27.04.2016 23:49 #1461 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?

Vael kirjoitti: Oon nyt asunut yksin vähän aikaa enkä voi uskoa miten nopeasti kaikki ruuat pilaantuvat. Tuntuu, että jotain laittaa jääkaappiin ja seuraavan kerran kun sen näkee, se on homeessa.

Olin juuri kirjoittamassa ihan samasta ongelmasta! Tosin sillä erotuksella, että ratsasin jääkaappia ja arvelin, ettei muutama juttu olisi vielä pilalla (vaikka parasta ennen -päivä oli viikon alussa), söin - ja oksensin melkein saman tien. Että ei se sitten hirveän kunnossa ilmeisesti ollutkaan.

28.04.2016 01:30 #1462 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?

Toinen asia mikä potuttaa on huono englannintaito, joka tuntuu rapistuneen. Osaan kuunnella ja lukea, mutta kun itse pitäisi jotain kirjoittaa niin tuntuu ettei osaa enää yksinkertaisiakaan lauseita. Juuri taas käytin englantia muka oikein, mutta olisi pitänyt tarkistaa kaikki mitä kirjoitin. Tuli niin alkeellinen virhe että harmittaa. Toisaalta taas jos englantia ei käytä siinä pelossa että virheitä tulee ja lauseissa ei ole järkeä (tai pahimmillaan viesti muuttuu) niin sitten se ainakin rapistuu...

Ei silti että osaisin tuottaa sujuvaa tekstiä suomeksikaan, mutta... :neutral:

28.04.2016 01:37 #1463 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?

kyty kirjoitti: Toinen asia mikä potuttaa on huono englannintaito, joka tuntuu rapistuneen.

Se paranee vain käyttämällä, eli rohkeasti eteenpäin. Vähitellen sit palautuu mieleen, miten juttu menikään. :)
Tykännyt: kyty

28.04.2016 02:39 #1464 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
ihmiset...ja se et toi yks apina kuvittelee että mä maksan sairaspäivärahast yksin vuokran vaikka kaikki tuet menee sille.. persiistä olla pitkäl saikul ku toinen on työtön ja ilmeisesti liian tottunut siihen että oon maksanut lähes kaiken.. Tais kyllä siirtää mul rahaa ku sanoin että joutuu muuten ulkoruokintaan. :angry:

28.04.2016 08:03 #1465 :: Emelie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Mikäköhän siinä on, että kevät tuntuu olevan se kaikista kiireellisin aika vuodesta? Nyt on viimeiset kaksi viikkoa mennyt töissä siten, että teen kolmea asiaa yhtä aikaa, pohdin neljättä ja välillä autan kollegaa sen töissä ja ongelmissa. Stressitaso nousee, sen huomaa siitä, että alan unohdella sanoa ja asioita. Eilen etsin kännykkää hetken aikaa hiukan paniikissa, että missä se on... Ja se oli koko ajan mun kädessäni. :D Tavallaan tosi huvittavaa, mutta samalla lievästi pelottavaa.

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

28.04.2016 09:33 #1466 :: Vael
Mikä sinua potuttaa nyt?

kyty kirjoitti: Joo, täälläkin on tuttua tuo asioiden mystinen homehtuminen. Kaiken lisäksi jääkaappi on yhtä aikaa liian lämmin ja liian kylmä, tai siltä se ainakin vaikuttaa.

Siinä sitten söin jäistä kana-riisiä kun ei ole mikroa eikä ollut aikaa laittaa pannulla lämpenemään :D

28.04.2016 10:16 #1467 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kesää ei näy tulevan ... on koleaa, ja nyt sataa...Tuntuu, että elimellinen keskusyksikköni jähmettyy tällaisten säitten aikana.

28.04.2016 16:53 #1468 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?

Vael kirjoitti: Ihan samaa olen miettinyt! Ensin kaikki juustot ja margariini menivät keltaisiksi, joten säädin jääkaapin tuntematonta asteikkoa kylmäksi. Seuraavana päivänä oli jugurtit ja kurkku umpijäässä. Saattaa johtua osittain myös pakastimen luukusta, joka on aika löysästi kiinni eli putoaa aina välillä, kun siihen kohdistuu pieni tärähdys.

Kuulostaa tutulta. Lämpötilaa on vaikea säätää sopivaksi kun kaikki on joko homeessa tai jäässä tai sekä että. Lisäksi sinne tiivistyy vettä joka puolestaan jäätyy. Jääkaapin sisällä olevat pakastelokerot taitavat falskata aina jonkun verran, mikä todennäköisesti aiheuttaa ainakin osan ongelmista... Tietysti kivaa kun jääkaapissa ruuat eivät säily ja pakastimessa on liian lämmin pitkäaikaiseen säilytykseen ja kaikki silti jäätyy. Tai pelkästään jäätyy.

29.04.2016 15:09 #1469 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Piti lähteä ihan pikkuisen työhön tänään, mutta en saanut kaikkea tarpeellista aineistoa riittävän ajoissa. Tuskin työ olisi edes ns. lyönyt leiville, mutta silti harmittaa...

29.04.2016 15:31 #1470 :: Gespenst
Mikä sinua potuttaa nyt?
Haluaisin käydä lukion, haluaisin _niin_ tehdä sen. Mutta keskeytin aikuislukion juuri viime syksynä jaksamattomuuden takia. Enkä mitenkään kerkiäisi käydä sitä loppuun ennen jälkihuollon loppumista, joten se siitä. Että näin. Toivottavasti kukaan muu ei ole hakemassa VALMA-linjalle vain koska ei voi suorittaa lukiota >3<

• Strato hahmo
  • Strato

30.04.2016 14:51 #1471 :: Strato
Mikä sinua potuttaa nyt?
Sain äsken kuulla, että serkkuni väitöstilaisuus osuu aikaan, jolloin olen poissa Suomesta. Huonoa tuuria, mutta ei voi mitään, sillä lentoliput on ostettu ja asioita sovittu reissun ajaksi. :sad:

02.05.2016 21:08 #1472 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Se tunne kun ostaa hoitoaineen mutta huomaa että joku on jo truutannut sieltä jotain ulos.

03.05.2016 01:36 #1473 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minne mun pitkä viikonloppu meni? Tänään oli vielä vapaapäivä, mutta huomenna pitäisi mennä jo töihin. Oli tarkoitus rentoutua viikonloppuna, mutta enpä tunnu ehtineen erityisemmin. :sad:

03.05.2016 16:17 #1474 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
ikuinen kitinän aihe..miksi minä saan aina tuollaiset idiootti naapurit jotka tupakoi ikkunani vieressä ja kuuntelee musiikkia niin että minäkin joudun sitä kuuntelemaan :angry:päivittäisestä päänsärystä kärsivälle ihmiselle on suoranainen nautinto kuunnella muiden karmeita musiikki mieltymyksiä.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

03.05.2016 17:24 #1475 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
Koulun tietojärjestelmät on ollut yli tunnin poissa käytöstä. Ilmeisesti kaatunut, kun ei ole ainakaan mistään huoltokatkosta ilmoitettu. Eniten potuttaa se, että pitäisi päästä lukemaan tenttiin, mutta luentokalvot on tuolla tietojärjestelmän uumenissa. Ehkä pitäisi opetella tallentamaan kalvoja omalle koneelle tällaisten varalle, niin ei tarvitsisi nyt ärsyyntyä, kun ei voi lukea.

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

03.05.2016 23:00 #1476 :: Vael
Mikä sinua potuttaa nyt?
Helsingin Sanomien uutinen: Frozen-fanit kampanjoivat sen puolesta, että Elsa on lesbo, tarkemmin että tämä tulisi selvästi ilmi Frozenin jatko-osasta. Koska Let It Go on metafora ulos tulemiselle, ja hei koko elokuvahan oikeestaan kertoo tavallaan siitä että se on homo.
Toki jokainen näkee elokuvassa mitä näkee, (ja vahvasti tähän vaikuttaa kunkin oma tausta ja elämäntilanne) mutta ei nyt vaan kerro. Kuulostan varmaan uskomattoman suvaitsemattomalta kun sanon näin, mutta en halua olla. Haluan elää maailmassa, jossa jokainen saa olla sellainen kuin on eikä nyt varsinkaan kenenkään seksuaalinen suuntautuminen tai sen puuttuminen ole kellekään muulle ongelma, koska ei se kuulu kenellekään muulle niin paljon että olisi oikeus vetää palkokasvia nenään tai olla mitään erityistä mieltä siitä muuta kuin omassa päässään. Se on itsestäänselvää.

Mutta että heti pitää olla lesbo, kun hahmolla ei ole miestä yhden (1) elokuvan aikana. Koska joku habaileva tuuheatukkainen prinssi ei tule pelastamaan kuningatar Elsaa, niin hei senhän täytyy johtua siitä että se on homo! Ei vaan kiinnosta miehet! Ei ole mitään muuta hyväksyttävää syytä siihen, että pysyy 1h 49 minuuttia pariutumatta. Missä itsenäisyys, missä oman elämän saaminen hallintaan, missä sisarussuhteen tärkeys?

Haluan korostaa, että mulla ei ole mitään Disneyn lesboprinsessaa vastaan, ei missään nimessä! Ei ikinä! Se tulee varmasti olemaan arvokas asia monelle lapselle ja vanhemmallekin, ja mielelläni näkisin sen elokuvassa piankin. Olisi hienoa, jos Elsa saisi kumppanikseen naisen (eikä miehen), mutta vielä hienompaa olisi, että ei kumpaakaan. Voitaisiinko vähän useammin näyttää, että onnellisuus ja se kuuluisa happy ending ei ole täydellinen ekvivalentti parisuhteelle? Että se onnellinen loppu voi tulla muustakin ja tuleekin monille joka päivä myös muista jutuista.

P.S. Missä mun prinssi?
P.P.S. Anteeksi että vedin itse hernettä nenään vähäpätöisestä melkein-uutisesta ja sitten niistin sen tänne. Ehkä joku ymmärsi, mitä ajoin takaa.
Muokannut 03.05.2016 23:44 Vael
Tykännyt: Piru Naiseksi

03.05.2016 23:10 #1477 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Joo, minä ymmärsin mitä ajoit takaa... itsekin tuli tuossa mieleen, että olisi mukava nähdä Disney-prinsessa, joka keskittyisi johonkin muuhun kuin pariutumiseen. En näe, että Elsa tarvitsisi mitään pakkoromanssia. Tietysti asiaan vaikuttaa vielä sekin, että kaavamaiset Disney-tyyliset pakkoromanssikuviot eivät ole itseäni koskaan oikein koskettaneet. (Lisäksi olen nähnyt liikaa ElsaxAnna fanartia Tumblrissa, ja niistä tuli ikävä olo. Jos Elsa jonkun kanssa pariutuu niin olkoon se joku muu kuin perheenjäsen...)

No olihan meillä melkein-Disney-prinsessa leffassa Brave, mutta kyseisen henkilön elämä keskittyi pitkälti pakkoparisuhteen välttelemiselle, niin ettei se ollut ehkä se mitä hain itse tässä takaa...

04.05.2016 15:37 #1478 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kieltämättä olisi piristävää nähdä Disney-prinsessaleffa, jossa ei puhuta sanaakaan mistään romanssista. Frozen oli jo hyvä, mutta kyllähän siinäkin vähän näitä juttuja rakenneltiin. Kai ne prinsessat osaavat muutakin kuin rakastua?

Vanhemmista leffoista Pocahontas (jos jatko-osaa ei lasketa, eikä lasketa) muuten tavallaan toimii myös, vaikka siinä ihastutaankin, mutta homma päättyy onnellisesti ilman parisuhdetta. Samoin Mulan, vaikka siinäkin on pakollinen love interest mukana.

04.05.2016 22:21 #1479 :: Dúath
Mikä sinua potuttaa nyt?
Artisti oli luvannut aikaisemmin että tämän illan konsertissa otetaan selfieitä ja nimmaroidaan..tuli sitten odottajille järjestysmiehet sanoon ettei artisti ole tulossa.... ärsyttää tollaset ku mennään erikseen lupaan ja sit ei tulla..oli varmasti moni muukin pettynyt :angry:

09.05.2016 13:20 #1480 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Iltapäivälehti, joka lööpein ilkkukirkuu, kehottaa nauttimaan lämpimästä säästä nyt, koska jäätävää säätä on tulossa. Onko tuo ihan välttämätöntä, mokoma ilonpilaaja!