaan, koska en ole se poimittavaksi himoituin ruusu.

Toki naputtelin viestiä kyseisen sivuston ylläpitäjälle ja toivoin selkeää tiedotusta yksityisviesteistä myös rekisteröityneitten käyttäjien tiedoissaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Kiireen keskellähän maailmanlaajuisessa verkossa seikkailija joutuu valikoimaan, millä sivustoilla ehtii vierailla päivittäin. On siis toivottavaa, että etenkin erilaisten kontaktisivustojen käyttäjiä vinkataan sähköpostein siitä, että heidän kannattaa pistäytyä sivullaan juuri nyt.

Niin, tapanani ei todellakaan ole jättää vastaamatta yksityisviestiin, jollei se ole törkeä tai peräisin henkilöltä, jota väistelen virtuaalisestikin.

• pihlajapuu
  • pihlajapuu hahmo
  • Poissa
  • Scifiin (dystopiat, antropologinen jne.) ja fantasiaan hurahtanut pohjoiskarjalainen, joka on eksynyt Keski-Suomeen.
22.02.2014 21:05 - 22.02.2014 21:05 #265 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Oma joustavuus tympii tällä hetkellä hiukan. Jokunen aika sitten eräs työkaveri pyysi vuorojen vaihtoa, jotta pääsisi firman illanistujaisiin, joita on itsekin ollut järjestämässä. Noh, suostuin juurikin tuon järjestämisaspektin vuoksi, kun olen tulossa kuitenkin seuraavana aamuna töihin, mutta olisihan sitä voinut olla itsekin kiva käydä istumassa hetki iltaa töiden jälkeen, kun oma sosiaalinen elämäni on muuton vuoksi tällä paikkakunnalla aika olematonta... Nyt sitten toinen työkaveri halusi vaihtaa eräitä vuoroja päikseen, jotta saisi pidemmän vapaapäiväputken. Miulla ei ollut mitään pakollista sille päivälle suunniteltuna, niin suostuin, vaikka en oikeastaan olisi halunnut.

En yleensä pode kiltin tytön syndroomaa, mutta tällaisissa asioissa olen todella huono sanomaan ei. Nyt vähän ärsyttää etenkin tää jälkimmäinen keissi, koska olisin oikeastaan halunnut mennä käymään silloin vanhempieni luona tai lukea tenttiin. Nyt sen sijaan olenkin sitten ennen noita tenttejä töissä kahdeksan päivää putkeen, joten voin jo nähdä, kuinka lopulta lähden tenttiin lukematta niihin juuri ollenkaan...
Viimeksi muokattu: 22.02.2014 21:05 pihlajapuu.

23.02.2014 19:35 - 23.02.2014 19:37 #266 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Joudun todennäköisesti lopettamaan kävely/ulkoilu harrastuksen kaunis kiitos huonojen koirien ulkoiluttajien takia. Kävely/ulkoilu on niitä harvoja liikuntamuotoja mistä pidän (tähän vuoden aikaan en halua pyöräillä, uimahalliin en mene tällä vartalolla). Pelkään koiria ja niin on aina ollut. Teen melkein päivittäin 3-10km kävely lenkkejä ja keskimäärin 5 koiraa meinaa hyökätä päälleni. En jaksa sitä että pitää olla jatkuvasti peloissaan kun kävelee. Tänään kävelin kotimatkalla talojen ohi kun mies ja nainen ulkoili kahden aggressiivisen koiran kanssa, menin sivulle odottamaan että menisivät pois jotta voisin jatkaa matkaa, En sanonut mitään mutta mies toisti kolme kertaa puhuen epäselvästi ja nauraen "miten joku voi pelätä koiria". Sutuin ja pidin suuni kiinni (en uskaltanut sanoa mitään ja en olisi edes keksinyt mitä sanoisin). :evil: Ärsyttää niin paljon, jos hankkii koiran/koiria niin mielestäni niitä pitää kouluttaa. Vaikka itse en pidä koirista ja pelkään koiria ei mulla silti ole niitä vastaan. En ole ikinä voinut sietää sitä kun ihmiset nauravat koira pelolleni, itse en ymmärrä miksi jotkut pelkäävät esim. hämähäkkejä, ampiaisia (en pelkää vaikka mua on pistetty kaksi kertaa alle 10 vuoden sisällä), käärmeitä, kissoja ja hiiriä. En naura heille enkä ole sanonut äänen asiasta.

Pitää varmaan jatkossa pysyä kotona, lihota ja kärsiä päivittäin päänsärystä (koska en käy tarpeeksi ulkona).
Viimeksi muokattu: 23.02.2014 19:37 Jupe.

23.02.2014 22:33 #267 : Taru Väyrynen
Vastaus käyttäjältä Taru Väyrynen aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Sympatiaa sinulle, Jupe. Minäkin pelkään vieraita koiria, vaikka itselläni on ollut ihania koiria, joita olen rakastanut. Ei kenenkään pelkoja pitäisi pilkata!

"Ja miten ansainneesi edes luulet sen että aina saat suotuisat tuulet."

• pihlajapuu
  • pihlajapuu hahmo
23.02.2014 22:47 - 23.02.2014 23:28 #268 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Tarusen kanssa samaa mieltä! Pelkoihin pitää suhtautua miun mielestä kohteliaasti ne huomioiden. Sitä paitsi vieraiden koirien käytöstä voi muutenkin olla vaikea tulkita, vaikka ei pelkäisikään koiria... Hyvä esimerkki, kun koira juoksee hirveää kyytiä haukkuen vastaan, ja omistaja vaan tuumaa, että ei se mitään tee, kunhan haluaa tervehtiä, etkö kuule, että se haukkuu iloisesti...

Edit. Itse pelkään perhosia täysin järjenvastaisesti, joten ymmärrän täysin sen tunteen, kun muut eivät tajua pelkoa.
Viimeksi muokattu: 23.02.2014 23:28 pihlajapuu.

23.02.2014 22:48 - 23.02.2014 22:49 #269 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
^^^Joo, ei kenenkään pelkoihin pitäisi suhtautua ylenkatseellisesti. Mä en onneksi kauheasti koiria pelkää (joskus pelkäsin enemmän, mutta olen vanhetessani hieman rauhoittunut), mutta on mulla pari pelon aihetta vieläkin. Toinen niistä on aika irrationaalinen, mutta ei sen ymmärtäminen mitään auta, kun ruumis kuitenkin reagoi miten reagoi.

Toivottavasti tyhmät koiranulkoiluttajat häipyvät muualle nurkiltasi.
Viimeksi muokattu: 23.02.2014 22:49 Mab.

23.02.2014 23:32 #270 : Sarantha
Vastaus käyttäjältä Sarantha aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kyllä ne yllättävät tilanteet voivat säikäyttää sen koiranulkoiluttajankin. Harva varmaankaan tieten tahtoen antaa oman koiransa säikytellä muita ja riekkua, mutta joskus varsinkin nuorten ja vielä pentumaisten koirien kanssa voi käydä vahinkoja. Itselläni on iso ja musta koira, ja olen sen kanssa liikkuessani huomannut, että ihmiset suhtautuvat siihen eri tavalla kunnioittaen kuin esimerkiksi edelliseen, paljon pienempään koiraani.

Joskus kyllä tuntuu, että jos yrittää itse olla korostetun varovainen, se vain lisää ihmisten ennakkoluuloja. Esimerkiksi kerran lenkkeilin koira hihnassa pururadalla ja puhuin samalla kaverini kanssa puhelimessa. Vastaan tuli sauvakävelijä, ja katsoin parhaaksi mennä muutaman metrin sivuun polulta, sillä koira saattaa välillä innostua kaikenlaisista ylimääräisistä "ulokkeista" kuten niistä kävelysauvoista, ja päätin pelata varman päälle kun nyt kerran vielä yhdellä kädellä jouduin sitä (painaa lähemmäs 40 kg) pitelemään. Sauvakävelijä sitten tietenkin pysähtyi varmistelemaan, että onko se vihainen kun sinä sen kanssa ihan sinne sivuun menet... Ihan ymmärrettävää toki että ihmetteli, mietin vaan että miten pitäisi itse käyttäytyä että ei turhaan lisäisi toisten pelkoja.

Itse yhden pelkoaggressiivisen koiran kanssa pitkään pelanneena ja siltä hammasta saaneena olen kyllä oppinut ymmärtämään koirapelkoisia ihmisiä, vaikka pitkään juuri koirapelko oli minulle peloista käsittämättömimpiä, 80 senttisen ja 70 kiloa painaneen riehakkaan leonbergin kanssa lapsuuteni kun vietin...

Voimakkaan pelkoreaktion aikanahan ihminen reagoi nimenomaan ensisijaisesti kehollaan (kuten Mab kirjoittikin), ja sen vuoksi voimakkaita pelkoja ei tuosta noin vain pystykään järjellä selittämään pois.

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut."

24.02.2014 10:22 #271 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Ns. naamakirjan rönsyilevä sekavuus tympii, pitäähän minun poimia runsaslenkkisistä ja haarautuvista ketjuista juuri se viesti, josta minulle on sähköpostiini vinkattu. Tietysti postiin tulee myös kyseinen viesti mutta haluan myös tutkia, miten muut ovat siihen vastanneet. Joissain ketjuissa homma toimiikin mutta ei ihan kaikissa, mikä vohkii minuutteja aamupäivästäni ja aiheuttaa epävarman olon: Menetenkö jotain tärkeää? Katoaako kerrassaan keikkatilaisuus?
Onneksi kevät saapuu ja huuhtoo potutuksiani miedommiksi. :cool:

24.02.2014 16:45 - 24.02.2014 16:45 #272 : Metusalem
Vastaus käyttäjältä Metusalem aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kaikkien ihmisten kanssa ei vain voi tulla toimeen, vaikka kuinka yrittäisi. Erityisen ärsyttävää tämä on silloin, kun kyseessä on mukava ihminen, jonka kanssa olen ensin ihan hyvää pataa, mutta sitten tuuli kääntyy ja kaveri lakkaa puhumasta minulle.

On tämä osittain minunkin vikani, mutta kyllä silti minusta asioista pitäisi aina voida edes puhua...
Viimeksi muokattu: 24.02.2014 16:45 Metusalem.

25.02.2014 11:32 #273 : Piru Naiseksi
KARKELOISTA KIUKKUA

Tansseissa tokko kukaan mua hakenee.
Haen itse. Kuni varjo valoa ukkelit mua pakenee.
Tää on totta.
Onko niin, jotta
(ostamattomat) tanssikenkäni järsiä saisi iso mustarotta?

26.02.2014 07:35 #274 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Puolentoista viikon päästä on työmatkan Saksaan ja siellä olevaa kokousta/workshoppia varten pitäisi tehdä eräs työasia. Kollegan piti ensin tehdä se ja kysyä minulta vain joitain juttuja siihen (tai näin ainakin ymmärsin), mutta nyt selvisi, että minun pitää tehdä itse kokonaan se työ. Ärsyttää, että tästä ei ollut mitään parempaa puhetta aiemmin, sillä nyt minulla ei ole mitään konkreettisia tuloksia joita esittää, joten joudun tyytymään siihen, että esitän vain hypoteettisia asioita "näin me aiomme tämän asian tehdä....".

Erityisesti keljuttaa se, että kollega pitää lomaa muutaman päivän, mutta nyt minä en ehdi pitämään omaa lomaani jota olin suunnitellut. Menee vuosipäivä poikaystävän kanssa vähän pilalle sen takia. :sad:

26.02.2014 21:26 #275 : Taru Väyrynen
Vastaus käyttäjältä Taru Väyrynen aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Minulla on kamala flunssa, ja kun on pakko maata sängyssä, olisi kiva olla luettavaa. Lähikirjastossa odottaa Tulen ja jään laulun kakkonen, jonka sinne tilasin. Mutta kun olen niin kipeä, etten pysty raahautumaan sinne kirjastoon. Pläääääääh!

"Ja miten ansainneesi edes luulet sen että aina saat suotuisat tuulet."

01.03.2014 18:44 #276 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Potuttaa oma saamattomuuteni, kun en jaksa yhtään huolehtia oman yleiskuntoni ylläpidosta. Motivaatio kaikenlaiseen lenkkeilyyn puuttuu, kun se on tylsää, eikä itsellä ole ikinä ollut ongelmaa lihomisenkaan kanssa. Säännöllinen liikunta kuitenkin tekee hyvää itse kullekin, ja etenkin nyt lukulomalla pitäisi saada raahattua itsensä välillä raikkaaseen ulkoilmaan. Kaverin kanssa olisi kiva lähteäkin, mutta kun satun asumaan keskellä korpea, niin sekään ei onnistu tuosta vain. Ehkä jaksaisin sittenkin raahautua pienelle kävelylle tuonne kuralätäköiden keskelle...?

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

03.03.2014 10:25 - 03.03.2014 10:38 #277 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Minuakin juilii saamattomuuteni ... ja etenkin hätäilyni ja hoksaamattomuuteni. Asioidessani vaikkapa tarkan KELAn kanssa etuuksia anellen keskityn ajankohtaispuuhaan eli kaavakkeen täyttämiseen niin tarkoin, että puuhan asiallinen päättäminen eli vaadittujen liitteiden lisääminen ehkä unohtuu. Painettuani ´lähetä`-virtuaalinäpiskää jään epävarmaksi: liitinkö tositteen vai en? Toistaiseksi en ole havainnut KELAn kullekin asiakkaalle luomissa omien tietojen osiossa kuittausta siitä, että vaaditut liitteet on lähetetty. Toki KELAsta pyydetään liitteitä jälkeenpäin mutta aikaa kuluu. Paperisota panoksenaan oma välttämätön elanto jännittää aina hieman. Asia selvinnee kysellen hermokeskuksesta eli itsestään KELASTA - viipeen jälkeen.
Minua ei potuta se, että tässä asiassa on siirrytty paperittomaan, sähköiseen hakemusmenettelyyn, Päinvastoin pidän uudistuksesta. Silti uudistukseen toivon uudistusta eli ajantasaismainintaa asiakastietoihin esimerkiksi yhä puuttuvista liitteistä.
Potuttaako minua se, että potutusta aiheuttava asia ei etene siitä Risingiin kirjoitellen? Sopii arvata.
Lährenpä tästä KELAn sivuille :cool: .
Käväisin virtuaalisessa Kansaneläkelaitoksessa. Kun jaksoin haahuilla sivuilla suunnistusvirheitä kammoamatta, löysin helposti etsimäni tiedot! :cheesy:
Syönen siis varhaispotutusta huonon flaksin vuoksi tulevissa tansseissa...
Tai kenties puputan ja nielen koko potutukseni, koska pääsen keikalle...
Viimeksi muokattu: 03.03.2014 10:38 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

05.03.2014 16:53 #278 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Lähes viikoittainen potutuksen aihe, labraraportit. On se hienoa huomata tunnin kestäneen pisteiden sijottamisen jälkeen että akselit on väärinpäin :huh: eikun uutta yritystä putkeen, onhan tässä vielä n. 18h aikaa saada homma valmiiksi jos jättää nukkumisen väliin :lol:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

06.03.2014 23:34 - 06.03.2014 23:35 #279 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Suostuin parin viisaudenhampaan poistamiseen ja nyt on jo viikon ollut ikenet hellänä. Ei kipeänä, vaan hellänä ja välillä vähän jomottavana (mutta lähinnä pikkukiusana, ei sinänsä häiritsevästi). Tämä on varmasti ihan normaalia, mutta kun siihen liittyy epätietoisuus ajasta, joka kuluu kun pitäisi uskaltautua taas pureksimaan normaalisti...

Kaupanpäälle vielä paikoitellen esiintynyt väsymys ja ruumiinlämmön nousu lievästi normaalin yläpuolelle. Onko mulla nyt sitten purukalustosta johtuva tulehdus, vai yrittääkö vain joku räähkä iskeä läpi? Ota nyt selvää. Olin nimittäin jälkeenpäin ajatellen oudon väsynyt yhtenä päivänä jo ennen hampaanpoistoa.

Positiivisena puolena se, että työterveyshoitaja sanoi, että ikenet eivät näytä tulehtuneilta (tai haise mädältä), vaikka poski onkin toiselta puolelta vähän turvoksissa ja toisella puolella on ikenessä verenpurkauman merkki...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 06.03.2014 23:35 Rasimus.

07.03.2014 12:29 #280 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Lentäjänlasit tuntuvat sokeuttavan maailmanlaajuisessa tietoverkossa poukkoilijaa sen sijaan, että terävöittäisivät mitä ymmärrettävimmin ilmaisuin näytölle juuri ne sanat tai asiat, joista kyseisin lasein katsoja lisätietoa haluaa. :roll: Miksei kuukkeli viserrä vastauksia wanhan kunnon tietosanakirjan tavoin vaan antaa pureksittavaksi niin kokkareista ja vihneistä kerrassaan infoähkyttävää huttua, että aivomaha kuraantuu silkasta lannistuksesta?

Joku KorppiDrontti Kaikkitietävä ilkkuu tietysti, että etsijän pitää ensiksi oppia oikein hakemaan, ennen kuin hän voi löytää. Mutta minä olen sitä mieltä, että hakukone hakekoon, sitä vartenhan se toimii.

Wanda, LordStenhammar, Lukijatar, Pisania
Uusin jäsen: sare