31.03.2016 22:22 #1421 :: HourglassEyes
Mikä sinua potuttaa nyt?
75v. Niin paljon isä olisi tänään täyttänyt.
Olisi...
Kaikkien näiden vuosien jälkeen se on vieläkin kurja sana.

01.04.2016 03:14 #1422 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?

noreen kirjoitti: Minulla on jotkin marketin halpisvärit. Ehkä minun pitäisi kokeilla toisenlaisia värejä - pelkään vain, ettei niistä ole apua, ja olen ostanut ne turhaan. Akvarellikyniin en koulukokeilujen jälkeen ole kovin ihastunut, mutta varmaan niihinkin tottuisi.

En nyt muista missä asut, mutta jos liikut Helsingin suunnalla, Hakaniemessä on aivan ihana taiteilijatarvikekauppa aivan Hakaniemen hallin ja metroaseman vieressä. Vähän kalliihko, mutta suosittelen, palvelu on hyvää ja asiantuntevaa ja usein on myös tarjouksia mm. siveltimistä, maalauspohjista ja kehyksistä.

Mua potuttaa nyt kuukauden verran jatkunut flunssa, joka ei ota talttuakseen. Välillä se on jo ollut parempi, mutta nyt iski taas, tänään on ollut kuumeinen olo ja jaksaminen ihan nollissa. Huomenna on tärkeä deadline töissä, joten paljon sairaslomaan ei ole varaa. Arrgh.

• Rinja

01.04.2016 04:27 #1423 :: Rinja
Mikä sinua potuttaa nyt?
Nyt on jo yli kolme viikkoa siitä, kun viimein valmistuin valtiotieteiden kandidaatiksi, eikä minulla ole vieläkään pätevää todistusta :( Tai sain minä todistuksen jo viikon päästä virallisesta valmistumispäivästä, mutta minulle oli menty keksimään siihen uusi nimi, joten pyysin korjatun version. Sitä olen tässä nyt odotellut kaksi viikkoa, ilmeisimmin viivyttävinä tekijöinä pääsiäinen ja opintosihteerin lomaviikko.

Muokannut 01.04.2016 04:32 Rinja

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

01.04.2016 09:24 #1424 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?

Rinja kirjoitti: Ei tässä muuten olisi niin kiire, mutta yhteishaku päättyy ensi viikon keskiviikkona, ja tarvitsisin todistuksen hakeakseni siinä mihinkään. Olin vähän kuvitellut, että valmistumalla jo ennen yhteishaun alkua minulla olisi reippaasti aikaa toimittaa hakukohteeseen papereita, mutta tieto ei nähtävästi ole luulon väärti (eikun toisinpäin?).

Aika jännä, että todistukset pitää myös toimittaa hakujakson aikana. Eihän tämän kevään ylioppilaat vielä tiedä arvosanojaan, mutta hakevat silti opiskelemaan. Kun hain viime vuonna yhteishaussa maisterivaiheeseen yliopistoon, en ollut vielä valmistunut insinööriksi. Hakuaikana toimitin senhetkisen opintorekisteriotteeni ja tutkintotoditus täydellisine liitteineen piti toimittaa kesäkuun viimeiseen päivään mennessä.

• Rinja

01.04.2016 13:01 #1425 :: Rinja
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ No, asia on oikeastaan juuri noin, eli todistuksen voisi toimittaa myöhemminkin jos vain liittäisi hakemuksen perään lähetettäviin liitteisiin ns. todisteet siitä, että todistus on tulossa. En vain haluaisi tehdä niin, kun kuitenkin olen käytännössä todistuksen jo saanut kaksi viikkoa sitten, ja on vain opintosihteerin vika että se meni mokaamaan homman eikä nyt pidä mitään kiirettä uuden version lähettämisessä. Tahdon iskeä kaikki paperit samaan kuoreen ja laittaa matkaan, enkä ensin tulostella opintorekisteriotteita ja lähettää niitä ja sitten heti viikon perästä laittaa perään erillistä todistuskuorta.

• Strato hahmo
  • Strato

01.04.2016 19:26 #1426 :: Strato
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ottaa päähän kun nyt pitäisi tässä kovaa vauhtia kirjoitella kandia, lähetellä kesätyöhakemuksia ja viikon kuluttua aloittaa kevään viimeisiin tentteihin lukemiset, niin eiköhän läppäri ala väläyttelemään merkkejä siitä, että jotain saattaa kohta hajota. Tässä on nyt kolme päivää satunnaisesti näyttö alkanut välkkymään, eilen se sitten pimeni kokonaan hetkeksi, tuli takaisin, muuttui harmaaksi ja lopulta päätyi 4:3 resoluutioon virheilmoituksella "Näytönohjain lakkasi toimimasta ja palautui". Tänään myös kaikki usb portit lakkasivat hetkeksi toimimasta, onneksi se sentään korjaantui uudelleen käynnistyksellä. Vähän vaan pelottaa, että jos se näytönohjain alkaa hajoamaan. Ei oikein olisi varaa hankkia uutta konetta, joten sitten pitäisi toivoa että korjaaminen olisi halvempi vaihtoehto. Toisaalta en kovin montaa päivää voi myöskään olla ilman konetta opiskelujen takia, joten sekin aiheuttaa kyllä sitten päänvaivaa.

01.04.2016 20:26 #1427 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Koneet, mokomat, juonivat, ne hajoavat juuri silloin, kun niiden pitäisi kestää vielä jokin hetki. (Huokaus!) Mutta tietokoneen voi saada käytettynä sopuhintaan - muutamin satasin - ja tietysti hinta riippuu siitä, mitä koneelta vaatii.

Laitteiden korjaaminen on nykyään kallista, ja osaavaa korjaajaa voi olla hankala löytää. Toki kysellä kannattaa - itse yllätyin iloisesti, kun sain kirpparilta ostetun filmikamerani korjautettua hyvin pienin vaivoin ja kustannuksin. Piti vain saada vihi paikasta, jossa näitä laitteita voi vielä korjauttaa.

Olisi hienoa, jos vikaantuneen tietokoneenkin voisi vielä elvyttää. Kysy esimerkiksi kirjastosta.
Tykännyt: Strato

02.04.2016 20:43 #1428 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Vodafone mainostaa, miten helppo prepaid-liittymää on jatkaa, mutta eipäs tämä nyt niin helppoa olekaan: nettisivu väittää, ettei mun numero ole oikea, ja mobiiliappi ei suostu asentumaan mun puhelimeen. Koska on viikonloppu, suurin osa liikkeistä on tietysti kiinni - täytyy huomenna yrittää ehtiä yhteen joka on lyhyesti auki iltapäivällä, niin mulla on puhelimessa nettiä ensi viikollakin. Toivottavasti onnistuvat myös oikeasti täyttämään mun vanhaa liittymää, ettei mene taas numero uusiksi. Murrin.

03.04.2016 09:26 #1429 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Päällekkäiset tapahtumat! (Hyvä palstalainen, todennet: toistat itseäsi postatessasi tämän saman repliikin...) Toistan itseäni, koska tapahtumat toistavat itseään. Juuri nyt koetan neuvotella, miten kerkiäisin tänään hyödyntämään kahta kiinnostavaa ja ajallisesti päällekkäista tilaisuutta.
Nämä aikataulutukset! Ja näin käy minulle, jonka kalenteri on aika usein väljä!

03.04.2016 19:19 #1430 :: pihlajapuu

Dyn kirjoitti:

Muokannut 03.04.2016 19:20 pihlajapuu

• Dúath hahmo
  • Dúath

03.04.2016 23:02 #1431 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
miten helppoa onkaan lykätä epämukavaa tekemistä kaikella turhanpäiväsellä. Kissan rapsuttelulla..figujen maalaamisella.. kohta saa valvoa koko yön tatti otsassa kun pitää tehä portfolio...eeeeei kiinnosta...paljon mielummin maalaisin niitä figui ni vois mahdollisesti ehkäpä osallistua seuraavaan armies on parade..

• Dúath hahmo
  • Dúath

04.04.2016 06:10 #1432 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ketuttaaaa..tapellu hajoovan koneen kans viimeset 6tuntia..alkaa elvytys ideat loppua -_-

04.04.2016 09:21 #1433 :: HourglassEyes
Tähän on taas olemassa vain yksi sana: :angry:ANOPPI :angry:

04.04.2016 11:38 #1434 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Muutama päivä sitten pulputin Elämä on ihanaa -ketjussa mm. siitä, että minua oli ehdotettu erääseen pikku tehtävään, suhteellisen hyväpalkkioiseen ja aikatauluuni mitä sopivimpaan. Minulla oli kuulemma 50-50 -mahdollisuus saada hommake, asiakas valitsisi.
Tänään tuli tekstiviesti: minua ei valittu. Näin käy aika usein:pääsen ns. kalkkiviivoille, mutta lopulta joku muu saa homman... Ja kun minut valittaisiin, ei minulla tavallisesti ole aikaa ...

07.04.2016 15:31 #1435 :: Puolikuu
Mikä sinua potuttaa nyt?

noreen kirjoitti: Ehkä minun pitäisi kokeilla toisenlaisia värejä - pelkään vain, ettei niistä ole apua, ja olen ostanut ne turhaan.

Hyvä pointti kyllä. Aina voi myös kokeilla vaihtaa lyijäriä johonkin kovempaan, jos pehmeä kynä sotkeutuu väreihin.

pihlajapuu kirjoitti: Ei liity aiheeseen, mutta siellä kaupassa on (/oli) myös aivan ihania piirtämiseenkin soveltuvia muistikirjoja. ^__^ Sellaisia magneettikansilla sulkeutuvia, kauniilla ja paksuilla kansilla, monessa koossa ja missä oli mukana myös muistilappuja ja tasku irtolappusia varten.

Tulee mieleen PaperBlanksin muistikirjat, jotka ovat kauneudessaan lähes pökerryttäviä. :heart:

08.04.2016 09:45 #1436 :: pihlajapuu

Puolikuu kirjoitti:

Piti luntata valmistaja, niin miun muistikirja näyttäs olevan semmoisen valmistajan kuin Prosper Art . Eikä ollut muistaakseni edes kovin kallis se miun postikorttikokoinen muistikirja.

• kyty

08.04.2016 11:23 #1437 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Potuttaa suuresti puhelinkammo, joka tulee esiin lähinnä silloin kun pitäisi soittaa terveyskeskukseen. Vaikka olisi kuinka pieni asia kyseessä ja vaikka olisi kuinka selvillä mitä aikoisi sanoa, niin se tulee alkuun ulos jonkinlaisena hermostuneena litaniana tyyliin "niin siis mulla siis oli siis juttu äägh öögh prrrrrgk". :blush:Puhelinkammo on läsnä useimmiten kun pitää soittaa jokin vähänkään virallisempi juttu, varsinkin jos sillä on jotain tekemistä terveyden kanssa, mutta jopa tutuille soittaminen tuntuu äärimmäisen kiusalliselta (varsinkin kun siihen ei enää ole rutiinia, kaikki lähettävät mieluummin viestejä netissä ja harva haluaa enää sotkeentua edes sähköpostiin...)
Tykännyt: Rinja

• Wind hahmo
  • Wind

08.04.2016 11:42 #1438 :: Wind
Mikä sinua potuttaa nyt?
^Voimia Kyty. Tunnistan tunteen, keskenkasvuisena minäkin jouduin "valmistautumaan" ennen vaikeaa puhelinsoittoa, mutta nykyään joudun työni puolesta soittelemaan sinne ja tänne ja siitä on tullut ihan rutiinia. Eli kaikkeen tottuu ja kammoista voi päästä eroon.

Muoks. Tulipa huono vastaus, sinähän sanoit, ettei soittaminen nykypäivänä ole enää rutiini, mikä on ihan totta. Tarkoitin ehkä ennemmin, että ajan kanssa ja iän myötä moni asia helpottuu.
Muokannut 08.04.2016 11:46 Wind
Tykännyt: kyty

• kyty

08.04.2016 16:09 #1439 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minulla taas jotkut kammot, esimerkiksi esiintymiskammo, tuntuvat vain pahenevan, tosin siinä on varmasti se ettei pääse tottumaan kun esiintymisiä ei ole niin usein. Tosin en nuorenakaan pahemmin soitellut kellekään, ja nykyään ihmiset entistä vähemmän haluavat käyttää puhelinta. Ehkä muillakin on siihen kammo? Ja sähköpostiin...

No, pitää olla ehkä iloinen siitä, ettei terveyskeskukseen soittaminen ole toistaiseksi ollut rutiinia johon ehtisi liikaa tottua. Ehkä ne ovat siellä puolestaan tottuneet hermostuneisiin soittajiin... :'D

09.04.2016 18:00 #1440 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minäkin tunnustaudun puhelinkammoiseksi ja oma kammoni koskee sekä soittamista että puheluun vastaamista. Ennen kuin soitan, minun täytyy aina valmistella alkurepliikit mielessäni, myös tutuille ihmisille soittaessa. Ja silloin harvoin kun puhelimeni soi, menen yleensä pieneen paniikkiin ja ihmettelen muutaman sekunnin, mistä hemmetistä hälytysääni kuuluu.

Juuri nyt harmittaa flunssaan sairastuminen. Takana on kolme tervettä vuotta, joten ehdin jo melkein unohtaa, miltä kipeänä oleminen tuntuu. Eipä tässä kehumista ole, vaikka olo ei olekaan kehittynyt vielä erityisen tukalaksi. Nenä kuitenkin vuotaa kuin Niagaran räkäputous ja aivastusten rekyyli ja äänenpaine ovat suunnilleen kenttätykin luokkaa.