Mikä sinua potuttaa nyt?

15.03.2016 20:15 #1401 :: LordStenhammar
Mikä sinua potuttaa nyt?
Joo. Jos se nyt vaikka muutaman kympin ylimääräistä maksaa, niin eihän se juuri köyhän kukkarossa tunnu. Jonkun halpiskoneen ajattelin muutenkin ostaa. Ei ole näppikselläkään suuremmin väliä. Kyllähän sitä on Amigan ajoilta asti näpytelty. Taitaa tosin halvimmatkin koneet olla tätä nykyä sitä 300 euron luokkaa.

• Skie hahmo
  • Skie
    Senesalkki
    Tasolla 44
    0.33

16.03.2016 13:56 #1402 :: Skie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ulkomaalaisen elämä täällä Keskimaassa on tehty kauhean hankalaksi. Saadakseen oleskeluluvan pitää käydä terveystarkastuksessa, joka tehdään tasan yhdessä sairaalassa tässä yli 20 miljoonan asukkaan kaupungissa. Ja jonne päästäkseen pitää matkustaa kaksi tuntia suuntaansa, koska se sijaitsee järkevästi aivan kaupungin ulkolaidalla. Huoh. Ilmeisesti myöskään sim-korttia/puhelinnumeroa ei myönnetä nykyisin ulkomaalaiselle ilman passin kanssa rekisteröitymistä.

16.03.2016 18:30 #1403 :: HourglassEyes
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ei! Ei! Ei!

Miten voi olla mahdollista, että taas kerran kun meikäläisen loma alkaisi, niin olen tulossa kipeäksi :angry: . Teatteriliput on varattu perjantaille ja hotellikin ensiviikon shoppailua varten...
Karman kostoa siitä, että sattuneet vapaapäivät ja pääsiäinen pidensivät normia talvilomaviikkoa kolmeentoista päivään?

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen
    Tasolla 36
    51.93

16.03.2016 21:53 #1404 :: Niksu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Noniin, nyttemmin kone on taas toistaiseksi toiminut hyvin, joten turha oli stressata ja onneksi tässä on vuoden takuu. Tänään on potuttanut päänsärky joka alkoi jo aamulla... syytän kirottua aurinkoista kaunista päivää siitä (taas). :grin:

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki
    Tasolla 50
    77.61

18.03.2016 10:01 #1405 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Aargh. Huomenna tulee kolme viikkoa siitä, kun havaitsin vesivahingon keittössä ja olen elänyt kaksi viikkoa ilman tiskipöytää ja -allasta. Olin toiveikas että tänään voisi tapahtua jotain edistystä. Viimeinen puolitoista viikkoa on mennyt kuivattimen huristessa lattialla. Mittaukset käytiin äsken tekemässä ja kaapin paikka on edelleen litimärkä, joten kuivain takaisin ja katsotaan uudestaan maanantaina. Oon niiiin kyllästynyt tiskaamaan joka ikisen astian heti käytön jälkeen kylppärissä ja siihen, että kolmen kaapin romut on joka puolella kämppää.

21.03.2016 10:07 #1406 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Piti heittämäni pari hienoa - krröhöm! - kuvaa kännyn muistikortilta maailmanlaajuisverkkoon, tarkemmin kirjoittaen ns. naamakirjaan. Mutta kirjastomme tietokoneluokka osoittautui varatuksi koko aamupäivän ajaksi, eikä nuorten koneillakaan ollut tilaa. Nyt sitten norkoilen noita koneita istuen tällä pikakoneella, joka kohta katkaisee istuntoni. MUR!

Enpä kerinnyt kuvani vanheta maailmanlaajuisverkon Valokuvaajan Showroom - osiossa, sillä alle kymmenessä minuutissa sitä oli kommentoitu "Showroom ainesta, joo" - ja "Mitä täällä tapahtuu" -lausahduksin. Itse en nähnyt tuota otosta niin paljon muita tuolla sivulla esillä olevia kehnompana, että se kirvoittaisi tällaisia sanaheittoja. Tuolla palstalla on vähän tapana kritisoida kärkevästi, ja siksi lähettelen sinne joskus esimerkiksi kännykuvia. (En pidä lyttäävästä kritiikistä, annetaan se kenelle hyvänsä!) Nautin myös piikittelystä.
Minullahan ei ole edes varaa ostella kalliita laitteistoja. Mutta kuulin jo vuosia sitten lohduttavan kommentin: hyvien kuvien ottaminen ei aina ole laitteista kiinni. Mielestäni olen kehittynyt harrastelijavalokuvaajana, sanovat naamakirjan tyypit mitä tahansa. Ja heitä ON kiva härnätä. :evil:
Muokannut 21.03.2016 11:26 Piru Naiseksi Syy: Lisäys

23.03.2016 21:47 #1407 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kehoa ja sielua kokonaisvaltaisesti hallitseva väsymys yhdistettynä alati voimistuvaan synkkämielisyyteen alkaa käymään hiljalleen raskaaksi. En tiedä, mistä tällainen outo, ahdistava olotila on peräisin, mutta se on kuitenkin jatkunut jo pidempään. En jaksa tehdä mitään enkä ajatella mitään, pelkkä oleminenkin tuntuu vaativan kohtuuttomasti voimia. Väsymykseen ja synkkyyteen sekoittuu myös rautaisannos perinteistä vitutusta, mutta en keksi sillekään alkuperää. Oikeasta masennuksesta tuskin on kyse, mutta jostain minulle epänormaalista kuitenkin. Univaje on selvästi osasyyllinen, joten toivottavasti nukkuminen nostaa fiiliksen korkeammalle. Toisaalta tuntuu, että on aivan sama, nukkuuko yössä kolme vai kymmenen tuntia, koska aamulla väsyttää joka tapauksessa.
Muokannut 23.03.2016 21:48 Mustelmann

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho
    Tasolla 49
    65.62

23.03.2016 22:24 #1408 :: Rinja
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Kyllä tuo hyvinkin masennuksen tunnusmerkit täyttää, vaikka se ei tuntuisikaan siltä, minkä ajattelee olevan "oikeaa" masennusta (itsekin tunnistin vasta masennusoireista pidemmän aikaa kärsittyäni, että ne ovat juuri niitä). Synkkämielisyys, väsymys, tarmottomuus ja aikaansaamattomuus ovat ihan sitä itseään. Toki se voi olla sitten eri asia, onko kyse varsinaisesta sairaudesta, mutta on sellainen lyhytaikaisempikin ihan yhtä todellista. Netissä voi vielä kokeilla tehdä virallisia masennustestejä, niitä löytyy googlailulla muutamaa sorttia.

Toki nukkuminen näin ensihoitona on ihan terveellistä, koska univaje ei varmasti auta asiaa.
Muokannut 23.03.2016 22:36 Rinja

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

23.03.2016 23:10 #1409 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Hesarissa oli ihan vähän aikaa sitten juttu kevätmasennuksesta, joka on kaamosmasennuksen tapaan ihan oikea sairaus ja liittyy valon määrän vaihteluun vuodenaikojen mukana.

"Oikean" masennuksen määrittely on äärimmäisen vaikeaa ja kannattaa jättää lekurille. Rinjan mainitsemia nettitestejä voi toki tehdä, jotta saa itselleen vähän kokonaiskuvaa siitä, mihin mennään. Kannattaa valita testi, jossa on muitakin asteikoita kuin "et ole masentunut / saatat olla masentunut", sillä masennuksenkin aste vaihtelee lievästä vaikeaan. Lievästi masentunut voi hyvinkin olla vielä työkykyinen.

Itse olen huomannut, että liika nukkuminen myös lamaannuttaa. Jos on pitkään mennyt vähillä yöunilla, vuorokausien lähinnä nukkuminen ei tunnu enää hyvältä eikä piristä.
Muokannut 23.03.2016 23:10 Dyn
Tykännyt: Rinja

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen
    Tasolla 36
    51.93

24.03.2016 00:18 #1410 :: Niksu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Pieni potutus: tuskin viittä minuuttia sain rauhassa käväistä koneella, kun PS4 veti itsensä virransäästötilaan pelilevy yhä sisuksissaan. Pieni ärsytys, mutta silti. En todellakaan halua että se menee seuraavaksi rikki, kun vasta sain uuden koneen toimimaan normaalisti...

24.03.2016 09:12 #1411 :: Morgan Blood
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kannattaa koittaa tasoittaa unirytmiä. Minulla oli juurikin tuollaista ennen kuin vetäisin nukkumisen siihen 6-8 tuntia yössä suunnilleen samoina vuorokaudentunteina -rakenteeseen. Tosin ei se ihan heti onnistu. Piti keksiä viikonlopuiksikin syy rahtautua ylös sängystä. Minulla toimi aamuvirkut elikot metsässä, joita pääsee kerrankin bongaamaan kun viitsii olla hereillä ennen aamupäivän perheretkeilijöitä, jotka saapuvat eksymään lähimpiin pöpelikköihin viikonloppuisin.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra
    Tasolla 45
    9.37

24.03.2016 15:02 #1412 :: Nylkky
Mikä sinua potuttaa nyt?
Jos urheilussa kaikki sujuu niin yksityiselämä vetää syöksykierteen ja jyrkän sellaisen.

Miksi ei ikinä mene niin kuin tasapaksusti.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

25.03.2016 22:16 #1413 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Meinasi tänään mennä potutuksen puolelle, mutta säikähdyksellä selvittiin, matkakorttini lakkasi nimittäin toimimasta. Aamulla ja vielä päivälläkin se toimi hyvin, mutta päätti sitten iltapäivällä yhdellä Piccadilly-linjan pikkuasemalla sitten lakata toimimasta - eikä siellä tietenkään ollut sellaista henkilökuntaa, joka olisi osannut asian kanssa auttaa.

Onnistuin ehkä selittämään tarpeeksi vakuuttavasti, että kyllä, mulla on voimassa oleva kuukausikortti, sillä virkailijat päästivät mut lopulta puomeista ohi metroon ja ajoin lähimmälle isommalle asemalle, jossa on varsinainen asiakaspalvelupiste. Koska mulla ei ollut kuitteja eikä mitään todisteita ostosta enää mukana, pelkäsin jo, että loppukuun lippu on menetetty. Virkailija sai kuitenkin palautettua tiedot ja laitettua ne toiselle kortille, eikä pelkästään kuukausikorttia vaan myös kortilla olleet muutaman punnan saldon. Voi tätä onnea. Hiukan tuli mutkia iltapäivän matkaan, mutta uusi kortti toimii taas enkä lopulta edes maksanut ylimääräistä.

28.03.2016 14:43 #1414 :: Rasimus
Mikä sinua potuttaa nyt?
Saamari. Kone aloitti pari kuukautta sitten uutena ilmiönä itsensä yllättävän sammuttamisen. Tämä johtuu ylilämmöstä (prosessorin ylilämmöstä tarkkaanottaen, BIOSin mittarin mukaan päälle 85 astetta heti sammutusta seuraavan käynnistyksen aikana). Mutta se oli vain outoa piikkiä silloin tällöin. Nyt sitten laite alkoi boottailemaan huomattavasti innokkaammin.

Tein sen virheen, että katsoin toissapäivänä enkä vasta tänään mistä on kyse. Irrotin siis jäähdytinelementin ja kyllähän se oli pölyinen ja lämmönsiirtorasvat olivat kivikovat koppurat. Enpä tajunnut, että nyt kun kivettyneet rasvat ovat rapisseet pois, ei se jäähdytä enää senkään vertaa. Onneksi huomenna pääsee hankkimaan uudet rasvat elementin ja prossun väliin, ja sitten toivottavasti lämmöt alkavat olla taas alle 70 asteen.

Mutta kun on niin tietokoneen orja, että vieroitusoireitahan tässä alkaa olemaan. Onneksi voi kannettavalla edes surfata netissä, vaikka mihinkään muuhun siitä ei enää olekaan.

• noreen hahmo
  • noreen
    Vampyyri
    Tasolla 33
    13.28

28.03.2016 16:43 #1415 :: noreen
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kykenemättömyyteni vesiväreillä maalaamiseen. Olen harrastanut piirtämistä ihan pienestä naperosta saakka. En ole mitenkään loistava, mutta osaan mielestäni tehdä lyijykynällä varsin mukavia luonnoksia. Värittäisin ne mielelläni, mutta vesiväreillä ei hommasta tahdo tulla mitään. Olen aina pitänyt vesiväritöiden ulkonäöstä ja vesiväreillä maalaamisesta, mutten jostain syystä saa aikaiseksi mitään siistiä. Väreistä tulee kummallisen sotkuisia ja ruskeita.

Olen koettanut erilaisia tekniikoita: märkää märälle, kuivaa kuivalle, kuivaa märälle, märkää kuivalle. Mikään näistä ei ole juuri kummentanut asiaa. Alan taipua sille kannalle, että joko välineissäni on vikaa tai minua ei vain ole luotu taiteilemaan vesiväreillä.

28.03.2016 18:28 #1416 :: Puolikuu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Vesiväreissä välineillä on kyllä todella merkitystä. Tykkään vesiväreityä itse hirveästi (no en aina) ja siksi haluankin kannustaa ihmisiä niiden maailmaan. Millaiset värit sinulla, noreen, on? Winsor&Newtonin edullinen matkapaketti oli minusta monta vuotta tyydyttävä. Paperillakin on merkitystä.

Ja aina voi myös kokeilla akvarellikyniä. En tiedä kuinka suosittuja ne noin yleisesti ovat, mutta minulle niistäkin on ollut paljon iloa.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki
    Tasolla 50
    77.61

29.03.2016 21:25 #1417 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Voi ruoja, olen jonkinsortin keittiökirouksen uhri. Olen edelleen tiskipöytää ja puolikasta muovimattoa vailla eikä se remppa tunnu etenevän mihinkään suuntaan. Nyt sitten kirsikaksi kakun päälle posahti jääkaappi. Taas kerran. Toivottavasti yöllä on sen verran vilpo että sapuskani säilyvät parvekkeella. Ei tätä kyllä jaksais millään...

30.03.2016 13:15 #1418 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Joku tai jokin urvelo virustelee ns. naamakirjaan. Tänään sinne on tupsahdellut varoitus toisensa jälkeen näistä linkeistä, jotka avattuina ilmeisesti saastuttavat käyttäjän koneen. Onneksi itse linkitkin näyttävät epäilyttäviltä eivätkä varoituslisittäkään houkuttele klikkaamaan, mutta entäpä jos ... virtuaalirutokas linkki esitteleekin aihetta, joka minua kiinnostaa! Uskaltaako tässä enää mitään virtuaalimatoa seurailla?

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

30.03.2016 14:16 #1419 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Mun flunssa ei ota mennäkseen pois, nyt jäljellä on aika paha yskä joka potuttaa jo ihan olemassaolollaan.

• noreen hahmo
  • noreen
    Vampyyri
    Tasolla 33
    13.28

30.03.2016 18:42 #1420 :: noreen
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minulla on jotkin marketin halpisvärit. Ehkä minun pitäisi kokeilla toisenlaisia värejä - pelkään vain, ettei niistä ole apua, ja olen ostanut ne turhaan. Akvarellikyniin en koulukokeilujen jälkeen ole kovin ihastunut, mutta varmaan niihinkin tottuisi.

Tänään potuttaa tämä kuukausitolkulla jatkunut alakuloinen mieliala. Jonot psykologillekin ovat kilometrien mittaiset. Ärrh.

Valvojat: SaranthaHiistu