• Jupe hahmo
  • Jupe

07.11.2015 00:48 #1201 :: Jupe

Dyn kirjoitti:

Jupe kirjoitti: Helsingissä pyöräily sekä puuttuvat pyörätiet/kaistat. :huh:

Oon ollut huomaavinani, että Stadissa pyöräilee ihan hyvin, jos on vauhtihirmu ja uskaltaa ajaa autokaistalla. Muuten en kyllä tuonne lähtis fillarilla itsekään, ainakaan ihan ydinkeskustaan...

Itse kuljen pyörällä 9km kouluun, jota on vain kaksi arki iltaa viikossa. Mutta noin 1,5 km matkasta on kuljettava jalkakäytävällä tai autotiellä..ja vaikka nyt vasta hankin kypärän en uskalla ajaa autotiellä. Joskus kun olen poikennut mannerheimintiellä Töölössä pyöräkaistalla olen saanut pelätä kun bussit ja autot ajavat liian lähellä kaistaa tai autot jopa käyttävät kaistaa. Sekä olen melkein kaatunut kivireunalle koska auto tai bussi on melkein ajanut kiinni vaikka itse olen ollut oikealla reunalla.

Vaikka ajan varovasti jalkakäytävällä (otan tietenkin huomioin muita) ihmiset huutelevat ja jotkut ovat jopa hypännyt eteeni kädet auki. Sitten joka kerta meno ja paluu matkalla ärsyttää kun ihmiset kävelevät pyörätiellä vaikka meillä pyöräilijöillä sekä kävelijöillä on omat tiet. Kuljen autolla töihin mutta vain pyörämatkat ärsyttävät... :huh:
Muokannut 07.11.2015 00:48 Jupe

09.11.2015 21:01 #1202 :: Puolikuu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Näin oopperan ystävänä vähän närästää Ylen uutisissa ollut kulttuurivertailu. Yle oli vertaillut, kuinka paljon asiakkaita käy oopperassa, teatterissa, leffassa, lätkämatsissa yms. vuoden aikana, ja toteaa sitten kuinka Kansallisoopperalla on vuodessa 180 000 kävijää ja se on siten pienen piirin juttu. :roll:Eihän koko vertailussa ole mitään järkeä! Totta kai leffassa käy enemmän ihmisiä, kun teatteri löytyy miltei joka kylästä ja jossain Tennispalatsissakin menee päivittäin kymmeniä leffoja päivittäin. Ooppera ei voisi edes teoriassa yltää noihin lukemiin, vaikka jokainen näytös olisi myyty loppuun (jo nyt tyhjiä paikkoja ei juuri ole) Muutenkin on hieman eri asia laittaa leffaa pyörimään vs. esittää ooppera.

10.11.2015 11:14 #1203 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
on pimeää, eikä työ suju.

• Laine hahmo
  • Laine

10.11.2015 18:47 #1204 :: Laine
Mikä sinua potuttaa nyt?
Mun kuulokkeet on ollu rikki jo kauan aikaa enkä haluais ostaa uusia koska olen pihi ihminen. Pakko jakaa musiikkia naapureillekin.
Muokannut 10.11.2015 18:47 Laine

10.11.2015 19:36 #1205 :: Moonlord
Mikä sinua potuttaa nyt?
Potutti vähän kun polkupyörän avain katkesi lukkoon. Piti jättää pyörä kaupan telineeseen ja kävellä muutaman kilometrin matka kotiin. Pieni kävely olisi muuten ollut vain plussaa, mutta ei silloin, kun samalla piti kantaa kahta kauppakassia. Hyvin todennäköisesti kassitkin olisivat täälläpäin säilyneet pyörän sarvessa sen tunnin mikä olisi mennyt kotona käyntiin, muttei kehdannut jättää.

Polkupyörän sain takaisin kotiin kun katkaisin sivuleikkurilla vaijerin. Vaijeri oli halvinta ja ohuinta mallia ja nyt huomasin ettei sellaisen turvaominaisuuksillakaan tee mitään. Ostin jo tilalle uuden, vähän paremman lukon. Pitkään kyllä ajelin aivan ilman lukkoakin, kun pyörän oma lukko hajosi pari vuotta sitten eikä heti tullut ostettua vaijerilukkoa korvaamaan.

10.11.2015 21:30 #1206 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?

Neferene kirjoitti: Eluveitie tulee enskuussa Suomeen mutta olen nyt köyhä rotta. :sad:

Minäkin olen köyhä ja vähäväkinen, mutta menen keikalle silti.

11.11.2015 16:08 #1207 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tämä on taas yksi näitä päiviä kissanomistajana. Huoh...

Kun tulee töistä kotiin, niin ei oikein mieltä kohota se, että toinen kissoista on pullauttanut ulos karvapallon kissojen ruokintatarjottimelle. Osa on osunut raksukuppiin, osa ruokalautasille ja suurin kertymä nököttää vesikupissa. Toki lattiallekin on mennyt jotain.

Sitten kun sitä siivoaa lievästi tympääntyneenä ja ehkä hiukan huvittuneena ("oikeasti, se osui vesikuppiin, taas!"), kyseisen siivon jättänyt kissa tulee selän taakse nurkumaan kun on niin nälkä, ja että olette huonoja ihmisiä, kun ette ruoki meitä...! Ja nuorempi, leikki-ikäinen pienpeto säntäilee jaloissa ja haluaa auttaa. Olin kompastua siihen vaikka kuinka monta kertaa ja lyödä pääni seinään siivotessa.

Kun ei heti anna uutta ruokaa, toinen kissoista menee leikkimään vesikupilla ja aivan varmasti rikkoo sen. Me tarvitaan pienempiä ja heikkovoimaisempia kissoja. Huoh.

• katzka hahmo
  • katzka
    Mekaanikko
16.11.2015 15:23 #1208 :: katzka
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ärsyttää ihan himona, kun panostin historian kirjoitiksiin paljon ja sitten sieltä tulee joku surkee arvosana takaisin. Oli nimittäin yhen alaspäin YTL:ssä, kun pisterajat oli nousseet ja miun pisteet muutamalla pisteellä vähentyneet verrattuna opettajan tarkistamiin alustaviin pisteisiin. Oli kyllä hieman pettymys toi arvosana ja en tuu ihan heti pääsemään siitä yli.

Mut pääasia, että valmistun nyt joulukuussa ja lukio muuten suoritettu osaltani ihan ok arvosanoin.

17.11.2015 11:56 #1209 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tälle viikolle kasaantuu epätavallisen paljon scheissea. Ensinnäkin kirjastot ovat konversion vuoksi kiinni ensi tiistaille asti. Olen kyllä varautunut järkyttävällä kirjavuorella, mutta silti. Piplioteekissä käynti on elämän suuria iloja. Lisäksi olen juuri nyt vankina kämpässäni, koska käytävä on juuri vahattu eikä siellä mieluusti saisi liikkua. Ärsyttää koska etukäteen tiedotettiin vain millä viikolla vahausoperaatio pidettäisiin eikä tarkkaa päivää (ja aluksi ilmoitettiin että se olisi kaksi viikkoa aiemmin), joten on ollut vaikeuksia suunnitella menemisiään. Ulkona olisi kaunis auringonpaiste, josta haluaisin päästä nauttimaan ja käydä samalla asioilla, mutta täällä sitä vain nökötetään hirveässä vahan tai -poistoaineen katkussa. Alkaa jo vähän pyöriä päässä. Risingikin on loppuviikosta telakalla :sad:ja kaiken kruunaa minä päivän hyvänsä alkava shark week. Kerrassaan mahtavaa.

18.11.2015 07:37 #1210 :: Doc Nicholson
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kirjahyllyt voisi vaikka kohta tulla, että pääsee laittamaan tavarat paikoilleen. Alkaa nyppimään pahvilaatikoiden keskellä asuminen...

18.11.2015 09:14 #1211 :: Rasimus
Moni asia nyppii.

Ensinnäkin, sunnuntaina vähän ihmettelin kun salikäynnin jälkeen oli paikat kipeänä. Tosin olin vähän laiskotellut salikäyntien kanssa, joten en asiaa ajatellut uudelleen ennenkuin seuraavana aamuna jolloin olin tosi väsynyt ja olo kuin tapetulla madolla. Olo paheni töihin päästessä, joten edessä oli aikainen kotiin lähtö. Tiistaina sitten ei pystynyt enää puhumaan kun kurkku oli kipeä, pärskitytti, palelsi ja hikoili yhtä aikaa jne. Tänään (kai nyt on keskiviikko?) alkaa sitten elämä voittamaan, mitä nyt pötsi vielä reistailee.

Toinen vatutuksen aihe on elokuva Running Man - Juokse tai Kuole. Kyseessä on ilmeisestikin sen verran vanha elokuva, ettei siitä ole kierrossa kuin 4:3-kuvakoko, jossa on vasen ja oikea laita leikattu pois tv-ruutua varten. Takavuosien dvd-julkaisukin oli 4:3-kuvakoolla. Nyt kun tuo tulee telkusta, niin tietenkään kyseessä ei ole alkuperäinen leffa laajakangaskuvalla. Ei, ei suinkaan. 16:9-kuvakoko on tehty ottamalla 4:3-kuvakoon kertaalleen silvotusta versiosta YLÄ- JA ALALAIDAT POIS! Kiitti kauheasti elokuvan raiskaamisesta. On aina yhtä viihdyttävää katsoa kun kaksi nenää juttelee keskenään, kun kasvot, leuka ja otsa jäävät pois kuvasta.

Path of Exile -pelissä meni hc-moodin hahmokin ottamaan ja kuolemaan ihan typerästi sikahelpossa mercilessin act 3:sen Dominus-taistossa. Ei pitäisi pelata flunssasena.
Muokannut 18.11.2015 09:16 Rasimus

18.11.2015 22:25 #1212 :: pihlajapuu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Se, että olisin ihan mielelläni joulun aikaan töissä, mutta laskin, että ei kannata, kun tulisi seuraava Kelan tuloraja opintotuissa vastaan. :angry:

(Toisaalta plussapuolena on sit se, että tuleepahan lomailtua edes silloin jouluna, jos ei lykkää kaikkia kouluhommia lomaan asti.)

18.11.2015 23:12 #1213 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ärsyttää ihmiset, jotka avautuvat FB:ssä milloin mistäkin ongelmistaan (vaikka ihan asiastakin) ja saavat sitten kymmenittäin tsemppauskommentteja ja sydämiä vastineeksi. Jos meikäläinen avautuisi edes ihan vähän, seuraisi aivan varmasti täysi hiljaisuus kommentointikenttään.
Tykännyt: Raimu

19.11.2015 21:40 #1214 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Nyt yhtään väheksymättä tuosta aiheutuvaa harmitusta, mä jäin tätä oikein pohtimaan aamusta ja hämmästelin sitä, miten erilailla ihmiset käyttäytyy. Jos mä avautuisin mun ongelmistani (mä vältän sen floodaamalla oman seinäni ja muiden feedin kissapostauksilla, koska mikäpä sen parempaa mielenkohottajaa kuin hassu kissakuva?), mä en todellakaan haluaisi vastaukseksi selkään taputuksia ja tsemppausta vaan ihan konkreettisia neuvoja. ... mä olen tietysti siitä hankala ihminen, että en ymmärrä välillä sosiaalisten normien ja käyttäytymismallien päälle, mutta sitten taas toisaalta, miksi edes yrittää... :p
Muokannut 19.11.2015 21:41 Emelie

• Strato hahmo
  • Strato

21.11.2015 14:58 #1215 :: Strato
Mikä sinua potuttaa nyt?
Unohdin pyykit koneeseen laittaessani avata vesihanan, joten eihän ne pyykit sieltä puhdistuneet. Lisäksi pyykkitupa on varattu koko päivän, joten huomenna sitten uusinta kierrokselle. Toivottavasti sillä kertaa en ole yhtä unohtelevainen :huh:

25.11.2015 21:26 #1216 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kuinka vaikeaa on lukea listaa, jossa luetellaan kymmenkunta ruoka-ainetta tai ruoka-aineryhmää, kuten "pähkinät" -- ja sitten kysyä, olenko mahdollisesti allerginen inkiväärille tai kanelille? Onko inkivääri tai kaneli jollain määritelmällä pähkinä? Duh...

• Strato hahmo
  • Strato

25.11.2015 23:23 #1217 :: Strato
Mikä sinua potuttaa nyt?
Windowsin pakotettu päivitys 10:n. Mulla on win 7 mihin olen ollut tyytyväinen, pelit ja muut ohjelmat toimivat erittäin hyvin, ei mitään ongelmaa. Nyt sitten microsoft päätti pakottaa mut päivittämään, mitä olen välttänyt, koska en luota siihen, että win 10 toimisi kaikki ohjelmat yhtä hyvin ja samalla tavalla kuin nyt.

Tässä illalla se sitten latasi sen päivityksen, ja nyt antaa 2 vaihtoehtoa: "Päivitä nyt" tai "Valitse ajankohta ja kellonaika, jolloin päivitys tapahtuu. Valittua aikaa ei voi vaihtaa myöhemmin."

Eli enää en saa valita pitää tätä täysin tuettua vanhempaa käyttöjärjestelmää omalla koneella vaan on pakko vaihtaa uuteen. Mitä hittoa! :angry:

Edit: Näköjään se tekee päivityksen pakottamalla 29.11 jos en itse tee sitä ennen sitä... Enpä oliskaan halunnut tehdä sitä päivitystä vapaaehtoisesti...
Muokannut 26.11.2015 00:34 Strato

• Ansa hahmo
  • Ansa

26.11.2015 09:41 #1218 :: Ansa
Mikä sinua potuttaa nyt?
Hieman tuntuu tuon W10 kanssa siltä, että jos sen päivityksen valitsi silloin aiemmin, niin se sitten myös tehdään, jos sitä valintaa ei perunut ajoissa. Muistaakseni sen sai itse silloin valita, että ottaako sen päivityksen vai ei ennen kuin rupesivat päivittämään.

Itse olen kyllä ollut kymppiin tyytyväinen. Kaikki toimii niin kuin pitääkin eikä se vaadi paljoa, jos Steamin pelejä pitää tarkistaa ja päivittää, jotta ne toimisivat.

26.11.2015 11:17 #1219 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen joskus pohtinut sitä, että kuinka huomaamaton on, kun on niin hiljainen ihminen. Se, että on varautunut, ujo ja introvertti ei saisi tarkoittaa sitä, että olen vähemmän tärkeä kuin se aina äänessä oleva tyyppi (se ei myöskään tarkoita sitä, että olen ylimielinen, vihamielinen tai etten olisi kiinnostunut, en vaan puhu). Jotenkin jo kuvittelin, että olisin päässyt tästä ärsyyntymisestä yli, mutta huomasin tänään että ei asia ole niin. Minua ärsytti ihan suunnattomasti, kun kollegani jutteli esimiehemme kanssa ja keskustelussa vyörytti kaikki elämänsä ongelmat esiin ja pomo kuunteli myötätuntoisesti ja ymmärtävästi. On toki totta, että minä en tekisi noin (mitä se nyt pomolle kuuluu, jos minulla on henkilökohtaisessa elämässä ongelmia), mutta se tarkoittaa sitä, että esimies huomioi helpommin nämä äänekkäät henkilöt ja tällaiset hiljaiset tyypit jäävät auttamattomasti sivuun. :(
Muokannut 26.11.2015 11:18 Emelie

26.11.2015 12:15 #1220 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen tilannut osan laskuistani verkkopankkiin. Käyn toki tililläni suhteellisen usein, mutta silti sinne jää väijymään laskuja, joiden maksuaika kerkiää umpeutua käyntieni välissä. Eivät maksuni siis kuukausia viivästy, mutta silti minua harmittaa. Toivoisin, että pankit käyttäisivät jonkinlaista muistutussysteemiä lähestyvistä eräpäivistä. Nykyisenä automaattisenkin tiedonvälityksen aikana ei luulisi tuon palvelun olevan vaikeaa.
Niin, tänään myöhästyi yksi maksu. Olen muistavinani, että tuon nimenomaisen toimijan laskuja olen ennenkin maksellut viipeisin. Mutta kai laskuttajatkin tietävät, miten pankit tätä rahavälitystä hoitavat ... Muistutuksia ei ole tullut, ainakaan vielä. Mutta on toimijoita, jotka hyvin kärkkäästi lähettävät uuden laskun, myöhästymiskuluineen, Siksi laskupimento närästää.