Mikä sinua potuttaa nyt?

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut
19.03.2014 20:46 #301 : Sapfo
Vastaus käyttäjältä Sapfo aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Liika energia, liika tekemisen halu, liian lyhyt vuorokausi ja ehdottomasti eniten nyppii oma osaamattomuus. Mitenniin en osaa korjata ikkunaa? Onko lattian hiominen niin suotanan haastavaa? Mikä ihmeen liimapuristin?
Miten kello on jo noin paljon, eikö aurinko vasta noussut?

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

• Jupe hahmo
  • Jupe
19.03.2014 23:27 - 19.03.2014 23:52 #302 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Vanhassa foorumissa oli joku silmälasi aihe...mutta kirjoitan silti tänne.

Kävin tänään vihdoin näöntarkastuksessa, kun mulla oli ilmainen näöntarkastus kuponki. Olin tarkastuksen jälkeen yllättynyt ja myöhemmin pettynyt ja vihainen. Yksi silmä oli -0,50 ja toinen -0,25 eli tämmöinen tulos 5,5 vuotta sitten tehdyn silmälaser leikkauksen jälkeen. :sad: Ennen leikkausta yksi silmä oli -3,5 ja toinen -4. Optikko kysyi haluanko lasit mutta voin pärjätä ilmankin, kieltäydyin. En halua laseja, piilolinssit eivät sovi mulle ja en haluasi käydä toista kertaa leikkauksessa. Mulla ei olisi varaa siihen enkä halua pyytää vanhempia maksamaan se vaikka maksoivat ekan leikkauksen (joka oli 18-v synttärilahja).

Olen kuitenkin pitänyt "hyvää huolta" silmistäni. Olen käyttänyt silmätippoja jos on ollut tarvetta, käyttänyt aina aurinkolaseja kun ollut aurinkoista, en lue kirjoja hämärässä (paitsi jostain syystä Veolian busseissa on huono valaistus) ja en lue kirjoja liian läheltä.

Jos joudun hankkimaan lasit huononee huonoitsetunto vielä enemmän ja jos näkö huononee harrastukset kärsii (kuten uinti ja laitesukellus). :neutral:
Viimeksi muokattu: 19.03.2014 23:52 Jupe.

20.03.2014 07:58 #303 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Tuo on todella kurjaa. :huh: Minulla on ihan vastaava tilanne.

Ennen leikkausta molemmissa silmissä noin 6.5-7 miinusta ja nyt vähän runsas 6 vuotta leikkauksesta oli pakko hankkia lasit, sillä toinen silmä -0.75 ja toinen -1. Lähelle näen hyvin (eli tietokoneella työskentelyyn en tarvitse laseja) mutta muutaman metrin päähän tarkasti näkeminen alkaa olla jo työlästä.

Toista leikkausta minulle ei nykytekniikalla voi enää tehdä, joten sekin on poissa laskuista (jos olisi edes ollut varaa). En tiedä paljon minun heikkonäköisyyteeni vaikuttaa jatkuiva väsymys ja kuivat silmät. Pitäisi käyttää enemmän silmätippoja (muuta kuin aamuin ja illoin) ja välillä katsella työpäivän aikana jotain muuta kuin näyttöpäätettä...

20.03.2014 11:14 #304 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Häätyköön, hyytykään tauti Sinusta, Strato! Kun kuume jatkuu korkeana useita päiviä, niin ehkä kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. Tosin usein oire johtuu virustartunnasta, elimistön kamppailusta tunkeilijaa vastaan. Virustauteihin ei oikein ole syynmukaista lääkettäkään saatavana. Jos tauti ei hellitä tai kuumeilu alkaa uudelleen kerran selkeästi laannuttuaan, niin terveydenhoitohenkilöstöltä kannattaa silti hakea apua. Pitkittynyttä oireilua aiheuttaa kehoon ehkä viruksen lisäksi pesiytynyt bakteeri, jota oikea antibiootti kurittaa.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Strato

• Jupe hahmo
  • Jupe
20.03.2014 21:59 - 20.03.2014 22:01 #305 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
^^
Mulle sanottiin ennen leikkausta että vuoden päästä tai myöhemmin ilman leikkausta olisi silmät -5. Ja leikkauksen jälkeen saattaa silmät muuttua -1, tiesin riskin mutta ajattelin jos niin käy niin vasta myöhemmällä iällä.. Leikkaus tehtiin 1-2 viikkoa sen jälkeen kun täytin 18 vuotta ja näkö ei ollut muuttunut vuoteen joten sen vuoksi leikkaus hyväksyttiin.

Uskon että pärjään jokusen vuoden ilman laseja kun on kyse kaukonäöstä. Lasien tarve olisi lähinnä se kun ajaa autoa pimeällä, mutta näössä ei ole ollut ongelmaa kun ajan (ei mulla muutenkaan ole ongelmia kun ajan autoa :roll: ).

Toi on inhottavaa jos on koko ajan kuivat ja väsyneet silmät. :neutral: Itseläni oli 1-2 vuotta kuivat silmät leikkauksen jälkeen mutta enään en kärsi.
Viimeksi muokattu: 20.03.2014 22:01 Jupe.

21.03.2014 12:15 #306 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
^ No, sulla on kuitenkin vielä parempi näkö kuin mulla ja mä pärjään vielä ihan hyvin ilman laseja (paitsi jos tarvitsee katsoa kauas ja oikeasti nähdä mitä siellä on), joten tuskin (toivottavasti) sä et vielä tarvitse laseja. Olisin kanssa toivonut, että lasien hankkiminen olisi tullut vastaan vasta useamman vuoden päästä.

Ikävintä mulle tässä on se, että ennen näöntarkastusta huomaisin silloin tällöin, että näkö on huonontunut, mutta en juurikaan miettinyt sitä. Nyt kun tiedän kuinka paljon se on heikentynyt, tiedostan sen koko ajan. Ja sitten kun käyttää laseja, niin ilman niitä oleminen ja katselu tympäisee kun tajuaa, kuinka paljon ne tarkentaa.

21.03.2014 22:00 #307 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Se potuttaa, että huomenna olen jälleen kerran muissa maisemissa klo 15.00., jolloin radiosta tulisi Linnunrata-kuunnelmaa. Multa on jäänyt tosi monta jaksoa väliin ja oon siksi vihainen. Okei, mulla on kaikki ne jaksot koneella ja ne voi kuunnella Areenasta, mutta silti! Pitäähän ihmisillä ruttineja olla. Ja kun kuuntelee ne radiosta, on hyvä tekosyy vaan lojua sängyllä.:smile:

"Sori, en voi tyhjentää tiskikonetta nyt, kun täältä tulee Linnunrata. Kysy 40 minuutin päästä uudelleen." :cool:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

22.03.2014 12:14 - 22.03.2014 12:19 #308 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kiukuttelen alvariinsa pikkuasioista, jotka kunakin hetkenä nakertavat mieltäni. Eniten soimaan omaa epäkäytännöllisyyttäni ja päättämättömyyttäni ja möykkyinä juoksevaa järkeäni. Ja sitten: naapuritalossa roihahtaa tulipalo. Palokunta kiitää paikalle sinivilkkuvine autoineen, joku viedään sairaalaan ja muut palorapun asukkaat häädetään iltamyöhään pihalle. Heillä on oikea ongelma samalla, kun itse jaksan vatkata kiukkuani mitättömyyksistä.

Suututtaa moinen asenteeni, josta on vaikea näköjään juuriutua. Ja kiukuttaa, että parjattu punakukko kiekuu piinaten ihan tavallisia mukavia ihmisiä! Tässä ei paljon lohduta se, että pelastustoimen työntekijät pysyvät leivänsyrjässä lientäen tuhoja.
Viimeksi muokattu: 22.03.2014 12:19 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

• Diara hahmo
  • Diara
23.03.2014 19:24 #309 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Meillä on keskiviikkona labrakurssin seminaarit, joiden tarkoitus on, että jokainen ryhmä esittelee yhden labrakurssin aikana tehdyn työn ja raportoinnin, että muut voi tehdä korjauksia ja muistiinpanoja omiin raportteihin. Olemme kurssin aikana tehneet labraparini kanssa raportit puoliksi niin, että kirjoitamme vuorotellen raportit. Seminaariin mennessä kaikki raportit tulisi olla valmiina, että jokainen voi niistä seurata esityksiä ja tehdä niitä korjauksia ja huomioita. Tänään labraparini ilmoitti, että ei mitenkään saa viimeistä raporttiaan valmiiksi ajoissa, koska on ollut pari päivää kipeänä, tosin nyt on jo terve. Ärsyttävintä tässä on se, että tuo mittaus tehtiin 1kk sitten, joten hänellä on tosiaan ollut aikaa tehdä raportti valmiiksi.

Seminaareja seuraa koe, joten olisi ihan kiva, että saisin sen raportin käsiini seminaareja varten. Sanoin parilleni, että saa kyllä täydet sympatiat, että on ollut kipeänä, mutta hommat täytyy hoitaa, varsinkin kun aikaa on ollut paljon. Minullakaan ei viimeinen raportti ole vielä valmis, mutta saan syyttää vaan itseäni tulevista pitkistä päivistä, kun viimeistelen sitä. Hommia ei tarvitse jättää viime tippaan. Hänellä on kaikki mittaustuloksemme, joten vaikka jostain löytäisin aikaa kirjoittaa tuo raportti itse, en sitä pystyisi tekemään. Lisäksi meidän seminaariaiheesta hän sai kaikista helpoimman kohdan, nimittäin esitehtävien analysoinnin ja yhden kytkennän esittelyn. Esitehtävät oli tosiaan tehty etukäteen ja kytkentäkuvan piirtämiseen ei mene kauaa. Oma osuuteni seminaarista piti sisällään paljon mittaustuloksia ja laskemista, analysointiin ja kirjaamiseen meni 7 tuntia. Hänellä on korkeintaan 2 tunnin hommat tehtävänä, kun kaikki on valmiina.

Ikävää, kun on täysin riippuvainen toisesta tämän asian suhteen. Koko tämä meidän työjärjestely perustuu siihen, että toiseen pitää pystyä luottamaan. Oma onnistumiseni kokeessa tuon työn kohdalla on täysin riippuvainen siitä, viitsiikö hän tehdä homman valmiiksi ajoissa vai ei.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

24.03.2014 11:42 #310 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Omakin ryhmätyöni on joskus hankaloitunut Diaran kuvaamin tavoin: Ryhmäkaveri sairastui juuri esityspäivänä. Hänellä oli hallussaan työmateriaalia, jota ilman me muut emme voineet pitää esitystä. Ítse olin lisäksi opetellut osuuteni lähdeteoksista ulkoa kirjoittamatta sitä minnekään. (Olinhan ylpeä tuolloisesta ylivertaisesta ulkomuististani!) Jouduimme siirtämään esityksen. Vähin vaivoin opin sanottavani uudeksikin esityspäiväksi mutta opin myös vast`edes kirjoittamaan suulliset tuotokseni muistiin.
Nykyäänhän homman voisi hoitaa etätyönä sähköpostin avuin mutta jos työpari on pahasti sairas, niin eihän hän pysty edes ajatus- tai kirjoitustyöhön. Ryhmiin joutuu usein keskenään eri tavoin tehtäviä ajoittavia ihmisiä. Tästä voi koitua pulmia silloin, kun työhön tulee yllättävä este tai viive. On pakkoneuroottista yrittää varautua kaiken varalle mutta ryhmäläiset voisivat jo työtä aloittaessaan sopia siitä, miten menetellään, jos joku ryhmäläisistä ei yllättäen voikaan hoitaa osuuttaan. Työnsä viime hetkeen jättävä ottaa aina riskin siitä, ettei pystykään suoritumaan tehtävästä sairauden, materiaalirikon tms. vuoksi.

27.03.2014 11:18 #311 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Taas sain syyn suivaantua moternille teknoloogialle. Nyt räksyt saa Facebook, jonka kännykuvaketjuun koetin äsken lähettää aamunuutta mestariotostani.
Luulin, että edes kännykuvatiedosto olisi niin pikkuinen, että se vaivatta liittyisi lenkiksi ketjuun. Vaan ah ja voi: ohjelma jauhaa jauhaa jauhaa ja jauhanee yhä, ties miten monta kymmenminuuttista myöhemmin.
Mäenkestä! Kenneuvois?

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
27.03.2014 15:19 #312 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Olisin tarvinnut yhtä juttua ja tiesin saavani sen ostettua yhdestä kaupasta, mutta sitä kauppaa ei enää ollutkaan entisessä paikassa, eikä toisista kaupoista löytynyt. Ja pölhöyden pölhöys, että minulla jo ennestään olisi se juttu, mutta tietenkin se on väärässä kämpässä. Kaikki on aina väärässä paikassa ja minä en missään. Valivali...

28.03.2014 11:53 #313 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Aluksi totean: ihme ja kumma, sillä potutuksen aiheeni on lähes identtinen Hiistu-kuoman eilisen kirjoittaman kanssa! :roll:
Näpsin näet loisto-otoksia kännykkäkameroin ja toki haluan loistella niiden avuin ns. naamakirjan kännykuvaosastossa. Saan kirjastossa käyttööni laitteen, johon voin liittää kännykästä irrottamani muistikortin ja sitten siirtää kuvat USB-tikulle ja tikulta nettiin ja omalle konevanhukselle. Koen kuitenkin muistikortin irrottamisen kamerasta vaivalloisena ja riskisenä: saatan tikkunakkisormineni rikkoa heiveröisen oloisen muistikorttipaikan luukkusen. (Kuulemma muovinen luukku ei järin hevin rikkoudu mutta silti lähes tärisen aina, kun kajoan siihen.) Mutta samainen tietoniekka, joka kertoi muistikorttipaikan luukun yllättävästä sitkeydestä informoi myös siitä, että kännykkään voi liittää kaapelin, jonka kautta kuvat siirtyvät kortilta haluttuun paikkaan ilman muistinkortin irroittamista. Kyseisiä kaapeleita ei vain kirjastossa ole lainata. Tietoniekka opasti lohduttavasti, että kaapelin voi ostaa helposti ja vähin taloudellisin uhrauksin.
Mikä olisikaan luontevampi paikka hakea lisätarvike kuin kauppa, josta kännykän ostin! Busseilin läheiseen ostoskeskukseen ja suuntasin kohti toisen kerroksen kulmausta, jossa matkapuhelinliike sijats...i!

Vaikka miten tiirailin telekaupan suuntaan, näin vain sisustetarvikemyymälän. Muualtakaan kauppakeskuksisesta en löytänyt kyseistä liikettä, joten päättelin sen joko muuttaneen tykkänään muualle tai lopettaneen. Kun kävin tuossa ostoskeskuskessa edellisen kerran ... no, ehkä kuukausi tai pari sitten ..., liike näytti ohimennen katsoen olevan voimissaan. Tai oliko sittenkään: kaivelin muistiani, josta löytyi tallenne niukahkosta valikoimasta esittelyvitriineissä. Mutta mainintaa loppuunmyynnistä ei näkynyt, joten en voinut mitenkään aavistaa luotettavan ja mukavan viestintätarvikemyymäläni katoamisesta.
Katselin kaupan tilannetta ns. lentäjänlaseinkin mutta vastaukseksi sain vain sen osoitteen, josta puljua ei siis enää löydy.

Tänään tiedustelin liitoskaapelia valokuvausliikkeestä, kantapaikkani sekin ja onneksi yhä tukevasti mukana bisneksessä. Myyjä kertoi, että siellä ei pidetä kyseisiä tarvikkeita varastossa, koska valikoima paisuisi valtavaksi. Jokainen merkki vaatii omanlaisensa yhdistimet. Niinpä tietysti. (Huokaus!)

Tulen siis toimeen ilmankin tuota tarviketta mutta kiva sitä olisi silti päästä kokeilemaan. Nyt mietin, mistä päästä alkaisin.

Potuttaa niin, että taidan popsia ilta-appeeksi muutaman ´Nicolan`. Niitä sentään löytyi torilta, kalttausta ja voitelua vailla haarukoitavana.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

30.03.2014 21:22 #314 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
The Hauntedin piti tulla Suomeen keikkailemaan, mutta bändi päättikin perua aikeensa. Minulla oli lippukin valmiina ja töistä vapaapäivä järjestettynä, mutta eipä niistä enää paljoa iloa ole. No, lipun voi palauttaa, joten ostan säästyneillä rahoilla vaikkapa olutta ja kuuntelen bändiä kotioloissa. Harmittaa pirusti, hyviä yhtyeitä kun keikkailee lähietäisyydellä vain harvoin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

30.03.2014 21:30 #315 : Pimeyden peto
Vastaus käyttäjältä Pimeyden peto aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Se, kun uuden, varmaan kymmenennen tallenuksen alettua skyrimissä tajuat että eihän tätä enää jaksa. Joka päivä kulutan mielikuvituksen lahjani pelaamiseen. Mutta, eipä sitten. Avaan kirjoitusohjelman ja ainoa mitä siinä hetken päästä on, on kirjoituspaikan vilkkuva osoitin. Kun sitten tahtois kirjottaa niin eipä siitä mitään tuu

sipulia

31.03.2014 10:55 #316 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Jos voisin, syöttäisin moternille informatsooni-teknolookialle kapallisen toissavuosisadalla itäneitä pottuja! Olin kotikonevanhukseltani lähettänyt eräälle toimijalle Muistio-ohjelmin korjailemaani ja tallentamaani versiota hänen lähettämästään tekstistä. Tänään sain viestin: kyseinen liitetiedosto ei ollut asiallisesti auennut hänen koneellaan. Ja niin kuin olin muistavinani, että yksinkertaisesti muotoiluitta tallennettu dokumentti aukeaa ohjelmin kuin ohjelmin ja ehkä vielä lähikaukotulevaisuudessakin. Mikä on, kun yksinkertaisestakin tietoteknisestä ohjelmasta sukeutuu tietotekninen ongelma!

• Strato hahmo
  • Strato
31.03.2014 19:36 #317 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Ajattelin jo pitkästä aikaa pääseväni treenaamaan, mutta mitä vielä: tentti pukkaa niin kovaa päälle, että jouduin skippaamaan harjoitukset ja keskittymään lukemiseen. Eipä siitä lukemisesta vaan tunnu olevan mitään hyötyä kun ei asiat tartu päähän sitten millään.... tämänkin ajan olisin voinut käyttää treeneihin ja lopputulos olisi sama :angry:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• kyty
02.04.2014 19:42 #318 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Erehdyin Ylen sivuilla katsomaan kommentointia ilmastonmuutoksesta.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

• Strato hahmo
  • Strato
02.04.2014 20:16 #319 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Sain kirjaimellisesti päänsäryn liiasta laskemisesta... huomiseksi pitäisi tehdä viimeinen labra raportti, mutta laskemista ja kuvaajien tihrustamista on sen verran että pää halkeaa :huh: tästä tulee pitkä ilta, mutta onneksi se on sitten ohi...

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• Diara hahmo
  • Diara
02.04.2014 20:57 #320 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Labran käytännön koe meni ihan päin heiniä, liian lyhyen ajan takia en ehtinyt kunnolla miettiä, mitä olin tekemässä, joten hutiloitua tuli. Lisäksi kaksi kolmesta kysymyksestä oli töistä, jotka itse olin tehnyt joskus marraskuussa, joten en voi sanoa, että ihan hirveästi olisin niistä muistanut. Huomenna aamulla jatkuu kirjallisella kokeella, jonka olisi parempi mennä hyvin, että pääsen tästä kurssista läpi. Hylsy tarkoittaa nimittäin sitä, että valmistuminen lykkääntyy vuodella, kun en pääse ensi vuoden labrakurssille, jos tätä nykyistä ei ole suoritettu. Paineita siis riittää huomiselle.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

Uusin jäsen: Perus Minä