05.02.2015 00:16 #841 :: Morgan Blood
Mikä sinua potuttaa nyt?
No nyt oli niin mursuinen päivä pitkästä aikaa että.

Aika uskomattomassa kuosissa oleva naapurini on myös aktivoitunut jälleen. Aika helvetisti kiinnostaa kuunnella avohoidon huutamista aamuyöstä. Tapaus on siis melko hirvittävä ja kaiken normaalin kanssakäynnin ulkopuolella. Silti sitä asutetaan tuossa, seinäni takana.

Tipuin myös toimeentulotuelle seuraavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Todella ihanaa varsinkin, kun en keksi mitään niin noloa kuin kyseisen rahan huudatus.

Kolmantena seikkana, minulta hajosi ranne. Tietenkin se, millä teen töitä ja maalaan. Oli mukavaa lopettaa päivä päivystyksessä, jonka jälken hömelömpi lääkäri unohti e-reseptin laittaa nettiin. Kiva oli sitä itku kurkussa soitella. Typerästä puhelusta muodostui jonkinlainen kamelinselkä, mikä napsahti. Ilta on mennytkin maaten ja nyt yön tullessa - huutaessa naapurille. Pitäisi kaalista höyryt haihduttaa sillä adrealiini- ja kirotasot ovat huumaavissa lukemissa eikä nukkumisesta tule mitään. Huomenna minulla on tärkeähkö kokous, missä joudun toteamaan, ettäen ole ehtinyt ja ottamaan huudot vastaan. Pitäisi olla virkeänä siellä.

09.02.2015 16:06 #842 :: Celestine
Mikä sinua potuttaa nyt?
Potuttaa ei ole oikea sana.

Kiukuttaa ja itkettää oma huonomuistisuus. Miksi mun piti olla niin hatarapäinen, etten muistanut ilmoittautua viikonlopun isosleirille? Ja miksei nuoriso-ohjaaja vastaa?

Se oli sit goodbye, ensi kesän isostelu.

09.02.2015 20:27 #843 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Päällekkäiset tapahtumat, taas ja jälleen kerran, kydettävät suuttumustani. Välillä nuukahtaa pystyyn silkoista tyhjän tylsistä päivistä, välillä joutuu valitsemaan monen hyvän välillä. Monistuakaan en vielä voi. Satunnaistyöntekijän elämän nurjuus on tätä. Potutustuokioina pitäisi vain kaivella muistovarastoa ja uskoa, että usein esimerkiksi keikka tipahtaa taivaalta juuri parhaaseen mahdolliseen aikaan.
Näitä hyviä sattumuksia tuntuu olevan hankalampi muistaa kuin keljuttavia. Sekin potuttaa, epävaihteeksi.

09.02.2015 22:08 #844 :: sinidean
Palelee, väsyttää, päänsärky ja paha olo. Nenää niiskuttaa. Voi *piip*. =p

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho

09.02.2015 22:55 #845 :: Vehka
Mikä sinua potuttaa nyt?
Näin unta, jossa toimin niin eri tavalla kuin oikeasti aina toimin, että en oikein vieläkään ole saanut sitä karistettua pois ajatuksista, vaikka olen ollut hereillä jo puoli tuntia. :angry:Eihän se muuten, mutta kun yhdeltä pitäisi taas herätä kirjoittamaan gradua, eikä siitä tule yhtään mitään, jos en nyt saa vielä muutamaa tuntia nukuttua.

10.02.2015 20:24 #846 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Lainasin ihanaisen Neneh Cherryn uuden levyn ja kahdeksalla raidalla kymmenestä kuuluu jotain outoa ja häiritsevää läpättävää ääntä. Luulen että levyssä on valmistusvirhe, sillä siinä ei ole pahoja naarmuja, soittimeni pelittää niin kuin pitäisikin ja kun kuuntelin levyn biisejä netissä, ei niissä ollut mitään häiriöääniä. Harmittaa vietävästi, sillä levy on aivan loistava ja haluaisin paneutua siihen oikein kunnolla mutta se läpätys on todella häiritsevää. Haluaisin myös ostaa levyn omaksi mutta jos muissakin kappaleissa olisi sama vika, uskottaisiinko väitteitäni kun levyssä ei silmämääräisesti näyttäisi olevan mitään vikaa.

11.02.2015 12:36 #847 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Näköjään suututan ihmisiä pelleilyineni. Myönnettäköön, että aika usein haluankin ärsyttää etenkin rutiineihin kangistunutta väkeä mutta silti usein yllätyn väen voimakkaistakin reaktioista siihen, että annan säännöille korvatillikoita.

Näinkin pieni juttu herättää närää: Ns. Naamakirjassa on mm. Valokuvaajan showroom -osio, jonne lienee tarkoitus lähettää valiokuvia. Siellä tuntuu väki olevan joskus turhan kärkästä antamaan lokapalautetta kuraksi luonnehtimistaan kuvista. Niinpä protestipelleilen lähettäen sinne joskus kuvakummajaisia ja testaan, huomaako porukka niiden jippoa. Tänään lähetin TV-lähetyksestä kännyköin nappaamani still-kuvan, jonka toki rajasin niin, ettei töllön reuna tai kuvateksti näkynyt. Porukka ärhenteli silti. Eivät näy ymmärtävän huumoriani.

En viitsisi normaalistua muitten reaktioiden takia varsinkin, kun tiedän, että en näistä pikku jippoiluista luopuen saisi vastalahjaksi kerrassaan mitään. Silti tulee aina hieman torutun lapsen olo, kun saan näitä arviointeja. Toki pitää vähän myäs varoa sen takia, ettei joudu ryhmästä pois. (Tosin en minä tuossa valokuvausryhmässä kovin hyvin viihdy.)

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

15.02.2015 21:52 #848 :: Diara
Mikä sinua potuttaa nyt?
Meidän telkkarissa harrastetaan sensuuria. Seuraan Avalta sellaista sarjaa kuin Valtiatar, kertoo hyvin löyhästi Mary Stuartista. Ihan viihdyttävä sarja. Nyt sitten tämän illan jaksossa huomasin aika ison epäkohdan
Varoitus: Spoiler.

Luultavasti leikkaus johtui siitä, että kyseisen pätkän näyttäminen olisi nostanut jakson ikärajaa, eikä sitä olisi voinut näyttää ennen klo 21. Sarjahan tulee aina klo 20. Tosin on sitä ennenkin nähty, että jokin hieman rankempi jakso sarjasta on siirretty alkamaan myöhemmin, näin on tehty esimerkiksi Greyn anatomiassa yhden jakson kanssa. Ihmettelen silti, että miten voi olla, että Avalla päätetään leikata pala jaksosta pois ja ilmeisesti olettaa, ettei kukaan huomaa mitään.

Tämän jälkeen herääkin kysymys, onko näin tehty ennenkin ja sensuroitu pätkiä pois jaksoista ihan vaan sen takia, ettei ohjelmapaikkaa tarvitsisi vaihtaa?
Tykännyt: Iivari

16.02.2015 01:43 #849 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
^ No johan nyt. Olisihan tuosta voinut ohjelmatiedoissa vaikka ilmoittaa, että jakso on lyhennetty. :huh:

16.02.2015 10:33 #850 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Liike kiire: Nyt tuntuu täälla maailmanlaajuisverkossa tulvivan ilmoituksia, viestejä ja ihania ystävänpäiväntervehdyksiä niin tiuhaan, etten mitenkään kerkiä vastaamaan. Ja pitäisi vielä keritä tekemään yksi juttu.
Miksi kummassa ns. vapaa aika tuntuu hoppuisemmalta kuin työn mehukkaiksi maustamat päivät!

18.02.2015 13:28 #851 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Törmäsin tuohon: www.hs.fi/tiede/a1424148430367?ref=hs-art-luetuimmat-#8 Kuinkahan moni liittyi natseihin tehdäkseen elämästään merkityksellisen ja maailmasta paremman paikan?

18.02.2015 14:03 #852 :: Puolikuu
Mikä sinua potuttaa nyt?

kyty kirjoitti: Toinen asia mikä pännii on some. (Taas.) Hirvittävän vaikea osata postata oikeita asioita. Mitä vähemmän postaa, sitä paremmin menee, mutta ei kai se ole somen idea?

No siis, somessahan ei kannata ottaa kantaa päivänpolitiikkaan tai moraalifilosofisiin kysymyksiin (paitsi ehkä jos elää täysin samaamieltäolevien kuplassa.) Tai jos haluaa saada aikaan turhauttavan väittelyn. :roll:

Tosin, kaikissa ilapäivälehdistön "Ärsyttävimmät Facebook-käyttäjät"-listausten mukaan ärsyttävimpiä käyttäjiä ovat ne, jotka postaavat lemmikkiensä/lastensa kuvia, valittavat koko ajan tai kertovat siitä, miten olivat juuri salilla ja juovat nyt proteiinipirtelöä.
Tykännyt: sinidean

18.02.2015 14:20 #853 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Joo, helposti tulee olo, että jos ei halua ärsyttää ketään somessa ei saa puhua mistään aiheesta mistä joku voi olla eri mieltä, ei saa valittaa eikä kertoa mikä on kivaa, ei saa postata kuvia omasta elämästään eikä kertoa mitä on tehnyt. Myös uutisten, kuvien ja artikkeleiden eteenpäin jakaminen on äärimmäisen riskaabelia, koska joku voi olla niistäkin eri mieltä tai ärsyyntyä aihepiiristä. Eipä siinä paljoa jää jäljelle. :huh:
Tykännyt: Piru Naiseksi

19.02.2015 13:48 #854 :: Emelie

Mutta, oma ärsytyksen aiheeni:

Olen kuvitellut, että kun joku poimii käteensä Fifty Shades of Grey -kirjan, henkilö tasan tarkkaan tietää, mistä kirja kertoo. Siitä on kuitenkin sen verran vohkattu tässä muutaman vuoden ajan. Ja siitä huolimatta usea hämmästyy, että kirja sisältää asioita, joista ei itse pidä (määräävä mies makuuhuoneessa, rajoitukset ym). Minä ainakin luin kirjat sellaisina kuin ne olivat eli BDSM-teemaisina, romantiikkavireen omaavina teoksina, en lämpimänä rakkautarinana, jota ilmeisesti jotkut odottivat. Ärsyttää se, että ihmiset eivät osaa nähdä kirjaa sellaisena kuin se on, vaan valittavat sen piirteistä, jotka ovat ominaisia BDSM-genren kirjoille.
Muokannut 19.02.2015 13:48 Emelie

19.02.2015 14:13 #855 :: Dyn
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kissoista voi aina postata kuvia. :cheesy:

Emelie kirjoitti: Ärsyttää se, että ihmiset eivät osaa nähdä kirjaa sellaisena kuin se on, vaan valittavat sen piirteistä, jotka ovat ominaisia BDSM-genren kirjoille.

Siihenkin ne ovat aika kevyitä...

Mua potuttaa tänään se, että olen tässä juomassa toista kuppia kahvia mutta pää ei tunnu heräävän, ei niin millään. Ollapa työhuoneella edes sohva niin ottaisin vaikka nokoset... mutta ei. :sad:

19.02.2015 14:38 #856 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?

Emelie kirjoitti: Minulle on jaettu tällainen "ohje": jos tulet itse jostain asiasta hyvälle tuulelle ja kuvittelet, että joku toinenkin saattaa saada siitä piristystä päivään, voi harkita postausta. Minun kohdallani tämä on toiminut, toki olen alkanut lipumaan siihen suuntaan, että postaan kuvia omasta kissastani. :tongue:

Mutta jos kissat ovat lemmikkeinä juuri tuolla ärsytyslistalla? D: (Itse kyllä tykkään katsella kissakuvia...)

Sinänsä jännä että netti menee vähän siihen suuntaan ettei mitään negatiivista saa sanoa, ja ihmiset joutuvat pitämään jatkuvasti maskia yllä ja tekemään itsestään jonkinlaisia idoleita. Itse seuraan somessa myös uutisia ja siinä menee vähän idea jos ajattelee että somen idea olisi olla pelkkä feel good-paikka... kun sekin ärsyttää joitakuita että on positiivinen. :huh:Ehkä opetus on se että pysy pois netistä...

• Strato hahmo
  • Strato

19.02.2015 20:10 #857 :: Strato
Mikä sinua potuttaa nyt?
Koska olin kiltti poika, kuuntelin äitiä, joka ehdottomasti vaati, että mun on laitettava eräs matto keittiöön. Nyt sitten tuli käytännössä todistettua miksi se oli äärimmäisen huono ajatus...

Pudotin raa-an kananmunan siihen matolle, joten yksinkertaisen lattianpuhdistusoperaation sijasta pitää alkaa selvittämään missä on lähin matonpesupaikka. Enpä taida laittaa sitä mattoa enää takaisin kun se on saatu puhtaaksi, ihan liikaa vaivaa.
Tykännyt: Iivari, sinidean

20.02.2015 03:02 #858 :: Echramath
Mikä sinua potuttaa nyt?
Arvatkaa kuka heräsi juuri 39 asteen kuumeessa keskellä yötä.

• Ansa hahmo
  • Ansa

20.02.2015 08:19 #859 :: Ansa
Mikä sinua potuttaa nyt?
Itsellänikään ei ole mattoa keittiöön juuri tuosta syystä. Se likaantuu kuitenkin, kun siellä tehdään ruokaa ja aina jotain tippuu lattialle.

Itseäni potuttaa oma huonounisuuteni. Mahdollisesti saattaa johtua siitä, että nukun poikaystäväni kanssa hyvin epämukavassa sohvasängyssä, joka on matala. On se muuten ihan ok, mutta itse kaipaisin pehmeämpää sänkyä jotten pyörisi montaa tuntia yössä siksi etten saa unta. Ja ei, jenkkisängyn tuominen takaisin tähän nyt jo sopivasti sisustettuun yksiöön ei ole mahdollista. Ei se mahdu...

20.02.2015 10:42 #860 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?

Echramath kirjoitti: Arvatkaa kuka heräsi juuri 39 asteen kuumeessa keskellä yötä.

Paranemista, Echramath!

Itse raivoan hiljaisesti omalle elimelliselle keskusyksikölleni, joka itsepintaisesti kieltäytyy ohjaamasta kehoani niihin yksinkertaisiin liikkeisiin, jotka vaaditaan tiettyyn urheilusuoritukseen. Tiedän liikkeet mutta en taida niitä! Olen miettimistäni miettinyt, miksen saa pakotettua esimerkiksi päätäni vaadittuun asentoon liikesarjan aikana!

Toki olen jo vähintään varhaisnuoruudestani asti tiennyt, että keskusyksikköni kontrolloi kehoani sangen puutteellisesti ja pätkien. Mutta tätä en en jaksa ymmärtää: Pääni pysyy ylväästi pystyssä silloin, kun leuan pitäisi hipoa rintaa. Kun pään pitäisi olla suorassa, niin se roikkuu. :sad::roll: