26.03.2015 12:14 #901 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Puolikuu, minulla käy niin aika usein. Innostun herkästi. Tosin myös torjun herkästi uudet ehdotukset ja asiat. Kumpikin tunne siis pulppuaa ennen, kuin kerkiän edes ajatella valintojani loppuun. Myönnän, että näissä tilanteissa tulee usein mieleen keksiä veruke, jonka turvin voisi ns. kasvot säilyttäen laistaa huolimattomasti annetun lupauksen täyttämisestä.
Työesteeseen voi toki aina vedota; eihän sitä joka kerta innostuessaan edes muista, että sitä ja tätä pitäisi vielä tehdä eikä aikaa muuhun oikeastaan ole. Jos itse on lupautunut järjestämään jotain, niin sitä lupausta taitaa olla hankalampi perua kuin esimerkiksi lupausta pelkästään johonkin tilaisuuteen osallistumisesta. Mutta tällaiset tilanteet opettavat vastaisen varalle. Valintatilanteitahan elämässä riittää.
Tykännyt: Puolikuu

• Ansa hahmo
  • Ansa

26.03.2015 15:22 #902 :: Ansa
Mikä sinua potuttaa nyt?
Korkeakouluni opettajien ammattitaidottomuus ja epämääräiset selitykset, miksi emme pääse ajoissa pois tunnilta.

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

26.03.2015 19:13 #903 :: Ageha
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tällä hetkellä tahtoisin vain lukea rakkaita fantasiakirjoja, mutta pitäisi hoitaa asioita. Ei ole kivaa kun stressaa, eikä ole kivaa olla niin vanha etteivät suoritettavat asiat ole enää niin merkityksettömiä että ne voisi vain ohittaa. :roll:
Tykännyt: Piru Naiseksi

• River hahmo
  • River

28.03.2015 17:18 #904 :: River
Mikä sinua potuttaa nyt?
1) Häiriintyneet, jotka käyvät soittelemassa lapsiperheen ovisummeria perjantai-iltana (I know it was you, you son of a b....)
2) Se, ettei maailmassa ole periaatteessa yhtään "hyvää paikkaa", koska ruraalit alueet ovat täynnä sekopäitä "hillbilly" stalkkaajia ja nuuskijoita ja urbaanit alueet täynnä sekopäitä, jotka yrittävät paikata elämänsä päämäärättömyyttä (siinä onnistumatta) ties millä päihteillä, jotka johtavat vain väkivaltaan toisia ihmisiä kohtaan.
4) Lotto. Sitä mainostetaan pelastuksena tälle kurjuudesta ja työttömyydestä kärsivälle kansalle, mutta kun miettii, että millaiseksi elämä tulisi, jos oikeasti voittaisi lotosta miljoonia, niin se toisi vain lisää huolia ja ongelmia. Unelmissa voisi suunnitella rakennuttavansa jonkin hobittikolon jonnekin ihanaan paikkaan, mutta sitten pitäisi hankkia kunnon vartiointi, koska tuollainen "erikoisuus" vetäisi vain rikollisia puoleensa. Jos taas muuttaisi johonkin ns. näkymättömään paikkaan, niin joutuisi silti olemaan varpaillaan, ettei vain vahingossa paljastaisi olevansa miljönääri. En ihmettele yhtään niitä ulkomaalaisia miljönäärejä, jotka ovat eläneet kuin pummit koko elämänsä ja jotka ovat vasta kuolemansa jälkeen paljastuneet sikarikkaiksi. Ei tähän maailman aikaan uskaltaisi kertoa kenellekään, että on ns. vähän ylimääräistä taskussa. Hullut ja rikolliset siitä saisi vain peräänsä.
5) Työnteon mahdottomuus ja epärealistiset vaatimukset.
Päätin justiinsa eilen, että jos valmiiksi saamani työt eivät tässä vaiheessa kelpaa, niin jätän hyvästit koko hommalle. Työnteosta ja työn vaatimuksista on tullut täysin epärealistisia. Ihmisiltä vaaditaan omituisuuksia ja ihmeitä. Paras ja se mihin tosissaan taipuu ilman katkeamista ei riitä. Uhkasin, että alan puutarhuriksi kuten Wittgenstein aikoinaan, eli jätän kaiken p*skan taakseni, mutta sitten tajusin, että se mitä itse ajattelen puutarhuroinnilla ei ole nyky-Suomessa mahdollista. Siihen vaadittaisiin se lottovoitto ja oma puutarha. Mutta se taas vaatisi suojetiimin puutarhaan. Ikuinen p*skanlimbo. Alan siis rehellisesti ja avoimesti " 'laiskaksi' good for nothing hengailijaksi", joka vain syö ja juo aikansa pitimiksi, nukkuu hyvin ja hengailee kaiken aikansa muksujen kanssa. Sitähän olen periaatteessa tehnyt tähänkin asti, mutta sen lisäksi olen tehnyt duunia-ruunia. Mutta nyt riittää.

Hauska juttu muuten, että joka paikassa toitotetaan sen perään, että jos suomalaiset vain yrittäisivät enemmän, niin töitä syntyisi ja niin edelleen. Ei pidä paikkaansa. Viimeksi eilen huomasin, että lähikauppaan oli tullut kassojen tilalle neljä oma kassaa, eli että asiakkaat itse luetuttavat koodit koneella ja maksavat kortilla. Eli kauppaneitejäkään tai -setiä/asiakaspalvelija+vartijoita ei kohta enää ole. Siinä menivät nekin kaupan alan työpaikat, jos joku niitä joskus piti varmoina nakkeina.

Eikö sen muuten alunperin pitänyt mennä niin, että teknologiaa kehittämällä oli tarjoitus vapauttaa ihmiset työnkahleista? Että olisi enemmän aikaa chillailla, kun robotit tekevät kaiken työn. Joo vapautettu on jo aika hyvin, mutta silti jauhetaan siitä, että ihmisten pitäisi tehdä duuneja, joita ei edes periaatteessa ole enää olemassa. Great job, guys! Really clever!

28.03.2015 19:17 #905 :: Moonlord
River kirjoitti:

Tämä. Maailma menee liiaksi kapitalistien ehdoilla. Siinä rahaa tehdessä eliitiltä unohtuu, että ne päätökset vaikuttavat meidän pienten ihmisten elämään. Tai sitten ne ovat vain niin pahoja sosiopaatteja, etteivät ne tosiaan välitä muusta kuin oman kukkaronsa paisuttamisesta.

Itse olen vetänyt tuota chillailulinjaa jo pitkään. Teen töitä vain sen verran kuin tarvitsee, eli muutaman tunnin päivässä. Mammonaa ei pääse kertymään. Ei ole omaa kämppää tai autoakaan, mutta onpahan kunnolla vapaa-aikaa tehdä mitä tykkää.
Tykännyt: River

29.03.2015 10:41 #906 :: Knox Gargol
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minulle ei tule koskaan oikeasti kylmä, paitsi viime yönä. Avuton olo, kun ei ole tuollaiseen tottunut.

29.03.2015 11:16 #907 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Minun ja moternin informatsiooni-teknoloogian suhde ei toimi, ei sitten mitenkään. Se tökkii etenkin, kun käytän mielestäni nuorta mutta tekniikkapäsmäreitten epäviisain päätöksin vanhentamaa laitteistoa. Miksi kummassa näitä laitteita ja ohjelmistoja ei voida tehdä niin joustaviksi, että niitä voisi vanhoinkin laittein käyttää! Viimeisimmät herkkumunkkilisäykset toki voisivatkin puuttua mutta perustoimintoja pitäisi silti pystyä käyttämään. Vaikuttaa ihan siltä, että umpikieronovelat tietotekniikkabisnesihmishait tahallaan muokkaavat ohjelmistoja niin, että niitä teoriassa pystyy käyttämään vanhoinkin laittein ja käyttöjärjestelmin mutta käyttöä on hankaloitettu niin, että vain sitkeimmät (ja köyhimmät) vatsaanhangoittelevat jatkavan bittiajan aamunkoiton aikaisin menetelmin. Jätevuorihan tässä kasvaa Olympus Monsin mittoihin, koska ihmiset joutuvat hylkäämään periaatteessa käyttökelpoista mutta käytännössä lähes toimintakelvotonta tavaraa. Näppärimmät ja nokkelimmat meistä osaavat toki muuntaa vanhaa toimintakuntoiseksi mutta kaikista ei puuhaan ole. Tähän täkyyn laite- ja ohjelmistovalmistajat takertuvat ahnain leuoin. Eikä tavallista tohelompi ihminen voi kuin kiukusta kihisten rähistä esimerkikisi näillä keskustelupalstoilla. :evil:
Työkään ei ota sujuakseen, ja tavarat jatkavat Operaatio Katoamista ja Yllättävään Paikkaan Aineistumista.
Onneksi kevät sentään etenee. Ja on KESÄAIKA!

30.03.2015 07:20 #908 :: Warghast
Mikä sinua potuttaa nyt?
Maanantai... ehdin jo ajella rautatieasemalle ennen ku tajusin että kortti jäi kotiin koska otin taskusta pyykin ajaksi.. en viittiny maksaa 10€ siitä huvista että pitää mennä pasilaan tässä kelissä, joten takas kotiin.. seuraava juna menikin jo ja ylimääräisiä bensakuluja 10km edestä... prkl...

30.03.2015 21:02 #909 :: HourglassEyes
Mikä sinua potuttaa nyt?
Loma loppui ja arkeen palaaminen on normaalia pidemmillä työvuoroilla kuin nyrkki naamaan ja flunssakin taitaa viimeinkin iskeä...
Pesukone hajosi juuri ennen risteilylle lähtöä. Jos olisin tuonkin aavistanut, niin olisin jättänyt nuo uudet aurinkolasit vahvuuksilla sittenkin hankkimatta, olisi niille satasille ollut nyt käyttöä... :huh:

Uh ja tietysti tämä RÄNTÄ!!! Mihin se aurinko katosi???
Muokannut 30.03.2015 21:03 HourglassEyes Syy: lisäys

30.03.2015 22:13 #910 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Huomenna tähän samaan aikaan olen taas kerran työtön. Tämä on ollut kaikkien aikojen paras työpaikka ja harmittaa ihan hitosti ettei huomisen jälkeen enää pääse sinne. Ehkä ikinä. :sad:Mutta semmoisia ne sijaisuudet on. Potuttaa että pitää lähteä juuri silloin kun osaamisen taso ja itseluottamus omiin kykyihin on katossa. Viime aikoina olen ollut ihan liekeissä ja nyt sitten pitää taas palata sohvalle nyhjäämään. No, onpahan ainakin enemmän aikaa lukemiselle.

31.03.2015 11:43 #911 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Pisania, ehkä saat joskus taas työskennellä tuossa paikassa. Ja todennäköisesti saat sieltä työtodistuksen, jonka avuin voit hakea muita, kiinnostavia paikkoja. Eteenpän elävän mieli!
Minua kiukuttaa paitsi ikiajoiksi jymähtäneen tuntuinen rästäkeli myös ns. naamakirjan tietyn valokuvaryhmän ylläpidon toistuvat huomauttelut. No, itsehän sinne änkeän kuvineni ja toki tiedän, montako kuvaa vuorokaudessa kyseinen palsta huolii samalta lähettäjältä. Innostun, kun saan ohjelman toimimaan niin, että otosten lähettäminen onnistuu, ja unohdan kaikki rajoitteet. Tulee huomautuksia, ja mikä pahinta, en nyt edes löydä aiemmin lähettämääni kuvarypästä, josta siis ylläpidon ukaasin mukaan pitäisi karsia liiat. :shock:Jotenkin tuntuu siltä, että minua ei selvästikään haluta tuohon ryhmään.
Olenko vainoharhainen?
Työkin heittelee räntärättejä naamalleni sujumattomuuspilvestään.

31.03.2015 11:51 #912 :: Emelie
Uuuuuuf, kun ärsyttää.

Kirjoitan tällä hetkellä tieteellistä tekstiä ja haluan sen näyttävän ulkoasullisesti hyvältä ja helpolta lukea (tekstisisältö muokkautuu ajan saatossa sitten paremmaksi..). Tähän selvä valinta on Latex-ohjelma, joka latoo tekstit, kaavat, taulukot ym. hyvin ja selkeästi. Olin kirjoittanut tekstiä jo jonkin verran Latexilla, mutta sitten pomo sanoi, että hän haluaa mieluiten lukea tekstin Wordissä. *kauhun väreet* :angry:

Pienen "Et voi olla tosissasi!"-hetken jälkeen oli pakko myöntyä ja nyt sitten yritän modata Latex-tekstiä Wordiin. Miten joku ohjelma voikin olla niin vastenmielinen käyttää? Kaavojen käsittely on ihan toivottoman rumaa ja mikään ei mene oikeaan kohtaan. Minä niin sitten vihaan Wordia. :evil:

31.03.2015 16:36 #913 :: Celestine
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kiire, väsy ja ahdistusstressi. Ja tuo belgian räntä.

31.03.2015 19:43 #914 :: HourglassEyes
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tyly puhelinasiakaspalvelija postin kuljetuspalvelussa tänään. Melkein kysyin, että oonko lirauttanut aamumuroihin, kun niin tarpeettomasti äyskii... :roll:

• kyty

31.03.2015 21:23 #915 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?

River kirjoitti: 3) Netti. "Se pitäisi räjäyttää." Itsekin olen täällä jauhamassa milloin mistäkin, mutta tiedostan liiankin hyvin, ettei millään näillä jutuilla ei ole mitään merkitystä kenellekään tai millekään. Yhteiskunta ja ihmisen askellus kohti tuhoa ei muutu miksikään. On sinänsä hauska ajatella, että nämäkin höpötykset painuvat jonnekin suohon sitten kun joku haksa tai -ryhmä saa ajettua systeemit alas.

Tokihan netissäkin pälättämisellä on usein merkitystä, usein enemmän kuin arvaakaan... Itse näen enempi uhkana sen että ihmiset muuttuvat agressiiviksi ja hakevat ratkaisua väkivallasta sen sijaan että yrittävät oikeasti parantaa asioita. Ja toivottomuuttakin paisutetaan juuri netissä, mitä kautta myös levitetään isiksen ilosanomaa yms... Itse asiassa pahinta on jos järkevät luovuttavat ja hiljenevät, ja ääneen jää vain se kansanosa, joka ennenvanhaan jupisi kylänraitilla.

Moonlordin tapaan veikkaan että monet rikkaat lienevät jonkin asteisia sosiopaatteja, eivät toki kaikki... mutta esim jotain Nallea kuunnellessa tulee väkisinkin mieleen että hän välittää lähinnä rahasta ja näkee talouskasvun jonkinlaisena itseisarvona, ja millään muulla maailmassa ei ole väliä kuin rahalla. Sääli, että asioita pyörittävät eri ihmiset kuin ne jotka oikeasti ymmärtävät jotain maailman tilasta.

• Niksu hahmo
  • Niksu

02.04.2015 17:38 #916 :: Niksu
Mikä sinua potuttaa nyt?
Pelaajan painajainen. SWTOR:issa level 50 Consular jumittui VIHOVIIMEISEEN class questiin (Chaos and Harmony). Cutscene jumittui niin, että näyttö meni pimeäksi, audio toimi vielä, mutta animaatio ei edistynyt. Koko kone piti sammuttaa, kun muu ei toiminut. Supportille lähti eilen viestiä ja lopputulos: hahmo on hypytetty koko questin yli niin, että kun kirjauduin sisään niin quest oli complete ja palkinnot tarjolla. Eli periaatteessa 50 leveliä turhaa pelaamista, kun loppuratkaisu meni sivu suun. Nice.

02.04.2015 18:56 #917 :: Moonlord
Mikä sinua potuttaa nyt?
Vanhempi kone on tahmannut viime aikoina liian pahasti ja käyttäytynyt muutenkin omituisesti. En ole uskaltanut käynnistääkään sitä koneen ollessa netissä, koska palomuuriohjelmisto ilmoittelee itsestään vasta n. minuutin sen jälkeen kun netin valo on alkanut palaa. Viruksia ei ole löytynyt vaikka usealla ohjelmalla on tsekkailtu.

Anyway, korjaukseksi ajattelin kiintolevyn formatointia ja windowsin uudelleen asentamista. Siinä vaiheessa kun varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista oli otettu (tällä kertaa muistin Firefoxin bookmarkitkin jotka viimeksi unohtuivat), huomasin etten löydä windows asennuslevyäni mistään. Tässä on parin tunnin aikana käyty jokainen mahdollinen ja mahdotonkin paikka läpi eikä ole löytynyt.

• Laine hahmo
  • Laine

02.04.2015 20:40 #918 :: Laine
Mikä sinua potuttaa nyt?
Nyt on vasta torstai ja tää viikko on ollu niin perseestä ku olla voi. Mun koulunkäynnistä ei meinaa tulla mitään ja oon tosi turhautunu itteeni. Lisäks mulla on joku ongelma ja oon aina jonkun kans riidoissa. Haluaisin niin erilaisen luonteen mut ei se vaan onnistu. Onneks nyt on sentään muutama päivä lomaa et voin vaan linnottautua mun kämppään ja rauhottua.

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho

05.04.2015 20:58 #919 :: Vehka
Mikä sinua potuttaa nyt?
Uusiutunut vesirokko. En vaan kykene ymmärtämään: millä logiikalla just minä, kaikista maailman ihmisistä, onnistun saamaan sen uudelleen? Elin siinä uskossa, että se ei uusiudu käytännössä ikinä. Nyt on kuitenkin kuumetta ja käsivarret ja rintakehä täynnä näppylöitä, naamassa niitä on onneksi jostain syystä vain muutama. Päivystyksen lekuri antoi kuitenkin tiukan tuomion ja sanoi, että joo, kyllä se vesirokko on, ja että kuulemma joskus harvoin ekalla kerralla ei synny immuniteettia. Jaa.

En ala. :sad:Multa jää väliin sekä huomisen Marvel-maraton että tiistain Cinderellailu, ja jos tämä ei parane torstaiksi, en pääse tapaamaan edes Anu Kaajaa ainejärjestömeiningeissä.

05.04.2015 21:05 #920 :: Piru Naiseksi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Piti lähteä vielä nyt illalla ulos haistelemaan talvea häätävää kevättä ja aistimaan tunnelmia myös kameroin. Juutuin kuitenkin ns. naamakirjaan ja nimenomaan siksi, että ohjelma takkuilee takkuilemistaan konevanhuksessani.

Tosin ei kamerassani montaa tyhjää filmiruutua ole...(Tarkistin: on kaksi.)

En edes erityisesti pidä ulkoilemisesta muutoin kuin kesälämpimien aikaan. Mutta lapsuudestani asti on mielessäni haahuillut ulkopuoliselta tuntuva ulkoiluttaja, joka jaksaa soimata minua sisällä kököttämisestä. Niinpä minun aina mieluisten säiden aikaan tekee eikä tee mieli kävelylle. En oikein osaa ´vain ulkoilla` paitsi silloin, kun takitta tarkenee, vaan minulla pitää olla syy lähteä kämpästä. Silkka liikunta ei näköjään ole riittävä syy silloin, jos olen jo päivän mittaan jossain käynyt. (Tänään toki olen.)

Liikaa liikunnallistava omatunto siis potuttaa. Heittäisin sitä potuin mutta en halua haaskata ruokaa. :grin: