Mikä sinua potuttaa nyt?

14.04.2014 22:10 #341 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Huomenna ruotsin valtakunnallinen. Olen lukenut koko illan sanastoa ja yrittänyt virittyä pois saksaenglannista... Kielioppi menee siinä jotenkin, ei vain ole aikaa kerrata.

Vaan kulttuuri. Jee. Jätin "fiksuna" tyttönä lukemisen vikaan iltaan, pitäisi sitten nyt opetella Norjan tulivuorien nimiä tai jotain. Koska ihan mitä tahansa voidaan kysyä, oli koulussa käyty läpi tai ei. Jee.

• Jupe hahmo
  • Jupe
15.04.2014 00:06 #342 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Ai että miten sen asunnon löytäminen voi olla vaikeaa..Täydellisen asunnon suhteen olen antanut periksi mutta kuin sitä hyvää tai ok asuntoa ei edes löydy. Sitten kun löytyy hyvällä tai ok alueella oleva asunto, jossa on neliöitä riittävästi ja on varaa vuokraan niin sitten EI LEMMIKKIELÄIMIÄ. :angry: Olen etsinyt asunto 1,5kk en tiedä onko se normaali vai pitkä aika, mutta kun olen aikaisemmin löytänyt ja saanut asunnon viikossa.

15.04.2014 19:10 #343 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Ainakin nuo ei lemmikkejä -säännöt tuntuvat yleistyneen viime vuosina, mikä varmaan vaikuttaa. Toki myös hintataso on monissa paikoissa noussut paljon, mikä voi karsia muuten hyviä vaihtoehtoja.

Mutta onnea etsintään! Jospa se täydellinen sieltä vielä putkahtaa vastaan. :)

15.04.2014 21:00 #344 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Ruotisn epäsäännölliset verbit, jotka pitää opetella ulkoa huomiseen kokeeseen, varoitusaikana tämä ilta. Ja minä en osaa! :angry:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

• Ansa hahmo
  • Ansa
16.04.2014 13:05 #345 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Sitä puhutaan monta kertaa yhdestä asiasta, ettei niitä oteta käyttöön ennen kuin vanhat on käytetty loppuun. Ihan selvä asia on ollut pitkään, melkein kuukauden, ja sitten toinen menee ja käyttää niitä uusia juttuja, kun vanhojakin oli vielä jäljellä. Suututtaa, kun ei toinen muista asioita, joista on sovittu jo aikaa sitten. :angry:

• kyty
16.04.2014 14:26 #346 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Sosiaalisen median kautta tiedottaminen. Tuntuu olevan ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta samalla ainoa ilmoituskanava jota ihmiset seuraavat. Pitäisi kai lyödä hanskat tiskiin sen osalta, mutta ei vielä voi.

Toinen asia mikä potuttaa on yleinen stressi kaikesta, ja se ei meinaa lähteä pois kun tilanne on mikä on. Onneksi alkaa olla kesä ja voi mennä ulos rentoutumaan, mutta ei sekään kai ole ilonaihe koska kevään ei olisi oikeasti pitänyt alkaa niin aikaisin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

17.04.2014 09:30 - 17.04.2014 09:31 #347 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Keikkakalenterini jurppii. Välillä se näet huutaa tyhjyyttään, välillä taas ähkyy päällekkäisiä menoja, mikä tietää hankalia valintoja.
Näinä päivinä olen kovasti odottanut viestiä tämänpäiväisestä keikasta. Sitä luvattiin ... luvattiin ... mutta mitään ei näkynyt eilisehtooseen klo 22:15:een mennessä. Tänä huomenena poimin kello 23:45 lähetetyn viestin, jossa lupailtiin keikkarupeamaa noin parin tunnin päähän nyky- eli tämän kirjoitushetkestäni. Olisinhan ehtinyt, jos tieto olisi ollut varma ja ohjeistus jo selkeästi annettu mutta - tuon tiedon saan vasta vahvistettuani tuloni. Näpyttelin kolme minuuttia sitten Facebookin kautta yksityisviestin tälle keikantarjoajalle mutta saattaa olla, etten enää kerkiä - eli se siitä. Onneksi on muutakin menoa täksi päiväksi mutta rahankulukasta eikä -hankinnakasta!

Sen sijaan se ei potuta, että saan toivotella kaikille HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!
Viimeksi muokattu: 17.04.2014 09:31 Piru Naiseksi. Syy: lauserakenteen muutos

• Kitten hahmo
  • Kitten
17.04.2014 16:51 #348 : Kitten
Vastaus käyttäjältä Kitten aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Enkä muuten päässyt kesätöihin kunnalle, vaan pitää mennä puutarhalle, missä olin jo viime kesän. Vihaan paikkaa kaikin puolin, mutta kyllä se raha kelpaisi, niin ei auta.

19.04.2014 10:59 - 19.04.2014 11:06 #349 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Niinpä niin ... liian usein huomaan, että luottokauppani tmv. -toimija on häipynyt tietymättömiin ja tilalle on tullut ihan muu yritys,usein vieläpä sellainen, jollaisen palveluja en tarvitse. Toisinaan yritykset kertovat liikkeen oveen kiinnitetyin ilmoituksin muuttoaikeistaan ja ilmoittavat uuden osoitteensa. Kaikki eivät kuitenkaan niin tee. Yrityksen nettisivutkin saattavat suorastaan huutaa päivitystä. Tällaisissa tilanteissa päättelen, että kyseinen firma on tykkänään lopettanut toimintansa. Mutta kertokoon yrittäjät suoraan sekä liikkeen ovella että nettisivuillaan luopumissuunnitelmistaan! Vai eivätkö yrittäjät kehtaa - poistuvatko he kuvitteellinen häntä koipien välissä?
Viimeksi muokattu: 19.04.2014 11:06 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

19.04.2014 10:59 #350 : millinen
Vastaus käyttäjältä millinen aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Kitten kirjoitti: Sain juuri kuulla, että ratsastuskoulu jossa käyn on mennyt konkurssiin. Aavistuksen ärsyttää, kun on siellä on jo pitkään käynyt. Hyvät ja tutut hevoset ja ihanat tallikaverit jää enenmmän tai vähemmän taakse. Yritän tässä nyt miettiä pitäisikö mennä toiselle tallille, kun en lopettaakkaan haluaisi. Opetus ei vaan ole mielestäni samaa tasoa, ja ilmapiiri huonompi :huh:

Tuo on vaan niin hirveää! Omasta kokemuksesta voin tosin sanoa, että kaikkeen oppii tottumaan, (jopa huonompaan talliin, opetukseen yms.) kunhan vaan ei tarvitse ratsastusta lopettaa.

Kirjat, ruoka ja sänky. Siinä on minulle pyhä kolmikko.

19.04.2014 16:59 #351 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Asuinkerrostaloni rapussa rempataan kahta asuntoa, ja maalinkäry on aivan kauhea. Minulla on vain yksinkertaiset ovet (talon vanhuus taitaa olla syynä), ja siinäkin tiivisteet ovat aivan onnettomat, joten käry tunkee asuntoon. Onneksi pääsen muualle viettämään aikaa ja nukkumaan. Tuleepa taas kiva loma, jeij....

20.04.2014 16:15 #352 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Aika usein mietin miettimistäni, viitsinkö mennä johonkin tilaisuuteen (tai raatsinko uhrata vähistä varoistani pääsylippuun). En pysty päättämään, ja sitten aika tekee päätöksen puolestani. Tilaisuus on jo ohi. Niin käy mm. juuri nyt.
Perintötekijäarpajaisissa olen siis jäänyt paitsi myös hyvästä päättämiskyvystä - sen lisäksi, ettei minulle suotu tuolloin mm. rytmitajua tai järjestelmällisyyttä.
Onneksi en taida olla helposti vietävissäkään. Mutta toisaalta tähänkin ominaisuuteen liittyvä seikka harmittaa, sillä niin useasti minua reippaasti lähestyvät virkut ihmiset eivät tarjoa mitään iloksi mieltämääni vaan tuputtavat tuotetta tai aatetta, joka ei innosta. Mutta pettymyksen rippusta en pysty itseltäni peittämään: hienoisesti silti odotin, että kontaktoija tarjoaisi jotain edes hieman kivaa, kiinnostavaa - vaan ei: myyntitykki se taas minuun suuntautui. En pysty ilahtumaan siitäkään, että tunnen itseni kriittiseksi kuluttajaksi, jonka päätöksiä kauppa-Lopot eivät hetkauta.

• Strato hahmo
  • Strato
23.04.2014 10:05 #353 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Viimeisestä paikasta josta olisi ollut mahdollisuus saada kesätöitä tuli ilmoitus: "Valintamme ei kohdistunut sinuun". Eli ei kesätöitä tänä vuonna, ellei jostain mystisesti ilmaannu jotain hommia, mitä vähän epäilen.

Järkevin vaihtoehto taitaa olla kesäopintojen suorittaminen, saisi sentään opintotuet kesältäkin hommattua, muuten meinaa tehdä hieman tiukkaa.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

23.04.2014 11:26 - 23.04.2014 11:41 #354 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Strato, ehkä kesätöistä kannattaa pysyä kuulolla. Joskus työtilaisuus ilmaantuu yllättäen kesäsesongin jo alettua. Onneksi Sinulla on vaihtoehto tahattomalle joutenololle eli opiskelu!

Minua vähän kismittää se, että kevään lukuisat pyhärupeamat syövät tehokasta työaikaani. (Isoa osaa hommistani voin näet hoidella vain arkisin.) Eihän pääsiäis- ja vappunakertelu ole mitään jouluntienoon aika-ahmattiin verrattuna mutta pieniä huolen taimia töitten valmistumisesta määräajassa versoo silti siellä täällä elimellisessä keskusyksikössäni.
Viimeksi muokattu: 23.04.2014 11:41 Piru Naiseksi. Syy: lisäys

23.04.2014 12:04 #355 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Tämä on vähän tämmöistä tämä työkyvyttömyyseläkeläisen elämä. Hyvä puoli tässä on se, että varma raha tulee käteen aina, tekipä sitten mitä tahansa "pisniksiä". Mutta vähän köyhää tämä arki on, kun ei ole mitään niitä tavallisen työssäkävijän/opiskelijan velvollisuuksia.

Oli mulla tuossa semmoinen luovan kirjoittamisen kurssi, mutta sekin päättyi nyt keväällä. Jos jotain samantapaista tulee ensi syksynä, niin varmaan menen uudestaan. Olen myös noissa mieleterveyskuntoutujien aktiviteeteissa välillä käynyt, mutta sekin on alkanut jo vähän kyllästyttää. Toisaalta ei mulla ole psyykkinen kunto (ainakaan vielä) sellainen, että pystyisin käymään päivätöissä, tuskin osa-aikaisissakaan. Mutta joo, tämä tällä kertaa pienenä potutuksena.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
24.04.2014 00:13 #356 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen tekemässä rengashaarniskaa itselleni. Homma on (oli) jo kohtuupitkällä eli hiattoman t-paidan kokoinen versio oli jo valmiina. Sitten aloin kiinnittämään hihoja siihen ja aloin katselemaan että mitäs se nyt tässä kohdassa ei yhdistykkään kivan näköisesti. Huomasin että olen tehnyt paitani laskokset väärinpäin. Oikeaoppisesti juovien pitäisi kulkea paidassa sivuttain kun ne minulla menevät ylös-alas suunnassa. Eli edessä taitaa olla muutaman tunnin verran purkamista ja uudelleen kasaamista. :huh:

24.04.2014 07:47 #357 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Mun lomailu on vähän surullista puuhaa.

Pääsin eroon kämppääni tunkeutuvasta maalinkärystä, mutta sitten jouduin käymään lääkärin luona, koska minulla oli leukalukko ja muutenkin kipeä leukanivel. Lääkärisedän mukaan minun mahdollinen yöllinen hampaiden narskuttelu (stressistä johtuva) on aiheuttanut jännitystilan leukalihaksissa ja jonkinlaisen tulehduksen leukaniveleen. Tulehduskipu- ja kolmiolääkereseptit lyötiin käteen, sekä kehoitus käydä sellaisella hammaslääkärillä, joka on erikoistunut purentaongelmiin. Onneksi huoleni nivelrikosta ohitettiin aika nopeasti, se tästä olisikin vielä puuttunut....

• Diara hahmo
  • Diara
24.04.2014 09:47 #358 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Siskollani on parin viikon päästä polttarit. Ja koska kyse on naisista, mikään ei tietenkään suju helposti. Tällä hetkellä keskustellaan vaatetuksesta, ja voi että kun ottaa päähän. Ensin haluttiin pukeutua kukin omalla tavallaan teeman mukaan, mutta se saatiin onneksi torpattua. Eihän se näytä miltään polttariporukalta, jos kaikilla on mitä sattuu päällä. Sitten, kun saatiin sovittua, miten pukeudutaan, tämä yksi ihminen ilmoittaa, että hän pääsee niin harvoin baariin, että haluaa laittaa sinne sitten taas juhlavaatteet.

1) Miten se on meidän ongelma jos hän käy liian harvoin baarissa? 2) Polttareissa on kyse morsiammesta, ei vieraista 3) Miten me näytetään polttariporukalta baarissa, jos kaikki vaihtaa normibaarivaatteet sinne?

Nyt saatiin onneksi sovittua, että mennään niissä teemavaatteissa baariin, koska ei siinä pukeutumisessa olisi muuten mitään ideaa, jos julkisilla paikoilla on ihan eri vaatteet. Nyt täytyisi enää saada paidan väri sovittua, koska tämä samainen yksilö ei mitä tahansa väriä (esim. valkoista) laita päälle. Että osaa ottaa tuollainen päähän. Tekisi mieli sanoa tuolle ihmiselle suoraan, että koko jutussa on kyse siitä, onko siskollani hauskaa, ei siitä, näyttääkö hän hyvältä teeman mukaisissa vaatteissa.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

29.04.2014 12:01 #359 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Taas sain aiheen kiukutella moternille informatsiooni-teknoloogialle: sain työnantajaltani yksisivuisen asiakirjan tulostettavaksi paperimuotoon. Mutta .docx-muotoinen liite kieltäytyi avautumasta työkoneen ohjelmin! Siitä en vielä suivaantunut, enhän olisi voinut sitä kotoa tulostaakaan vaan vasta täältä kirjastosta. Mutta liite,pahus, pysyi salattuna kirjastonkin koneella! Sain kirjaston työntekijöiltä vinkkejä siitä, minkämuotoiset tiedostot aukeavat lähes ohjelmin kuin ohjelmin. (Suurimman osan näistä jo tiesin.) Ihmettelen, miksi sitä .docx -tiedostomuotoa niin hanakasti viljellään, kun se ei idä katsottavaksi joka Piihemmoin... :sad: :evil:
Luotan toki siihen, että pomo löytää ratkaisun ongelmaan. Mutta kun sitä on oppinut luottamaan siihen, että moternein konein ennen päiviä nielaisseet viestinnän sujuvat sekunneissa, niin ärsyyntyy, kun niin ei käykään.

• VMN hahmo
  • VMN
29.04.2014 12:53 #360 : VMN
Vastaus käyttäjältä VMN aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Älytön, loputon, hermojaraastava kiire.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/