Mikä sinua potuttaa nyt?

25.12.2017 18:41 #1721 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Nyt kun olisi kerrankin aikaa suoltaa vaikkapa mehukasta stooria kirjoituskisaan, niin ideanpätkät vain sinkoilevat mielessäni, mutta eivät yhdisty edes mielekkäiksi aihioiksi. Versoo tarinanitusia, jotka kuihtuvat heti, kun niitä yrittää kehitellä. Ja nuo ituset tuntuivat aluksi mitä lupaavimmilta! Miksi mielikuvitus sakkautuu heti, kun sen tuotoksia yrittää realisoida! Mietin, onko kuvataiteilijoilla samantyyppinen pulma kuin meillä - sanoin maalaajilla.
Muokannut 25.12.2017 18:41 Piru Naiseksi Syy: välimerkin lisääminen

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 61
    91.87

05.01.2018 20:38 #1722 :: Hiistu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Autohuoltoon meni reilu 800 euroa. Ja vielä pitäisi kevään aikana huollattaa lisää. Tai sitten katsella kiireesti vaihtoautoa. Tosin siinä tapauksessa jurppii, että tuli nyt tuohon vanhaan maksettua iso huolto. Voisi toki mennä autokaupoille maksukuitin kanssa, että näin hyvää huolta olen vaihdokista pitänyt. Mutta saisi ehkä aikaan vain vaikutelman, että todellista rämempi auto...

Harmittaa, että juuri nyt alkaa ikä painaa kiesiä. Viime vuonna ilmestyi samasta autosta uudistettu versio. Sitä olen toivonut, että jos parin vuoden päästä löytyisi käytettynä. Onni sentään, että nykyinen on kestänyt näin kauan ja yhä kulkee.

07.01.2018 14:50 #1723 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Taas eräs kuvaaja haeskeli mallia ns. Naamakirjan ryhmässä, täksi päiväksi. Vastasin aamupäivällä, noin puolen tunnin kuluttua siitä, kun hän oli hakunsa tehnyt. Mutta vastausta ei kuulunut, ei hiiskaustaan, ei minnekään - ei edes ketjuun viestiä siitä, että malli on löydetty. Minulla olisi ollut muutakin tekemistä kuin odotella. Otaksun toki tietäväni pelisäännöt: jos pikahaun perusteella ilmoittautumiseen ei tule nopeasti vastausta, haun voi unohtaa. Eräs toimija viesti minulle näin. Mutta haluan välttää oharien tekemiset ja siksi odottelen viime tippaan. Nyt jäi sitten muu projekti väliin, ja sen vetäjä huhuili: oletko tulossa. Hän tietää nämä puuhasteluni, ja varmaan noituu kaikki päivän myöhäisherännäiset kuvattavanhakijat sinne, missä aurinko ei paista.
Onneksi nyt sentään on talvi, eikä ulos tee suorastaan mieli. (Yhden kesäpäivän muistan uhranneeni turhaan kuvauskutsun kyttäilemiseen.)

• Marski hahmo
  • Marski
    Soturi
    Tasolla 21
    70.74

16.01.2018 20:45 #1724 :: Marski
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tämä menee nyt kyllä ihan täysin (no, ehkei ihan) omaan piikkiini. Meillä on huomenna koe kurssista, jota meillä ei tänä lukuvuonna ole ollut juuri yhtään, taisimme aloittaa viime viikolla, vaikka kyseistä kurssia oli lukujärjestykseen merkitty jo syyskuussa. Tokihan tätä kurssia oli jo viime lukuvuonna, joten minulla on muistiinpanoja aiheesta vielä tallella, mutta onhan tämä silti melko potuttavaa, että asiaa on opiskeltu yhteensä ehkä 8 tuntia ja siitä tehdään koe. Kyseistä asiaa ei voi edes käytännössä opiskella omalla ajalla, vaan pelkästään muistiinpanoista. (joo, voisin toki ottaa muistiinpanot kauniiseen käteen ja alkaa harjoitella, mutta tässä mielentilassa roikun mieluummin netissä).

19.01.2018 11:30 #1725 :: Morgan Blood
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tein tyhmyyksiä. Ostin erästä projektia varten domaineja ennen kuin aina kaiken haaliva projektikaverini ehtii. Muutoin projektivarkaus on todellinen riski. Siinä hutiloidessani asiaa kasaan kävikin niin, että unohdin salata ostotietoni. Nyt saan iloisilta Intialaisilta web-kehitysfirmoilta kymmeniä "hulppeita" tarjouksia webDev-palveluista. Kiitos, mutta ei kiitos. Onneksi kaikki muu, paitsi s-postini, tuli salattua asianmukaisesti.

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

24.01.2018 22:02 #1726 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Luulin, että savutteleva naapuri olisi muuttanut pois, mutta ilmeisesti olikin vain matkoilla tai tauolla kun taas haisee. Alan kohta miettiä pitääkö itse muuttaa pois jos savuongelmasta tulee samanlainen kuin ennen joulua.

31.01.2018 20:27 #1727 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ärsyttää ja kummastuttaa sellainen mystinen vika, että hiiren oikea painike ei aina toimi Firefox-selaimessa. Ensin ajattelin, että hiiri on rikki, mutta ongelma toistuu toisellakin hiirellä. Työpöydällä, peleissä ja muissa selaimissa kaikki toimii normaalisti. Selaimen muistin tyhjennys auttaa hetkellisesti, mutta sitten ongelma palaa. Oikea painike ei reagoi mihinkään, eli esim. tekstin kopiointi tai liittäminen ei onnistu. Käsittämätön juttu ja ihan uutta minulle.

01.02.2018 23:07 #1728 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kännykän ennakoiva tekstinsyöttö - kuka sen on keksinyt käyttäjien mukamas helpotukseksi! Viimeksi tänään tuhrasin ja sähräsin ja lähetin viestejä, joihin jäi kirjoitusvirheitä, vaikka miten koetin ne tunnistaa ja korjata. Joku - kenties palvelumyyjän tapainen - on löpissyt minulle jotain tekstinsyötön pois kytkennästä - vai onko sittenkin ollut kyseessä jokin muu ohje, josta en siitäkään ole ymmärtänyt riittävästi. Täällä Risingilläkin saatan olla marmattanut samasta asiasta.
Täytyy vielä kertaalleen mennä puhelimen myyneen liikkeen palvelutiskin luo ja kysyä, saako ennakoivan tekstinsyötön pois ja jos saa, miten. Ja huomenna liikenne toimii rajoitetusti, joten viitsikö sitä ängetä johonkin niistä harvoista kulkevista julkiskulkimista vai tyytyä toistaiseksi riitelemään tekstintuputtajan kanssa.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

22.02.2018 05:55 #1729 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Mun piti kovasti ostaa iltapäivälennot Suomeen, mutta olen näemmä naputellut järjestelmästä kuitenkin sen klo 7 aamulennon, joten nyt en uskalla nukahtaa, etten vain missaa sitä ainoaa bussia, jolla ehdin kentälle ajoissa. Ah ja voi. Nukutaan sitten iltapäivällä, kun olen laskeutunut.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti
    Tasolla 39
    13.91

22.02.2018 13:59 #1730 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
On tämä ennenkin potuttanut ja potuttaa taasen. Eli minun stressinsietokykyni ja miten se vaikuttaa aina ensimmäisenä nukkumiseen. Tässä vedellään viimeisiä kuukausia diplomityön parissa, ensimmäisen version pitäisi olla valmis noin 5-6 viikon päästä. Mielummin viiden, että jää enemmän aikaa oikoluvulle ja muokkauksille ennen kuin työ etsii tiensä professorin pöydälle. Aiheeni on kiinnostava ja työtä on ollut kiva tehdä viimeiset 5 kuukautta, mutta kyllä tämä loppu ottaa koville, kuten varmasti niin monella muullakin.

En nimittäin saa enää nukuttua kuin sen 4-5 tuntia yössä. Ensin en nukahda tuntikausiin ja sitten herään klo5 aamulla. Tätä on nyt kestänyt kuukauden ja voimat alkaa olla loppu. Keskittyminen työhön on vaikeutunut ja iltaisin kotona on vaikea saada itseä tekemään oikeastaan mitään. Tämä työ kyllä imee minusta mehut ihan kokonaan. Yritän kannustaa itseäni, että ei ole enää kuin viikoista kyse ja kohta tämä on ohi. Samaan aikaan toinen ääni sisälläni sanoo, että vielä on kaksi lukua kirjoittamatta ja työosuuden lopputuotos tekemättä. Hommaa siis riittää näille viikoille. Työ ei lopu kuin tekemällä, ehtii sitä sitten huhtikuussa nukkua.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

24.02.2018 21:43 #1731 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
On niin kamalan kylmä... :sad:

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

26.02.2018 16:29 #1732 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Itseä ei haittaa kylmyys (vielä), päin vastoin olen iloinen siitä, että Helsingin seudullakin on ollut kunnon talvi ja lunta (vaikka osasyy tähän ja tämän hetkiseen polaarisen ilmamassan alas valahtamiseen taitaakin olla ilmaston lämpeneminen?) Myönnetään, ettei kovassa pakkasessa tule tehtyä kovin pitkiä ulkoilureissuja, mutta tästä tulee niin lapsuus mieleen, ja olo että tällaista talvella kuuluukin olla (vaikka nyt taitaa olla poikkeuksellisen pitkään kevääseen... nähtäväksi jää, miten se vaikuttaa alkukesään, lintuihin, pölyttäjiin ja kukkimiseen...)

Itseä sen sijaan potuttaa se, että jostain syystä takit ja kaulaliinat nostavat koko ajan pipoa pois päästä... ehkä en osaa pukea tai sitten valitsen vääränlaisia takkeja... hmm.

01.03.2018 11:53 #1733 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Hatara ja harhaileva mieleni - se saa minut unohtelemaan asioita. Tänään ostin Hakaniemen hallista irtomyynnistä munia. Halusin ne omaan kennoon, kuten aina - vastustanhan kertakäyttökulttuuria. Tutussa myyntipaikassa asiointi sujui - ehkä liiankin huomaamatta, sillä bussissa huomasin unohtaneeni munat myyntipaikkaan. Ehkä haen vielä tänään, ehkä en.
Eikä tässä kyllin: äsken huomasin unohtaneeni lähettää Rising kirjoituspiiriin arvioinnin, jonka olin kirjoittanut päiviä sitten ja tallentanut USB-muistiin. Äsken sen lähetin, päivän myöhässä. Enkä löydä enää Naamakirjan tietyistä ryhmistä viestiä, jonka aivan varmasti luin selaillessani aamupäivällä kännyköin pikaisesti noita ryhmiä!
Eiväthän nämä muistihairahdukset ole mitään korvaamatonta aiheuttaneet, mutta kyllä ne harmittavat ja toisinaan myös nolottavat. Mutta annan mieleni silti haahuilla, haaveistahan syntyy usein uusia tarinantaimia.

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho
    Tasolla 48
    2.28

18.03.2018 02:10 #1734 :: Iivari
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tänä iltana kaikki Helsingissä olivat treffeillä paitsi minä. No, onneksi löytyi salakapakka ja kolme ystävää. Silti potuttaa.

18.03.2018 11:02 #1735 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Nämä talvisina pysyvät säät kahlitsevat - eilen teki mieli lähteä tallomaan polo miesten varpaita tanssipaikkaan, mutten löytänyt mitään riittävän läheltä. Vaikka valon määrä on tammikuusta lisääntynyt, niin en silti viitsi odotella yösydännä kyytiä Stadin keskustasta kotiin. Kuvaustilaisuuksiakaan ei tarjoutunut, vaikka miten niitä väijyin. Sain puuhastelluksi jotain pientä kirjallista, mutta silti tunsin itseni kotiin jymähtäneeksi. Rajallinen aika kuluu, ja minä tuhlaan sitä. Tänään on sitten luvassa - päällekkäisiä tapahtumia.
Ehkä pari edellistä viikonloppua on sujunut niin vilkkaasti, että totuin menoon, enkä osaa pitää tapahtumattomuutta vaihteluna.

11.04.2018 18:34 #1736 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Peräkylässä asuminen ilman omaa autoa turhauttaa ajoittain rankasti. Autottomuus on tietenkin oma valintani, sillä kammoan ajamista ja lisäksi auton tarve on lopulta niin vähäinen, ettei sellaisen omistaminen olisi järkevää. Junat ja bussit kulkevat nykyään lähes kaikkialle, mutta täältä katsottuna niin harvoin, että sopivaa kyytiä ei meinaa löytää sitten millään. Rautatieasema on kymmenen kilometrin päässä ja sinnekin pääsee joskus bussilla, mutta ei joka päivä. Matkan voisi voimien salliessa polkea pyörälläkin, mutta kun ei ole sitä pyörääkään.

04.05.2018 16:00 #1737 :: Mallaspappi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olen 26 tehtävää jäljessä matikassa. Deadline tiistaina. Ja sen jälkeen reilu viikko aikaa tehdä kaikki muut tehtävät loppuun. Kaksi testiä siis vielä tulossa. Niin, ja sitten on vielä muukin elämä. Pahus.

Ja sen sijaan että tekisin asialle jotain, lojun sohvalla ja vaahtoan asiasta tänne. Hyvä minä!

16.05.2018 14:45 #1738 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Eräs kuvaaja etsiskeli eilen malleja opiskelijatuotantoon, ja juuri tuontyyppisiin projekteihin mielestäni sovin. Minulla on sattumalta muutama päivä turhan vapaata aikaa, joten änkeydyin kameraa kammottelemaan. Sovimmekin kuvaukset täksi iltapäiväksi. Mutta aamulla kuvaaja peruutti mukanaoloni - ei olisi ehtinytkään kuvata minua. Turhaan siis etsin ja silitin vaatteet. Tänään yritin pyydystää uutta keikkaa, mutta syvä hiljaisuus huokuu vastaan Naamaston yksityisviesteihini. Kurjaa on nimenomaan se, että jos minulla on vapaata, ei kukaan kaipaile pelättiä kameransa eteen tai statistia käppäilemään taustalle. Vaan annas olla, kun kalenterini täyttää työrupeama, niin johan tulvahtelee kyselyjä avustamaan tai malleilemaan. :sad:
Onneksi sentään maauimalan altaassa on lämmintä vettä ja kuppilasta ostettava ruskea kuuma maistuvaa.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

16.05.2018 20:22 #1739 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Jossain määrin krooninen selkäkipunin on viime aikoina päättänyt keskittyä pakaralihakseen, mikä tekee yhtään pidempään kävelystä ja erityisesti portaiden noususta jossain määrin epämukavaa. Pitäisi korjata työasentoja taas...

05.06.2018 09:50 #1740 :: LordStenhammar
Mikä sinua potuttaa nyt?
Jää heviälppäreiden osto tuonnemmaksi. Pieni vararikko uhkaa. Uudet hammasproteesit nielevät neljä hunttia. Onhan sitten suora hammasrivi, mutta semmoinen summa muutamasta hampaasta... Noh, olisi pitänyt kiltisti pestä hampulit. Nyt saapi katua.

Valvojat: SaranthaHiistu