-
- Lukuhaaste: Popsugar 2023
- Lukupiiri / Pisania | Tänään 10:28
-
- Terry Pratchett
- Lukusali / Jussi | Eilen 23:53
-
- Lukuhaaste: Goodreads 2023
- Lukupiiri / Eija | 23.09.2023 23:06
-
- Lukuhaaste: Helmet 2023
- Lukupiiri / Pisania | 22.09.2023 19:36
-
- Painaja ja muita runoja
- Leirinuotio / LordStenhammar | 19.09.2023 11:29
Mikä sinua potuttaa nyt?
Astorethein kirjoitti: Itse joskus kirjoitin verkkopankin salasanan tarpeeksi monta kertaa väärin, jolloin tilini meni lukkoon. Sitten oli paineltava konttoriin ihan fyysisesti ja pyydettävä, että avaavat tilin jälleen. Perin nöyryyttävä kokemus.
Varmaan myös löin jotain väärin tarpeeksi monta kertaa. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä avasivat taas kirjautumisen huomisaamusta klo 10 lähtien, että huoh, toimihan tämä näinkin. Konttorista olisi saanut auki saman tien, mutta ei noita konttoreita enää puoli viiden jälkeen missään ole auki.
Ennustava tekstinsyöttö, en viitti ottaa poiskaan kun tätä niin vähän käytän.
Sadekuurot.
Ihmiset, jotka varastaa kasveja kasvitieteellisistä.
Valkoiset takat, joissa on tahroja.
Pätkivä netti.
Angry Birds.
Mustekynän terä on rikki. Siis oikean mustekynän.
Homeiset solukkoviljelypurkit.

Oishan sitä tämänkin asian voinu vähä paremmin ajatella.
Dyn kirjoitti: ^ Skie, riippuen maasta, johon matkustat, myös matkatoimistot ja erilliset viisumipalvelut voivat palvella pelkissä viisumiasioissa. Näihin voi usein asioida etänä, ja passin toimittamista varten voi käyttää kuriiripalvelua. Tai jos ihan postilla on jokin erillispalvelu, johon passin uskaltaa antaa... Sattuneesta syystä olen itse yleensä päässyt viisumiasioissa paikan päälle, mutta tiedän tuttavia, jotka ovat hoitaneet näitä etänä kuriiripalvelujen avulla. Eri juttu toki, jos suurlähetystöstä joku haluaa nähdä sinut henkilökohtaisesti (kuten haastatteluun työviisumin yhteydessä).
Joo, minun täytyy selvitellä vähän asiaa ja lukea suurlähetystön nettisivut suurennuslasin kanssa. Kiinan suurlähetystössä tarkoitus siis asioida, ja koska oon menossa harjoitteluun, pitää työnantajan ainakin lähettää kutsu, jotta saan viisumin.

Tähän asti oletin, että valmentaja ilmoitti minut kisaan, niin kuin teki edellisenkin kerran. Mutta nyt on asiasta vallinnut niin iso sähköposti- ja tekstiviestihiljaisuus, että aloin epäillä: onko tapahtunut sekaannus, eikä minua ole ilmoitettu lainkaan. Myöhäistähän asia nyt on korjata...
Tänä keväänä ja muka-kesänä näitä sekaannuksia on sattunut elämässäni enemmän, kuin tarvitsen pysyäkseni hereillä ja kerätäkseni viriä tieteistarinoihini. Ihmettelen, miten viestintä selkeäksi suomeksi voi epäonnistua niin usein!
Olen lähdössä Kaupunkitansseihin, ensi kertaa tänä kesänä, pahoinpitelemään valssin askelia ja rytmiä. Etukäteen potuttaa: todennäköisesti jään paritta, kuten yleensä.
Äsken potutti siinä määrin, että ostin sinistä kynsilakkaa. Sopiihan se se sävysävyyn uikkariini, joka yllä AIOIN kisata.
BYÄÄÄH, jos joku muu saa JUMBOtilani

...minä jäin paritta Kaupunkitansseissa, sinakin suureksi osaksi aikaa ... Meitä oli pariton lukumäärä, ja senhän arvaa, kuinka siinä käy, jollei ketään tanssittajatuttavaani satu paikalle. Tulen aina niin surulliseksi ja kiukkuiseksi, kun jään paritta. Enhän ole itse valinnut vanhempieni geenistöstä perintötekijöitä, jotka ohjelmoivat minulle kaksi vasenta jalkaa ja rytmikooman. Tanssi on mitä mainiointa liikuntaa, kehittävääkin, mutta kun siihen usein tarvitaan kaksi, niin joudun turvautumaan mielikuvaharjoitteisiin - tai rikkomaan etikettiä tanssien paritanssia kuvitteellisen viejän kanssa. Enhän minä etiketeistä piittaa mutta olisi kiva jutellakin liikunnan lomassa. Huolimatta hetken nyreydestäni olen tyytyväinen siihen, että Helsingissä järjestetään näitä Kaupunkitansseja eli maksuttomia, matalan kynnyksen paritanssitunteja.
(Huokaus!) Mistähän tässä jaksaisi enää kiukutella vai olisiko parasta säästää loput puhurit tieteistarinoihin?

Enää ei ole ollut vuosikausiin toimivaa vhs-nauhuriakaan, mutta kun keräilijä olen niin ei helpolla malta luopua noista. Aina välillä tulee mieleen että olisiko aika katsella värkit millä noita saisi ripattua talteen tietokoneelle vai heittäisikö kylmästi kaikki nauhat menemään.