Mikä sinua potuttaa nyt?

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho
    Tasolla 49
    66.00

31.03.2020 13:46 #1801 :: Rinja
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ Käsineiden osalta kannattaa huomata, että puhtaat kädet on kuitenkin parempi kuin kaikkialla käytetyt käsineet. Harvalla on mahdollisuus ottaa joka tilanteeseen uudet kertakäyttökäsineet käyttöön tai pestä kestokäsineitä koko ajan.

01.04.2020 13:41 #1802 :: LongWalk
Mikä sinua potuttaa nyt?
Ja puhtaiden käsien osalta käsienpesu ja mahdollinen desifiointi. Oikeaoppinen saippuapesu riittää siviileille

01.04.2020 17:21 #1803 :: LukijanMelankolia
Mikä sinua potuttaa nyt?
Se, että kunnon kansalaisuus vaatii sitä, ettei voi mennä salille.

06.04.2020 22:32 #1804 :: Mallaspappi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Aloin reilu viikko sitten katsoa YouTubesta viisi tuntia ja 20 minuuttia pitkää elokuvaa Sleep, jonka Andy Warhol ohjasi vuonna 1964. Elokuva ei koostu mistään muusta kuin mustavalkoisesta filmistä, jossa kuvataan Warholin silloista miesystävää nukkumassa. Hitaanpuoleisen juonen vuoksi katsoin elokuvaa pätkissä ja tänään, jäätyäni kohtaan 2 h 45 min 38 s, sain huomata että elokuva oli poistettu YouTubesta. Kyllä muuten harmittaa. Viimeinen parituntinen taitaa jäädä näkemättä sitten ikiajoiksi, eipä tuota juuri muualla vastaan kävele. (Ei, älkää sanoko tähän väliin mitään tyyliin "no eipä ole kummoinen menetys jos ei pääse tuijottamaan nukkuvaa nakupelleä", Warhol on minulle todella suuri esikuva ja tämä on oikeasti kamalaa.)

Lisäksi harmittaa tietysti jatkuva koronatilanne ja oma asenne, kun kehtaan inistä siitä, että en pääse käyttämään vielä kolmea tuntia lisää elämästäni nukkuvan alastoman äijän tapittamiseen. Saattaa kuulostaa vitsiltä, mutta minä ajattelen kirjaimellisesti Afrikan nälänhätää ja Lähi-idän kriisiä aina kun itse kohtaan ongelman.

Tiedättekö sen tunteen, kun haluaa itkeä, mutta ei vaan pysty? Juuri nyt itku helpottaisi oloa aika helkkarin paljon, mutta ei tule linssiin tipan tippaa. Sama pulma on vaivannut jo varmaan puoli vuotta. Voiko itkua maanitella jotenkin esiin?

Oho, tulipa taas pitkä valitusvirsi. Pitäisi vähän karaista tätä luonnetta.

06.05.2020 13:30 #1805 :: Mallaspappi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Olin juuri äsken (etä)abi-infossa, jossa käsiteltiin syksyn kirjoituksia.

Lopputuloksena päähäni vain nousi ajatus, että en ole todellakaan valmis.

06.05.2020 20:51 #1806 :: Rasimus
Mikä sinua potuttaa nyt?

Rinja kirjoitti: Käsineiden osalta kannattaa huomata, että puhtaat kädet on kuitenkin parempi kuin kaikkialla käytetyt käsineet

Ja kaikkein tärkeintä: omaa nenää ei pyyhkäistä käsillä, oli hanskat tai ei.

Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että käsineiden käyttö saattaa lisätä turvallisuudentunnetta liikaa. Niin tai näin, on huomaavaista tajuta, ettei kaikkia pintoja, joita muutkin koskettavat, lääpitä sen enempää omin käsin kuin hanskoillakaan ilman välissä tapahtuvaa puhdistautumista. Eli loppupeleissä ihan sama käyttääkö hanskoja vai ei, silti on parempi jos pesee kädet saippualla / vaihtaa hanskat / tekee molemmat säännöllisin väliajoin.

Adolfina Romanov kirjoitti: (Ei, älkää sanoko tähän väliin mitään tyyliin "no eipä ole kummoinen menetys jos ei pääse tuijottamaan nukkuvaa nakupelleä", Warhol on minulle todella suuri esikuva ja tämä on oikeasti kamalaa.)

Olen sen verran moukka, että sanon juuri noin ihan vain siksi että käskit olemaan sanomatta noin :grin: . Mutta enemmän tekee mieli kysyä, että muistanko oikein että Warhol itse silloin tällöin parodioi taidetta omassa taiteessaan? Esim. että hän on kuvannut monta tuntia nukkuvaa nakua miestä juuri sen takia että tietää sen olevan taiteen ystävien kärsivällisyyden venyttämistä? Mikä tietenkin jo itsessään on, jälleen kerran, taidetta sillä taiteen tarkoitus on kaiken muun ohella saada rikottua rajoja ja saada ihmiset ajattelemaan ja kyseenalaistamaan.

Adolfina taas kerran kirjoitti: Lopputuloksena päähäni vain nousi ajatus, että en ole todellakaan valmis.

Voin lohduttaa sillä, ettei tuolla ole merkitystä kuin jatko-opiskeluiden kannalta. Ja korkean asteen koulutuksella on työn saannin kannalta kyllä merkitystä, mutta paljon vähemmän kuin sillä miten paljon työantaja voi käyttää sinua hyväkseen. Arvosanojen merkitys vähenee reippaasti jos sanot työhaastattelussa että et kuulu ammattiyhdistykseen etkä ole harkinnut edes kuulua. (Ja mun jutut, etenkin tällasilla heitoilla, kannattaa ottaa niin sanotusti "hyppysellisellä suolaa")

...

Itseäni ei potuta tällä hetkellä mikään. Mikä on todella hieno ja harvinainen asia. Näin korona-aikakautena se on luksusta.
Muokannut 06.05.2020 21:44 Rasimus

07.05.2020 09:41 #1807 :: Mallaspappi
Mikä sinua potuttaa nyt?

Mutta enemmän tekee mieli kysyä, että muistanko oikein että Warhol itse silloin tällöin parodioi taidetta omassa taiteessaan? Esim. että hän on kuvannut monta tuntia nukkuvaa nakua miestä juuri sen takia että tietää sen olevan taiteen ystävien kärsivällisyyden venyttämistä?

Pitää täysin paikkansa, Warhol osasi kyllä hermostuttaa muita ammattitaiteilijoita 60-luvulla. Upeaa, että joku muukin tietää tästä :grin: Olen jo melko tyyni mitä tulee sen leffan äkilliseen poistumiseen, mutta voinhan silti ottaa asiakseni kuvata uuden version Sleepistä :D

Voin lohduttaa sillä, ettei tuolla ole merkitystä kuin jatko-opiskeluiden kannalta. Ja korkean asteen koulutuksella on työn saannin kannalta kyllä merkitystä, mutta paljon vähemmän kuin sillä miten paljon työantaja voi käyttää sinua hyväkseen.

Onko noin? Tämä on todella poikkeuksellinen näkökulma, mielenkiintoista! Minä kun vain tuppaan olemaan tällainen hermokimppu... ei vaan minun tähtäinammattiini pääse ilman yliopistokoulutusta, joten ihmekös tämä. Mutta hei, vuoden päästä kaikki paha alkaa olla jo takanapäin.

Kiva, ettei sinua potuta mikään!

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

16.05.2020 12:16 #1808 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Surettaa kun Ylellä taas arveltiin että nyt mökkeily lisääntyy kun korona estää muun normaalin kesämatkailun ja tekemisen, mutta autottomalle maalle meneminen ei ole mikään itsestäänselvyys varsinkin jos perheessä on riskiryhmäläisiä.

Nyt jo arvellaan ettemme voi tänä kesänä tehdä perinteisiä maallemenemisiä, sillä emme voi mennä kekenkään kyydillä ja muu julkinen liikenne on pois laskuista jos mökille pitää mennä vain omalla autolla. Jos meille ei ole edes mökkeilyä tiedossa niin kesästä tulee pelkkää sisällä istumista ja ajoittaista ulkoilua jonnekin lähipuistoon, sillä joukkoliikennettäkään ei uskalla käyttää niin että pääsisi jonnekin kivempaan paikkaan.

Toivottavasti tilanne ei lopulta ole näin paha, alkaa oikeasti ottaa päähän tämä karanteeni kun se vaan jatkuu ja jatkuu. :sad: Arvelut ovat että epidemiatilanne olisi saatu Suomessa aika hyväksi, mutta kuka tietää mikä tilanne on kuukauden tai kahden päästä, sillä ihmiset eivät varmasti jaksa samanlaista varomista, varsinkin jos alkaa vaikuttaa siltä ettei tautitapauksia ole paljoa.

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

16.06.2020 21:28 #1809 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Korona-aika sai arvostamaan entistä enemmän eteläisen Helsingin ulkoilualueita, varsinkin kun ankea ja karu lähipuisto ei yleensä korvaa ulkoilun tarvetta. Mutta paitsi että Keskuspuistoa on haluttu kaventaa, nyt myös Töölönlahti tuntuu olevan uhan alla: Katoavatko uhanalaiset vesilinnut Töölönlahdelta, jos ruovikot korvataan kiveyksillä? Luonnonsuojeluyhdistys pitää puistojen kunnostussuunnitelmia katastrofaalisina

Vaikea tässä vaiheessa maallikkona tietää, kuinka katastrofaalisia kunnostukset lopulta olisivat, mutta kuulostaa siltä että on ainakin iso vaara siitä, että paikasta tulee liian kivetty ja kliininen. Paras osa Töölönlahdessa on nimenomaan luonto, enkä näe mitään tarvetta millekään rantakiveykselle... Varsinkin jos rantaruovikon poistaminen vie linnuilta pesäpaikat. (Jos minulta kysytään, niin Hesperian puiston puoleinen kaupunkinurmikko on paikan tylsintä antia.)

Olen nähnyt ulkomailla puistoja sen verran, että olen oppinut arvostamaan enemmän sitä mitä meillä täällä on: vihreä pääkaupunki, jokamiehenoikeudet ja jonkinlaista luontoa ja metsää lähellä (paitsi korona-aikana kun joukkoliikennettä ei uskalla käyttää). Miksiköhän Töölönlahtea ei voisi markkinoida luontokeitaana ja Helsingin erikoispiirteenä, ja jos se tarvitsee kunnostusta, niin kunnostaa siltä pohjalta eikä lähteä mylläämään ja kiveämään rantapenkereitä? (Varsinkin jos se kunnostetaan samalla tavalla kuin Töölönlahden puisto. Mikä senkin idea on? Onko se keskeneräinen vai muuten tarkoituksella autio ja ankea?)

Muoks: Huoli kuultiin ja lahdesta tehdään lintu- ja luontoselvitys. Tämä kuuluisi kai ilonaiheisiin mutta mainitaan nyt tässä...
Muokannut 17.06.2020 22:10 kyty

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

15.07.2020 20:50 #1810 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Onko muilla ollut vaikeuksia saada ulkomailta lähetettyä postia?

Potuttaa kun yksi minulle lähetetty kirje on ollut matkalla kohta kolme kuukautta, eikä ole mitään tietoa siitä onko se myöhässä vai kadonnut. Tilasin sitten (hölmöä, tiedän) rapakon takaa jotain, ja se lähetettiin kirjattuna. Nyt tuokin lähetys on kadonnut limboon. Kuukausi sitten se lähetettiin eteenpäin lähtömaasta, eikä lähetyksestä ole kuulunut mitään enää sen jälkeen.

Aiempien kokemusten perusteella tiedän, että postiin ihan turha ottaa yhteyttä varsinkin tällaisissa tapauksissa kun lähettäjä on jossain muussa maassa, eikä lähetystunnuksella löydy Suomen postista vielä mitään merkintää. Tosin minulla on ikävä epäilys että syy saattaisikin olla Suomen päässä.

Täytyy toivoa, että saan lähetykset joskus. Tiedän kyllä sen että lähetyksissä on nyt viiveitä, mutta moni muu on saanut postia ihan normaalisti vaikka se onkin lähetetty ulkomailta. Mistä tiedän ovatko ne kadonneet vai lojuvatko jossain laatikossa nurkassa odottamassa jatkotoimenpiteitä...

16.07.2020 02:46 #1811 :: Rasimus
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kohta alkaa korona taittumaan USA:ssakin, kun valkoinen talo on määrännyt että aiheeseen liittyvä raportointi lähetetään jatkossa suoraan valkoisen talon hallitsemiin tietokantoihin eikä maan oman terveysviraston palveluun. Tämä olisi loogista jatkoa sille, että Trump ja pari republikaania on väläytellyt testauksen vähentämistä taudin torjumiseksi. Se mistä ei enää tiedä, niin sitä ei ole edes olemassa, vai mitä?
Muokannut 16.07.2020 02:46 Rasimus

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

27.07.2020 16:48 #1812 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kaupassa käveli joku kanssaihminen yskien koko ajan, nyt ottaa päähän että onnistuin olemaan siellä juuri silloin. Vaikka yritin pysyä kaukana, ei ole tietoa kuinka laajalle yskökset leviävät ilman kautta, erityisesti jos kyseessä olisikin korona ja ihminen ei yski ohjeiden mukaan.

Tiedä sitten siitä minkä takia yski, mutta tietenkin muistutus siitä että kannattaa ehkä tässä taas alkaa vähitellen rajoittaa omia menoja (siis vielä enemmän kuin olen koko kesän tehnyt). Nythän vaikuttaa siltä että tartuntaluvut ovat Suomessa kääntymässä oikeasti taas kasvuun, vaikka elättelen vielä toiveita että kyseessä olisi väliaikainen hyppäys. Rajoitusten purkaminen, ihmisten liian huoleton käytös ja bilettäminen ilman turvavälejä eivät tietenkään lupaa hyvää jatkoa ajatellen.

Aina kun jossain uutisessa sanotaan että riippuu ihmisten käytöksestä että mihin suuntaan tautitilanne lähtee, niin kuulen vain että "valmistautukaa istumaan koko syksy taas kotona". Ei ihmisten käytökseen valitettavasti voi luottaa. No, olihan tässä suhteellisen huoleton kesä, pääsin jopa käymään saarilla.

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

10.09.2020 19:43 #1813 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Huomasin että Adventure Timen ensimmäiset kaudet ovat kadonneet Netflixistä. Lienee siis niin, ettei koko sarjaa edes aiota julkaista siellä. Harmi, Netflixin jaksot olivat edes suurimmaksi osaksi sensuroimattomia. Jos tilanne ei ole muuttunut, HBO Nordicin versio on edelleen sensuroitu ja siitä puuttuu hemmetisti jaksoja.

10.11.2020 21:18 #1814 :: HourglassEyes
Mikä sinua potuttaa nyt?
Viime kuussa olleen lomautusviikon vuoksi tilipussi oli normaalia pienempi, joten liiton laput olisin täytellyt tämän illan päätteeksi, jotta edes jotain korvausta saisi. Mutta joku vika näkyy PAM:in sivuilla olevan, väittää mokoma ajoittain ettei minulta löydy minkäänlaista maksuhistoriaakaan yllättäen vaikka viimeksi keväällä edellisten lomautusten kanssa kaikki tiedot oli ajan tasalla. Potuttaa, kun rahaa ei muutenkaan ole nyt liikoja ja maksuun kolahti juuri tälle kuulle sähkölaskukin, joten ne muutamat lantit ansiosidonnaista olisi enemmän kuin tervetulleet tähän hätään. Toivottavasti tilanne sivustolla korjaantuu pian, että voi laittaa asian hoitoon. Eläköön luottokortti!

12.11.2020 20:37 #1815 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Maskin käyttö töissä tympii joka päivä enemmän, vaikka jossain vaiheessa luulin jo tottuneeni siihen. Kertakäyttöisen maskin kanssa on vaikea hengittää ja pestävän kangasmaskin kanssa se on melkein mahdotonta. Silmälasitkin huurustuvat heti, jos hengitys yhtään kiihtyy. Muovinen visiiri ei sentään estä hapensaantia, mutta haittaa jonkin verran näkyvyyttä. Kaikkien vaihtoehtojen surkeuden huomaa viimeistään sitten, kun niitä käyttää koko päivän.

Jos tämä maskipelleily jatkuu mahdollisesti vielä vuosia, niin pitää varmaan hakeutua alalle, missä ei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa tai missä voi tehdä etätöitä. Pieni pätkä lomautustakin olisi ihan jees. Rahaa tulisi vähemmän, mutta voisin hengittää vapaasti.
Tykännyt: HourglassEyes

13.11.2020 00:16 #1816 :: HourglassEyes
Mikä sinua potuttaa nyt?
I feel you. Itse käytössä kertakäyttömaskit työpäivän aikana ja niitähän kuluu.. Onneksi työnantaja kustantaa. Joka viikko pitää myös matkustaa junalla työpaikan toiseen pisteeseen, joskus useampanakin päivänä matka kestää n. 10 min. joten kertakäyttömaskit tuntuu haaskaukselta moiselle matkalle, joten silloin käytän kangasmaskeja aka lasit huurtuu miltei joka kerta ilmasta riippuen (tästäkin tulee oma riesansa, kun maskeja pitää keitellä. Kenellä ihan oikeasti on tänä päivänä 90 asteen pyykkiä??) Epätoivoisesti yritän tyrkkiä laseja matkan ajaksi otsalle ja pelkään koko ajan, että ne tippuvat junan lattialle. Odotan kauhulla pakkaslukemia, kun maski pitää rääpiä naamalleen ennen junan saapumista ja sen jälkeen sokkona tunnustella josko löytäisi oikean namiskan junan ovien aukeamiseen. .. Hyväksyyköhän työnantaja selityksen töistä myöhästelyyn perusteluilla, että hyppäsikin vahingossa Rovaniemen IC junaan, kun piti olla Helsinki R...? :smirk:

13.11.2020 00:44 #1817 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minulla on vielä sekin ongelma, että työnantaja hoitaa vain kangasmaskin ja kertakäyttöiset joutuu hankkimaan itse. Työnantajalta saa myös visiirin, mutta se on iso ja ruma kuin kaivoskypärä, jollaista en halua enkä kehtaa käyttää. Ostin juuri omalla rahalla sellaisen pienemmän ja käytännöllisemmän visiirin, joka näyttää sekin tyhmältä, mutta tuntuu vähemmän ahdistavalta.

• kyty hahmo
  • kyty
    Senesalkki
    Tasolla 43
    55.88

14.11.2020 18:25 #1818 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kuulemma silmälasien asettaminen maskin päälle auttaisi huurustumiseen jonkun verran, mutta tuntuu että lasit huurustuvat joka tapauksessa. Jossain sanottiin että lenksujen laittaminen ristiin auttaisi myös huurustumiseen koska ilma ohjautuu silloin sivuille eikä ylös, ja ettei siitä olisi haittaa, mutta muualta luin että niin ei missään nimessä pidä tehdä. Toisaalta sitä luulisikin, että jos ilma pääsee virtaamaan vapaammin aukoista ulos, niin maskistakaan ei olisi samalla tavalla hyötyä... Senhän pitäisi istua kasvoille "tiiviisti", mitä yksikään kokeilemani maski ei tee. Kai minulla on vääränmuotoinen naama.

Ja sitten sitä toikkaroi kaupassa kuuliaisesti puolisokeana vain huomatakseen, että käytävällä kulkee joku parikymppinen, silmälasipäätön, hieman kipeän oloinen ihminen joka yskii koko ajan, ja hänellä tietenkään ei ole maskia. Jos tämä kaupassa yskiminen harmitti minua kesällä kun tautitilanne oli hyvä, niin nyt harmittaa vielä enemmän. Yskiessä kun se parin metrin turvavälikään ei välttämättä riitä.

Ylipäätään potuttaa että viime aikoina on selvästi vain potuttanut. Tässäkin ketjussa olen selvästi yliedustettuna.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki
    Tasolla 51
    10.89

20.11.2020 08:28 #1819 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Piti saada joulukuun alussa työpaikan puolesta influenssarokotus, mutta eilen ilmoitettiin että rokotteet ovat loppuneet. Enpä olisi n. 5-vuotiaana uskonut, että joskus vielä olen pettynyt etten saakaan rokotusta. Ne kun olivat kamalinta mitä tiesin hammaslääkärin ohella.

31.01.2021 17:08 #1820 :: Mustelmann
Mikä sinua potuttaa nyt?
Haluaisin ostaa uuden Xbox-konsolin, mutta tällä hetkellä sitä ei saa mistään. Mikään kauppa ei myöskään osaa antaa tarkkaa ajankohtaa, milloin laitetta saapuu varastoon seuraavan kerran. Rahat toki säästyvät toistaiseksi, mutta eihän rahasta ole mitään iloa, jos sillä ei voi ostaa uusia leluja.

Valvojat: SaranthaHiistu