31.01.2016 10:25 #1301 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Selainohjelma, joka väsymättä urputtaa minulle, että konevanhuhkseni käyttöjärjestelmän, Windows XP:n, tuki on loppunut, ja tänään tuohon herjaan oli liitetty myös Vista-versio.
En vain halua antaa periksi ullomaailman pakotteille ja vänkyilen niin kauan, kuin voin. Tämän koneen metkut sitä paitsi tunnen, onhan yhteistä taivalta laitemallin ja selainten kanssa jatkunut vuodesta 2005. Mutta joku paha noita ulkomaailmasta jaksaa nyt painostaa minua, poloa pihiä kuluttajaa!

• Niksu hahmo
  • Niksu

01.02.2016 17:09 #1302 :: Niksu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kone kuoli. Uutta varten on vasta puolet rahoista kasassa. Hyvästi julma maailma.

ps. mikään RS:n hymiöistä ei kuvaa tyydyttävästi potutustani.
Muokannut 22.02.2016 14:59 Niksu

01.02.2016 19:46 #1303 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?

Piru Naiseksi kirjoitti: Minäkö en muka tietä sitä, että konekauppaan olisi asiaa, ihan ilman piihemmon jatkuvaa ilkkua! En vain halua antaa periksi ullomaailman pakotteille ja vänkyilen niin kauan, kuin voin.

Alkaa mennä naurettavuuksiin tämä sinun muutosvastarintasi ja tietotekniikkaongelmasi muutenkin. Suosittelen jälleen kerran johonkin ajantasalla pysyvään käyttöjärjestelmään siirtymistä, koska se on yksinkertaisesti järkevää sekä käyttömukavuuden että yksityisyydensuojan kannalta. Sitten kun terroristi kaappaa pankkitilisi olemattoman tietoturvan vuoksi ja ostaa rahoillasi pari rynnäkkökivääriä, on jo myöhäistä katua.
Muokannut 01.02.2016 19:52 Mustelmann

01.02.2016 20:46 #1304 :: pihlajapuu

Astorethein kirjoitti:

Ja jos ei ne omat rahat harmita, niin mieti edes siltä kannalta, että joku verkkorikollinen voi sitä sinunkin konettasi hyödyntää vaikkapa bottiverkon osana palvelunestohyökkäyksen toteuttamisessa. Välillisesti olet silloin antanut rikolliselle mahdollisuuden ja työkalut tekostensa toteuttamiseen.
Muokannut 01.02.2016 20:47 pihlajapuu

02.02.2016 12:20 #1305 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ajattelen niin, että jos joku sieppaa koneeni rikolliseen toimintaan, niin väärin tekee nimenomaan hän. Nyky-yhteiskunnassa vain usein syyllistetään tavalliset ihmiset siitä, että he antavat mahdollisuuden rikolliseen toimintaan eivätkä riittävästi uhraa varojaan ja vaivojaan estääkseen tätä toimintaa.
Minun mielestäni rikollinen on aina se, joka tieten käyttää toisen omaisuutta laittomaan toimintaan.
En edes luota siihen, että ajantasaistettukaan ohjelma täysin torjuu verkkoilkimysten touhut.
Mahtaako tässäkin tilanteessa päteä vanha tuttu lukkojuttu: lukot ovat rehellisiä ihmisiä varten (mutta toki ne hieman hidastavat rikollista toimintaa...) ?

02.02.2016 14:34 #1306 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Väsyttää ihan hirmuisesti, eikä kahvin litkiminenkään oikein pidä hereillä.

03.02.2016 13:30 #1307 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Juuri, kun kuvittelen saaneeni edes vähän rahaa säästöön uutta tietsikkaa varten, niin eikös n. v. 2007 hankkimani halpis-TV nirsoile verkosta ottamansa virran suhteen eli sammu ennen kuin käynnistyy - useita kertoja! Onneksi kohtuuhintaisia uusia laitteita sentään löytyy, jopa kenties jokseenkin vaivattomasti.
AAARGH, minua sitten inhottaa tuo laitteiden suunniteltu hajoaminen/vanheneminen!

• Strato hahmo
  • Strato

05.02.2016 02:11 #1308 :: Strato
Mikä sinua potuttaa nyt?
Työstän juuri huomiselle labraraporttia ja tietenkään mikään ei mene niinkuin pitää. Pitäisi plotata dataa siihen raporttiin, mutta yllättäen niin excel kuin mikään muukaan kokeilemani plottausohjelma ei suostu yhteistyöhön. Kaveri sai saman setin plotattua ilman ongelmia, mutta tottakai hän on nukkumassa, joten siitäkään ei ole mitään apua :angry:Ottaa päähän tämmöinen, varsinkin kun en tenttien takia ole kerinnyt aloittamaan tätä hommaa aikaisemmin ollenkaan...

• Xerion hahmo
  • Xerion

05.02.2016 13:15 #1309 :: Xerion
Mikä sinua potuttaa nyt?
Inhottavaa lukea kirjaa, jossa ei ole vuorosanaviivoja tai lainausmerkkejä. Ei mitään merkkiä repliikistä. Muutenkin ärsyttävästi kirjoitettu kirja. Ei yhtään pilkkuja, vaan sivu- ja päälauseet on laitettu omiksi virkkeiksi. Kirjassa on myös hyvin häiritseviä kongruenssivirheitä. Murh :angry:

05.02.2016 14:23 #1310 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Taustatietona, olen allerginen tomaatille, minkä myös ilmoitan ravintolassa tilatessani ruokaa. Ei tomaattia. Ei *mitään*, missä on tomaattia. Nyt sain lounaalla pöytään epäilyttävän punaista kastiketta sisältävän asian, josta kysyin noin kolme kertaa tarjoilijalta "oletko ihan varma, ettei tässä ole tomaattia" saaden aina vastauksen "ei, se on tacokastike". Kunnes kolmannen kerran jälkeen tarjoilija suostui viemään annoksen takaisin keittiöön... ja niinhän siinä tomaattia oli. Ei vuosien tomaatinkyttäysoperaation jälkeen enää erehdy. :tongue:

06.02.2016 10:54 #1311 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Yritin järjestellä kirjahyllyjäni niihin ilmestyneiden uusien ja vielä matkalla olevien kirjojen takia, mutta se osoittautui todella hankalaksi. Yritän pitää kirjani edes joten kuten teemallisesti yhdessä, mutta se menee hankalaksi kun kaikki kirjat tuntuvat olevan keskenään erikokoisia. Tilan rajallisuuden vuoksi joudun sijoittamaan osan kirjoista vaakatasossa ja se on tuskastuttavaa, kun ei löydä genren sisältä keskenään samankokoisia kirjoja... :angry:

06.02.2016 12:50 #1312 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Sainpas hankituksi niin uuden telkkarin kuin uuden mutta käytetyn tietsikan! Jotenkin onnistuin - monesti neuvoa myyjiltä kysyttyäni - saamaan laitteet jonkinlaiseen toimintaankin, edes toistaiseksi. :wink:Mutta ihan kaikki ei suju: telkkarista on hankalaa onkia teksti-TV -toimintoa, sillä kyseinen kaukosäätimen painike tuo useimmiten näyttöön ´ei käytettävissä`-tms. ilkun. Onneksi en käytä teksti-TV:tä kuin harvoin. Silti ajattelin käydä kysymässä TV:n ostopaikasta, miten teksti-TV toimii - sainhan sieltä jo muutaman hyvän, ylimääräisen opastuksen ehon laitteeni käyttöön. Mutta myymälä on viikonloput suljettu.
Etsin netistä telkkarini ohjekirjan, mutta siinäkään ei ohjeistettu teksti-TV:n käyttöön. Onkohan niin, että tuo sisältömuoto on vanhenemassa? Nythän netistä löytää helposti samat infot kuin teksti-TV:ssä mutta laajempina.
Ehkä löydän etsimäni vielä omin avuin...

• noreen hahmo
  • noreen

06.02.2016 15:57 #1313 :: noreen
Mikä sinua potuttaa nyt?
Vika ei välttämättä ole telkkarissa, vaan digiboksissa. Onko töllössäsi sisäänrakennettu vai erillinen digiboksi? Pikaisella googlettelulla selvitin, että kaikki digiboksit eivät osaa vastaanottaa sitä analogista teksti-TV:tä. Näin ollen pitäisi kai käyttää digiboksin vastaavaa toimintoa telkkarin sijasta. :) Nykyään teksti-TV on tosiaan vähän vanhentunut tiedottamisen muoto eikä se aina oikein pelaa. :d

06.02.2016 19:38 #1314 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minulla on irrallinen digiboksi, mutta edellinen televisioni näytti teksti-TV:n. Täytyy kokeilla, saanko tuon toiminnon houkuteltua esiin, mutta kovin radikaaleihin toimiin en ryhdy. En halua sekoittaa sovittimeni ja uuden telkkarini sopuisasti alkanutta yhteistä taivalta.
Muokannut 08.02.2016 18:27 Piru Naiseksi Syy: kirjoitusvirheen korjaaminen

06.02.2016 19:43 #1315 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tuollainen allergioitten vähättelyhän on jopa vaarallista: asiakas voi saada pahan kohtauksen pienestäkin määrästä ruokaa, jolle on allerginen. Luulisi suomenkielisten ihmisten ymmärtävän, että esimerkiksi ´ei tomaattia, olen sille allerginen` tarkoittaa EI LAINKAAN TOMAATTIA. Ravintoloitten pitäisi ohjeistaa henkilökuntansa noudattamaan näitä toivomuksia ja myymään vaikkapa ei-oota, jos eivät kykene luomaan ateriaa aineksista, joita asiakas sietää ja joita on saatavilla.

07.02.2016 10:30 #1316 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Pää ihan tukossa, flunssa vaanii tai jo yllätti. :sad:

07.02.2016 16:59 #1317 :: Doc Nicholson
Mikä sinua potuttaa nyt?
Inspiraatio iski ja kaivoin kellarin syvyyksistä vanhan (ilmeisesti julkaistu 1976 :tongue:), kokoamattoman Tamiyan panssarivaunupienoismallin. Tein siihen erinäisinä muutostöitä ja muuta pientä kivaa, mutta nyt rakentamisen muuten valmistuessa alkaa palaamaan mieleen, miksi nämä vanhat pienoismallit olivat niin kauheita... Vaunun telat kun ovat perinteiset yhdessä osassa valetut kumitelat, joihin ei näköjään tartu mikään ihmiskunnan tuntema liima tai maali... Olisihan tuo nyt pitänyt muistaa...

07.02.2016 20:41 #1318 :: Helmeilevä susi
Dyn kirjoitti:

Voi sinua parkaa!
Taustatietona: RRRRRRakastan tomaattia.

07.02.2016 20:42 #1319 :: Helmeilevä susi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kiittämättömyys on maailman palkka.

07.02.2016 21:20 #1320 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?

Helmeilevä susi kirjoitti: Voi sinua parkaa!
Taustatietona: RRRRRRakastan tomaattia.

No minä en edes pidä tomaatista, joten ei se sinällään harmita. :tongue:Olen allerginen monelle muullekin asialle, joista mantelit harmittavan varmaan eniten, koska ne olisivat oikeasti hyviä. Ja suolapähkinät...