10.04.2016 09:03 #1441 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
En tiedä, paljonko tämä kommenttini lohduttaa edelle ketjun aiempia puhelinkammoisia, mutta tässä on kohtalotoveri lisää. Pelästyn, jos puhelin hälyttää, enkä vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin soittoin. Koska asiani ovat jo pitkään olleet solmussa - vaihtelevin sekavuuksin ja kireyksin - en tohdi vastata, koska pelkään joutuvani juttusille ulosotto- tmv. ikävästi vaativan viranomaisen kanssa. Eihän tällainen virtuaalipensaikkoon piilottelu liene järkevää mutta toisaalta: enhän voisi keskustelussakaan tehdä muuta kuin käännellä virtuaalitaskuja nurin.
Onneksi nyt on tekstiviestit. Käytän niitä kommunikointiin, ja olen ilmoittanut jok`ikiselle tutulle ja yhteistyökumppanille, että tekstiviestein minut tavoittaa (tai sähköpostein). Lisäksi tekstiviesteilyyn voi ryhtyä monessa niistäkin paikoista, joissa äänikeskustelu ei ole suotavaa.
Eilisehtoona lähdin ajoissa juhlista ollakseni virkeä täksi aamupäiväksi ilmoitetuissa ilmaisuharjoituksissa. Lähdinkin pian kirjoitettuani kenties juuri tätä nimenomaista viestiä ja lähetettyäni sen. Ehdin kuin ehdinkin ajoissa kokonntumispaikkaamme - mutta kun suljetulla ovella näpräsin kännykkääni, sain esille tekstiviestin: tilaisuus peruutettu, koska osallistujia ei tule riittävästi Ja olisin nähnyt viestin jo ennen kotoa lähtemistäni, jos olisin sähköpostin sijasta tutkinut äänettömään kännykkääni tulleet tekstiviestit. :sad:Mutta sainpas näpsittyä muutaman HIENON kuvan. (En vain muista, onko filmini pian lopussa vai latautinko laitteeseen pitkän lurran. Nyt käyttämäni kuvain ei asiaa ilmaise.)
Muokannut 10.04.2016 14:05 Piru Naiseksi Syy: lisäys

12.04.2016 07:52 #1442 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Sukujuhlat toisella puolella Suomea. En pidä sukujuhlista enkä matkustamisesta, joten nyt pitäisi taas osata kaivaa sitä kärsivällisyyttä jostain 10 tunniksi. Ja pelon sietokykyä, sillä noista 10 tunnista 4 menee autossa. En tykkää olla autossa muuta kuin veljieni tai isäni kyydissä, muuten puristan oven kahvaa sormet valkoisina. Pari tuntia kirkossa ja loput 4 juhlissa miehen sukulaisten keskuudessa. Joo'o... Ja ärsytystä lisää se, että paikalle pääseminen on mahdottoman vaikeaa sunnuntaina, joten joudumme lähtemään jo lauantaina lähemmäs juhlapaikkaa. Olin laskenut sen varaan, että sinne meneminen onnistuu sunnuntaina, joten minulla menee kaikki suunnitelmat uusiksi.

12.04.2016 14:42 #1443 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Onko pakko mennä? Meneekö kotirauha vai tuleeko sanomista vain juhlakalulta, jos jättää väliin? Mä olen kova skippaamaan juhlia ja menoja joissa voin kuvitella ahdistuvani, kestän mieluummin sen negatiivisen palautteen etten näyttäytynyt paikalla kuin kärventelen pitkän aikaa tilanteessa, jossa en halua olla. Palautteen voi kuitenkin aina päästää toisesta korvasta ulos.

• kyty

12.04.2016 22:02 #1444 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minä vastaan ikuinen tupakansavu. Ajattelin tuulettaa hiukan makkaria, ja tuloksena huone haisee nyt tupakalta. Joku ilmeisesti joko polttaa ikunasta tai pitää tupakkapaikkaa juuri ikkunan alapuolella. Sama ongelma koko viime kesän, olisi halunnut pitää ikkunaa auki, mutta ei voinut. Tämä on kai niitä asioita, mistä pitäisi melun lisäksi myös valittaa silläkin uhalla että naapurisopu menee ja tunnetaan sen jälkeen sen yhden kämpän ärsyttävänä niuhottajana. :sad:

13.04.2016 07:37 #1445 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?

Dyn kirjoitti: ^ Onko pakko mennä? Meneekö kotirauha vai tuleeko sanomista vain juhlakalulta, jos jättää väliin?

On. :) Se on kuitenkin mun miehelle tärkeää, että olen paikalla, ergo: olen paikalla. Ihan samoin kuin hänkin tulee minun puoleni (harvoihin) sukujuhliin, vaikka ei nappaisi yhtään. Ja mä kun teen melkein mitä vaan mun miehen puolesta, jopa kärvistelen pari tuntia kirkossa, pelkään henkeni edestä autossa ja tylsistyn juhlissa. Ei mun siellä juhlissa tarvitse viihtyä, en vaan pidä niistä. Suurin ongelma ja ärsytys tästä tulee tuosta kauheasta häsläyksestä ja suunnitelmien muuttamisesta...

14.04.2016 12:51 #1446 :: Marski
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ennakkotehtävä, ennakkotehtävä ja vielä kerran ennakkotehtävä.
HUMAK: n ennakkotehtävä pitäis vääntää, mutta en käsitä, mitä ne hakee sillä tehtävänannolla. Onneksi ilmeisesti sillä ei kauheesti oo väliä, mite mä sen olen käsittänyt, kun kaikki tehtävän hyväksytysti suorittaneet (mitä ikinä tarkottaakaan, ilmeisesti tällä tarkoitetaan kaikkia, jotka ovat tehneet tehtävän ja palauttaneet sen ajallaan) kutsutaan valintakokeeseen. Ärsyttää lähinnä se, että annan todennäkösesti tulevalle (toivottavasti) koululleni itsestäni todella tyhmän kuvan. Sit pitäis kans alkaa kahlata kahta valintakoekirjaa läpi, pääsykokeita ajatellen. Liikaa vaan kaikkee puskee päälle, enkä millään pysty tekemään ihan kaikkea.

• Skie hahmo
  • Skie

17.04.2016 17:31 #1447 :: Skie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Potuttaa on ehkä vähän turhan keveä ilmaisu tänä viikonloppuna velloneeseen tunteeseen, mutta menkööt nyt sitten potutuksena. Kaikki olikin sujunut tällä ulkomaan reissulla tähän mennessä vähän turhan helposti; oleskeluluvankin sain passiin viikon alussa. Eilen vuokraemäntä sitten paukkasi paikalle ja pudotti pommin: omistaja haluaa asuntonsa takaisin, meillä (viidellä) vuokralaisella on alle viikko aikaa häipyä paikalta. Melkein missä tahansa muussa maassa voisi yrittää mussuttaa jotain vuokralaisten oikeuksista, mutta koska Kiina. Viikonloppu onkin menny aika kireissä tunnelmissa kämppää metsästäessä. Nyt näkyy jo valoa tunnelin päässä, ainoa murhe tällä hetkellä on viikon kodittomuus, koska en pääse muuttamaan uuteen kämppään kuin viikko sen jälkeen kun on pitänyt tästä nykyisestä häipyä. Mutta onpa sitä tähänkin asti selvitty, joten eiköhän tuo viikkokin jollain sohvalla mene nukkuessa. Huoh.

18.04.2016 13:37 #1448 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Junalippuni magneettinauha on kuolettunut, kiitos ilmeisesti luottokortin tai puhelimen, jonka lähellä se on hengannut repussa. Tarkoittaa siis seuraavaa: joka kerta, kun nousen junaan, astun ulos junasta, tai haluan kulkea aseman porttien läpi tarkoituksenani siirtyä vain matkustajille varatulle alueelle, joudun etsimään käsiini virkailijan ja näyttämään lippuni hänelle, jotta hän avaisi portin puolestani. Lippua ei voida vaihtaa uuteen, joten ihan v***n kätevää loppukuukausi. Koska junan lisäksi vaihdan työmatkallani metroon, tulen siis näyttäneeksi lippuni neljä kertaa per suunta.

19.04.2016 09:30 #1449 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ei se niiskutus sitten johtunutkaan allergiasta vaan alkavasta flunssasta, joka sitten vkloppuna iski päälle ihan todenteolla... Ärsyttävää. Mutta ehkä tänäkään vuonna en sitten kuitenkaan kärsi allergiasta (otan enemmin viikon tukkoisuuden ja niiskutuksen kuin koko kesää kestävää pärskimistä).

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

19.04.2016 10:37 #1450 :: Hiistu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Potuttaa liikennevahinko, jossa toinen henkilö aiheutti vaurioita minun autooni. Minä näin, mitä tapahtui, mutta hän itse ei kuulemma huomannut, mutta oli kuitenkin tapahtuneen jälkeen itsekin sitä mieltä, että niin on saattanut tapahtua. Sitten siihen sekaantui ulkopuolisia henkilöitä, jotka eivät olleet tilanteen aikaan edes paikalla, mutta halusivat kuitenkin kertoa, että joskos se nyt ei ehkä sitten kuitenkaan tämä toinen henkilö olisi mitään aiheuttanut. Ja tämä toinen tietenkin alkoi jahkaamaan, että josko hän nyt ei sitten kuitenkaan olisikaan syyllinen. Soitin poliisit paikalle ja reilu tunti täytyi sitten odotella heitä toteamaan, että kyllä se ihan mahdollista, että tämä toinen henkilö nyt sitten kuitenkin olisi syyllinen. Nyt hän on kuulemma silti tehnyt vakuutusyhtiölle ilmoituksen, jonka mukaan tilanne olisi ollut minun syytäni.

Täytyy tehdä vakuutusyhtiöön oma selvitys asiasta. Mutta siellä varmaan vain toteavat, että yksi henkilö sanoo yhtä ja toinen toista, ei voi tietää. Toisen henkilön autoon ei kuulemma tullut mitään vahinkoa, mutta en kyllä takuulla halua alkaa oman autoni remppaa maksamaan, tai vakuutuksen omavastuuta ja bonusmenetyksiä tms., vaikkei siinä varmaan kovin monista sadoista euroista puhuta. Mutta ihan periaatteesta, koska ei minun vikani. Mutta ei toisaalta ole sellaista varallisuutta, että pystyisin viemään asiaa jonnekin käräjäoikeuteen ja siellä kuulemaan, että ei voi tietää. No can do. Niin että potuttaa. :sad:

19.04.2016 15:21 #1451 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?

Mun lippukriisini ratkesi lopulta. Kävin aamulla Folkestonen asemalla, jossa ei kuitenkaan voitu auttaa, koska lippu on myyty St. Pancrasilla. Työmatkalla yritin vielä sitten eilen ei-oota myynyttä St. Pancrasin lipunmyyntiä. Pääsin eri henkilölle, joka ihan kiltisti ja mitään kysymättä vaihtoi mun toimimattoman lippuni uuteen! Vaikka eilen samaisen kojun myyjä kivenkovaa vakuutti, ettei kuolettuneita lippuja vaihdeta! Että johan on ihmeellistä...

19.04.2016 22:12 #1452 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Taas huomaamme, miten tositarina on toisinaan kummempi kuin edes tieteissepite.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

20.04.2016 11:08 #1453 :: Hiistu
Mikä sinua potuttaa nyt?

Dyn kirjoitti: Hiistu, eikö poliisin pitäisi tehdä päätös siitä, kumpi oli syyllinen? Saisiko heiltä jonkin selvityksen asiasta?

Jos olisi tapahtunut siten kuin toinen osapuoli kertoo, syy olisi minun. Jos tapahtui kuten minä kerron, syy olisi toisen osapuolen. Pyysin, voisivatko poliisit kirjoittaa jotain ylös vakuutusyhtiötä varten, tyyliin kummankin osapuolen näkemykset asiasta (koska toinen henkilö jahkaili, olikohan hän nyt aiheuttanut tilanteen vaiko ei), mutta he eivät kuulemma tee vakuutusyhtiön töitä. Eikä sellaisesta asiasta kuulemma mitään poliisitutkintaakaan aloiteta. Poliisi kyllä suullisesti siinä sanoi meille, ettei epäile minun kertomustani tapahtuneesta ja että se toinen henkilö on epähuomiossaan saattanut aiheuttaa sen vahingon, eikä hänen kannattaisi lähteä sitä kiistämään. Mutta eivät he näkyneet laittavan mitään tekstiä ylös minnekään. Eikä voi tietää, mitä vakuutusyhtiössä nyt sitten tapahtuneesta ajattelevat. Tietenkin laitan vahinkoilmoitukseen, että olen soittanut poliisit paikalle ja he ovat käyneet paikalla.

22.04.2016 13:44 #1454 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tänään ja eilen on ollut sellainen eniten vituttaa kaikki -fiilis. Erityisesti nyt ottaa päähän yksi henkilö, joka luulee tietävänsä aiheesta X paljonkin, vaikka ei todellisuudessa tiedä yhtään mitään tai ainakaan riittävästi tehdäkseen asian Y. Ja jotenkin hän nyt vielä onnistui kääntämään asian niin päin, että minä olisin *kade* hänelle, kun menin huomauttamaan aiheesta. Tasan juu. Ärrrh.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

22.04.2016 18:45 #1455 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
Joku naapureistani on ottanut tavaksi viedä roskansa tuohon rappukäytävän tuuletusparvekkeelle sen sijaan, että veisi roskansa jätekatokseen. Potuttaa ja paljon. Ei nyt ihan kamalasti mikään tuholaisongelma kiinnostaisi, mikä tuosta tavasta voi pahimmillaan seurata. Harmi vaan, kun syyllistä on todella vaikea saada kiinni. Epäilen kyllä noita alapuolellani asuvia poikia, jotka edelleen viihdyttävät minua mölyämisellään. Mitään tallaista ei nimittäin ole tapahtunut ennen kuin he muuttivat taloon eikä minun tai heidän kerroksessaan ole muita asukkaita kohta vuoteen vaihtunut. Ja siis tuo tuuletusparveke on näiden kahden kerroksen välissä, niin en oikein usko, että alemmista kerroksista jaksettaisiin kiivetä ylös asti viemään roskia.

24.04.2016 12:25 #1456 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen tässä manaillut, ettei töitä ole riittävästi. No, nyt sitten urakkaa tulvahti äkisti tehtäksi siinä määrin, että olen epävarma, kerkiänkö saada kaiken valmiiksi ajoissa.
Lisäksi työ ajoittuu päällekkäin mm. urheiluharjoitusteni kanssa, ja nyt olisi tärkää harjoitella, sillä kisat ovat edessä. Tosin sijoitukseni ei muuttuisi minkäänlaisin viime hetken treenein, mutta itselle tulisi valmistautuneempi olo. Vaikka kaikki ymmärtävät, että työn ehdoin harrastetaan, niin silti tuntuu kurjalta jättää treeni toisensa jälkeen väliin työesteisiin vedoten.
Taitavan ajankäytön opetteleminen on jäänyt minulta väliin, ja siitä maksan huolin aina, kun - mitkä tahansa - puuhat ruuhkaantuvat.
Muokannut 24.04.2016 12:26 Piru Naiseksi Syy: korjaus ja lisäys

24.04.2016 18:35 #1457 :: LordStenhammar
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tämän päivän vi... potutusaihe voisi olla vaikka MTV3:n nettisivut. Ainakin tälleen älypuhelimella selatessa äärimmäisen misantrooppinen sivusto. Ei lataa kunnolla sivuja, uutista klikatessa avautuukin joku aivan muu uutinen ja mainokset pomppii silmille taukoamatta. Miksi edes käyn siellä? Eihän siellä ole muuta kuin keltaisen lehdistön juttuja jostain laulukilpailujen osallistujista ja häärealityjen parien kuulumisia. Kai minä olen sitten vain niin tylsämielinen ihminen pohjimmiltani. Matti Näsän sanoin: ei huvita taas enää mikään.

26.04.2016 11:43 #1458 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kekkasin bussissa istuessani hyvän aiheen tarinaan. Mutta minulla ei ollut muistiinpanovälineitä sopivasti lähellä. Ajattelin merkitä aihion muistiin heti päästyäni tietokoneen äärelle. Nyt istun tässä - mutta juonenjuuri, mokoma, hautautui unhomaahaan!

• Dúath hahmo
  • Dúath

27.04.2016 03:22 #1459 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
ärsyttää itseä ja varmasti ihmisiä ympärillä että oon tuntunut poikkeuksellisen hallitsemattomasti menevän nollasta sataan silmänräpäyksessä viime aikoina. Saas nähä mitä hajoo viel...kaikki vaan ärsyttää nykyään...

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

27.04.2016 21:20 #1460 :: Vael
Mikä sinua potuttaa nyt?
Oon nyt asunut yksin vähän aikaa enkä voi uskoa miten nopeasti kaikki ruuat pilaantuvat. Tuntuu, että jotain laittaa jääkaappiin ja seuraavan kerran kun sen näkee, se on homeessa.

Meidän tuleva tentti sattuu ensi viikolle niin, että sitä edeltävä viikonloppu on vappu :s Hyvällä omallatunnolla juhliminen tehtiin vähän vaikeaksi, mutta aion silti yrittää. Eikö vappukin ole opiskelijan velvollisuus?

Valitusoikeus räntäsateesta taisi umpeutua jo, kun aurinko tuli esiin iltapäivällä. Onneksi :grin:
Muokannut 27.04.2016 21:24 Vael