10.08.2016 20:53 #1541 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?

Piru Naiseksi kirjoitti: Rasimus, näin meille pakkosyötetään kaikkea uutta: lopetetaan vanha, mutta monen suosima ja toimiva palvelu. Vaihtoehtoja jää tuskin lainkaan. Eniten kenkuttaa se, että hankaloitetaan myös niitä palveluja, joita ihmisten on pakko käyttää - kuten pankki laskuinmaksuun.

Pankeista tuli mieleen, että en ole koskaan eläessäni maksanut laskua pankin tiskillä. Netin kautta sekin on niin nopeaa ja helppoa, että ei olisi vaivan arvoista lähteä konttoriin, vaikka oma pankkini sijaitseekin vain kilometrin päässä.

11.08.2016 13:38 #1542 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Aina välillä unohdun luulemaan, että osaan kirjoittaa jokseenkin hyvää ja vähäkirjoitusvirheistä suomea. Mutta t:sad: änään sain ns. naamakirjan kielenvahdintaryhmäksi sukeutuneessa yhdyssanaryhmässä näpäytyksiä virheistäni. Tuntuvat vähän närkästyneiltäkin nämä näpäyttelijät. :sad:
Kivan luulon haihtuminen tuntuu aina ikävältä minusta, todellisuuspakoisesta. Mutta kielitietämystä voi toki päivittää ja syventää - toisin kuin joitain inhatosiseikkoja, joita on joko väisteltävä pää virtuaalihiekassa - tai kohdattava.

• kyty

11.08.2016 21:39 #1543 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Miksi tämä kylmyys? Elokuun pitäisi olla lämmin ja vadelmien kypsyä, mutta nyt vadelma-aika on jo ohi ja tuntuu jo ihan alkusyksyltä. :angry:

Astorethein kirjoitti: Useinkaan kyse ei ole pakkosyötöstä, vaan vapaaehtoisuudesta. Kun yhä suurempi osa ihmisistä alkaa käyttämään jotain uutta palvelua tai tuotetta, on looginen seuraus, että vanhan ylläpitäminen ei ole enää järkevää. Videovuokraamoja olisi varmasti jäljellä enemmän, jos niille riittäisi asiakkaita. Jos Rasimuksen lisäksi vuokraamossa on asioinut aktiivisesti kymmenkunta asiakasta, niin liiketoiminta on tuskin ollut kannattavaa.

Selvästi palveluita kuitenkin ajetaan alas ihan tarkoituksella, tai tehdään niin hankaliksi etteivät ihmiset halua enää käyttää niitä. Kokonaisuutena kyseessä taitaa olla pakkosyötön, tahallisen alasajon ja asiakkaiden vapaaehtoisen kaikkoamisen summa. Videovuokraamoissa kyllä varmasti enemmän vapaaehtoisuutta. Kukapa "normaali" ihminen enää haluaa talsia vuokraamoon kun leffan saa vuokrattua vaikka iTunesista napin painalluksella. Tai waretettua.

Itseäni järsii myös se, että kaikkea ajetaan digitaaliseksi. Välillä se helpottaa elämää, toisinaan ei, välillä tekee kaikesta kylmempää niin että alkaa kaivata wanhoja hyviä aikoja ja välillä hiukan hirvittääkin. Digiaika nimittäin tekee yhteiskunnasta kovin haavoittuvan, jos vertaa vaikka 80-lukuun. Sitä ei aina tule ajatelleeksi että jos sähköt katkeavat laajasti vaikkapa auringon tai terrorismin takia, kirjaimellisesti kaikki pysähtyy: edes vettä ei saa hanasta, autoja tankattua, pankista rahaa, ostoksia maksettua, talot eivät lämpiä, puhelin tai kännykät eivät toimi... ja jos vielä koko kirjasto toimii sähköisesti, ei ole mitään luettavaakaan sen kaiken keskellä. Ja jos avaimista päästään siihen mennessä lopullisesti eroon, eivät toimi enää asuntojen lukotkaan. Onneksi Suomen sähköverkot ovat aika hyvällä tolalla, vaikka olen kuullut että niihin voisi kiinnittää vielä enemmänkin huomiota.
Muokannut 11.08.2016 21:42 kyty Syy: typo
Tykännyt: Piru Naiseksi

13.08.2016 09:06 #1544 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Maailmanlaajuisverkko, mokoma hidastelee juuri silloin, kun koetan mahdollisimman nopeasti vilkaista sähköpostinsa tärkeitten viestien varalta. Ja kun viimein - aikataulua venyttäen - onnistun tarkistamaan tärkeät viestit, niitä ei ole.:sad:
Tyhjän saisi odottamattakin...

• Skie hahmo
  • Skie

13.08.2016 18:07 #1545 :: Skie
Mikä sinua potuttaa nyt?
Onnistuin polttamaan itseni auringossa aika kokonaisvaltaisesti ja nyt joka paikkaa vihloo ja kiristää. Ens yöstä tulee varmaan miellyttävä. :skull:

15.08.2016 11:01 #1546 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ns. Naamakirja, ryökäle, järjestelee minulle lukunäkötestejä -virtuaalilehteillessäni sitä omalta koneeltani. Sipaisin äsken vahingossa jotain näkymätöntä painiketta - ja näkymä kirjaimineen kutistui hädin tuskin katsottavaksi. En löydä näppylää, jonka painallus palauttaisi näkymän oikeaan kokoon. Ulos-sisään -kirjautuminen ei tepsinyt. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun naamasto pikkuilee, mutta - mahaplätsi sentään! - pistää kiukuksi, jos en saa kirjaimistoa palautetuksi.
Taidanpa kokeilla tyhmien kysymistä itse naamastosta :roll:

15.08.2016 20:24 #1547 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Jos painat kontrollia ja plus- tai miinusmerkkiä samaan aikaan, voit suurentaa tai pienentää sivunäkymää. Eli ongelmasi on tuskin Facebookin syytä.

16.08.2016 00:06 #1548 :: Dyn
Selkä on kipeä. :sad:

24.08.2016 11:29 #1549 :: LordStenhammar
Mikä sinua potuttaa nyt?
Vähän pirunaismaisesti tässä on tietolaatikoiden kanssa tapeltu. Kaverin kanssa pariinkin otteesseen yritettiin OpenOfficea ja virustorjuntaohjelmaa uunituoreeseen myllyyn asentaan, mutta uudelleenkäynnistyksen yhteydessä kone lopetti yhteistyön, ja käyttis piti aina alustaa uudestaan.

Office 365:kin tilasin (ja siihenkin paloi saatana taas se viiskymppiä). Olis se kai sen muuten asentanut, mutta rajatonta nettiä se siihenkin toimenpiteeseen ulvoi, ja mulla on vain joku 3G.

Vietiin siis takaisin myymälään tarkistettavaksi/korjattavaksi/vaihdettavaksi. Kovalevyssä epäiltiin vian olevan.

Noh, olenhan mä aina tiennyt, että tietokoneet vihaa mua. Eipä siinä mitään sen kummempaa.
Muokannut 24.08.2016 11:31 LordStenhammar

27.08.2016 23:39 #1550 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Otin ruokaa uunista ja poltin vahingossa käteni uuniin yläreunaan. Yhyy. :sad:

28.08.2016 09:48 #1551 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Paranemisia! Vastaavan vahingon estämiseksi hanki kunnon patakintaat ja pidä niitä paikassa, josta ne tarvuttaessa vaivatta saat käyttöön.

• Iivari hahmo
  • Iivari

28.08.2016 10:25 #1552 :: Iivari
Mikä sinua potuttaa nyt?

Minua ei potuta se, että menimme nukkumaan myöhäänaikaisin. Sen sijaan se, että heräilen siitä johtuen näköjään parin tunnin välein, potuttaa kyllä.

28.08.2016 16:32 #1553 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?

Iivari kirjoitti: Patakintaita meillä kyllä on, mutta kun 'käteni' oli pikemminkin 'kyynärvarteni', niin tällä kertaa niistä ei ollut apua.

Niin, pitäisi joko ostaa sellaisia kyynärvarteen ulottuvia - tai ihan vain olla varovaisempi. :tongue:

28.08.2016 19:15 #1554 :: Morgan Blood
Mikä sinua potuttaa nyt?
Äähplääh. Jostain syystä olen koko elokuun ollut koko ajan allapäin - vapaapäivisin. Arkipäivät sujuvat normaalilla tuulella, mutta koska vapaapäivät ovat sinisiä, eivät ne myöskään rentouta ja työteho laskee. Sinisyydelle ei edes ole mitään järkevää syytä. Koetan tehdä kaikenlaista, mistä pidän, mutta mistään ei tunnu olevan iloa.

Minua ei ole koskaan vaivannut syysmasennus. Tuskin se siis ihan tyhjästä ilmestyisi tähän elämään. Yleensä viikot loppukesästä alkusyksyyn ovat suosikkivuodenaikaani! Alkaa hiljalleen ärsyttämään tällainen surustelu.

28.08.2016 21:06 #1555 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
En pidä valinnoista, jotka johtavat siihen, että valitsessani yhden tunnen pettäväni toisen - ja kenties vielä katuvani valintaa.

29.08.2016 11:38 #1556 :: Karajishi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ideapula. En tiedä olenko ainoa joka käärsii tästä ''ongelmasta'', mutta joskus tuntuu siltä että innostusta johonkin asiaan olisi vaikka muille jakaa, mutta idea puuttuu. Otetaan esimerkiksi vaikkapa niinkin yksinkertainen asia kuin lukeminen. Lukuintoa minulla on vähän liikaakin (meinaa välillä syrjäyttää työt ja muut mahdollisesti hieman tärkeämmät asiat) mutta en millään meinaa keksiä mitä lukisin. Noh, tässä tapauksessa kyse on kyllä pikemminkin liian laajasta vaihtoehtovalikoimasta (liekö edes oikea sana?) mutta sopii kyllä esimerkiksi. Into löytyy, mutta idea puuttuu. Olenko ainoa joka kärsii tästä ongelmasta?

Piru Naiseksi kirjoitti: Päällekkäin ajoittuvat tilaisuudet, jälleen ja taas kerran, ne riepovat. Juuri, kun olen ajatellut voivani sovittaa kaikki kiinnostavat menot kalenteriini, niin eikös tule muutoksia, jotka vievät tapahtumat tismalleen tai osittain päällekkäisiksi. Ymmärrän toki, että aikataulut pitää laatia mahdollisimman monelle potentiaaliselle osallistujalle soveliaaksi. Silti asia suututtaa - ja vähän kummastuttaakin: riittääkö kaikkiin samanaikaisiin tilaisuuksiin osanottajia. Tätä olen pähkinyt mm. tällä palstalla ennenkin - ja pähkittävää on siis yhä.

Sitä ei vain aina ole aikaa kaikelle, harmillista mutta totta. Välillä sitä toivoisi, että voisi monistaa itsensä ja olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, mutta kun se ei ole mahdollista niin joskus on vain valittava kahden asian välillä. Tai sitten voi ratkaista asian niin kuin minä ja olla menemättä minnekään, jäädä mieluummin kotiin sohvannurkkaan lukemaan kirjaa :lol:Ratkaisu se sekin on!

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

29.08.2016 12:23 #1557 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
Naapurin rotweiler otti ja puri eilen mun pentua. Ihan suoraan hyppäsi mun päälle, repi Nipsun sylistä ja alkoi retuuttamaan. Onneksi selvittiin aika vähällä, Nipsulla on yksi tikki etujalassa, kun vähän repesi iho. Koira toipuu tästä nopeammin kuin minä, sitä nyt vaan ärsyttää tuo jalan side. Viime yö meni lähinnä valvoessa, kun päässä pyöri kauhukuvat siitä, mitä jos se rotweiler olisikin saanut kiinni niskasta eikä jalasta. En kyennyt menemään tänään luennolle, sillä taistelen edelleen koko ajan kyyneleitä vastaan, sen verran järkyttynyt olen. Kävin tekemässä aamulla rikosilmoituksen, mutta se nyt on aika tyhjän kanssa, kun molemmat koirat oli kiinni eikä henkilövahinkoja syntynyt, joten poliisi ei tee mitään. Naapuri ei mitä ilmeisimmin ole maksukykyinen, joten on turha odottaa, että hän maksaisi eläinlääkärin suhteellisen muhkean laskun. Onneksi sentään otin vakuutuksen ja sieltä luvattiin korvata.

Tuo koira on aiheuttanut jo ennenkin ongelmia, joten laiha lohtu tässä tilanteessa on se, että isännöitsijä soitti äsken, että rotweilerin omistaja on saanut häädön ja aikaa poistua on tämän kuun loppuun, eli pari päivää. Päästään sentään siitä, en nimittäin nyt uskalla rappukäytävässä liikkua Nipsun kanssa, ettei se piski tartu uudestaan kiinni. Nyt kun vielä saisin itseni kasattua jotenkin, että pystyn huomenna menemään töihin. Onneksi siskolla on huomenna vapaapäivä ja hän lupasi ottaa Nipsun hoitoon, ettei tarvitse pientä heti jättää yksin.

• Niksu hahmo
  • Niksu

29.08.2016 12:39 #1558 :: Niksu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Diara, hyvä sentään että pääsette piakkoin eroon ärsyttävästä naapurista. Useinhan sanotaan että ongelma ei ole koirassa vaan ihmisessä. Oman koiran kanssa kannattaa käyttäytyä mahdollisimman normaalisti ja reippaasti, ettei sille jää tapahtuneesta huonoja muistoja ja traumoja.

Mitkä tapahtumat johtivat tähän yhteenottoon? Ohitustilanne, tms?
Muokannut 29.08.2016 18:01 Niksu

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

29.08.2016 16:52 #1559 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
Niin se tässäkin tilanteessa vika löytyi omistajasta ei koirasta. Ei komentanut koiraansa millään tavalla, eikä edes auttanut irrottamaan omaani sen hampaista. Kun huusin naama punaisena, että hänen koiransa puree omaani, vastaus oli "ai jaa, oho".

Tilanne syntyi rappukäytävässä, kun olimme molemmat samaan aikaan lähdössä iltalenkille. Viime viikolla osuimme myös rappukäytävässä vastakkain, rotikka yritti heti käydä kiinni, mutta pääsin riittävän etäälle. Nyt kuulin hississä, että taas se on siellä ovella samaan aikaan kuin minä, joten otin Nipsun syliin. Heti, kun avasin hissin oven ja astuin ulos, hyppäsi se iso jötikkä mun päälle ja veti Nipsun pois sylistä. Hetken se sitä retuutti kunnes sain Nipsun irti.

Huomenissa aloitetaan taas muiden koirien tapaaminen juuri sen takia, ettei Nipsulle jää traumaa. Tänään oli ulkona alkuun kovin pelokas, mutta rohkaistui pikkuhiljaa. Ehkä se tästä.

• Niksu hahmo
  • Niksu

29.08.2016 17:01 #1560 :: Niksu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Todella ikävä tilanne, mutta onneksi ei kuitenkaan tuon pahemmin käynyt. Toivottavasti rotikankin omistaja ottaisi tuosta opikseen ja jatkossa pitäisi koiransa paremmin kurissa. Muutaman huonon koiranomistajan ansiosta muutkin koiranomistajat joutuvat kärsimään huonosta maineesta. Varsinkin tiettyjen rotujen kohdalla.... Muistan kun olin kerran oman koirani kanssa lenkillä ja joku äijä tuli raivoamaan minulle koska 'tuon sinun koirasi näköinen hurtta kävi eilen fifimme kimppuun'... ja minä ja minun koirani varmaan oltiinkin syyllisiä siihen mitä joku muu omistaja ja saman näköinen koira olivat tehneet... -.-
Muokannut 29.08.2016 18:01 Niksu