Mikä sinua potuttaa nyt?

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra
    Tasolla 45
    11.16

30.06.2015 22:44 #1041 :: Nylkky
Mikä sinua potuttaa nyt?

Astorethein kirjoitti:
Minä käytän Spotifyin ilmaisversiota, mutta ostan silti myös fyysisiä levyjä. Yleensä vielä niin, että tarkistan ensin jonkin uutuuslevyn sisällön Spotifyistä ja teen ostopäätöksen vasta sitten. Ja ainahan tosifani hankkii levyt omaan hyllyyn, vaikka ei pakko olisikaan.

Viellä pahempaa on käyttää se ilmaisversio. Et maksa mitään siittä että saat kuunnella monia yhtyeitä jotka eivät saa maksua kuuntelumäärien mukaan. Ymmärtäisin kyseisein ohjelman jos aina kun kuuntelet yhtyeen kappaleen kilahtaa kassakone yhtyeille. Tämä ei valitettavasti tapahdu jolloin yhtyeet saavat usein joutuvat antamaan luvan alimpaan hintaan.

Musiikkin ILMAIS kuuntelua varten on jo on ennen spötyifytä keksitty RADIO! jotka maksavat ne tekijänoikeudet jotka ovat kalliit mutta ymmärrettävät.

Hyvä että ostat levyjä joten siittä 10 pistettä ja papukaija merkki.

Kiitos ja anteeksi!

• Xerion hahmo
  • Xerion
    Ritari
    Tasolla 31
    37.46

30.06.2015 23:06 #1042 :: Xerion
Mikä sinua potuttaa nyt?
HELSINKI

Kerjäläisiä on aivan liikaa. Kuljen musta huppari päällä ja huppu päässä, vain koska silloin ne ei edes katso minua päin. Liian pelottava? Kuulostaa epätodennaköiseltä.

Menin Kaisaniemeen johonkin puistoon vaan nurmikolle istumaan. Muuten ei ollut syytä pitää huppua päässä, mutta oli pieni tuuli, joten en huppua ottanut pois. Näytin sitten ilmeisesti joltain aivan muulta, koska kohta minulta tultiin pyytämään tupakkaa. Yrittää siinä sitten maahanmuuttaja porukalle selittää, etten polta ja miettii, että mitäköhän tapahtuu seuraavaksi :huh: .

Ettei vastaavaa tapahtuisi, otin hupun päästä. Näytin sitten varmaan jotenkin helposti lähestyttävältä ja avoimelta henkilöltä, koska viiden minuutin päästä joku tuli kysymään, että saisiko lainata puhelintani. Vaikka siinä oli lähellä parikymmentä muutakin.

Mikään ei kelpaa.

30.06.2015 23:08 #1043 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?

Nylkky kirjoitti: Viellä pahempaa on käyttää se ilmaisversio.

Ei siinä ole mitään pahaa, varsinkin jos olen jo hankkinut kuuntelemani levyn omaan hyllyyn. Sitä paitsi on hölmöä olettaa, että mikään bändi tienaisi nykypäivänä yhtään mitään pelkän levymyynnin ansiosta. Keikoista ne rahat tulevat, jos ovat tullakseen. Minä käyn keikoillakin aina ehtiessäni, mitä suosittelen muillekin musiikin ystäville. Radion tarjontaa en edes kehtaa kommentoida, koska tämä on kuitenkin korrektiin käytökseen panostava foorumi.
Tykännyt: Ansa

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

30.06.2015 23:45 #1044 :: Ansa
Mikä sinua potuttaa nyt?

Nylkky kirjoitti: SPOTIFYN KUUNTELIJAT HÄVETKÄÄ!!! OSTAKAA LEVYJÄ KUTEN ENNEN VANHAAN!!!

Mitä hävettävää siinä on, jos sitä palvelua käyttää? Nykyään kaikki löytyy netistä, halusitpa tai et. On niitä, jotka todellakin ostavat CD-levynsä tai jopa LP-levynsä, mutta sitten on niitä, jotka turvautuvat laittomaan lataukseen, ja niitä, jotka käyttävät Spotifyn kaltaisia palveluita joko ilmaiseksi tai kuukausimaksulla.

Itse olen koennut Spotifyn hyödyllisemmäksi kotona ollessa, kun sen voi koneelta laittaa päälle eikä tarvitse CD-levyjen kanssa säätää. Vaikka asema löytyykin, niin varsinaista CD-soitinta ei ole kuin ainoastaan autossa ja sinne niitä levyjä tulee sitten hommattua. Itse pidän palvelusta, kun kuitenkin maksan sen 4,99 euroa kuussa, ettei tarvitse mainoksia kuunnella. Saapahan kuunneltua levyjä, joita ei ole vielä ostanut, jotta voi tehdä sen ostopäätöksen. Siinä Spotify on auttanut paljon.

01.07.2015 13:31 #1045 :: LordStenhammar
Mikä sinua potuttaa nyt?
Se on taas tää kirjottaminen välillä aika skeidassa tarpomista. Mä oon viimeiset pari vuotta kirjottanu sivun illassa, jos olen sattunu kotona olemaan. Välillä on aikamoinen seinä vastassa. Että pitää jo kertaan pariin kirjotettua sepustusta vielä väkisin korjata...

Noh, tekemisen ilostahan tätä usein tekee. Eikä kaiken tartte aina niin mukavaa olla. Mutta silti.

01.07.2015 19:11 #1046 :: Puolikuu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kylmälle arat korvat. Talvisin korvat paleltuvat helposti ja seurauksena on todella inha päänsärky. Palelemista ei kuitenkaan esiinny vain talvella, vaan myös ihan kesällä. Esim. eilen alkuillasta pyöräillessä viimasta alkoi korvia palella. :roll: En haluaisi kesällä käyttää pipoa.
Muokannut 01.07.2015 19:11 Puolikuu

• Jupe hahmo
  • Jupe
    Vampyyri
    Tasolla 31
    44.92

01.07.2015 22:28 #1047 :: Jupe
Mikä sinua potuttaa nyt?
Söin ruokapöytäni äärellä ja huomasin jonkun möykyn tuuletusikkunan välissä ja automaattisesti tuli mieleen "joku SIKA on heittänyt nektariinin ikkunasta ulos" ja sitten huomasin myös puoliksi syödyn tryffelin karkkikääreen kera ja tajuan noi ovat mun nektariini ja tryffeli! Eli joku lintu on ollut asunnon sisällä ja napannut nektariinin ruokapöydältä ja tryffelin suoraan rasiasta joka oli sohvalla. Ikinä en ole missään asunnossa huomannut että lintu/lintuja olisi käynyt asunnolla. Pakko pitää ikkunat kiinni kun en ole kotona ja en ole vielä löytänyt linnunjätöksiä asunnosta...
Muokannut 01.07.2015 22:29 Jupe
Tykännyt: Rinja, Piru Naiseksi

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.09

02.07.2015 10:01 #1048 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen nyt nähtävästi sitten kehittämässä marssimurtumaa oikeaan jalkaan. Jalkapöytä kipeytyi viime viikolla, mutta näytti paranevan kun lepuutin jalkaan sen minkä pystyin. Nyt sitten se on pahentunut eilisen kävelyn jälkeen. Varon astumasta koko painolla jalan päälle, joka aiheuttaa sen, että käännän jalkaani hiukan, joka sitten puolestaan rasittaa nilkkaan. Nyt minulla on koko jalkaterä kipeä. Kohta pitänee käydä näyttämässä lääkärissä ja selvittämässä onko alkuperäinen kipu luusta vai lihaksesta lähtöisin. Että sitten pitikin tällainen tulla tähän kesäloman korville... :huh:

02.07.2015 12:18 #1049 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Työ junnaa paikallaan aina vain, ja joudun pitämään kalenterini väljänä sen varalta, että pulpahtaa äkkkitilaisuus saada tuota kitkuttavaa urakkaa kohti loppuaan. Jotain harrastuksen ja ansiotilaisuuden yhdistelmäsiä olisi tarjollakin mutta en tohdi poimia niitä, jotteivat tapahtumat ajoittuisi päällekkäin. Onneksi suuren osan harrasteista pystyn sovittamaan takkuilevaankin aikatauluun mutta silti harmittaa.

Nykyaikaa ... keikkatyölläkin on varjonsa.

02.07.2015 19:33 #1050 :: maahinen
Mikä sinua potuttaa nyt?

Jupe kirjoitti: Eli joku lintu on ollut asunnon sisällä ja napannut nektariinin ruokapöydältä ja tryffelin suoraan rasiasta joka oli sohvalla.

Orava on toinen vaihtoehto. Olen tuntenut yhden, joka kävi 8. kerroksen asunnossa syömässä omenoita pöydältä. Kipusi kiviseinän rappausta pitkin.

• Jupe hahmo
  • Jupe
    Vampyyri
    Tasolla 31
    44.92

02.07.2015 23:24 #1051 :: Jupe
Mikä sinua potuttaa nyt?

maahinen kirjoitti:

Jupe kirjoitti: Eli joku lintu on ollut asunnon sisällä ja napannut nektariinin ruokapöydältä ja tryffelin suoraan rasiasta joka oli sohvalla.

Orava on toinen vaihtoehto. Olen tuntenut yhden, joka kävi 8. kerroksen asunnossa syömässä omenoita pöydältä. Kipusi kiviseinän rappausta pitkin.

Juu, tuli myöhemmin mieleen että saattoi olla orava kun tuskimpa pikku lintu jaksaa roudata nektariinin pöydältä ikkunalle... Vaikka mulla on ollut suurimman osan elämästä lemmikkejä, on epähygieeninen olo kun joku eläin on käynyt asunnolla.

• Dúath hahmo
  • Dúath
    Soturi
    Tasolla 22
    14.51

04.07.2015 01:40 #1052 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
Lievästi sanoen ärsyttävää..puhelin oli huollossa..piti mennä 1-2 viikkoa. Tänään huomasin tarkistaa mikä huollon tilanne on kun kulunut melki 3 viikkoa.. luki siellä että valmis ja noudettavissa 26.6!!! hemmetin elisa liike ei ollut sit viittinyt ilmottaa että vois hakea pois..kiva että tänään vast huomasin et sitä huoltoo voi seurata -_-" :evil: kituuttanut ihan turhaan vanhan hajoomis pistees olevan puhelimen kans.. :evil:

• Lucilla hahmo
  • Lucilla
    Mekaanikko
    Tasolla 13
    39.90

04.07.2015 07:38 #1053 :: Lucilla
Mikä sinua potuttaa nyt?
Mulla on tällainen yleisesti osaamaton ja aikaansanomaton olo :sad: Kyllä se tästä taas kirkastuu, elämänkokemuskin sen kertoo, mutta tuntuu vaan haljulta. On sellainen olo, että kannattaako kirjoittamista, ainakaan fantasian kirjoittamista, jatkaa ollenkaan. No, tiedän, että jatkan, mutta sallin itselleni nyt notkonpohjan. Valmistelenpa tässä välissä realisminovellin Joenpolven novellikisaan. Aina pitää olla jotain, jota odottaa! :)

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra
    Tasolla 45
    11.16

07.07.2015 19:34 #1054 :: Nylkky
Mikä sinua potuttaa nyt?
ADT tuli käymään. Saimpa taas puhtaat kengännauhat.

Ei siinä kestäny kuin 8 tuntia.

08.07.2015 16:20 #1055 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Nylkky, pesitkö ne kengännauhat ihan itse tuottamallasi (hmmm.) pesunesteellä vai hulahtiko koko annos ADT:lle? ;-) Vai olenko minä nyt ymmärtänyt koko viestin lyhenteineen väärin?
Itse kiukkuan niinniinniin samoille asioille kuin ennenkin, että ... huokaus ... parasta on kirjoittaa: kts. edelliset pottuiluni.
Tykännyt: Nylkky

• Jupe hahmo
  • Jupe
    Vampyyri
    Tasolla 31
    44.92

08.07.2015 19:31 #1056 :: Jupe
Mikä sinua potuttaa nyt?
Liittyen edelliseen orava potutukseen. Heräsin aamulla rapinaan ja peltilaatikon tippumiseen. Ikkuna oli jäänyt vahingossa auki ja orava istui sohvalla ja söi samoja suklaatryffeleitä! (ja oli tiputtanut tyhjän peltilaatikon sohvalta). Jouduin taputtamaan pitkään ja kovaa käsiä kunnes kurre pakeni ulos ikkunasta ja äkkiä ikkunan ovi kiinni! Taputus jutun opin viime viikon Metro lehdestä jossa oli juttu asunnon sisällä olleesta oravasta. En uskalla varmaan pitää ollenkaan ikkunoita auki ja lisäksi tällä kertaa jouduin pesemään ikkunalaudalta oravan papanat ja virtsan. :angry:
Muokannut 08.07.2015 19:32 Jupe

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho
    Tasolla 49
    66.17

08.07.2015 19:56 #1057 :: Rinja
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Jupe, saako ikkunaan asennettua hyttysverkkoa? En tosin osaa arvata, pidätteleekö tavallinen versio oravaa, mutta eiköhän jonkinlainen verkko pidättelisi.

09.07.2015 08:48 #1058 :: Rasimus
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tulipas valittua loma-aika huonosti. Ajattelin fiksusti jakaa lomani kahteen kahden viikon pätkään, joista ensimmäisen pidin heti juhannuksesta alkaen.

Eipä tullut ajatelleeksi tarkistaa kollegoiden lomia.

Nyt olen siitä erikoisessa tilanteessa, että istun melkein täysin autiossa kerroksessa. Jos oikein päätä kurotan, taidan nähdä jossain kaukaisessa kubiikkelissa vähän liikettä.

Se potutusosa? On tuskastuttavaa tehdä - tai pikemminkin olla tekemättä - normityöpäivää vuoden hiljaisimpana aikana. On ollut niitä hetkiä, jolloin hommia on tuntunut olevan aivan liikaa, mutta ei tämäkään mitään hauskaa ole.

No, ainakin nyt voisi alkaa pistää paukkuja henk. koht. projekteille ja opiskeluille firman koulutusjärjestelmässä.

• Xerion hahmo
  • Xerion
    Ritari
    Tasolla 31
    37.46

09.07.2015 09:50 #1059 :: Xerion
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tänä vuonna joku muu on hoitanut kasvimaan istutuksen. Rivit ei ole suoria, joten riviharalla ei pääse väleihin ja koska rikkaruohoja ei ole nypitty koko vuonna kertaakaan (koska en ole ollut kotona, eikä muut jaksa) niitä on niin paljon, että nyppimiseen menisi vähintää päivä.

10.07.2015 08:07 #1060 :: Warghast
Mikä sinua potuttaa nyt?
Apuva! päässä soi Avril Lavigne eikä mee pois vaikka oon yrittäny hukuttaa sitä Metallicaan ja ACDC:hen.. pitänee pian ottaa kovat keinot käyttöön ja floodata aivot irkkufolkilla..

Valvojat: SaranthaHiistu