• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

02.10.2013 10:53 #1 :: Hiistu
Harmittaako? Kerro lisää.

Jaetusta harmista on jo puolet pois, joten täällä saa ilmaista, mikä maailmankaikkeudessa milloinkin mättää!

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti

04.10.2013 12:57 #2 :: Ansa
Työttömyys.

Olisi aikaa tehdä vaikka mitä ja nukkua univajeet pois, mutta kun sitä nukkuu sen n. 12 tuntia joka päivä niin ei tuu mitään. Laiskottaa, ei jaksa ja ottaa päähän oma saamattomuus. Tykkään, että elämässä on joku järjestys. Erityisesti jos sen tuo työ tai opiskelu.

Blargh.

05.10.2013 19:06 #3 :: Kirjaneito
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen jo kaksi kertaa koittanut aloittaa uutta aihetta täällä Risingilla, mutta jo kaksi kertaa olen vahingossa sulkenut välilehden, jossa aloittamani viesti on. Arghhhh.... Tekniikka! :evil:

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho

05.10.2013 20:37 #4 :: Iivari
Mikä sinua potuttaa nyt?

Koska tuo ei edes Chromella aina toimi, kannattaa pitkiä viestejä kirjoittaessa joko kopioida ne leikepöydälle ctrl+c -näppäinyhdistelmällä aika ajoin tai sitten kirjoittaakin ne notepadilla tms. ja kopsata valmiina viestikenttään.
Tykännyt: Kirjaneito

05.10.2013 20:43 #5 :: Athilora
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen viikon artikkelianalyysini deadlinesta jäljessä ja löydän paremman inspiraation käyttää aikaani satunnaisilla internetfoorumeilla kuin keskittyä opintoihini.

05.10.2013 21:07 #6 :: Kirjaneito
Mikä sinua potuttaa nyt?

Iivari kirjoitti: Kirjaneito: jos sulla on käytössä jokin järkevä selain (ei IE), niin periaatteessa saattaa olla, että avaamalla suljetun välilehden uudestaan (usein välilehtipalkkia oikealla napauttamalla avautuu valikko, jossa moinen vaihtoehto on) et hukkaa tietoja.

IE:hän minulla käytössä. :wink: Chrome jostain syystä kökköilee koneellani enkä ole firefoxia jaksanut ruveta säätämään. Periaatteessa voisin kyllä käyttääkin tuota kirjoita ja kopsaa -menetelmää, mutta jotenkin siitä ei ikinä synny samanlaista tunnelmaa kuin "oikeaan" viestikenttään kirjoittamisesta. :smile: Tai sitten olen vain vastaisuudessa huolellinen.

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

05.10.2013 21:09 #7 :: Rinja
Tykännyt: Kirjaneito

05.10.2013 21:42 #8 :: Kirjaneito
Mikä sinua potuttaa nyt?

Rinja kirjoitti: Tähän Kirjaneidon pulmaan vielä; pystyykös IE:llä muuten kiinnittämään välilehden nykyisin? Chromella, Operalla ja Firefoxilla pystyy. Voi kokeilla klikkaamalla välilehteä hiiren oikealla ja katsomalla, tuleeko sieltä sellaista vaihtoehtoa. Kiinnitettyä välilehteä ei voi klikata vahingossa kiinni.

Ei pysty. Ehkäpä pitäisi tosiaan harkita selaimen vaihtoa... Kiitos kuitenkin! :smile:

• kyty hahmo
  • kyty

08.10.2013 00:05 #9 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ymmärrän kyllä monien huolen maapallon tilasta, mutta silti vähän ottaa päähän lukea näitä kommentteja tyyliin "kaikki ihmiset ovat kamalia ja koko ihmiskunta pitäisi tappaa ja jättää vain fiksuimmat eloon, kuten esimerkiksi minut". Mutta niinhän se taitaa olla että tyhmiä ovat aina kaikki muut...
Tykännyt: Metusalem

08.10.2013 09:42 #10 :: Athilora
Mikä sinua potuttaa nyt?
Hammassärky ja katkonaiset yöunet eivät jätä mieltäni kovinkaan pirteöksi tai iloiseksi, kuten tänä aamuna nyt totesin.

• Mic hahmo
  • Mic
    Hirviö
08.10.2013 14:11 #11 :: Mic
Mikä sinua potuttaa nyt?
Aamulla oli kiva pyöräillä töihin, mutta nyt kun kuuntelee sateenropinaa ei kotiinpaluu innosta.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

09.10.2013 17:46 #12 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tämän päivän kahdesta kokeesta toinen meni nappiin ja toinen ei sitten ihan. Olin valmistautunut säätötekniikan kokeeseen mielestäni hyvin ja puoleta kokeesta selvisinkin oikein hyvin. Sitten tulikin näitä opettajan ihanuuksia. Koko kurssin ajan opettaja on sanonut, että ei tarvitse opetella kaavoja ulkoa, kaikki tarvittavat löytyy kyllä kokeesta. No eipäs sitten löytynytkään ja sopivasti oli kyseessä viellä sellainen ainetaseen kaava, ettei sitä edes taulukkokirjasta löydy. Eikä kaikki ollut vielä tässä. Kurssin aikana olemme laskeneet laplace-muunnoksia annetuista differentiaaliyhtälöistä. Siis yhtälö on kaikissa tehtävissä annettu valmiina ja sitä sitten pyöritellään, ei mitenkään hankalaa. No tämän päivän kokeessa piti tehdä se differentiaaliyhtälö itse, mitä ei tietenkään ole opetettu. Sain onneksi jonkinlaisen yhtälön tehtyä, mutta tiesin koetta palauttaessani, että se on väärin, koska kuvaaja meni väärään suuntaan. Ehkä siitä saa jotain irtopisteitä. Rasittavaa on, että tuo tehtävä oli hieman yli 1/3 koko kokeen maksimipisteistä ja olin odottanut korkeaa arvosanaa. Nyt se sitten meni tuossa, kun opettaja tekee kokoeen eri tavalla kuin mitä oli luvannut.

10.10.2013 01:26 #13 :: Athilora
Mikä sinua potuttaa nyt?
Täytyy odottaa Arrow'n toista kautta vielä ainakin pari tuntia. Kysymys kuuluu: fanitanko niin paljon, että valvon aamuyön pikkutuneille asti?

Lisäksi on nälkä, muttei viitsisi enää tähän aikaan kokata.

• Emelie hahmo

10.10.2013 08:06 #14 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Onnistuin viikonloppuna jotenkin tulehduttamaan/telomaan korvani yhden rustolävistyksen, ja on kyllä kipeä. Ilmeisesti nukuin jotenkin oudosti tai huonosti pari yötä, että koru vääntyi lävistyksessä. Tein sen virheen, että poistin korun siitä yöksi tuossa edellisyönä, ja aamulla en tahtonut saada korua enää takaisin. Joutui käyttämään vähän voimaa siihen, ja sattui sen verran, että oli silmät pullistua ulos päästä. En oikein tiedä miten sitä pitäisi hoitaa. Eilen kokeilin suolaliuosta, mutta koska ei kirvellyt/sattunut yhtään enempää, niin ainakaan iho ei ole mitenkään rikki lävistyksen kohdalta. Ibuprofeiinia nassuun ja korun pyörittelyä, toivottavasti se siitä tokenisi.

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

10.10.2013 08:59 #15 :: Sapfo
Mikä sinua potuttaa nyt?
Hiiret seinissä ja vintillä.
Sade ja etenkin se että ikävöin rantaa ja ilta uinteja!!!
Ennekaikkea potuttaa että juuri nyt, kun olen töissä, tekee mieli VIINIÄ...
Muokannut 10.10.2013 09:01 Sapfo

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho

11.10.2013 03:17 #16 :: Rinja
Mikä sinua potuttaa nyt?
Eipä ole kauankaan, kun kirjoitin Elämä on ihanaa -aiheeseen näytelmäkäsikirjoitusfiiliksistäni. Nyt on jo toinen ääni kellossa. Vaivalla työstin erääseen kohtaukseen alun, kunnes tuli kiireitä ja jouduin antamaan kohtauksen eteenpäin meidän tiimimme vetäjälle viimeisteltäväksi. No, hänen jäljiltään siellä oli sitten enää pari minun kirjoittamaani replaa, joiden ympäriltä poistetut/muutetut replat muuttivat niiden jäljelle jääneiden merkityksen täysin toiseksi kuin olin tarkoittanut. Henkilöhahmot olivat aivan toisenlaisia kuin olin itse ajatellut/käsittänyt/tarkoittanut (pääsin siis itse tuomaan useammankin hahmon aivan ekaa kertaa mukaan, tai siis näin luulin), ja itse asiassa yksi hahmo oli vaihtunut aivan toiseksi hahmoksi, ts. salaliittoja epäilevä tyyppi oli vaihtanut nimeä ja alun perin siihen kaavailemani henkilö olikin äkkiä aivan toisenlainen tyyppi.

Minulla oli niin äärettömän kiva ilta, ja sitten tulin kotiin ja koneelle ja huomasin tämän. Näin kuitenkin sen tynkäkohtauksen ja hahmojen eteen paljon vaivaa. Olin niin kovin innostunut tästä käsikirjoituksesta, mutta nyt en halua olla enää mukana.

EDIT: Ja siis selvennän vielä, että tuo ns. uusittu kohtaus toki noudattaa paremmin käsikirjoituksen aiempaa tyyliä, lähinnä siksi että näytelmän alkupää on enimmäkseen juuri tuon vetäjämme kirjoittama. Siksi mieluummin vetäydyn pois (onhan minulla selkeästi liian erilainen näkemys) kuin lähden kinaamaan. Tehkööt mitä huvittaa.
Muokannut 11.10.2013 03:45 Rinja

11.10.2013 10:07 #17 :: Athilora
Muokannut 11.10.2013 10:08 Athilora

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

11.10.2013 10:32 #18 :: Sapfo
Mikä sinua potuttaa nyt?

Knox Gargol kirjoitti: Eräs ystäväni on tulassa viikonlopuksi kämpilleni, muttei miehestä ole kuulunut viikkoon mitään. Murh.

Tällaisesta viisastuneen voin vain neuvoa nauramaan kun kaveri ensi kerralla sanoo olevansa tulossa.
Tee jotain ihan muuta jos kaveri ei tule!! Extemporé!!!!!!

11.10.2013 12:26 #19 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Byrokratian virtuaalirattaisto pölli reaaliaikaani niin, että en ehä ehdi tai jaksa kirjotella mitään kivaa suurtieteiskaunokirjallista jatketta nykytekel...luomukseeni.
Täytin näet verkossa asumistukihakemustani. Ensi kertaa uskalsin vaihtaa Wanhan Mallin Turvallisen Paperihakemuksen moternin sähköiseen versioon. Aikaa kului jo muutamaa liitettä skannatessani, vaikka se puuha poiki ylionnistumisen elämyksen. Lomakkeen täyttäminen sen sijaan oli verkkaista, ja minut rrrrraivostutti se virtuaalipunakynä, joka riipusti puutemerkkejä huolellisesti täyttämieni laatikoitten viereen heti, kun koetin klikkaillen edetä lomakkeella. Mietin, että kynä olisi saanut nielaista punamusteensa takaisin! (On toki parempi, että virheistä huomautetaan heti eikä vasta sitten, kun ne viivästyttävät hakemuksen käsittelyä. Mutta tätä en kiukku-uholtani saanut ajatelluksi.)
Ajan lisäksi myös energiani on huvennut niin, ettei fiktio kiinnosta.

• Hanjeu hahmo
  • Hanjeu
    Ratsumestari

11.10.2013 13:24 #20 :: Hanjeu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Jumalattomat kuukautiskivut, äsymys ja se ettei ole jo huominen. Ku sillo on mafia ja työhaastattelu.

Mä haluun murhata jonkun.

Valvojat: SaranthaHiistu