• katzka hahmo
  • katzka
    Mekaanikko
26.10.2015 22:57 #1181 :: katzka
Mikä sinua potuttaa nyt?
Flunssa, joka on kohta ollut reilun viikon. Paranemaan päin on jo nyt, mutta silti hieman harmittaa olla flunssassa nyt.

27.10.2015 12:40 #1182 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Väsyttää. Joko olen vielä vähän kipeä tai sitten turhan lyhyeksi jääneet yöunet yksin pistävät sekä fyysisen että psyykkisen olon matalaksi. Jotain olisi kiva saada tänään tehtyäkin...

• Strato hahmo
  • Strato

27.10.2015 23:33 #1183 :: Strato
Mikä sinua potuttaa nyt?
Jäi vähän huono fiilis tämänpäiväisestä tentistä, valmistauduin siihen huolella, käytin kaiken vapaa-aikani viimeisen viikon ajalta valmistautumiseen ja silti mietityttää läpipääsy :sad:

Ja tänä aamuna olisin kerrankin saanut nukkua pitkään, mutta teitenkin huoltomiehen pitää tulla soittamaan ovikelloa, piti päästä maalaamaan muutamia vesiputkia. Ei siinä muuten mitään, mutta olisihan se ollut kiva että siitä olisi ilmoitettu etukäteen kuten luvattiin :roll:

28.10.2015 21:18 #1184 :: Puolikuu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Yliopiston tutkintouudistus ei vain potuta vaan melkeinpä itkettää. Saa nähdä, omakin aine saattaa nykymuodossa kärsiä inflaation, jos uusissa kandi- ja maisteriohjelmissa humputellaan vaan yhdessä. En pysty näkemään tässä mitään hyvää.

29.10.2015 01:41 #1185 :: Elthadora
Mikä sinua potuttaa nyt?
Joskus kaikki vain tuntuu kamalan vaikealta...

• Dúath hahmo
  • Dúath

29.10.2015 16:29 #1186 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
miten voi olla näin sairaan vaikeet päättää millä värillä vetäs uuden sohvapöydän pöytälevyn vai jättäskö oman värisekseen (kirsikka). Mä oon pyöritellyt sitä levyy tossa mont viikkoa jo eri valoissa ja kokeillut alapuoleen eri vaha sävyi mutkun mikään ei tunnu miellyttävä -_- ja kun toi levyn oma väri on tollanen punertava ni se puskee tietty kaikesta läpi ni ikinä tie lopputuloksesta.. ikinä vissiin pitäs tehä mitään ite ni vois ees syyttää jotain muut sitten
Muokannut 29.10.2015 16:31 Dúath

31.10.2015 12:39 #1187 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tämä tietokoneeni, kaupungin hitain, WinXP-järjestelmineen riipii kärsivällisyyttäni, ja samanaikaisesti pankkitilini muistuttaa siitä, että uuden (siis käytetyn mutta minulle tuntemattoman) sylikoneen hankinta kuihduttaa kassaani liikaa. Näin käy ainakin, jos ostos ei heti osu kohdalleen, vaan tulen tietämättömyytäni hankkineeksi minulle käyttöarvoltaan riittämättömän laitteen. Luulen, että jo osaan ostaa käytetyn läppärin mutta en tahdo luottaa luuloihin: minun pitää tietää. Ja niin läppäri jää kerran toisensa jälkeen kauppaan, poltan lyhenevää pärettäni tämän juntturoijan ääressä ja käytän moiseen henkistä varantoani, jota voisin hyödyntää mm. Risingiin sepitellen.

31.10.2015 19:14 #1188 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?

Piru Naiseksi kirjoitti: Tämä tietokoneeni, kaupungin hitain, WinXP-järjestelmineen riipii kärsivällisyyttäni, ja samanaikaisesti pankkitilini muistuttaa siitä, että uuden (siis käytetyn mutta minulle tuntemattoman) sylikoneen hankinta kuihduttaa kassaani liikaa.

XP-käyttöjärjestelmästä kannattaa ehdottomasti luopua mahdollisimman nopeasti, koska sen päivittäminen lopetettiin ainakin puoli vuotta sitten. Tämän takia tietoturvakaan ei ole enää ajan tasalla, eli viruksia ja terroristeja ei pidättele käyttännössä mikään. Itse ainakaan en hoitaisi pankkiasioitani tai mitään muutakaan tuolla käyttiksellä.
Muokannut 31.10.2015 19:49 Mustelmann

31.10.2015 20:40 #1189 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Voisi antaa koneelle hiukan lisää elämää, jos XP:n ajaisi sileäksi ja asentaisi tilalle vaikka Linux Mintin , joka on tällä hetkellä varmasti käyttäjäystävällisin Linux-jakelu (ja pehmeä lasku pois Windows-maailmasta). Windowsin uudemmat jakelut sen sijaan ovat XP:täkin raskaampia, joten päivittämisellä ei ehkä voita mitään.

Vanhan koneen kovalevykin voi olla jo niin täynnä, että oleellisten tiedostojen talteen otto ja muun jyrääminen bittiavaruuteen saattaa myös nopeuttaa asioita.

02.11.2015 10:12 #1190 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Linuxia kirjastostakin ehdotettiin antamaan jatkoelämää konevanhukselleni. Suuren osan asioistani hoidan siis kirjaston konein, ja niissä ymmärtääkseni on ajantasainen virus- ja haittaohjelmien torjunta.
Nyt suunnittelen hankkivani käytetyn läppärin niin uusin käyttö-systeemein, että heti ei tarvitse taas vaihtaa. Mutta olen ollut huomaavinani, että järjestelmiä muutetaan ja tukipalveluja lopetetaan niin nopeasti, että säästäväisyyteen pyrkivät tietokoneen käyttäjät joutuvat yhä uudelleen pohtimaan, miten kiertää jonkin tuen lopettaminen ja siis välttyä joko uuden koneen tai vähintään uuden käyttöjärjestelmän ostamiselta.
Tämähän on taas yksi versio siitä laitteiden suunnitellusta vanhenemisesta, josta on tehty TV-dokumenttikin. Haluttomuuteni ostaa uutta (siis ´uutta`) läppäriä yli kymmenvuotiaan nykykoneeni tilalle johtuu paitsi vähävaraisuudestani myös siitä, että vastustan kynsin hampain tämäntyyppisiä pakottamisia.

02.11.2015 16:46 #1191 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Haluan muistuttaa, että XP-käyttistäkin tuettiin yli kymmenen vuotta, vaikka sen jälkeen Microsoftilta on tullut jo neljä (siis neljä!) uutta käyttöjärjestelmää. Jos uuden systeemin käyttöönotolle annetaan kymmenen vuoden harkinta-aika, ei mielestäni voi puhua pakottamisesta.

02.11.2015 17:20 #1192 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Käyttöjärjestelmä on ohjelma siinä missä muutkin, ja ohjelmien päivittäminen ajantasaiseksi on ainoa keino ylläpitää niiden tietoturvaa. XP:n tuki on ollut huomattavan pitkä, varmasti osittain siitä syystä, että se on ollut varsin suosittu Windows-versio. Oletus kuitenkin on, että ohkelmistot päivitetään järjestään heti kun tuoreempi versio on saatavilla (käyttöjärjestelmien kohdalla ehkä vähän viiveellä, kun kyse on tavallisen käyttäjän näkökulmasta ehkä vähän isommasta muutoksesta kuitenkin).

02.11.2015 20:11 #1193 :: Celestine
Kemia.

02.11.2015 21:30 #1194 :: Pyrexia
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen ihan älyttömän väsynyt, parantelen vieläkin flunssaa joka on kestänyt jo noin kaksi viikkoa(voiton puolella kuitenkin jo), ja eräs ihminen ärsyttää hyvinkin paljon, koska hän ei osaa muuta kuin valittaa tai kehua jatkuvalla syötöllä itseään. Hän on kuulemma korvaamaton ja niin mahtavan hyvä ja täydellinen ja ties mitä, ja muut niin surkeita ja arvottomia hänen rinnallaan. :roll:

03.11.2015 10:49 #1195 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olin havainnut ns. naamakirjan sivuilta kutsun tiettyyn kuvaustilaisuuteen ensi torstaiaamuksi. Koska aikatauluni voi vaihdella nopeastikin, en oitis ilmoittautunut, vaan tallensin tiedotteen muistitikulleni.

Eilen selvisi: OK, pystyn osallistumaan. Mutta en löytänyt enää kyseistä ilmoitusta FB:sta, en edes naamaston omin hakutoiminnoin. Liekö poistettu se?
Onhan minulla siis tallenne mutta tohtiiko sen perusteella ilmoittautua, jos kyseessä on sittemmin peruutettu tai hamaan tulevaisuuteen siirretty kutsu.
En viitsisi hätyytellä hyvää yhteistyökumppania ilmoittautuen olemattomiin kuvauksiin. Tiedän, että heillä on niin paljon tekemistä ja todella kiireinen aikataulu.

Mutta sitä kummastelen ja sille äksyilen, että naamakirja on niin sekava ilmoituksineen. Tämä ei näet ollut ensimmäinen kerta, kun varmasti havaitsemaani ilmoitusta ei enää parin päivän kuluttua löydy - eikä viestiä poistamisesta.

04.11.2015 12:19 #1196 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Seikkailin äsken ns. naamakirjassa ja huomasin erään kuvaajan hakevan mallia, täksi päiväksi mutta kohtuulähelle. Huomasin toki, että hän haki minua pidempää ihmistä. En siis täyttänyt hakuehtoja. (Ani harvoin täytän niitä tämäntyyppisissä tilanteissa.) Koska kuvaajalla tuntui olevan hätä - jo buukattu malli peruuttanut viime hetkellä - niin lähetin nopeasti yksityisviestin. Vastausta ei ole kuulunut puoleen tuntiin.
Tulin vilkaisseeksi viestiäni, jossa ilmoitin: ... minut tavoittaa tekstiviestein, koska istun kirjastossa, jossa känni pitää pitää äänettömänä...
Niinpä niin, toivottavasti tuo kuvaaja ei luule minun humalassa pelleilevän ja pilkkaavan toisen pulaa. :blush:
Tykännyt: Iivari

05.11.2015 20:32 #1197 :: Johanna
Mikä sinua potuttaa nyt?
Helsingissä pyöräily sekä puuttuvat pyörätiet/kaistat. :huh:

05.11.2015 23:23 #1198 :: Dyn

Jupe kirjoitti: Helsingissä pyöräily sekä puuttuvat pyörätiet/kaistat. :huh:

Oon ollut huomaavinani, että Stadissa pyöräilee ihan hyvin, jos on vauhtihirmu ja uskaltaa ajaa autokaistalla. Muuten en kyllä tuonne lähtis fillarilla itsekään, ainakaan ihan ydinkeskustaan...

06.11.2015 12:05 #1199 :: Morgan Blood
Mikä sinua potuttaa nyt?
Voi morso, mitkä lihas- ja rannekivut samana päivänä. Olo on ihan rampa kun geelitkään eivät tunnu auttavan. Olen pelännyt viimeiset kaksi viikkoa, että viimeaikainen jakuva istuma-asentotyöskentely vielä kostautuu lähiaikoina ja nyt sitten kaikki työvammat iskivät kerralla. Ammattitautilistalta puuttuu enää muheva peräpukama ja joku silmävaurio. Pää olisi innokas, mutta kroppa näköjään ei. Ihan surkeaa pelleilyä tällainen ihmisvartalo.

• Laine hahmo
  • Laine