Mikä sinua potuttaa nyt?

• Warghast hahmo
  • Warghast
02.04.2014 21:35 #321 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
maanantaina oli viimenen työpäivä. 4 vuotta ehdin olemaan Tiedolla ja just kun pääsin hyvään hommaan niin joku pukupelle päättää siirtää työasematuen ulkomaille ihan vaan koska HÄN niin haluaa..

3. päivä työttömänä ja oon nyt tehnyt enemmän kotitöitä ja opeskelutehtäviä kun viimeseen kahteen kuukauteen yhteensä.. kaikki tehty.. mitäs seuraavaksi?

03.04.2014 11:29 #322 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Warghast, lienet hyödyntänyt työttömyyden edut. Toivottavasti saat minimoitua työttömyyden haitat eli saat myytyä osaamistasi uuteen ja toivottasti kiinnostavaan hommaan. Työnhaku on kokopäivätyötä, sanotaan. Nykyaika tapaa napata työvoiman rattaisiinsa, pyöräyttää ja jonkun joskus pudottaa. Mietityttää: onko osaavia työntekijöitä niin lukuisasti, että heitä voi kieputella miten vain.
Harva voi olla varma työnsä jatkuvuudesta mutta toisaalta työstä pois joutunut ei ole yksin eikä hylkiö, onhan kohtalotovereita aina paljon. Nyt tuntuvat uskomattomilta ajat, jolloin töihin kiskottiin opiskelijat, työtä vierovat, lusmut, viinaanmenevät. Mutta niin on joskus ollut...

• Warghast hahmo
  • Warghast
03.04.2014 11:47 #323 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

työttömyyden haitat tulee näkyviin vasta 3 kk:n päästä kun Tieto lakkaa maksamasta palkkaa.. siihen mennessä pitäisi saada jokin arbeeti löyrettyä..

03.04.2014 12:06 #324 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Warghast kirjoitti: heh, eipä tässä ole vielä kerenny eduista mauttimaan.. ankara vauhkoaminen joka suuntaan että saa tehtyä kaikki rästihommat mitkä töissä ollessa on änkeny sinne "Pitäis tehdä" -laatikkoon..

Jos työttömyydestä pitää löytää etupuolia, niin eräs niistä on juuri se, että aikaa jää rästihommien hoitamiseen - eli ´Pitäis tehdä`-laatikon tyhjentämiseen.

Minua on pikkuisen riipinyt se, että kun seuraan sähköpostiini tulleen ´ilmoitus vastauksesta`- tmv. -tiedotteen linkkiä ja kirjaudun sisään, niin en pääsekään suoraan linkinvihjaamaan viestiin, vaan joudun hakemaan sen ketjustaan. Eihän homma iso ole mutta ihmetyttää: miksei kirjautumisprosessi palauta kohtaan, josta on lähtenyt kirjautumaan? (Ja nyt minua rupesi potuttamaan se, etten osaa selittää äskeistä asiaa kunnollisesti. Miksi tietotekniikka on niin hankalan eksaktia?)

• Noora hahmo
  • Noora
03.04.2014 19:14 #325 : Noora
Vastaus käyttäjältä Noora aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Varasin kirjan kirjastosta,mutta se edellinen lainaaja ei näköjään aio palauttaa sitä,kirjan palautuspäivä oli jo reilu kuukausi sitten.

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

• Diara hahmo
  • Diara
03.04.2014 19:30 #326 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Sain eilen sähköpostin, että Lontoon-pomoni oli kuollut. Toki mies oli jo vanha ja näköjään sairastanut jo vuosia syöpää, mutta silti asia oli pieni shokki. Tosiaan tunsin hänet henkilökohtaisesti, mutta hän oli tuttu nimi minulle jo ennen Lontooseen lähtöä, ja olin useasti puhunut hänen kanssaan puhelimessa ja lähetellyt sähköposteja, kun kesätöissä möin hänelle tuotteita. Hän oli myös ensimmäinen ihminen, jolle jouduin 17-vuotiaana sönköttämään töissä englantia puhelimen välityksellä. Mukava mies. Tippa tuli linssiin, kun kirjoitin firmaan surunvalitteluja. Tuo ihminen mahdollisti sen, että pääsin asumaan Lontooseen, ilman töitä en olisi sinne koskaan lähtenyt.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

07.04.2014 16:46 #327 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Meinasin sitten polttaa talon perkele. Laitoin perunat keittymään liedelle ja uunin päälle. En sitten tajunnut, että uunissa oli joku vanha leivinpaperin riekale ylähyllyllä. Se oli täysissä liekeissä kun kurkkasin uuniin. Ei onneksi päässyt leviämään, kun lappasin vettä päälle raanasta kauheassa paniikissa. Mitä jos olisin tsekannut uunin vasta myöhemmin?

Jumalauta, minä syön tänään pelkkää leipää. En lämmitä mitään. Kävelevä katastrofi.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

07.04.2014 21:07 #328 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Hui, onneksi huomasit sentään tuossa vaiheessa! :eek:

07.04.2014 21:27 #329 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Olo on kuin kolmasti katujyrän alle jääneellä Marvinilla.

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja, The Big Bad Wolf, Kirjaneito

07.04.2014 23:56 #330 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

MannhaiKotka kirjoitti: Ei onneksi päässyt leviämään, kun lappasin vettä päälle raanasta kauheassa paniikissa. Mitä jos olisin tsekannut uunin vasta myöhemmin?

Itse asiassa luulen, että paperi olisi palanut ja siitä olisi tullut savua ja sitten sieltä olisi loppunut palava asia. Tulipalohan toimii siten että kuumuus leviää niin vastaantuleva muu palava aines syttyy myös palavaan ja uunit ovat ymmärrettävistä syistä aika huonoja huonoja ympäristöjä tälle.

08.04.2014 11:50 #331 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Potutusta potuttunenkin: käytin aimo ajan aamupäivästäni juoruten palvelulinjan pysäkillä ja odotellen pikkubussia, vaikka olisin kävellen kerinnyt nopsasti kirjastoon Piihemmoa tapaamaan. Tulipahan onnikkainen testattua taas kerran ja omin osasin kasvatettua sen käyttäjämäärää. (Ehkä linja pelastuu ansiostani, vaikkei se nyt varsinaisesti uhanalainen lienekään ... eihän kaupunginisien säästö-lakkautus -vimmasta koskaan etukäteen tiedä.)
Kun pääsin tietokoneen ääreen huomasin unohtaneeni muistitikut kotiin. Niitähän useimmiten tarvitsen työskennellessäni. Huomasin jo, että joudun hakemaan unohtamani aineiston kotoa. Nyt ei edes palvelubussi taida palvella vaan omat jalat on otettava käyttöön. MUR! Onneksi töihin ei nyt liene hoppu.

09.04.2014 22:28 - 09.04.2014 22:29 #332 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Raumalaissyntyinen – sittemmin Turkuun muuttanut – Toni Tirri on kuollut. Minä en häntä tuntenut loppunen lopuksi järin hyvin – jää vähän epäselväksi, tapasimmeko montaakaan kertaa niin, että molemmat olivat selvinpäin – mutta suomalainen sarjakuvayhteisö tuntuu kerta kaikkiaan tyhjemmältä.

Juice Leskinen – Juuret albumilta Yölento

Viimeksi muokattu: 09.04.2014 22:29 Echramath.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

10.04.2014 11:28 #333 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Huokaus: taas sain tietää henkilön olemassaolosta ja luovuudesta vasta, kun hän on jättänyt tämän elämän. Tosin en paljonkaan seuraa sarjakuvia.
Luin kuolinuutisen - ja unohdin, mitä pikku potutusta minun piti tähän nyt naputella. Ei kai se ollut kovin tärkeätä.

• Janski_ hahmo
  • Janski_
10.04.2014 12:01 - 10.04.2014 12:01 #334 : Janski_
Vastaus käyttäjältä Janski_ aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Potuttaa se, että pitäisi olla koulussa, mutta ei ole mitään tekemistä. Muut oppilaat etenevät niin hitaasti... (kiitos facebook) :grin:

Janskiiiiiiiih
Viimeksi muokattu: 10.04.2014 12:01 Janski_. Syy: seuraaminen unohtui :)

11.04.2014 13:14 #335 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
On niin aikavaa löytää Internetin verkoista juuri sitä juttua tai kommenttia tai tietoa, jota haen. Vaikkapa naamakirjassa eteen pläjähtää ryöppy sivuja ja kommentteja, joista Sen Oikean perkaaminen esiin vie joskus minuutin tytärpuolineen. Linkitkin osoittautuvat toisinaan epätarkoiksi. Mainokset suorahtaan pompahtavat silmille ja tuhkahduttavat varsinaisen asia-aineiston. (Huokaus: tämähän lienee tarkoituskin ja hinta siitä, ettei käyttäjä joudu erikseen maksamaan sivuston tutkimisesta.) Lisäksi vaikkapa naamakirja lataa sivujaan niin hitaasti, että käyttäjä joutuu joko valitsemaan linkkinsä liikkuvasta kohteesta tai ottamaan riskin siitä, että linkkiä joutuu myöhemmin todella etsimään. Onneksi olen viimein oppinut käyttämään naamakirjan toimintoa, jonka avuin saan omiin viesteihini liitetyt kommentit nopeasti näytille myös sen jälkeen, kun pikailmoitus uudesta kommentista on hävinnyt näytöltä. Tämä helpottaa etsijän puuhastelua mutta vain hitusen verran :sad: .
Ja näyttää siltä, että ulkoilman kosteusprosentti pian saavuttaa kolminumeroisen luvun. Niin käy juuri, kun minun on aika lähteä ulos keikalle.

• Ansa hahmo
  • Ansa
11.04.2014 15:27 #336 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Vaatekaappi on täynnä vaatteita, joihin en enää mahdu. Olen parin vuoden aikana selvästi lihonnut niin paljon, että ne vaatekappaleet, joita useimmiten pidin päällä ihan vain siksi, että ne tuntuivat hyvältä, eivät enää nousekaan lantion yläpuolelle. Sekin vielä, että lihominen on tapahtunut ainoastaan takapuolen, reisien ja vatsan kohdalla... ja arvaa, onko sitä jaksanut yhtään panostaa liikkumiseen?

Olen laiska ihminen ja useimmiten käyttänyt hyödykseni vain koulu/työmatkoja siihen, että liikun ne pyörällä tai kävellen. Nyt kun sitä on työttömänä ollut pitkään niin eipä ole tullut liikuttua tarpeeksi. Pitäisi jaksaa ottaa niskasta kiinni ja ruveta hommiin, että sais tuota möhömahaa pienennettyä, mutta se on aina mennyt siihen puhumiseen ja "ehkä huomenna"-toteamuksiin kuin siihen, että sitä oikeasti tekisi jotain asian eteen.

11.04.2014 18:53 #337 : millinen
Vastaus käyttäjältä millinen aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Koko viikko on ollut ihanan lämmin ja aurinkoinen ja keväinen.. Ennen tätä päivää. Aamulla ikkunasta ulos katsoessani näin valkoisen maan, ja nyt loskaa on satanut jo monta tuntia putkeen. :sad:

Kirjat, ruoka ja sänky. Siinä on minulle pyhä kolmikko.

• Lexei hahmo
  • Lexei
14.04.2014 12:15 #338 : Lexei
Vastaus käyttäjältä Lexei aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Tällä hetkellä ärsyttää polveni, joka taittui pahasti viikonloppuna. Nyt joudun sitten kävelemään kyynärsauvoilla. Asiaa vielä mutkistaa se, että olen nyt armeijassa, ja minua uhkaa e-paperit, eli armeijan väliaikainen keskeyttäminen. Huomenna lääkäriin katsomaan jäänkö palvelukseen, vai joudunko kotiin parantelemaan :( Veikkaavat, että polvesta olisi mennyt rikki kierukka tai ristiside.

14.04.2014 12:48 - 14.04.2014 12:51 #339 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Minua suututtaa jatkuva taistelu moternin teknoloogian kanssa. Usein tarvitsen neuvoja käyttääkseni jotain jipposta mutta opastusta löytyy pirstaleisesti, kehnosti tai molemmanlaatuisesti. Kuvaviestien lähettäminen naamakirjan kautta on verkkaisempaa kuin valon eteneminen scifi-super-hidasteessa eikä ohjelma, mokoma, edelleenkään informoi, mikä mättää ja kauanko prosessi vielä kestää. Eihän aikani aina lopu kesken mutta olisi ylen kivaa tietää, pitkäänkö joudun odottelemaan ja saamaan vartoilun palkaksi viestin: valitettavasti toiminto epäonnistui.
Onhan teknologia muuttunut huimasti käytettävämmäksi sitten alkioaikojensa mutta kehityskohteita löytynee yhä googolplexian`in verran!
Paranemisia, lexei_ ! Onneksi nykyään polvivammat yleensä hoituvat. (Kuinkahan monella jalkapalloijalla on yhä polvissaan alkuperäiset kierukat???)
Viimeksi muokattu: 14.04.2014 12:51 Piru Naiseksi. Syy: korjaus ja lisäys

• Diara hahmo
  • Diara
14.04.2014 12:57 #340 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Luin viikonloppuna tenttiin, joka ei sitten mennyt kovin hyvin. Panostin mielestäni aika paljon kokeeseen, mutta kysymykset ei nyt ihan sattuneet kohdilleen. Voi olla tosi tiukassa ne 5 pistettä, jotka tarvitsen läpipääsyyn. Onneksi opettaja on tehokas kokeiden tarkastaja, joten varmaankin jo ensi viikolla saan tulokset. Osaa sitten valmistautua uusintaan, jos on tarve.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

LordStenhammar, Temutzin94