Mikä sinua potuttaa nyt?

25.09.2014 12:53 #621 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Wanderer kirjoitti: Kun hinkkaa keittiön puhtaaksi ja kiiltäväksi, kas kummaa, yksi ruonanlaitto ja taas on kauhea sotku ja ei muuta kuin uudestaan siivoamaan.

Hah, minulla on ihan sama ongelma. Tai no, ongelma on lähinnä se, kuka tekee sen ruuan. Meillä on jonkinlainen sanaton sopimus siitä, että mies kokkaa ja minä siivoan (taisin vetää sen lyhyemmän korren...), mutta siitä huolimatta arvostaisin, jos hän edes joskus muistaisi pyyhkiä kattilasta liedelle loiskuneet tomaattitahrat heti tuoreeltaan. Ne vaan on niin ikäviä siivottavia kuivuttuaan....

Omia varsinaisia ärsytyksen aiheita on kaksi. Ensimmäinen on jo pari viikkoa niskassa hengittänyt flunssa. Iltapäivisin ja iltaisin olen lievässä kuumeessa, mutta muuten olo on ihan hyvä. Saisi nyt päättää kumpaa tekee, menee ohi vai iskee. Kun haluaisin uskaltaa jo lähteä salille pitkästä aikaa. Toinen on sitten esteettinen ärsytys. Puunväri ja valkoinen ei vaan yksinkertaisesti minun silmissäni sovi yhteen. Ja meidän kämppä on täynnä sitä. Jotenkin niiden välinen kontrasti on liikaa (varsinkin kun puunväri on aika tummahko), mustan ja puunvärin yhdistelmä ei niin pahasti lyö päälle. Mutta tilanteelle ei vaan voi mitään. *huokaus*

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
25.09.2014 19:49 #622 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?

Ageha kirjoitti: Potuttaa se, että psykan oppikirjamme ovat ilmeisesti heikohkoa tasoa.

Ihan mielenkiinnosta: Minkä sarjan kirjat ja kuinka tämä heikohko taso ilmenee?

25.09.2014 20:06 - 25.09.2014 20:07 #623 : Ageha

Hiistu kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: Minkä sarjan kirjat ja kuinka tämä heikohko taso ilmenee?

PS: Lukion psykologia. Ja siis kyseessä voi olla ihan vain oma asennevammani, mutta jotenkin tuntuu että kirjoissa selitetään usein asioita kertomatta niistä kuitenkaan mitään, kerran kun luin sitä otin lopulta Wikipedian esiin ja luin mainituista ilmiöistä sieltä. Se selittää monia asioita jotenkin tosi ympäripyöreästi. Sitten erityisesti tämän epäilen olevan omaa asennevammaani, mutta kirjat selittävät joitain asioita kuin oikeasti tyhmälle ja hirveästi sanoja käytetään tyhjään selittelyyn sellaisen kunnon "fakta fakta fakta fakta konkreettinen esimerkki fakta" -tyylin sijaan. Tuntuu että sisältö on tavallaan "höttöistä"; täsmälleen sama asia oltaisiin voitu selittää paljon tiiviimmällä tyylillä, ja samassa määrässä tekstiä olisi voitu avata asiat paljon laajemmin. Tämä selitys saattaa vaikuttaa nyt vähän ristiriitaiselta, mutta en oikein osaa kuvata tätä paremmin...?

Plus myöskin psykologiaa (eri koulussa ja eri oppikirjoilla) opiskeleva kaverini mainitsee termejä ja ilmiöitä joista en ole koskaan kuullutkaan ja jotka hän taas on oppinut koulussa eikä sen ulkopuolella, voi toki olla että meidän kirjoissa sitten on termejä joita sen kirjoista ei löydy mutta jotenkin... epäilen? Tarkistin myös juuri oppikirjastani sen termin joka viimeksi tuli puheeksi sen kanssa ja jota en tiennyt, ja saman kurssin oppikirjassani ei löydy sitä ainakaan hakemistosta. Myönnän tosin että tarkkaa tutkimusta en sanastoasiasta ole tehnyt.

Myönnän tosin että tosiaan taustalla voi olla oma asennevammaisuus ja purkauduin nettiin tekemättä huolellisempaa taustaselvitystä asiasta. :tongue:

mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.
Viimeksi muokattu: 25.09.2014 20:07 Ageha.

26.09.2014 12:18 #624 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Tein maailmanlaajuisverkossa Kotuksen yhdyssanatestin ja totesin tietoni melko kehnoiksi. Vinkki ja linkki testiin tulivat naamakirjalaistutuiltani, jotka mainostivat onnistuneensa samassa testissä lähes sataprosenttisesti.

Minun tietoniko siis on puutteellista! Harrastan kirjoittamista. Mutta myönnän selailevani helpottuneena Kotuksen sivuja aina, kun minun pitää suoltaa jotain tärkeätä. Toisaalta on hyvä saada näin tietää, mitä ei tiedä - näin voi välttää virheet todellisessa kirjoittamis tilanteessa :grin: .

26.09.2014 19:56 #625 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Luin juuri liikunnanopettajani kirjoittaman Wilma-viestin, joka kuhisi yhdys sana virheitä ja ongelmia alkukirjaimien kanssa. Jossain kohtaa sanaa "joka" oli käytetty väärin.

Tehdäänkö näin: Sinä et kirjoita oikein, minä en liiku?
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Celestine

• Kitten hahmo
  • Kitten
26.09.2014 20:15 #626 : Kitten
Vastaus käyttäjältä Kitten aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Wilma ei toimi. Tänään pitäisi saada oppimispäiväkirja valmiiksi, ja wilmassa olisi ilmeisesti jotain lisäohjeita. Nyt on vähän paha niitä mennä etsimään sieltä, joten täytyy vaan toivoa että on kaikki tarpeellinen tehtynä.
Ja koko oppimispäiväkirja muutenkin oli aika kettumaista, kun ei ole edes oppinut mitään...

Ja vieläkin ärsyttää kun tiistaina matikankoe meni niin huonosti. Ahdistavaa kun voi vaan toivoa että tulisi vitosta parempi. Tai menisi edes läpi.

• Strato hahmo
  • Strato
27.09.2014 08:51 #627 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Nyt se flunssa iski tännekin, veto on täysin poissa. Tosin siinä mielessä on hyvä ajoitus, että vielä ei ole tenttejä joista tarvitsisi huolehtia. Eilen illalla join varmaan 2 litraa teetä ja mustaherukkamehua, täytyy tänään pyörähtää apteekissa.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

27.09.2014 18:45 - 27.09.2014 18:46 #628 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Mua potuttaa se, että mulla taitaa olla masennusta. Jotenkin koen itseni huonoksi ja että en oikein osaa mitään. Kirjoittaminen ei ota sujuakseen, samoin ei soittelu ja noin yleensäkin mistään ei tunnu oikein tulevan mitään. No, tämä on taas näitä päiviä, ei voi mitään. :neutral:
Viimeksi muokattu: 27.09.2014 18:46 Kultasuu.

01.10.2014 18:13 #629 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
LadyChi:n bänni on taas päättynyt deviantART:ssa... Ugh :shock:

01.10.2014 19:11 - 01.10.2014 19:12 #630 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Mua pännii se, että olen säästänyt monta kuukautta rahaa tällaiseen ja multa nyt puuttuu enää vain muutama huntti, että saisin kuvassa olevan kitaran, mutta homma vaan venyy ja venyy:

www.thomann.de/gb/fender_am_standard_2012_strat_mn_bk.htm

No, ei vaineskaan, olen oikeasti ihan tyytyväinen, että saan toivottavasti lähitulevaisuudessa vihdoinkin kyseisen kitaran joka on mulle tällainen: :heart:
Viimeksi muokattu: 01.10.2014 19:12 Kultasuu.

02.10.2014 11:25 #631 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Vaihteeksi - tarkemmin ilmaisten ´salaivaisen vaihteeksi`- pottuilen maksulliselle sähköpostiohjelmalleni. Kiukun aiheenikin näyttää vakioituneen: linkit toimivat ja sivut latautuvat nopeasti kuin laiskiaisen liike oksilla!

• Skie hahmo
  • Skie
03.10.2014 05:00 #632 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Tartuin illalla yhteen tenttikirjoistani tarkoituksena lukaista se aamun tenttiä varten (näin yötä myöten, niin kuin mulla tapana on). Selattuani kirjaa sisällysluettelon kohdalle, karmiva epäilys alkoi hiipiä mieleen... Kyllä, onnistuin lainaamaan epähuomiossa väärän osan, kun ulkonäöltään olivat niin samanlaisia. Olisi tietysti ollut näppärä vilkaista kirjaa aiemmin päivällä, niin sen olisi ehtinyt käydä vaihtamassa oikeaan, mutta näin viime tipan opiskelijallehan tuo olisi aivan liian aikaista.

Huoh. Olen kyllä jälleen ylittänyt itseni. Tuo alkaa mennä jopa minun onnistumisissa semmosille sijoille, että ainoa reaktio tässä tilanteessa on vain nauraa.

Always follow your doubts.

03.10.2014 10:09 #633 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Pitäisi olla kiva ilta tulossa. Kavereiden kanssa valvotaan koko yö ja riehutaan kirjastossa. Syödään karkkia.

JÄÄTÄVÄT vatsakrampit. Au helvetti. Eikä lääkkeet auta.

06.10.2014 08:22 #634 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kävin aamulla pitkästä aikaa salilla (syynä taukoon viimeisen parin-kolmen viikon ajan ollut pieni ja välillä vähän suurempikin kuumeilu..) ja sitten innoissani hajotin jotain selästäni. Vasemmalla puolella, lapaluun alla/vieressä tuntuu ikävä kipu, kun liikuttaa selkää hitusen väärin. Olisi varmaan pitänyt lämmitellä hetki, ennen kuin aloitti....

06.10.2014 11:18 - 06.10.2014 11:18 #635 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen luullut itseäni kielemme opin suurelta osin hallitsevaksi, kirjoitusvirheitä karttelevaksi kirjoittajaksi.

Mutta hiljalleen olen havahtunut siihen, että ´Luulo ei ole tiedon väärti`-sananlasku ei ole silkka klisee. Ehkä en tee yhtä räikeitä virheitä kuin vaikkapa koettaessani askeltaa rytmin ja kuvioitten mukaan tanssilattialla mutta silti mokia pulpahtelee tuotoksiini.
Toki olen napsinut netistä kieli- ja kirjoitusopillisia ohjeita ja vinkkejä ja imaissut ne ulkoiseen (USB-) muistiini. Aika paljon apua on tallenteistani koitunutkin. Mutta kirjoitusprosessin sujuvuutta häiritsee se, että tuottaessani tekstiä joudun miettimään paitsi sitä, mitä sanon myös sitä, miten sanon. Olen jättänyt monta mielestäni nasevaa ilmaisua elimelliseen keskusyksikkööni vain siksi, etten ole löytänyt keinoa kirjoittaa niitä kieliopillisesti oikein.

Lyöntivihreitä teen aika usein. Onneksi ne voi sentään yleensä korjata mutta pianovihrepelsepuupi istuu kirjoittavilla sormillani silloin, kun puuhastan kiireisenä. Eikä kiireisellä olisi aikaa uhrata virheiden korjailuun!

Mutta miksi en iloitse mahdollisuudesta oppia yhä vain uutta, vaan annan itseni virheitä tehtyäni tuntea itseni kurjaksi!
Viimeksi muokattu: 06.10.2014 11:18 Piru Naiseksi. Syy: korjaus

06.10.2014 21:19 #636 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Kuulokkeet rikki. Toiset vuoden sisään. Pikkuveljet, argh.

• Ansa hahmo
  • Ansa
08.10.2014 16:02 #637 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Voihan lätäköt ja autoilijat, jotka ajavat niihin suoraan niin, että se vesi roiskuu suoraan meikäläisen päälle. Sain itseni kokoisen aallokon, joka sopivasti ylsi tieltä jalkakäytävän toiselle reunalle, päälleni ja kaikki vaatteet ihan märkinä nyt. Ärh.

Ei vesisateessa muuten mitään ärsyttävää ole, mutta tuo lätäköihin ajaminen niin, että kastelee jalankulkijat ja pyöräilijät potuttaa sen verran.

08.10.2014 22:52 #638 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Bipo II. Koska ajattelin että no, eihän se nyt mihinkään vaikuta näihin kaikkiin muihin juttuihin verrattuna kun jos se on niin se on varmasti lievä.

Jonka johdosta juuri kun kuvittelin hallitsevani käytöstäni enemmän ja paremmin, illuusio murtuu koska en hallinnut mielihyväimpulssiani. Tai impulssejani. Kun en ajatellut että minulle sellaisia tulisi, ja sitten kun tuli en ollut valmistautunut enkä enää ajatellut.

Ennätysmäärä asioita kustu verrattain lyhyen ajan sisällä nyt.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
09.10.2014 11:40 #639 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Syysloma peruttu, tiistaina ja torstaina ohjelmaa. :huh: No periaatteessa myös maanantaina ja keskiviikkona, mutta etenkin tiistai oleellista... Mutta ainakin saa nukkua tavallista pidempään, lomaa sekin.

09.10.2014 16:20 #640 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Mikä sinua potuttaa nyt?
Koska tänään on sellainen väsynyt zombi-päivä jolloin tekisi mieli vain hautautua sängynpohjalle suklaalevyn ja hyvän kirjan kanssa. Mutta ei. Ruotsin kuuntelu meni aivan metsään, maantiedosta tuli läjällinen läksyjä, matikka on vielä laskematta, äikän novellianalyysi kirjoittamatta ja illalla vielä orkesterin stemmikset. Olen niin väsynyt, että tehokas puoleni joka toimii paineen alla hyvin on kuollut kasa jossain komeron perällä ja kaikki tekemättömät asiat stressaavat niin, että itkettää. (Sivuhuomautus: olen aina väsyneenä ja stressaantuneena järjettömän tunteellinen, kaikki pienetkin vastoinkäymiset tyyliin kotona ei ole ruokaa saavat minut kyynelten partaalle...)

Lisäksi en tykkää potutusketjuun kirjoittamisesta, koska Elämä on ihanaa -ketju kärsii, mutta tällä hetkellä kaikki on vaan niin sanonko mistä, etten jaksa edes yrittää olla positiivinen. No, syysloma alkaa huomenna. Jos selviäisi sinne asti.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Uusin jäsen: Perus Minä