08.02.2016 12:25 #1321 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Aamulla havahduin kellon kimitykseen. Avasin kännykän: kirjekuori näytössä. Avasin viestin. "Helsingin jalankulkuväylät paikoin vaarallisen liukkaita"
ARGH, eikä tämä kulkua suitseva talvikidutus lopu ikinä!
Pelkäänpä, ettei, puuttuihan varoitusviestistä piste.

• Niksu hahmo
  • Niksu

12.02.2016 13:27 #1322 :: Niksu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kolme päivää kestänyt päänsärky ja se että ulkona on (taas) kirkkaan valkoista ei auta asiaa...

12.02.2016 14:13 #1323 :: Moonlord
Mikä sinua potuttaa nyt?
Niksu, joka on titteliltään vampyyri, valittaa kirkkaudesta :grin:
Kiitokset nauruista ja pikaisia toipumisia päänsärystäsi.

16.02.2016 17:42 #1324 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Odottelen työmateriaalia postitse tällä viikolla. Eilen huomasin postin käyneen vasta klo 13:30:n jälkeen. Tänään palasin asioilta puolenpäivän jälkeen ja odottelin pitkälle iltapäivään: työntääkö kirjeenkyytijä keltakärrynsä pihaamme. Joatin kellertävää havaitsinkin, mutta se oli vain Auringon leikkiä. Mitään ei ollut aamupäivän aikana luukustani tipahdellut, joten täytyi todeta, että ei töitä tänään. Vähän riepoo myös se, että kun posti näköjään tuo antinsa melko myöhään iltapäivällä, menetän arvokasta työaikaa. Työnantaja tietää asian ja antaa aikaa, mutta minä en voi luonnolleni mitään: työhön pitäisi ryhtyä heti, nyt, oitis, viivyttelemättä ja saada urakka valmiiksi nopeasti.

16.02.2016 19:15 #1325 :: Rasimus
Mikä sinua potuttaa nyt?
Syksyt ja keväät ovat väsymyksen kannalta pahinta aikaa, joten ehkä olen vähän etuajassa tässä valituksessa... Jostain syystä tuntuu, ettei ulkona ole edes pahemmin valoisaa vaikka maa onkin vielä valkoinen ja päivät pidentyneet. Punkasta ei oikein tahtoisi nousta ennenkuin on kunnolla kirkastunut, eli töihinkin tulee mentyä enemmän tai vähemmän myöhässä.

Ja sitten tietenkin se työ... Kun taas yritin tehdä pientä parannusta ohjelmakoodiin, tein ihan pienen kosmeettisen mutta muulle työlle välttämättömän muutoksen erääseen softapalikkaan, joka olikin yllättäen parin viime viikon aikana siirtynyt jonkinlaiseen cybersecurity-kriittiseen luokitukseen. About puoli tuntia myöhemmin tuli Isolta Pampulta e-mail, jossa pyydettiin täyttämään joku halvatun impact analysis -byrokratiapaperi kyseisen muutoksen tiimoilta. Mihinkään ei enää uskalla koskea, kun tietää siitä seuraavan vain ylimääräistä (turhaa) työtä.

Piru Naiseksi kirjoitti: Niin, ja mielestäni kirjoitin arvuutusviestin Risingille, muistaakseni Leikkinurkka-osioon, aamupäivällä. Äsken en löytänyt tuota viestiä. Joko unohdin painaa lähetysnappia tai ohjelma takkuili. Ehkä äsken onnistuin. Jäin miettimään, olenko niin pöhelö, että en löydä lähettämääni viestiä vai oikkuaako ohjelma joskus vaivihkaa, herjaamatta.:blush:

Viesti deletoitiin koska me modet halutaan tehdä kiusaa sulle...

...

:tongue:

Oikeasti laitoit tuon erehdyksessä yleiseen rupatteluketjuun. Koska kukaan ei ollut heittänyt vielä arvauksia, niin tyydyin vain poistamaan kyseisen duplikaattiviestin hetki sitten.
Muokannut 16.02.2016 19:20 Rasimus

16.02.2016 20:22 #1326 :: everythingisdamblue
Mikä sinua potuttaa nyt?
Se, että en kirjastosta löydä niitä kirjoja mitä haluaisin lukea, mutta maksaisivat sitten ostettuina lähemmäs 120 euroa. Mur.

• Iivari hahmo
  • Iivari

16.02.2016 20:38 #1327 :: Iivari
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tee kirjastolle hankintapyyntö? Useimmat kirjastot ottavat mielihyvin vastaan ehdotuksia siitä, mitä heidän kokoelmissaan pitäisi olla. Kirjaston nettisivuilla saattaa olla lomake sitä varten tai jos ei ole, henkilökunta osaa aina opastaa siinä, miten asiassa kannattaa edetä. Vaihtoehtoisesti voit selvittää, onko haluamaasi kirjaa jossakin muussa Suomen kirjastossa ja tehdä siitä kaukolainapyynnön.
Tykännyt: Piru Naiseksi

18.02.2016 07:29 #1328 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Niska/selkäsärky, saamattomuus ja työpisteen rauhattomuus.

Selkäjumit eivät ota antuakseen, kai sitä on kohta marssittava työterveyshuollon luo kitisemään asiasta. Tähän liittyy osaksi myös sitten saamattomuuden fiilis, joka tuntuu valtaavan aina, kun istun työpöydän ääreen. Osaksi saamattomuuttani edistää sitten myös se, että työpisteestäni on tullut hiukan rauhaton viime aikoina, hiljaisten hetkien määrä on vähentynyt reilusti. Olin eilen puolipäiväetätöissä ja jopas sainkin aikaiseksi. Harmi vaan, että en pysty tekemään tuollaisia etätyöpäiviä kuin todella harvoin.

18.02.2016 10:38 #1329 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Mulla on sellainen flunssa, että koko ajan pitää miettiä, onko jo oikeasti kipeä vai eikö ole. Kuumetta ei ole, mutta olo muuten kauttaaltaan kurja. Eilen olin kotona, tämän päivän osalta pitäisi vielä ratkaista, lähdenkö töihin.

19.02.2016 15:15 #1330 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
En ole saanut työmateriaalia vieläkään. Tänään en pääse enää aloittamaan, vaikka posti tulisi juuri nyt. Odottaminen on niin tylsää...
Katsoin työpaikan sähköpostin, eikä sielläkään ollut mitään uutta. Tätä on tämä etätyöläisen elämä, toisinaan kärsivällisyyttä koettelevaa mutta usein vapautta antavaa.
Luulen, että vaikka nyt suututtaa, niin tosi valinnan tullen valitsisin yhä tämän etätyön.

19.02.2016 18:50 #1331 :: HourglassEyes
Mikä sinua potuttaa nyt?
Normaalisti tarkistan aina puhelimen ennen kuin poistun työmaalta, mutta juuri tänään en sitä tehnyt. Luultavasti siksi, että jouduttuani aamupalaverin vuoksi "heräämään" aivan liian aikaisin olin iltapäivän puolella aivan pihalla ja lampsin vain työvuoron jälkeen zombimaisesti kotiin. Jos olisin tarkastanut tuon pahukseksen puhelimen olisin voinut käydä hakemassa pakettiautomaatista tilaamani uudet Omnium Gatherumin uudet levyt... Nyt joudun odottamaan maanantaihin, että ehdin ne noutaa, koska viikonloppu menee töiden merkeissä. Murr! :angry:
Muokannut 19.02.2016 18:50 HourglassEyes Syy: kirotusvire...

20.02.2016 11:23 #1332 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Nyt on kyllä alahuuli pitkällä. Hemmottelin itseäni ostamalla TVMix Salmiakkinen-minipussin. Pussin kyljessä on kuva sellaisesta mustasta autokarkista, joita oli lapsuudessani Lauantaipussissa. Inhosin niitä, koska ne eivät olleet salmiakkia tai edes lakua vaan jotain tyystin kummallista. Ajattelin naiivisti, että jos pussin nimi on "salmiakkinen" on sen sisältö tietysti 100% salmiakkia, joten eivät ne autot voi olla samoja kuin silloin muinoin. Eihän?! No kyllä voi! Kun yhden syötyäni poimin autot pois joukosta (14!) jäi jäljelle kourallinen tassusalmiakkeja ja KOLME mustaa liitulakua. Voi sekoitussuhde sentään. Ketuttaa kuin pientä apinaa ja säveltelen mielessäni tulikivenkatkuista viestiä valmistajalle.:skull:

20.02.2016 21:23 #1333 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Hei, minä etsin niitä autoja aina kissojen ja koirien kanssa, kun ei niitä saa mistään! Joskus harvoin on irtokarkeissa. Musta ne on ihan parhaita, eli hyvä tietää, että tuossa pussissa on. :grin:

• kyty

20.02.2016 23:59 #1334 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Hih, minäkin olen kaipaillut noita autoja, pitääpä metsästää tuollainen pussi ja toivoa että niitä on sielläkin 15 kappaletta. :lol:

Mikä potuttaa: tiedän, että on lauantai, mutta onko naapurien ihan pakko laulaa ja mesota tähän aikaan? Alkaa väsyttää ja olisi mukava jo mennä nukkumaan... Ja harmittaa kun ei kehtaa valittaa ettei leimaudu valittajaksi, ja ei edes uskalla kun ei tiedä millainen reaktio sieltä tulisi. En tiedä edes mikä naapuri on kyseessä, ja meteli on juuri sillä rajalla ettei se ole tarpeeksi kovaa että olisi oikeasti syytä valittaa, mutta kuitenkin sen verran selvää että se häiritsee... :sad:

21.02.2016 01:58 #1335 :: Tsururun
Mikä sinua potuttaa nyt?
^kyllä tähän aikaan saa mennä "kohteliaasti" sanomaan.

itseä potuttaa ihmiset. tarkennettuna exä. minkä hemmetin takia sen piti pöllähtää takaisin mun elämään, muistuttaa mulle (tosin tahattomasti?) miksi ja kuinka paljon siihen silloin rakastuin, silti pysyä kuvainnollisesti käsivarrenmitan päässä, ja ylipäätään muistuttaa olemassaolostaan? mä en tiedä, haluanko mä häätää sen mun elämästä, jatkaa eteenpäin kavereina vai vaan suudella sitä.
Muokannut 21.02.2016 01:59 Tsururun
Tykännyt: Iivari

21.02.2016 20:55 #1336 :: Jonskuux
Mikä sinua potuttaa nyt?
Monikin asia. Mutta eniten se, että seuraavalla viikolla on 3 eitelmää, ja minähän siis todellakin rakastan esitelmiä ja esiintymistä. hyi..:skull:

21.02.2016 21:50 #1337 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?

kyty kirjoitti: En tiedä edes mikä naapuri on kyseessä, ja meteli on juuri sillä rajalla ettei se ole tarpeeksi kovaa että olisi oikeasti syytä valittaa, mutta kuitenkin sen verran selvää että se häiritsee... :sad:

Minulla on ollut täsmälleen sama ongelma nyt muutaman päivän ajan. Jostain yläkerrasta kuuluu jatkuvasti epämääräistä kolinaa ja ryminää, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että kehtaisin käydä huomauttamassa asiasta. Lisäksi joku juoksuttaa vettä pitkin päivää niin että putkisto solisee kuin pieni puro. On kuitenkin vaikea sanoa, mistä asunnosta meteli kantautuu, joten senkin takia kynnys valittamiseen on hieman korkea.

22.02.2016 08:18 #1338 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Meilläkin on naapurimelu"ongelma". Meidän yläkerran naapuri ilmeisesti sahaa jotain asunnossaan säännöllisin väliajoin. Joko tyyppi tekee työksensä jotain sellaista, jota voi tehdä kotona ja johon vaaditaan sahaamista tai sitten se remppaa asuntoaan tooooosi hitaasti (koska tätä sahaamista on kuulunut nyt jo yli vuoden verran). Tuo ei ärsytä muuta kuin silloin, kun sahaus alkaa kun yrittää mennä nukkumaan. Sahasta lähtevä nitinä kuulostaa todella kovalta ja inhalta, kun ympärillä on muuten hiljaista. Tämä on muutenkin outo juttu, koska juuri mitään muuta ääntä yläkerrasta ei kuulu...

• kyty

22.02.2016 12:25 #1339 :: kyty
^ Ehkä siellä kummittelee sahaava kummitus. :shock:

Täälläkin kuului välillä epämääräistä ryminää, isoja tömäyksiä ja ääntä kuin jotain raahattaisiin ja kieritettäisiin yhdeltä yöllä pitkin lattiaa. Mietin onko jossain yläkerrassa lapsi tai eläin. Nyt lähinnä lauletaan. Tosin edellisessä asunnossani seinänaapurit harrastivat ahkeraa riitelyä, ja aina välillä heräsin siihen kun seinästä kuului mieletöntä jyskettä kun siihen ilmeisesti heiteltiin esineitä. Siihen verrattuna laulaminen ei häiritse läheskään yhtä paljon, joskin sitä on paljon useammin ja kappaleet eivät ole mitenkään omia lemppareita.

Samaan aikaan itsellä on hirveä syyllisyys musiikin kuuntelusta edes normaalivolyymillä puhumattakaan siitä että illalla tiputtaa tai paiskoo vahingossa jotain, kuten kaapinoven. Kun tuntuu että suuri osa äänistä kuuluu viereisiin asuntoihin, ainakin niin että jotkut kohdat ohjaavat äänet muualle.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

22.02.2016 17:07 #1340 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ensi viikolla tenttiviikko ja nyt sitten sain flunssan. Ei muuta kuin hirveä kasa vitamiineja ja sinkkiä naamaan ja toivotaan, että menisi nopeasti ohi, jotta jaksaa kunnolla päntätä.